abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 maart 2007 @ 14:14:36 #176
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_47336388
Ik mag over een maandje weer. Geen roesje nodig, de keelverdoving werkt voldoende. Alleen het ophalen van stukjes weefsel doet zeer
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_47337862
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 14:14 schreef Damzkieee het volgende:
Ik mag over een maandje weer. Geen roesje nodig, de keelverdoving werkt voldoende. Alleen het ophalen van stukjes weefsel doet zeer
Ik heb er niks van gemerkt destijds, ze nemen een miniscuul stukje weefsel weg. En inderdaad werkt zo'n keelverdoving voldoende, kan je tenminste gelijk weer weg als je klaar bent.
Powered by JanetjeŽ
pi_47383314
quote:
He reepie, nee, geen ervaring mee... wat hebben ze dan gevonden bij je gastroscopie?
een breukje in mijn middenrif niets schokkends dus maar ik loop nu al een half jaar dokter in dokter uit omdat ik een brandend gevoel blijf houden achter mijn middenrif ondanks het slikken van allerlei maagzuurremmers gaat het niet over dus ze willen nu uitsluiten dat het maag is vandaar die 24uurs meting om te kijken of ik geen last van een reflux heb.
ze denken ook aan het syndroom van tietze maar ja eerst maar weers een slang in mijn neus , ik denk misschien heeft iemand dit ook gehad naar aanleiding van een gastroscopie en of je ook gaat kokhalzen van dat slangetje in je neus .

groetjes ray

[ Bericht 1% gewijzigd door reepie op 17-03-2007 22:58:52 ]
pi_47422282
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 22:40 schreef reepie het volgende:

[..]

een breukje in mijn middenrif niets schokkends dus maar ik loop nu al een half jaar dokter in dokter uit omdat ik een brandend gevoel blijf houden achter mijn middenrif ondanks het slikken van allerlei maagzuurremmers gaat het niet over dus ze willen nu uitsluiten dat het maag is vandaar die 24uurs meting om te kijken of ik geen last van een reflux heb.
ze denken ook aan het syndroom van tietze maar ja eerst maar weers een slang in mijn neus , ik denk misschien heeft iemand dit ook gehad naar aanleiding van een gastroscopie en of je ook gaat kokhalzen van dat slangetje in je neus .

groetjes ray
Slangetje door m'n neus heb ik ook gehad voor een dunne darm onderzoek (sellink), je gaat er niet van kokhalzen. Het is slechts een apart gevoel als je moet slikken maar niets onoverkomelijks.
Powered by JanetjeŽ
pi_47462195
ok ,thnxvoor de geruststelling
pi_47462738
Slangetje in m'n neus heb ik ook gehad (maaghevel was 't bij mij, dat schijnt een dikker slangetje te zijn), ze doen alsof het heel erg is, maar je voelt het wat kriebelen in je keel en dan zit ie al. Is wel irritant als ie er in zit en je moet slikken inderdaad, je krijgt er wel keelpijn van. En ik moest elke keer niezen als ik slikte, omdat dat het slangetje omlaag trok.

En een gastroscopie viel mij ook ontzettend mee. Alle zusters staan al klaar om je vast te houden, maar dat was bij mij helemaal niet nodig..gewoon, adem in, adem uit, even wachten klaar. Als je je maar koest houdt komt het wel goed. Beetje jammer wel dat het slikken niet lukte, en de arts de slang maar gewoon door mijn keel duwde. Maar ach.
Ik kon het natuurlijk weer niet laten om te roepen 'slikken kreng!' na het onderzoek...
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 11:45:14 #182
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_47466441
Hadden jullie ook van die dikke rochels na het onderzoek door die vieze verdoving die je moet gorgelen ?
29.10 Novastar HMH
pi_47466857
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 11:45 schreef Damzkieee het volgende:
Hadden jullie ook van die dikke rochels na het onderzoek door die vieze verdoving die je moet gorgelen ?
Ik kreeg geen verdoving...
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
  woensdag 6 juni 2007 @ 15:55:52 #184
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_50167100
Ah een gastroscopie-ervaringentopic.

De eerste keer: geen roesje en geen verdoving. Ik dacht toen ook: dit was echt rampzalig. Voor mij was het enige irritante die slang op mijn tong en door de keel. Wat er binnen gebeurde merkte ik niet zo. Alleen de slokdarm voelde wat beurs. Dat nonstop kokhalzen (echt iedere 2 seconden) was het vervelendste. Er zijn mensen die het echt kunnen verdragen zonder veel te kokhalzen, ik hoor helaas niet bij die groep. De slang is overigens 12 mm in doorsnee. Maar het voelt inderdaad eerder als 20 mm.

De tweede keer (in een ander ziekenhuis) zag ik er dus nog veel meer tegenop dan de eerste (en toen zag ik er al flink tegenop). Toen ik dat ook aangaf werd mij al meteen verteld: "oh maar dan krijg je een roesje". Toen is het me echt enorm meegevallen. Ik maakte wel alles bewust mee en ik ging wel continu over mijn nek maar het deed me op een of andere manier helemaal niets. Ik wou eigenlijk gewoon gezellig kletsen onder het onderzoek maar het spreken ging een beetje lastig
Een wereld van verschil dus. Het enige nadeel is dat je daarna nog op een kamer een half uurtje goed moet bijkomen en dat je niet zelf op en neer naar het ziekenhuis kan en mag rijden.

Slangetjes door mijn neus heb ik ook gehad bij verschillende onderzoeken. Maar dat valt echt heel erg mee. Alleen beetje een rot gevoel bij het inbrengen. Daarna voelt het wat ongemakkelijk aan maar het is best te hebben.
"If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through" General Melchett
Klik hier voor uw dagelijkse portie vitaminen.
  woensdag 6 juni 2007 @ 15:57:06 #185
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_50167177
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 11:56 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Ik kreeg geen verdoving...
Oh lekker
29.10 Novastar HMH
  woensdag 6 juni 2007 @ 16:01:07 #186
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_50167348
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 11:45 schreef Damzkieee het volgende:
Ik slikte alleen een spulletje om schuimvorming in de maag tegen te gaan. Dit kan het visuele onderzoek nogal hinderen dus krijg je spul om de oppervlaktespanning van je maaginhoud wat omlaag te brengen. Maar gegorgeld heb ik niet.
"If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through" General Melchett
  woensdag 6 juni 2007 @ 16:15:26 #187
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_50167890
Oh ik moest echt met warme gelei rochelen om te verdoven. 1x rochelen en 1x inslikken. Mocht ook niet alleen thuis blijven de hele dag omdat de kans op verslikken groot was.
29.10 Novastar HMH
pi_50168963
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 16:15 schreef Damzkieee het volgende:
Oh ik moest echt met warme gelei rochelen om te verdoven. 1x rochelen en 1x inslikken. Mocht ook niet alleen thuis blijven de hele dag omdat de kans op verslikken groot was.
Dat is de lieve behandeling, bij mij deden ze het gewoon zonder verdoving, vind ik zelf eigenlijk prettiger. Dan kun je erna gewoon meteen verder met je leven (en een gevulde koek gaan halen omdat ziekenhuiseten vies is! ).
  woensdag 6 juni 2007 @ 17:26:02 #189
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_50170214
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 16:44 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Dat is de lieve behandeling, bij mij deden ze het gewoon zonder verdoving, vind ik zelf eigenlijk prettiger. Dan kun je erna gewoon meteen verder met je leven (en een gevulde koek gaan halen omdat ziekenhuiseten vies is! ).
Het lijkt me echt heel persoonlijk. Ik vond het zonder keelverdoving en roesje echt helemaal niks. Maar ja, ik kan 's ochtends nog geen tandenborstel verder dan de achterkant van mijn voortanden hebben. Dus ik heb het wel heel erg.
  donderdag 7 juni 2007 @ 02:28:53 #190
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_50188733
Jaahaa da's best maf. Ik kreeg hele rare medicijnen waardoor je er wel bij bent, maar zodat je het weer vergeet. Ik kan me alleen wel herinneren dat ze die buis eruit haalden en ik moest kokhalzen en er een zuster zei dat alles goed ging.
Daarna kon ik niet meer lopen en kan ik me ook niet herinneren hoe ik thuis ben gekomen
My mama didn't raise no fool
pi_50190302
Ik heb ooit ook een Gastroscopie gehad.

Alleen dit gebeurde onder volledige narcose omdat ik pas 11-12 was. Mij moeder mocht als uitzondering wel mee kijken.
pi_50223313
Ik heb vandaag mijn ergens tussen de 25 en 30ste gastroscopie gehad. Vorige week was het mislukt wegens te veel voeding in me maag, dus naar huis gestuurd en een week gemalen gevreten en 24 uur voort het onderzoek alleen nog maar vloeibaar.

wel een keel verdoving., Soort smerige spray in je keel, Geen verdoving / roes etc. Gewoon bij kennis. Nu kon ik vanavond tenminste gewoon werken. Als ik een roes zou hebben gehad mag ik 2 dagen niet werken, ( erg lastig met storingsdienst)

Uitslag is wel dat me crohn weer actief is, In de 12 vingerige darm. Verklaart met een mijn klachten van misselijkheid, gasvorming in maag etc.
pi_51627017
Even een update. Ik heb gisteren een gastroscopie gehad onder Dormicum. Het is mislukt en ik moet binnen een maand opnieuw gaan. Is het normaal dat ik een dag erna erge keelpijn en pijn aan mijn kaken heb? Ik voel me ook nog altijd vrij suf?
  maandag 6 augustus 2007 @ 23:06:56 #194
187958 svanviersen
Live is like a box of choclate
pi_52154295
Hallo allemaal

Ik moet morgen voor een gastroscopie, maar heb besloten om morgenochtend af te bellen en een nieuwe afspraak te maken maar dan met roesje!!!!! Risicovol lijkt me niet anders zouden ze het niet zo vaakk geven... maar dat kan me niet schelen als ik het maar niet bewust meemaak. De ass van de huisarts had mij een roesje uit me hoofd gepraat het zou allemaal wel meevallen.. ja dat kan zei wel zeggen makkelijk kletsen! Ik ben sind een paar dagen en vandaag gewoon beroerd van de zenuwen en het er gewoon buikkrampen van. ben blij dat ik besloten heb om aftebellen en een nieuwe afspraak te gaan maken. hoop dat het dan meevalt. Ben je met een roesje echt ondezeil of alleen wat suffig???

gr sabien
sabien
  maandag 6 augustus 2007 @ 23:09:53 #195
187958 svanviersen
pi_52154403
Ik moet morgen voor een gastroscopie, maar heb besloten om morgenochtend af te bellen en een nieuwe afspraak te maken maar dan met roesje!!!!! Risicovol lijkt me niet anders zouden ze het niet zo vaakk geven... maar dat kan me niet schelen als ik het maar niet bewust meemaak. De ass van de huisarts had mij een roesje uit me hoofd gepraat het zou allemaal wel meevallen.. ja dat kan zei wel zeggen makkelijk kletsen! Ik ben sind een paar dagen en vandaag gewoon beroerd van de zenuwen en het er gewoon buikkrampen van. ben blij dat ik besloten heb om aftebellen en een nieuwe afspraak te gaan maken. hoop dat het dan meevalt. Ben je met een roesje echt ondezeil of alleen wat suffig???
sabien
pi_52154583
Het valt best mee hoor, een roesje is niet nodig, je moet alleen even vragen of ze je keel verdoven met een spuitbusje, het smaakt ff vies maar dan voel je de slang niet eens naar binnen gaan.
pi_52156056
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 23:09 schreef svanviersen het volgende:
bij mijn roesje had ik niet door dat er dingen gebeurden, maar moet nog wel normaal gereageerd hebben (dokter zei dat ik een breuk in het middenrif had, en ik heb hem nog verteld dat dit in de familie voorkwam). maar je bent wel redelijk snel weer "wakker" dus gok dat je niet echt onder zeil bent, maar zo suffig dat je er niets meer van weet.
verder vind ik het wel goed van je dat je toch de keuze gemaakt hebt om het niet te doen. ik had zelf precies hetzelfde, paar dagen ervoor heel slecht slapen en was op van de zenuwen. en heb toen ter plekke besloten dat ik een roesje wou, en als dat nu niet kon dan maar later (volgens mijn huisarts was het zo gedaan en was nergens voor nodig) en gelukkig was er nog plek op de uitslaapkamer dus kon het wel direct.
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 12:24:03 #198
187958 svanviersen
pi_52164294
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 00:16 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

bij mijn roesje had ik niet door dat er dingen gebeurden, maar moet nog wel normaal gereageerd hebben (dokter zei dat ik een breuk in het middenrif had, en ik heb hem nog verteld dat dit in de familie voorkwam). maar je bent wel redelijk snel weer "wakker" dus gok dat je niet echt onder zeil bent, maar zo suffig dat je er niets meer van weet.
verder vind ik het wel goed van je dat je toch de keuze gemaakt hebt om het niet te doen. ik had zelf precies hetzelfde, paar dagen ervoor heel slecht slapen en was op van de zenuwen. en heb toen ter plekke besloten dat ik een roesje wou, en als dat nu niet kon dan maar later (volgens mijn huisarts was het zo gedaan en was nergens voor nodig) en gelukkig was er nog plek op de uitslaapkamer dus kon het wel direct.
Bedankt gothic blackie! ik begon al te twijfelen of ik niet een watje ben om het aftezeggen en een andere keer te gaan met roesje. Ik denk dat ik dan wat rustiger ben van te voren. Heb zelfs gisteren sigaretten gekocht om rustig te worden. Ik moet wel weer 4 weken wachten, nou ja dat moet dan maar, ik zag het nu echt niet zitten met volle bewustzijn! Heb al nare ervaringen uit mijn tiener tijd met darm onderzoeken lag te gillen op te tafel. En dan werd er gezecht, nee hoor het doet geen pijn! nou mooi wel dus....... Ik ben al een gevoelig type wat dat betreft, ik baal van mezelf dat ik me door de ass van de dokter het roesje uit me hoofd heb laten praten, dan had ik het nu toch achter de rug gehad. Weer een les voor mezelf om toch naar mezelf te luisteren wat me gevoel me ingeeft en waar ik me beter bij voel. helaas ben ik zo iemand die zich dan weer laat omlullen! 18 september ben ik nu dus het haasje hoop dat het roesje helpt.
sabien
  donderdag 9 augustus 2007 @ 12:51:37 #199
187958 svanviersen
pi_52225222
Hallo allemaal

waarom doen ze bij de huisarts en bij het ziekenhuis toch zo moeilijk dat ik een roesje wil!? Ik bellen naar het zieken huis voor mijn afspraak de 18 van september, dat ik het met roes wil. Werd zeer onvriendelijk te woord gestaan door zon muts daar. Dat kan hier niet, u moet eerst weer naar u huisarts voor een verwijzing voor de internist. terwijl me de vorige keer werd verteld dat het wel bij hun rechtstreeks kon. toen ik hiernaar vroeg werd ze nog onvriendelijker. Ik de huistarts ass gebeld, die de vorige keer mij een roesje uit me hoofd had gepraat. Dat ik een doorverwijzing moet hebben. Ze deed nogal timide en traag. Ik zorgde er nu voor dat ik vastberaden overkwam, en ja hoor maandag kan ik de verwijzing ophalen. hehehee eindelijk!!! Ik laat me dit keer niets uit me hoofd praten, het is mijn lichaam en ik bepaal zelf hoe of wat er mee gebeuren gaat. 20 aug naar de internist en daarna weer een nieuwe afspraak voor het onderzoek omdat er een bed voor nodig is, ik zei ik hoop niet dat het nog langer duurd..... Maar het kan me niet schelen wat die mensen allemaal denken als ik maar me roesje krijg ben ik tevreden! er werd ook nog gezecht door die troel van die afdeling gastroscopie, dit onderzoek wordt nooooit met een roesje uitgevoerd!! nou ja. ik weet wel beter.......

gr sabien
sabien
pi_52236547
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 12:51 schreef svanviersen het volgende:
Hallo allemaal

waarom doen ze bij de huisarts en bij het ziekenhuis toch zo moeilijk dat ik een roesje wil!?
Omdat het woord roesje een belachelijk lief klinkend woord is voor een risicovolle anaesthesie.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')