Yup, ikke dus.quote:Op woensdag 9 maart 2005 10:57 schreef Reticulin het volgende:
Zijn er ook mensen die door PDS pijn in hun rug krijgen? Ik had een keer tijdens een college dat 't flink begon te rommelen etc. en toen kreeg ik ook rugpijn, alsof m'n darmen tegen m'n ruggegraat aan gingen duwen ofzo zo voelde 't...Ik heb 't heel vaak als ik een avondje lekker ben wezen stappen dat ik dan de volgende ochtend wakker word met buikpijn en rugpijn tegelijk, 't lijkt dus wel alsof 't iets met elkaar te maken heeft. Erg irritant, lekker wakker worden is er niet meer bij.
Dit komt me zo bekend voor. Ik wilde vroeger ook nog nergens anders dan thuis maar sinds kort heb ik ook zoiets van "schijt". Ook op mn werk, geen probleem meer. Ook omdat mijn collega het nu weet en er dus geen rare opmerkingen over zal maken waardoor ik me onprettig voel.quote:Op maandag 4 april 2005 15:04 schreef Paladin82 het volgende:
Ik zelf was ook zo'n probleem poeper om het even plastisch te zeggen en deed het alleen op eigen toilet, na zware krampaanvallen en dergelijke wordt je wel gedwongen andere wc's te zoeken en heb dus ook maar gewoon geaccepteerd om ergens anders te gaan zitten en gewoon "schijt" aan alles te hebben werkt wel het beste en je kan zo tenminste gewoon door functioneren.
Nou, ik heb eindelijk de uitslag van mijn echo en inderdaad, er is niks te zien, alles is in orde, "geen bijzonderheden" zoals de assistent dat zo mooi zei... met de vraag van "en nu?" kreeg ik als antwoord "ja, veel, heel veel water drinken, vezelrijk eten en duspatal slikken"... Is dit het? Moet ik het hiermee doen? Ik zou graag naar een dietiste willen om eens te overleggen wat ik in mijn geval dan wel of juist niet kan eten. Is er iemand die ook hulp heeft gehad van een dietiste en heeft het geholpen?quote:Op woensdag 2 november 2005 21:06 schreef Beaver het volgende:
Verder krijg ik de 14de een echo van mn buik om er zeker van te zijn dat het alleen een spastiche darm is en niet iets anders. De verwachting is ook dat hier niks op te zien zal zijn.
Ik heb deze week nog niks iets van kool op en zojuist kreeg ik weer enorme krampen. Ik had zelf inderdaad ook al gemerkt dat als ik iets van kool eet dat ik er dan erg last van krijg. Ik heb vandaag alleen brood met kaas op en kip met aardappeltjes, niks bijzonders zou je zeggen... maar toch is er iets wat mijn darmen niet fijn vinden....quote:Op dinsdag 22 november 2005 21:31 schreef Sessy het volgende:
Wittekool laten.
Idd,quote:Op vrijdag 26 november 2004 17:51 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb er ook last van. Als ik eens wel normaal poep (zoals de afgelopen week: elke dag trouwens, vond ik ook al opvallend), is dat echt speciaal.
De laatste tijd wisselen obstipatie en diarree elkaar af. Af en toe heb ik echt buikpijn
van de obsitpatie.
Het werkt om veel bruinbrood te eten, veel groente en het schijnt ook goed te zijn om veel te bewegen/sporten, iets wat ik meer zou moeten doen. Oh en veel drinken natuurlijk.
Als ik periodes van veel stress heb, wordt het meestal erger. Daar kun je dus geloof ik niet zoveel aan doen.
Soms vraag ik me af of een klisma zou werken. Is wel pijnlijk en goor, maar wie weet spoelt dat je darmen goed door.
Waren de aardappeltjes en de kip allebei gebakken toevallig, wellicht net iets te bruin?quote:Op dinsdag 22 november 2005 22:39 schreef Beaver het volgende:
kip met aardappeltjes, niks bijzonders zou je zeggen...
De aardappeltjes waren gebakken inderdaad en de kip gegrilt, maar niet te bruin...quote:Op woensdag 23 november 2005 20:47 schreef Sessy het volgende:
[..]
Waren de aardappeltjes en de kip allebei gebakken toevallig, wellicht net iets te bruin?![]()
Of dat je juist heel lang niet hebt gegeten en daarna ineens heel veel of iets heel kouds gedronken op een hongerige maag? Daar krijg ik ook nog wel eens last van.
Dat poedertje helpt alleen geen fuck.quote:Op maandag 17 april 2000 19:52 schreef Lois & Karin het volgende:
Ja dan kan het ook PDS zijn. Die 'versie' die jij hebt heb ik namelijk ook. Enorm opgeblazen buik dat je 6 maanden zwanger lijkt etc. En het hoeft niet 'verschrikkelijk pijn' te doen. Bij mij doet het regelmatig pijn, maar niet zo erg dat ik niet meer weg kan oid..quote:Op woensdag 23 november 2005 19:55 schreef Maeghan het volgende:
Ik weet niet of ik PDS heb, maar ik heb wel al een paar jaar veel last van m'n darmen. Ik kan inmiddels geen noten1, aspartaam of zuivel meer eten, en ook koolzuur en suikerwerk veroorzaken problemen. Van het een krijg ik verstoppingen, van het ander juist diarree. Van zuivel zwelt alles op als een ballon, ik was echt bang dat het m'n darmen zou beschadigen op een gegeven moment. Ongelofelijk dat het zo ver kan opzwellen. Alleen ik heb niet zulke enorme pijnen als veel van jullie beschrijven, kan het dan nog wel PDS zijn? Ik heb een allergietest gehad, en daar kwam uit dat ik niet allergisch ben voor zuivel of noten, noch voor iets anders. Ik zie alleen verder onderzoek niet zitten, en zolang ik die dingen niet eet heb ik er weinig last van. Wat denken jullie daarvan? Zou het dan PDS kunnen zijn, of zou verder onderzoek toch wel belangrijk kunnen zijn?
Ik kreeg destijds een potje met een lepeltje aan het dekseltje. Zorgen dat je op een plateau-toilet gaat, zodat je het achteraf 'op kan scheppen' met het lepeltje.quote:Op donderdag 22 juni 2006 20:49 schreef Beaver het volgende:
... 3 dagen mijn ontlasting in een potje opvangen maarja... hoe doe je dat? iemand ervaring mee? Moet ik mijn ontlasting in een bak doen en dan in het potje scheppen?? Bah, wat een vies klusje maarja, wel goed dat ze het onderzoeken natuurlijk......
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |