Ik heb er niks van gemerkt destijds, ze nemen een miniscuul stukje weefsel weg. En inderdaad werkt zo'n keelverdoving voldoende, kan je tenminste gelijk weer weg als je klaar bent.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 14:14 schreef Damzkieee het volgende:
Ik mag over een maandje weer. Geen roesje nodig, de keelverdoving werkt voldoende. Alleen het ophalen van stukjes weefsel doet zeer
een breukje in mijn middenrif niets schokkends dus maar ik loop nu al een half jaar dokter in dokter uit omdat ik een brandend gevoel blijf houden achter mijn middenrif ondanks het slikken van allerlei maagzuurremmers gaat het niet over dus ze willen nu uitsluiten dat het maag is vandaar die 24uurs meting om te kijken of ik geen last van een reflux heb.quote:He reepie, nee, geen ervaring mee... wat hebben ze dan gevonden bij je gastroscopie?
Slangetje door m'n neus heb ik ook gehad voor een dunne darm onderzoek (sellink), je gaat er niet van kokhalzen. Het is slechts een apart gevoel als je moet slikken maar niets onoverkomelijks.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 22:40 schreef reepie het volgende:
[..]
een breukje in mijn middenrif niets schokkends dus maar ik loop nu al een half jaar dokter in dokter uit omdat ik een brandend gevoel blijf houden achter mijn middenrif ondanks het slikken van allerlei maagzuurremmers gaat het niet over dus ze willen nu uitsluiten dat het maag is vandaar die 24uurs meting om te kijken of ik geen last van een reflux heb.
ze denken ook aan het syndroom van tietze maar ja eerst maar weers een slang in mijn neus, ik denk misschien heeft iemand dit ook gehad naar aanleiding van een gastroscopie en of je ook gaat kokhalzen van dat slangetje in je neus .
groetjes ray
Ik kreeg geen verdoving...quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:45 schreef Damzkieee het volgende:
Hadden jullie ook van die dikke rochels na het onderzoek door die vieze verdoving die je moet gorgelen ?
Ik slikte alleen een spulletje om schuimvorming in de maag tegen te gaan. Dit kan het visuele onderzoek nogal hinderen dus krijg je spul om de oppervlaktespanning van je maaginhoud wat omlaag te brengen. Maar gegorgeld heb ik niet.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:45 schreef Damzkieee het volgende:
Hadden jullie ook van die dikke rochels na het onderzoek door die vieze verdoving die je moet gorgelen ?
Dat is de lieve behandeling, bij mij deden ze het gewoon zonder verdoving, vind ik zelf eigenlijk prettiger. Dan kun je erna gewoon meteen verder met je leven (en een gevulde koek gaan halen omdat ziekenhuiseten vies is!quote:Op woensdag 6 juni 2007 16:15 schreef Damzkieee het volgende:
Oh ik moest echt met warme gelei rochelen om te verdoven. 1x rochelen en 1x inslikken. Mocht ook niet alleen thuis blijven de hele dag omdat de kans op verslikken groot was.
Het lijkt me echt heel persoonlijk. Ik vond het zonder keelverdoving en roesje echt helemaal niks. Maar ja, ik kan 's ochtends nog geen tandenborstel verder dan de achterkant van mijn voortanden hebben.quote:Op woensdag 6 juni 2007 16:44 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Dat is de lieve behandeling, bij mij deden ze het gewoon zonder verdoving, vind ik zelf eigenlijk prettiger. Dan kun je erna gewoon meteen verder met je leven (en een gevulde koek gaan halen omdat ziekenhuiseten vies is!).
bij mijn roesje had ik niet door dat er dingen gebeurden, maar moet nog wel normaal gereageerd hebben (dokter zei dat ik een breuk in het middenrif had, en ik heb hem nog verteld dat dit in de familie voorkwam). maar je bent wel redelijk snel weer "wakker" dus gok dat je niet echt onder zeil bent, maar zo suffig dat je er niets meer van weet.quote:Op maandag 6 augustus 2007 23:09 schreef svanviersen het volgende:
Ik moet morgen voor een gastroscopie, maar heb besloten om morgenochtend af te bellen en een nieuwe afspraak te maken maar dan met roesje!!!!! Risicovol lijkt me niet anders zouden ze het niet zo vaakk geven... maar dat kan me niet schelen als ik het maar niet bewust meemaak. De ass van de huisarts had mij een roesje uit me hoofd gepraat het zou allemaal wel meevallen.. ja dat kan zei wel zeggen makkelijk kletsen! Ik ben sind een paar dagen en vandaag gewoon beroerd van de zenuwen en het er gewoon buikkrampen van. ben blij dat ik besloten heb om aftebellen en een nieuwe afspraak te gaan maken. hoop dat het dan meevalt. Ben je met een roesje echt ondezeil of alleen wat suffig???
![]()
Bedankt gothic blackie!quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 00:16 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
bij mijn roesje had ik niet door dat er dingen gebeurden, maar moet nog wel normaal gereageerd hebben (dokter zei dat ik een breuk in het middenrif had, en ik heb hem nog verteld dat dit in de familie voorkwam). maar je bent wel redelijk snel weer "wakker" dus gok dat je niet echt onder zeil bent, maar zo suffig dat je er niets meer van weet.
verder vind ik het wel goed van je dat je toch de keuze gemaakt hebt om het niet te doen. ik had zelf precies hetzelfde, paar dagen ervoor heel slecht slapen en was op van de zenuwen. en heb toen ter plekke besloten dat ik een roesje wou, en als dat nu niet kon dan maar later (volgens mijn huisarts was het zo gedaan en was nergens voor nodig) en gelukkig was er nog plek op de uitslaapkamer dus kon het wel direct.
Omdat het woord roesje een belachelijk lief klinkend woord is voor een risicovolle anaesthesie.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 12:51 schreef svanviersen het volgende:
Hallo allemaal
waarom doen ze bij de huisarts en bij het ziekenhuis toch zo moeilijk dat ik een roesje wil!?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |