Hallo hier Monique! (29)
Ook bij mij is sinds een (paar) jaar van PDS(Prikkelbare dikke darm) geconstanteerd.
Ik kreeg van alles er voor omeprazol(voor de pijn), voor stoelgang Volcolon, maar nu heb ik daar Metamucil voor gekregen, wat ik sinds net gebruik.
Ik moet toegeven dat ik die Metamucil wel weg krijg, Volcolon daarintegen niet. Of het gaat werken weet ik nog niet want ik gebruik het sinds vandaag. Maar ik las er positieve verhalen over, over het gebruik daarvan.
Sinds een paar maanden heb ik alleen een andere klacht bij gekregen, ik val enorm af, misschien ook omdat ik bewust minder ben gaan eten, omdat als ik trek heb in iets het 's avonds uitgil(huil) van de buikpijn, dit is vaak dan in bed. Maar ook gewoon onderweg tijdens het fietsen dat ik het uitgil van de pijn in mijn buik(maag?).Al is het dan maar tijdelijk een paar flinke steken dan.
's Avonds als ik wakker van de pijn ben en misselijkheid, uit zich dit in ook erg onregelmatig slapen en dan wer een periode goed slapen. Maar waardoor ik hierdoor, doodmoe vaak van ben, maar ook duizelig wordt overdag en dus ook de angst heb gekregen dat ik gewoon flauw ga vallen..
Ook hiermee ben ik naar mijn huisarts geweest, en die checkt dan voor de zekerheid mijn urine wat dan in orde is en mijn bloeddruk gewoon goed is(120/80). Toch voel ik me de laatste week, zo flauw worden, van vermoeidheid of wat dan ook. Mijn benen bij wijze van wegzakken en licht in mijn hoofd worden...(Vandaar mijn angst nu ga ik flauwvallen.) Gelukkig vind ik vaak zelf de kracht om vol te houden of naar bed te gaan, om even te liggen.
Kennen meer mensen dit probleem?
Ik woog in maart 2003 (Lengte 1.74) 87/88kg nu maart 2005 69/70 kg.
Voorlopig blijft dit nu wel in evenwicht, ik blijf dus rond de 70kg.
Nu een hele rare vraag misschien maar;
Waar ik ook last van heb, waar ik ook niet veel over lees of dit te maken heb met PDS. Is dat ik om de haverklap na de wc ga, vaak als ik bij wijze van iets gedronken heb(noem koffie of thee) loop ik 2 minuten later al naar de toilet om te moeten plassen. Dit is soms zo hevig dat ik vaak onderweg al weer moet. Ook verlies ik druppels bloed, op toiletpapier en dit heeft geen zin om bij wijze van maandverband in te doen, want dan zit er niets op. (Gebruik anticonceptie Implanon al 2 jaar, daarbij hoor je niet ongesteld bij te worden)
Mijn vraag aan jullie is kennen jullie deze klachten ook i.v.m. PDS?
Wat doen jullie tegen het slechte slapen en oververmoeidheid?(Duizeligheid?)
Graag hoor ik iets meer van jullie ,want ik voel me echt heel erg belabberd!
Groeten;
Je bent zoals je bent. Ik ben zoals ik ben!
Leef van dag tot dag, terugkijken mag maar blijf niet stilstaan!(Geleerd van iemand!Thanx!)
Niemand is volmaakt dat zou dan toch saai zijn?
Eerlijkheid duurt het langst.(wel zo prettig)