abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21284452
ik ben vorige week voor de 4de keer bij de dokter geweest, de situatie is dusdanig verslechterd dat ik nog maar 55 kg weeg (22 jaar/1m82). Al 6 kilo afgevallen in korte tijd. m'n bloed is al onderzocht en worden nu andere onderzoeken gedaan. Sinds ik weer yakult naar binnenwerk gaat het wel iets beter maar heb nog wel last van buikkrampen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  woensdag 1 september 2004 @ 20:06:32 #152
76173 bramos-elvis
FC Eindhoven 1909-2009
pi_21691245
Hoi,

Me vriendin heeft er ook last van. Ze wordt door de doktor ook van het kastje naar de muur gestuurd. Ze heeft problemen met poepen en ze heeft harde en dikke ontlasting. Ze is ook al een paar keer naar een homeopaat geweest, maar door het dieet wat zij gaf (geen toegevoegde suikers meer) werd het alleen maar erger. Dus daar is ze nu mee gestopt....omdat ze na een week actief dieteten een ontzettende pijn had.

Kan het kloppen dat het elke dag drinken van Paardenmelk werkt??? Schijnt erg ranzig te zijn en pas na een paar weken te werken.

Bier drinken helpt ook vaak, hoewel het door veel mensen hier en de homeopaat werd tegengesproken, kan mijn vriendin na een avondje flink doorzakken de dag erna goed naar het toilet.
Accept you're dead and start living
  zondag 14 november 2004 @ 20:19:39 #153
36646 Helaaz
Onee toch niet!
pi_23314395
Fijn dat ik dit zie! Ik ben niet de enige..
Dat wist ik natuurlijk al wel, maar toch prettig zulke herkenbare verhalen te lezen!

Ik weet sinds kort dat mijn klachten (die ik overigens al heel lang heb) te verklaren zijn vanuit het licht van een Spastische Darm. Bij een maagonderzoek (zo'n prettige gastroscopie: een echte aanrader ) zijn er biopten weggenomen en toen bleek PDS.

Ik ben momenteel bezig met medicatie tegen de krampen (Disputal Retard; dat levert je overigens wel de bijnaam Disposal Retard op, maar dat neem ik voor lief ) en ben erg aan het opletten met eten. Heel veel water drinken, weinig kruiden en toevoegingen, zeker geen ui, prei, en andere heftige dingen, geen niet al te vet eten etc etc.

Ik moet zeggen dat ik er best aan moet wennen dat ik zo moet opletten, en vooral het vele drinken vind ik erg moeilijk, maar ik voel me al wel beter! Dus dat scheelt zeker!

Blij jullie verhalen te lezen iig.
Are you gonna bark all day, little doggie? Or are you gonna bite?
  FOK!fotograaf maandag 15 november 2004 @ 08:38:41 #154
18921 freud
Who's John Galt?
pi_23322531
Mijn vriendin gebruik Metamucil, werkt erg goed. En verder eten we veel meer vezels (gewoon gezond eten dus ). Donker brood, volkoren pasta, zilvervliesrijst, etc. Metamucil is een soort poeder waar je een soort dikke limo van maakt. Zorgt ervoor dat het eten wat beter door je darmen kan gaan. Werkt (begreep ik) zowel bij te snel en te langzaam door je dikke darm heen. Is zonder recept te halen bij de apotheek.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_23334434
Ik zag laast in een blaadje van de Jumbo (net als de Allerhande van AH) dat er een kookboek komt voor mensen met een spastische darm. Even in de gaten houden dus...
Al is het wel zo dat iedereen weer anders reageert op bepaalde producten...
pi_23549124
Vandaag ben ik voor de uitslag van een LTT onderzoek op het spreekuur van mijn internist geweest. Hij heeft PDS geconstateerd. Morgen nog een keer bloed laten prikken om te kijken of een colonfoto nog nodig is.

Gewicht is nog steeds 55 kilogram, daalt gelukkig niet nog verder.

het interne onderzoek heb ik afgeblazen op het moment dat ik net op de tafel lag. Ik ging bijna van m'n stokje van schrik. Wat blijkt het is dus niet eens nodig. Vraag er dus naar als je liever een colonfoto (rontgonfoto van je darmen) wilt.
pi_23566609
ik heb een nu 2,5 jaar een spastische dikke darm ,maar ik kan ook niet afvallen en heb nog steeds een bol hard buikje
heeft iemand dit ook??
  vrijdag 26 november 2004 @ 17:51:31 #158
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_23591315
Ik heb er ook last van. Als ik eens wel normaal poep (zoals de afgelopen week: elke dag trouwens, vond ik ook al opvallend), is dat echt speciaal.
De laatste tijd wisselen obstipatie en diarree elkaar af. Af en toe heb ik echt buikpijn
van de obsitpatie.
Het werkt om veel bruinbrood te eten, veel groente en het schijnt ook goed te zijn om veel te bewegen/sporten, iets wat ik meer zou moeten doen. Oh en veel drinken natuurlijk.

Als ik periodes van veel stress heb, wordt het meestal erger. Daar kun je dus geloof ik niet zoveel aan doen.
Soms vraag ik me af of een klisma zou werken. Is wel pijnlijk en goor, maar wie weet spoelt dat je darmen goed door.

[ Bericht 5% gewijzigd door SEMTEX op 26-11-2004 17:58:07 ]
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_23591636
Ik heb er ook last van
Niks helpt.
Laxeerpillen genomen, maar dat werkt enkel verslavend. Schiet niet op dus.
♣ ▪ ♠ ▪ ♥ ▪ ♦
  vrijdag 26 november 2004 @ 21:11:11 #160
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_23595438
Van laxeerpillen krijgt je een luie darm. Niet doen dus.
Ik heb er 1 keer 1 genomen omdat het muurvast zat, maar je moet er geen gewoonte van maken.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_23605423
ontlasting: maar 1 keer per week naar de toilet
ik neem zo nu en dan decidol van lucovit stimuleert de stoelgang (laxeerpillen dus)
helpt de ontlasting zachter maken,stimuleert de spijsvertering en voor een goede darmwerking
anders zou ik het niet weten.
ik zit er trouwens over natedenken om een klisma te nemen,om gewoon alles schoon te spoelen.
ik word gewoon helemaal gek; ik kan niet afvallen,ik lijk wel zwanger met zo'n opgeblazen bolle buik
pi_23605609
ik heb precies het tegenovergestelde, ik kan maar niet aankomen. Ben vanaf vandaag begonnen met Duspatalin. ik zit nu op de 55 kg... ontlasting wilt maar niet in vaste vorm komen en komt vrij snel na het avondeten al.
pi_23605898
ow nauw ik heb dat alles verstopt zit en heb soms tranen in mijn ogen als ik op de toilet zit zo hard en pijnlijk is het.
ik ben 7 kilo aangekomen en het wil er maar niet af!
pi_23667677
ik val helemaal niks af en soms is het zo erg dat ik s'morgens s'middags en s'avonds gewoon 3 tot 4 keer naar de wc kan in een half uur met diarree ik ben al tig keer bij de dok geweest en zij aan het onderzoeken het gaat nu al zo'n 4/5 maanden en nog geen oplossing:(
pi_23667797
[knip]
Ik ben momenteel bezig met medicatie tegen de krampen (Disputal Retard; dat levert je overigens wel de bijnaam Disposal Retard op, maar dat neem ik voor lief ) en ben erg aan het opletten met eten. Heel veel water drinken, weinig kruiden en toevoegingen, zeker geen ui, prei, en andere heftige dingen, geen niet al te vet eten etc etc.

Ik moet zeggen dat ik er best aan moet wennen dat ik zo moet opletten, en vooral het vele drinken vind ik erg moeilijk, maar ik voel me al wel beter! Dus dat scheelt zeker!

Blij jullie verhalen te lezen iig.
[/quote]
ik heb het medicijn Disposal Retard ook gehad en het werkte niks
ik ben ook blij dat ik dit topic zie kan ik er eindelijk misschien een oplossing voor vinden want ik word gek!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 30 november 2004 @ 15:41:13 #166
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_23670407
Ik heb juist dat ik meerdere keren per dag moet, en bijna altijd diarree. Ook moet ik vrijwel altijd onmiddellijk na het eten naar het toilet (soms zelfs tijdens, superirritant vind ik dat ).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_23670821
Ik ben weer aan het verstoppen.
Twee weken terug dronk ik 's morgens een glas Lidl drinkontbijt met vezels (half melk, half drinkontbijt), het ging echt prima. Dus ik dacht, oke, nu eens stoppen, kijken of het echt hielp....
Ja dus. Ik ga morgen weer een voorraadje inslaan.

Hoe duur is die Metamucil trouwens? Ik neem aan dat dat ook iets met vezels erin is?
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_25438948
Zijn er ook mensen die door PDS pijn in hun rug krijgen? Ik had een keer tijdens een college dat 't flink begon te rommelen etc. en toen kreeg ik ook rugpijn, alsof m'n darmen tegen m'n ruggegraat aan gingen duwen ofzo zo voelde 't...Ik heb 't heel vaak als ik een avondje lekker ben wezen stappen dat ik dan de volgende ochtend wakker word met buikpijn en rugpijn tegelijk, 't lijkt dus wel alsof 't iets met elkaar te maken heeft. Erg irritant, lekker wakker worden is er niet meer bij.
pi_25484135
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 10:57 schreef Reticulin het volgende:
Zijn er ook mensen die door PDS pijn in hun rug krijgen? Ik had een keer tijdens een college dat 't flink begon te rommelen etc. en toen kreeg ik ook rugpijn, alsof m'n darmen tegen m'n ruggegraat aan gingen duwen ofzo zo voelde 't...Ik heb 't heel vaak als ik een avondje lekker ben wezen stappen dat ik dan de volgende ochtend wakker word met buikpijn en rugpijn tegelijk, 't lijkt dus wel alsof 't iets met elkaar te maken heeft. Erg irritant, lekker wakker worden is er niet meer bij.
Yup, ikke dus.
Bij mij beginnen de kolieken altijd!! 's avonds laat tot een uur of 3 a 4 's nachts(wat slaaptekort opleverd omdat liggen gewoon onmogelijk is). Ongeveer een uurtje nadat het begonnen is begint ook m'n rug.
Bij mij is de buik/maagpijn zowel de rugpijn slechts aan één kant van mijn lichaam(rechts).
"Whaaa ik leer het ook nooit..."
pi_25487575
Dit is allemaal wel herkenbaar... op dan die verstoppingen na. Sinds een jaar of 5-6 heb ik, met grote onregelmatigheid maar meestal in het weekend (vrijdag- of zaterdagavond) last van enorme pijn in mijn buik. Het concentreert zich vrijwel altijd op een en hetzelfde punt, en niets helpt ertegen, ik moet echt wachten tot het overgaat en kan alleen maar zorgen dat het draaglijk blijft. Het 'pijnpunt' geeft een soort 'uitstraling' naar mijn rug, die op een veel groter oppervlak dan aan de voorkant zeer doet.
Wat wel lijkt te helpen is warmte. In combinatie met een bepaalde houding wordt het beduidend minder. Als ik merk dat ik er ècht last van krijg (ik voel het vaak in de loop van de middag al aankomen maar 's avonds begint het feest pas echt) gaan er 2 tabletten paracetamol in en spring ik onder een heel warme douche waarbij ik het water concentreer op mijn buik en (vooral) rug. Na een goed halfuur in de douche een warm bed in, om te (proberen te) slapen en aan het eind van de avond is het meestal over. Zo niet, dan nog eens 2 paracetamol en verder slapen, dan heb ik de dag erna nergens meer last van.
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
  zondag 20 maart 2005 @ 17:01:30 #171
117413 Mononiekie
love is the message Xxx...
pi_25613697
Hallo hier Monique! (29)

Ook bij mij is sinds een (paar) jaar van PDS(Prikkelbare dikke darm) geconstanteerd.
Ik kreeg van alles er voor omeprazol(voor de pijn), voor stoelgang Volcolon, maar nu heb ik daar Metamucil voor gekregen, wat ik sinds net gebruik.
Ik moet toegeven dat ik die Metamucil wel weg krijg, Volcolon daarintegen niet. Of het gaat werken weet ik nog niet want ik gebruik het sinds vandaag. Maar ik las er positieve verhalen over, over het gebruik daarvan.

Sinds een paar maanden heb ik alleen een andere klacht bij gekregen, ik val enorm af, misschien ook omdat ik bewust minder ben gaan eten, omdat als ik trek heb in iets het 's avonds uitgil(huil) van de buikpijn, dit is vaak dan in bed. Maar ook gewoon onderweg tijdens het fietsen dat ik het uitgil van de pijn in mijn buik(maag?).Al is het dan maar tijdelijk een paar flinke steken dan.

's Avonds als ik wakker van de pijn ben en misselijkheid, uit zich dit in ook erg onregelmatig slapen en dan wer een periode goed slapen. Maar waardoor ik hierdoor, doodmoe vaak van ben, maar ook duizelig wordt overdag en dus ook de angst heb gekregen dat ik gewoon flauw ga vallen..

Ook hiermee ben ik naar mijn huisarts geweest, en die checkt dan voor de zekerheid mijn urine wat dan in orde is en mijn bloeddruk gewoon goed is(120/80). Toch voel ik me de laatste week, zo flauw worden, van vermoeidheid of wat dan ook. Mijn benen bij wijze van wegzakken en licht in mijn hoofd worden...(Vandaar mijn angst nu ga ik flauwvallen.) Gelukkig vind ik vaak zelf de kracht om vol te houden of naar bed te gaan, om even te liggen.

Kennen meer mensen dit probleem?

Ik woog in maart 2003 (Lengte 1.74) 87/88kg nu maart 2005 69/70 kg.
Voorlopig blijft dit nu wel in evenwicht, ik blijf dus rond de 70kg.

Nu een hele rare vraag misschien maar;

Waar ik ook last van heb, waar ik ook niet veel over lees of dit te maken heb met PDS. Is dat ik om de haverklap na de wc ga, vaak als ik bij wijze van iets gedronken heb(noem koffie of thee) loop ik 2 minuten later al naar de toilet om te moeten plassen. Dit is soms zo hevig dat ik vaak onderweg al weer moet. Ook verlies ik druppels bloed, op toiletpapier en dit heeft geen zin om bij wijze van maandverband in te doen, want dan zit er niets op. (Gebruik anticonceptie Implanon al 2 jaar, daarbij hoor je niet ongesteld bij te worden)

Mijn vraag aan jullie is kennen jullie deze klachten ook i.v.m. PDS?
Wat doen jullie tegen het slechte slapen en oververmoeidheid?(Duizeligheid?)

Graag hoor ik iets meer van jullie ,want ik voel me echt heel erg belabberd!

Groeten;

Je bent zoals je bent. Ik ben zoals ik ben!
Leef van dag tot dag, terugkijken mag maar blijf niet stilstaan!(Geleerd van iemand!Thanx!)
Niemand is volmaakt dat zou dan toch saai zijn?
Eerlijkheid duurt het langst.(wel zo prettig)
  maandag 21 maart 2005 @ 21:01:13 #172
117413 Mononiekie
pi_25645000
Hier Monique nog even!

Ik hoop dat iemand hierop kan reageren, ik blijf me erg vermoeiend voelen, en duizelig!
Heb zelfs mijn vrijwilligerswerk afgezegd voor een week terwijl ik dat echt heel erg jammer vind. Ik red het gewoon niet even. 's Avond maar ook vlak na het eten blijf ik misselijk zo erg dat ik bijna moet overgeven. (Wat ik niet doe.)

Komen deze klachten ook overeen met PDS?

En de afscheiding??

Ik hoop dat iemand mij een reactie kan geven want ik voel me goed beroerd.

Groeten;

Van mij;

Monique!
Leef van dag tot dag, terugkijken mag maar blijf niet stilstaan!(Geleerd van iemand!Thanx!)
pi_25658247
www.colonhydrotherapie.nl mijn vriendin vroeg om dit erop te zetten...schijnt heel goed te zijn... kijk er es naar zou ik zeggen!!!!!
succes
  dinsdag 22 maart 2005 @ 14:32:21 #174
117413 Mononiekie
pi_25659463
Hallo, pacandar! Hier Monique!

Dank je wel voor je reactie.
Ik zal het straks even opschrijven deze clonhydrotherapie.
Maar ik moet eerst even navragen of ik dit ook vergoed krijg van het ziekenfonds(Zilveren kruis.).
Tot nu toe blijf ik me beroerd voelen, ben echt totaal niet mezelf zo ellendig heb ik me nog nooit gevoeld. Maar zal het hier zeker over gaan hebben met mijn vriend etc..

Eerst nog even heel wat anders, ik wacht eerst op een vaccinatie af. Er is namelijk een vriend van een bewoner hier bij ons in de woonvorm geweest en die blijkt Open TBC.. te hebben.
Dus binnenkort krijgen we allemaal een prik...ervoor om te kijken wie het evt. ook heeft.
Mocht ik dit niet hebben, en dit toch klachten blijken te zijn dan van PDS. Overweeg ik dit dus.
Laat het je weten;

In ieder geval bedankt dus voor je reactie.

Duim in ieder geval mee dat ik geen open TBC heb, want ik ga ook binnenkort samenwonen met mijn vriend en dat kan ik er echt dus niet bij hebben.

Groeten van mij! Ook aan je vriendin trouwens!

Monique.

pi_25659771
hey moniekie... je kunt beter even anders met mijn vriendin hierover praten ikzelf weet er weinig van... het schijntd at het meeste wel vergoed wordt

verdoornm@hotmail.com

zij zal je vast wel verder willen helpen denk ik!

en ik zal voor je duimen!!!! brr spannende tijd dus...... succes!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')