Het gaat vooral over de beleving van de Ajax-spelers in 1995 van met name de Europese wedstrijden. En er wordt aandacht bestquote:waar gaat het precies over?
quote:De Jong: 'Na Ajax weet je wel wat kritiek is'
Vrijdag 3 maart, door SV, Amsterdam, 10.31u GMT+01.00, HM
Nigel de Jong zegt in een boeiend interview met de Hamburger Morgenpost dat een speler die bij Ajax heeft gevoetbald écht wel weet wat kritiek werkelijk is.
'Was heißt denn Kritik? Hey, ich komme von Ajax. Wer da gespielt hat, weiß, was Kritik wirklich ist', zegt De Jong in het Duitse medium.
Ajax te disciplinair
De Jong trapt stiekem wel een klein beetje na naar zijn oude club. 'Hier bij HSV is het niet zo disciplinair als bij Ajax. Daar is alles veel te streng. Op tijd samen eten, trainen etc. Hier is alles veel flexibeler', zegt de Amsterdammer. 'Wel is die discipline goed voor een jeugdvoetballer'.
Nigel naar Duitsland
De middenvelder bekend overigens dat Arsenal zijn grote droom voor de toekomst is. Zijn kansen voor het WK met Het Nederlands Elftal schat hij hoog in. 'Ik maak me er eigenlijk niet druk over. Als ik hier goed speel, ga ik mee naar Duitsland', aldus De Jong.
Speler/trainer die aanbod komen:quote:
Hoogste beoordelingen bij de Bruna en Bol.comquote:Tien jaar geleden wonnen de godenzonen van Ajax de Champions League in Wenen en de Wereldbeker in Tokio. Ze deden dat zo indrukwekkend dat iedere voetballiefhebber een gouden toekomst vermoedde voor de club uit Amsterdam. Ajax was in 1995 een bijzonder elftal, niet alleen omdat het een onoverwinnelijk aura droeg, ook omdat het barstte van jonge getalenteerde gekleurde spelers met een eigen mening.
Tien jaar na dato maakt journalist Robert Heukels een sentimental journey langs de dertien spelers die in Wenen de finale speelden, hun coach Louis van Gaal en penningmeester Arie van Os. Die tien jaar voetballen heeft sporen nagelaten: blessureleed, nandrolonaffaires, vermeende seksschandalen, echtscheidingen en gemiste strafschoppen. In het buitenland werden ze bejubeld en bekroond, in Nederland werden ze soms brutaalweg verguisd. Hoe beleefden ze de opkomst van het goddelijke Ajax 1995? En wat gebeurde er vervolgens met Edwin van der Sar, Frank de Boer, Michael Reiziger, Danny Blind, Frank Rijkaard, Clarence Seedorf, Jari Litmanen, Edgar Davids, Finidi George, Ronald de Boer, Marc Overmars, Patrick Kluivert, Nwanko Kanu en Louis van Gaal? Ze vertellen hun opzienbarende verhalen in De Godenzonen, tien jaar later.
Het ligt altijd aan een ander bij hem, dat is zo jammer.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:53 schreef --HOOLIE-- het volgende:
Wat is die De Jong eigenlijk een zielige kneus zeg...
Ik had altijd een hoge pet van hem op, maar dat is behoorlijk gereduceerd zeg...kneusje....
En dan resterende wedstrijden ook en dan worden we zomaar nog bekerwinnaar, CL winnaar en misschien nog wel kampioenquote:Op vrijdag 3 maart 2006 14:10 schreef M0NTANA het volgende:
Zondag winnen van Sparta, de zaterdag daarop winnen van PSV en de dinsdag dáárop van Internazionale.
ik zou er voor tekenen.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 14:13 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
En dan resterende wedstrijden ook en dan worden we zomaar nog bekerwinnaar, CL winnaar en misschien nog wel kampioen
Hoezo misschienquote:Op vrijdag 3 maart 2006 14:13 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
En dan resterende wedstrijden ook en dan worden we zomaar nog bekerwinnaar, CL winnaar en misschien nog wel kampioen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |