ieuwquote:Op vrijdag 17 maart 2006 08:56 schreef Isabeau het volgende:
Saffraan heel even in een droge koekepan roosteren voor toevoegen aan je gerecht.
Maar goed, waarom rooster je het?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 09:18 schreef Isabeau het volgende:
Je moet het ook niet laten verbranden(is mij nog nooit gebeurd)
Vriendjes worden?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 00:38 schreef Euc- het volgende:
[..]
oa bij Parkheuvel, Librije en Toine Hermsen. Volgend jaar februari ga ik werken bij de Librije als gevolg van een stage enkele weken terug.
Wat doe je er dan daarna mee?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 09:35 schreef Isabeau het volgende:
Omdat de smaak dan nog beter tot zijn recht komt. Ik heb dat ooit in een kookboek gelezen en sindsdien doe ik het zelf ook. Maar echt op een heel klein vuurtje heel eventjes in mijn anti-aanbakpan. Je keuken gaat er ook zo lekker van ruiken
Aha, dus je laat ze lang meekoken? Hoeveel draadjes saffraan gebruik je?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 09:55 schreef Isabeau het volgende:
Dan doe je het door je gerecht (bijv. de vissoep).
Kom op nu. Graag weer verder over handigheidjes in de keukenquote:
ligt eraan of je veel of weinig moet snijden, dan sta je namelijk op dezelfde plaatsquote:Op zondag 19 maart 2006 22:49 schreef krakkemieke het volgende:
Foto als handigheidje in de keuken? Ik heb altijd begrepen dat 'neuckbaar' niet handig is? Dat leidt maar af!![]()
En nog veul meer handigheidjes :quote:Aanbranden is het plaatselijk verbranden van spijzen.
Het gerecht wordt dan minder aangenaam van smaak en geur.
Bij het begin van aanbranden is het nog te verhelpen:
Voor groenten: onmiddellijk in een andere pan overdoen en met ruim water verder koken.
De aangebrande smaak wordt dan tot het minimum beperkt, maar door het toegevoegde water zal de groenten wel achteruit gaan in smaak en geur.
Voor aardappelen: de aardappelen in een schone pan overdoen, met ruim koud water aan de kook brengen, afgieten en opnieuw met ruim kokend water aan de kook brengen, maar door het toegevoegde water zullen ook de aardappelen wel achteruit gaan in smaak en geur.
Voor vlees: het aangebrande deel van het vlees afsnijden, door het aanbranden is het vlees plaatselijk onherstelbaar hard geworden (verkoold).
De rest van het vlees verder bakken of braden met nieuw vet in een schone pan.
quote:Op donderdag 6 april 2006 15:51 schreef _BassFace_ het volgende:
[..]
Stel dat je de pitjes er lekker wil uithalen, maar je hebt geen tijd voor uren bezigheidstherapie, dan is dit een goede oplossing :
Na het openmaken van de granaatappel neem je een houten lepel en mept ermee op de achterkant. De pitjes zullen er dan gemakkelijk en snel uitvallen/uitvliegen.![]()
Nóg beter dan met zijn Flavour Shaker?quote:Op zondag 9 april 2006 10:01 schreef Jessi het volgende:
Jamie had laatst een tip: alle verse kruiden een paar seconden in kokend water houden. Dan komt de smaak pas echt los zegt 'ie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |