Ik koop voorgesneden kaas van de Lidl zonder korstjes in zo'n pakjequote:Op maandag 6 maart 2006 17:49 schreef Whiskers het volgende:
[..]
![]()
en je kunt ook heel makelijk korstjes van voorgesneden plakjes kaas er mee van de kaas afknippen; knipkaas... (* Whiskers is lui...)
andere tip, pannen met glazen doorkijkdeksel. Kun je zien wanneer het water kookt enzo.
Dat kan simpeler: Gooi 1 kop rijst op 1 kop water in de rijstkoker, zet hem aan, tijdje later slaat die af en je bent klaar.quote:Op maandag 6 maart 2006 17:27 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Zie alhier voor de manier om rijst te koken. Doodsimpel, geen geklooi en ik vind het echt heel erg knap als je het laat mislukken.
Warmhouden zei je? Een royale theemuts over een pan rijst gaat heel erg goed.
je doet nu net of het zo veel moeite is om rijst te koken, ik heb in 20 min gekookte rijst en daar blijf ik echt niet heel de tijd bij staan.quote:Op maandag 6 maart 2006 19:48 schreef Gio het volgende:
[..]
Dat kan simpeler: Gooi 1 kop rijst op 1 kop water in de rijstkoker, zet hem aan, tijdje later slaat die af en je bent klaar.
Maar ga gerust met je horloge en vork naast een pan met rijst staan als je dat handiger vindt
Klopt, er is daar in de UK onderzoek naar gedaan, kopshouten planken zijn idd hygieniser als kunststof. Heeft ermee te maken dat bacterien in de kerven in het kunststof lang overleven kunnen en bij hout op de een of andere manier niet.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 01:45 schreef nein het volgende:
nog even over plastic of houten planken: Laatst zeiden ze op zo'n tussenstukje bij Nederland in Beweging dat houten planken juist het beste zijn en het meest hygienisch. Ik was ook hoogst verbaasd, maarja...dat zeiden ze!
Ik houd niet van bleke broodjes. En trouwens als je ze laat liggen worden ze alsnog hard, het folie zorgt er ook voor dat ze warm blijven.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 00:37 schreef Pilootje het volgende:
Waarom toast je ze dan ?
Voor de kleur hoef je het niet te doen, en als het alleen is om ze warm te maken kan je ze ook in de magno gooien. Gewoon wat minder kort in je broodrooster, en even nat maken van tevoren.
Ok ik ga er toch maar een kopen. Dan kan ie naast:quote:Op woensdag 8 maart 2006 09:38 schreef kabouter.muts het volgende:
Het grote voordeel van een rijst/groente koker/stomer lijkt mij dat je een extra gaspit overhebt want vaak kom ik er tekort.
Daarom ga ik ook maar een rijstkoker aanschaffen denk ik, 4 gaspitten is toch wel erg weinig af en toequote:Op woensdag 8 maart 2006 09:38 schreef kabouter.muts het volgende:
Het grote voordeel van een rijst/groente koker/stomer lijkt mij dat je een extra gaspit overhebt want vaak kom ik er tekort.
Broodbakmachine, amateurquote:Op woensdag 8 maart 2006 21:16 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ok ik ga er toch maar een kopen. Dan kan ie naast:
- de Magimix
- de ijsmachine
- de broodbakmachine
- de blender
- de waterkoker
- het espresso-apparaat
werkbladruimte innemen.
* ..-._---_-.- wil een grotere keuken![]()
Goede tips. (Maar idd, als je horeca ervaring hebt hoor je het grootste deel eigenlijk standaard te weten.)quote:Op dinsdag 7 maart 2006 21:13 schreef Tha_Butcha het volgende:
[...]
Hier hoef je geen gloor voor te gebruiken, rare smaak, je kunt ze net als de wijnglazen behandelen; dus in heet water en poleren.quote:en bestek (niet zilver) kan je het beste schoonmaken, door ze na de afwas in de emmer te pleuren met warm water en een scheutje chloor, krijg je ten minste niet van die ranzige vlekken erop.
quote:Op vrijdag 10 maart 2006 23:43 schreef Euc- het volgende:
hij bedoelt poleren, en niet poeleren(Ik dacht de eerste keer dat het een typfoutje van hem was, dat bleek dus niet zo te zijn).
Poleren is met een doek opwrijven tot je glas/bestek droog is en geen strepen meer heeft.
Van Dale:quote:
quote:po·le·ren (ov.ww.)
1 polijsten
2 (een geweerloop) glad uitboren
3 (glazen) met een doek opwrijven => oppoetsen
Je spreekt het uit als poeleren, maar schrijft inderdaad poleren.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 23:49 schreef Euc- het volgende:
jezus, je spreekt het toch uit als poooooooooooooooooooooleren, en niet pOEleren of pOUleren? Nja zal wel aan mij liggen
Lol, foutje! Moet 'schrikt' zijn. Ik weet alleen niet meer waarom dat nou slecht zou zijn. Gaat geloof ik ten koste van de smaak.quote:
golfer, jij weet in wat voor bedrijven ik inmiddels allemaal gewerkt heb, en ik heb nog nooit het woord poeleren gehoord.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 01:37 schreef golfer het volgende:
[..]
Je spreekt het uit als poeleren, maar schrijft inderdaad poleren.
oa bij Parkheuvel, Librije en Toine Hermsen. Volgend jaar februari ga ik werken bij de Librije als gevolg van een stage enkele weken terug.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 13:13 schreef Pilootje het volgende:
Ik heb toch in aardig wat bedrijven gewerkt, en overal spreekt men het uit als poeleren.
Dus ik weet niet in wat voor bedrijven je hebt gewerkt Euc- ? ( niet beledigend bedoelt )
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |