Zelfkennis is okéquote:
Liever niet. Met Rijkaard was dat ook geen succes.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 14:53 schreef M0NTANA het volgende:
Door deze hele kwestie (en eerder al het bezopen selectie-beleid) heb ik nog maar weinig respect voor de trainer/coach Marco van Basten, wereldkampioen worden (zónder Salomon Kalou dus!) maakt een hoop goed, maar wanneer de groepsfase niet overleefd wordt, mag hij Sparta gaan leiden.
Als hij niet komt opdagen is dat voor mij al reden genoeg om het niet te doen. want blijkbaar wilt hij het dan toch niet zo graag. Hij wilt nog niet eens een beetje tijd in de zaak investeren.quote:'Kalou twijfelt over versnelde procedure'
6/3/2006 8 :56
Salomon Kalou twijfelt of hij zijn versnelde naturalisatieprocedure moet voorzetten. De Ivoriaanse aanvaller neemt zijn beslissing na een speciale hoorzitting die donderdag op de rol staat.
Donderdag moet Kalou verschijnen op een hoorzitting, die door de Immigratie- en Naturalisatie Dienst (IND) is belegd in Rijswijk. De Feyenoorder weet nog niet of hij op die bijeenkomst zal verschijnen, laat zijn zaakwaarnemer Jan de Visser weten in de Volkskrant.
Volgens De Visser zullen er veelal vragen gesteld worden die Kalou eerder al eens heeft beantwoord. 'In dat geval kunnen we misschien ook tot een schriftelijke afhandeling komen', aldus De Visser. De nieuwe hoorzitting is het gevolg van Minister Verdonks (Vreemdelingenzaken) afwijzing van het versnelde naturalisatieverzoek van Kalou.
De Visser beweert dat Kalou nog niet van plan is de handdoek te gooien, de twintigjarige Ivoriaan wil de hoorzitting afwachten. 'We kunnen donderdag nog ons verhaal doen bij de Immigratie- en Naturalisatie Dienst. Pas als Minister Verdonk daarna haar definitieve standpunt kenbaar maakt, zullen wij besluiten wat we doen.'
Volgens De Visser hoopt Kalou nog steeds dat hij versneld de Nederlandse nationaliteit in zijn bezit krijgt, in de hoop met Oranje mee te kunnen naar het WK in Duitsland. Maar: 'Het is kort dag. Minister Verdonk houdt de deur op een kier. Als hij na 10 mei wel slaagt, is hij de eerste speler ter wereld die wordt geselecteerd op basis van een nationale test.'
Dus een test waar waarschijnlijjk 80 procent van de Nederlanders voor zou zakken? En dan ben ik nog optimistisch.quote:
Ik ook, schaam me diepquote:
Ik haalde een 6.8 en dan gaf ik nog niet eens sociaal-wenselijke antwoorden.quote:Op maandag 6 maart 2006 12:16 schreef _Vulcanus_ het volgende:
http://www.teleac.nl/nationaleinburgeringtest/
doe hem zelf
quote:Kalou: geen trek in hoorzitting IND
AMSTERDAM - Feyenoorder Salomon Kalou heeft zich afgemeld voor de hoorzitting donderdag bij de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) in Rijswijk. In overleg met zijn advocaat mr. J. Kroes heeft de Ivoriaanse aanvaller besloten om het bij een schriftelijke toelichting te houden.
"Dat is de duidelijkste en snelste manier die bovendien de minst mogelijke inspanning vergt", liet Kroes maandag weten. "We kunnen niet voldoen aan de voorwaarden die minister Verdonk in haar brief van 28 februari heeft gesteld. Dat zullen we haar schriftelijk meedelen. In onze brief zullen we ook haar argumenten en haar eisen die ze aan Kalou blijft stellen, opnieuw aanvechten."
Naturalisatie
Volgens Kroes is Kalou (20) nog niet van plan zijn slepende naturalisatieprocedure stop te zetten, zoals sommige media hebben gemeld. "Maar hij is wel enorm teleurgesteld. Die laatste brief van Verdonk is zeer ongunstig voor hem. Maar we blijven doen wat we kunnen. Het is heel fijn voor hem dat hij zondag twee keer heeft gescoord tegen FC Utrecht. Zijn voetbal mag zo weinig mogelijk lijden onder deze zaak."
Minister Verdonk (Integratie- en Vreemdelingenbeleid) liet vorige week weten dat ze van plan is het bezwaar van Kalou af te wijzen. De Feyenoorder wil via een versnelde procedure een Nederlands paspoort bemachtigen en daarna met Oranje deelnemen aan het komende wereldkampioenschap in Duitsland. Bondscoach Marco van Basten heeft hem op voorhand al geselecteerd.
De test zou het probleem niet eens zozeer zijn, maar Verdonk wees er (terecht) fijntjes op dat áls je op deze weg Nederlander wilt worden (verkorte procedure) je ook aannemelijk moet maken voor langere tijd in Nederland te willen verblijven. Voor een goede voetballer in Nederland is dat een utopisch verlangen gezien de Europese salarissen tov de Nederlandse.quote:
Als hij echt graag Nederlander wilde worden had hij vanaf dag 1 op Nederlandse les gezeten en sprak hij het nu beter dan Meki.quote:Op maandag 6 maart 2006 10:20 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Als hij niet komt opdagen is dat voor mij al reden genoeg om het niet te doen. want blijkbaar wilt hij het dan toch niet zo graag. Hij wilt nog niet eens een beetje tijd in de zaak investeren.
Hij wil voetballen, neem het hem eens kwalijk.quote:Op maandag 6 maart 2006 12:50 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Als hij echt graag Nederlander wilde worden had hij vanaf dag 1 op Nederlandse les gezeten en sprak hij het nu beter dan Meki.
Tuurlijk heeft het voetbal voorrang, maar hij wil juist voor Nederland voetballen en dat betekent dat je een extra tandje bij moet zetten en meer moet doen dan een Kuijt om in Oranje te spelen, dat lijkt me duidelijk. Individuele gevallen worden eerst door de voorstanders (van in dit geval Kalou en Taida) in de media belicht en Verdonk heeft het laatste woord volgens haar ambt, dus waarom zou zij zich hier niet in mogen mengen?quote:Op maandag 6 maart 2006 12:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij wil voetballen, neem het hem eens kwalijk.
Ik vind de hele zaak weer zo'n typisch voorbeeld van de nieuwe politiek, net als bij Taida. Individuele gevallen eruit lichten om te scoren als minister. Waar gaat het nou helemaal over?
Dat uitlichten van individuele gevallen is gedaan door de pers, niet door de minister. En inderdaad, waar gaat het nou helemaal over? Laat die pers zich eens met echte zaken bezighouden.quote:Op maandag 6 maart 2006 12:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik vind de hele zaak weer zo'n typisch voorbeeld van de nieuwe politiek, net als bij Taida. Individuele gevallen eruit lichten om te scoren als minister. Waar gaat het nou helemaal over?
et alsof voetballers zo'n drukke dagbesteding hebbenquote:Op maandag 6 maart 2006 12:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh ja, de pers heeft het weer gedaan. Het is toch echt minister Verdonk die hier een enorm statement van maakt. Dat hoeft ze echt niet te doen. Ze hoeft niet te reageren hoor.quote:Op maandag 6 maart 2006 13:07 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Dat uitlichten van individuele gevallen is gedaan door de pers, niet door de minister. En inderdaad, waar gaat het nou helemaal over? Laat die pers zich eens met echte zaken bezighouden.
Dat zou de pers pas echt leuk vinden, dan kunnen ze haar alles in de mond leggen.quote:
Als jij wordt aangevallen heb je het recht je te verdedigen volgens mij of wat zaken van een andere zijde te belichten.quote:Op maandag 6 maart 2006 13:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh ja, de pers heeft het weer gedaan. Het is toch echt minister Verdonk die hier een enorm statement van maakt. Dat hoeft ze echt niet te doen. Ze hoeft niet te reageren hoor.
Staat dit ook in de al zo veelbesproken wet of heeft Verdonk dit er zelf bij verzonnen?quote:Op maandag 6 maart 2006 12:45 schreef Elgigante het volgende:
[..]
maar Verdonk wees er (terecht) fijntjes op dat áls je op deze weg Nederlander wilt worden (verkorte procedure) je ook aannemelijk moet maken voor langere tijd in Nederland te willen verblijven.
Deze minister voelt zich wel snel aangevallen. Ze zou hier niet zo'n circus van moeten maken. Ze gebruikt deze voorbeelden om samen met De Telegraaf haar beleid te verkopen, dat is niet zo heel erg netjes.quote:Op maandag 6 maart 2006 13:20 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Als jij wordt aangevallen heb je het recht je te verdedigen volgens mij of wat zaken van een andere zijde te belichten.
Dat weet ik niet, maar Verdonk zal zich aan de wet moeten houden neem ik aan en niet dat soort eisen uit haar duim gaan zuigen, maar misschien heeft ze ook een grote vrijheid in de eisen, dat zou ook kunnen.quote:Op maandag 6 maart 2006 13:21 schreef Zjakkie het volgende:
[..]
Staat dit ook in de al zo veelbesproken wet of heeft Verdonk dit er zelf bij verzonnen?
na vraag 10 ben ik gestopt. wat een achterlijke test zeg.quote:Op maandag 6 maart 2006 12:16 schreef _Vulcanus_ het volgende:
http://www.teleac.nl/nationaleinburgeringtest/
doe hem zelf
Lijkt mij ook niet nee.quote:Op maandag 6 maart 2006 13:23 schreef -Wolf- het volgende:
Kalou hebben we niet nodig.
Nou ja, ik kan de voorbeelden van teksten over haar wel neerzetten, maar je weet goed wat ik bedoel en als Verdonk van onjuistheden wordt beticht heeft ze via de Kamer een mandaat omdat via hetzelfde medium toe te lichten.quote:Op maandag 6 maart 2006 13:21 schreef SCH het volgende:
[..]
Deze minister voelt zich wel snel aangevallen. Ze zou hier niet zo'n circus van moeten maken. Ze gebruikt deze voorbeelden om samen met De Telegraaf haar beleid te verkopen, dat is niet zo heel erg netjes.
Ik vind het ook normaal als er geëist wordt dat hij zich voor langere periode in Nederland zou moeten vestigen, ik vraag me alleen af waarom ze hier niet eerder mee kwam.quote:Op maandag 6 maart 2006 13:22 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, maar Verdonk zal zich aan de wet moeten houden neem ik aan en niet dat soort eisen uit haar duim gaan zuigen, maar misschien heeft ze ook een grote vrijheid in de eisen, dat zou ook kunnen.
Ik vind de eis niet zeer reeel eigenlijk.
Wil hij voetballen of wil hij Nederlander worden? Als ie Nederlander wil worden, dan voetbalt ie hier ook nog maar de komende 6 jaar en doet hij ook gewoon een inburgeringscursus.quote:Op maandag 6 maart 2006 12:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Voor ons een vraag, voor haar een weet.quote:Op maandag 6 maart 2006 13:28 schreef Zjakkie het volgende:
[..]
Ik vind het ook normaal als er geëist wordt dat hij zich voor langere periode in Nederland zou moeten vestigen, ik vraag me alleen af waarom ze hier niet eerder mee kwam.
Ik denk dat Rita hem zelf gevraagd heeft omdat ze weer een zaak nodig hadquote:Op maandag 6 maart 2006 13:31 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Voor ons een vraag, voor haar een weet.
Ik vaag me eigenlijk nog steeds af hoe het komt dat Kalou Nederlander wil worden, ik meen omdat San Marco hem geplost heeft, maar waarom heeft Bassie hem gepolst en niet een Rosales of wat dan ook?
Alsof ze het al niet druk genoeg heeftquote:Op maandag 6 maart 2006 13:33 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik denk dat Rita hem zelf gevraagd heeft omdat ze weer een zaak nodig had
quote:Op maandag 6 maart 2006 13:23 schreef -Wolf- het volgende:
Kalou hebben we niet nodig.
Naar de hoorzitting gaat hij niet. Hij doet dat schriftelijk af. Komt dat omdat hij Nederlands spreekt ?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 23:58 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Waarom heeft hij daar recht op? Omdat hij zo goed Nederlands spreekt? Omdat hij cum laude geslaagd is voor zijn inburgeringsexamen?
Nee, dan kan iemand anders die brief voor 'm schrijven.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 10:31 schreef nednil het volgende:
[..]
Naar de hoorzitting gaat hij niet. Hij doet dat schriftelijk af. Komt dat omdat hij Nederlands spreekt ?
Jij kent deze wet helemaal uit je hoofd? Wat staat er letterlijk in dan?quote:Op woensdag 8 maart 2006 15:40 schreef Elgigante het volgende:
Derksen schermt bijv altijd met regel 10 (of zoiets), waarin uitdrukkelijk het woordje 'kan' is opgenomen ipv 'moet'.
Ik ken hem niet uit mijn hoofd (gelukkig) maar Derksen is altijd zo vriendelijk om hem te citeren. Het komt op het volgende neer.quote:Op woensdag 8 maart 2006 15:55 schreef Zjakkie het volgende:
[..]
Jij kent deze wet helemaal uit je hoofd? Wat staat er letterlijk in dan?
Verder is het inderdaad kansloos dat het elke keer weer over Kalou gaat.
Aha. Dank je wel, weet ik dat ook weer!quote:Op woensdag 8 maart 2006 16:00 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ik ken hem niet uit mijn hoofd (gelukkig) maar Derksen is altijd zo vriendelijk om hem te citeren. Het komt op het volgende neer.
Als een speler een buitengewone bijdrage aan de sport kan leveren (dat bepalen de experts, dus bondscoach en het orakel) dan KAN de minister (Verdonk) een versnelde procedure starten.
Als Kalou dus aan de voorwaarden voldoet is hij nog steeds afhankelijk van de mening of uitspraak vand e minister en haar ambtenaren.
Zowel Kalou áls Verdonk bereoepen zich beiden terecht op de wet en dat ziet Johan Derksen over het hoofd.
Oprotten, Salomon!quote:Volgende week besluit in zaak-Kalou
DEN HAAG - Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) neemt eind volgende week een definitief besluit over het verzoek tot een versnelde naturalisatie van Feyenoorder Salomon Kalou. Dat zei de bewindsvrouw donderdag tijdens een debat in de Tweede Kamer over de slepende kwestie.
Verdonk liet eind vorige maand al weten dat ze het verzoek wil afwijzen. Maar Kalou (20) kreeg nog een kans om zijn visie op dat voornemen te geven. De advocaat van de Ivoriaanse voetballer heeft dat inmiddels gedaan. Eind volgende week valt vervolgens de beslissing.
Kalou wil via een versnelde procedure een Nederlands paspoort bemachtigen en daarna met Oranje deelnemen aan het komende wereldkampioenschap in Duitsland. Bondscoach Marco van Basten heeft hem op voorhand al geselecteerd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |