quote:
Roberto Carlos is record kwijt
23/1/2001 11:42
Roberto Carlos is zijn record kwijt. De Braziliaan mocht zich in december 2000 kronen tot speler met het hardste schot van Spanje. Gemeten met speciale apparatuur haalde de verdediger van Real Madrid een snelheid van 122 kilometer per uur.
Landgenoot Ricardo Lima, uitkomend voor tweede divisie-club Levante, beweerde een harder schot te hebben. De middenvelder blufte niet, zo bleek. Ook voor hem werd de apparatuur uit de kast gehaald. Bij zijn vierde poging evenaarde hij het record. Het volgende schot bereikte een snelheid van 123 km/u maar Lima overtrof zichzelf nog een keer en vestigde het record uiteindelijk op 126 km/u.
'Mijn ploeggenoten noemen me het kanon. Ik ben dan ook niet verbaasd dat ik harder schiet dan Roberto Carlos. Ik respecteer hem zeker maar als hij mijn record verbetert zal ik hem opnieuw verslaan', liet Lima weten in de Spaanse sportkrant Marca.
Het succes van Lima heeft ook andere spelers geïnspireerd. Alberto Luque, aanvaller van Real Mallorca, heeft laten weten ook wel een kans te maken. Een geheel nieuwe discipline lijkt hiermee in de maak.
bron: vi.nl
Volgens Talpa was Alex's schot iets harder dan 90 km/h. Maar de omstandigheden zijn natuurlijk veel anders, dus niet te vergelijken. Als Alex dezelfde procedure aangaat, wie weet hoe hoog die komt
![]()
oud bericht dus overigens
![]()
volgens
http://www.vi.nl/vi/show/(...)nhome=true/sc=4f0d92kan Roberto Carlos zelfs 170 km/h schieten