Dat doe ik meestal, maar dat laatste gaat ook snel. Dit vraagt om een battlequote:Op vrijdag 14 april 2006 11:19 schreef Chielus het volgende:
[..]
Je moet ze ook eerst schillen en daarna pas koken, gaat een stuk makkelijker....
Daar zou ik nou wel eens aan mee willen doenquote:Op vrijdag 14 april 2006 15:27 schreef Pilootje het volgende:
[..]
Dat doe ik meestal, maar dat laatste gaat ook snel. Dit vraagt om een battle
De grote fok wie schilt het snelst 10 kilo aardappels battle !
pas op. ik heb deze winger nog een stampottrainingskampje opgezet en samen met de nieuwe oogst ben ik in de vorm van mn leven.quote:Op vrijdag 14 april 2006 20:19 schreef Pilootje het volgende:
Zonder die japanse schilmethode beat ik nog iedereen
Gewoon zo'n driepunt prikker en een officemesje en schillen maar. Als je net als een tomaat een kruisje zou maken en de aardappels in ijswater dumpt schillen ze zichzelf. Maar dan zuigt de aardappel zich vol met water.
Dat ga ik es proberen, want liters water verspillen omdat het zou helpen staat me wat tegen.quote:Op dinsdag 18 april 2006 11:41 schreef _BassFace_ het volgende:
Om een ui te snipperen zonder tranen, leg je de ui vooraf 10 minuten in de diepvriezer.
Gewoon de ui(en) in de koelkast bewaren helpt ook.quote:Op dinsdag 18 april 2006 15:21 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Dat ga ik es proberen, want liters water verspillen omdat het zou helpen staat me wat tegen.
Ook de afzuigkap aanzetten heb ik wel eens gehoord, maar nog niet geprobeerd.
Vquote:Op zondag 5 maart 2006 14:23 schreef SHE het volgende:
..........veel goede tips............
Gekookt aardappeltje flauw? Pasta flauw...neuhh. Deze 2 zaken kook je standaard in een pan water met 2 eetlepels Vegeta. Dit kun je kopen bij de groothandel ( staat bij de kruiden )
Heb je dit 1 keer gedaan, dan doe je het nooit meer anders.
....meer goede tips.........
Yum![]()
Klopt, een soort Maggi uit Kroatië:quote:Op dinsdag 18 april 2006 19:17 schreef MissyMirjaM het volgende:
is vegeta een soort aromat?
In de vriezer leggen. In bevroren toestand vallen ze er bijna vanzelf af.quote:Op dinsdag 18 april 2006 22:55 schreef Martijn_77 het volgende:
weet iemand trouwens een makelijk manier om thijm van die takjes af te krijgen?
Heb het van het weekend gewoon met mijn vinger per takje gedaan.
en dan blijft de smaak wel behouden?quote:Op woensdag 19 april 2006 07:09 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
In de vriezer leggen. In bevroren toestand vallen ze er bijna vanzelf af.
Nee, is een zout, groenten en kruidenmix, meer vergelijkbaar met silvo kruidenmixen.quote:Op woensdag 19 april 2006 00:49 schreef golfer het volgende:
[..]
Klopt, een soort Maggi uit Kroatië:
[afbeelding]
Waarom bestaat dit niet? je hebt toch gele paprika's?quote:Op woensdag 12 april 2006 09:33 schreef Euc- het volgende:
Gele paprikapoeder laten halen
Waarom bestaat dat eigenlijk nog niet? Je hebt wel een eierkoker. Als je een apparaatje zou hebben dat een incisie in de tomaten zou maken en er dan kokend water over zou laten lopen, zou je een tomatenpeller hebben..quote:tomatenpeller laten halen bij de blokker
Bedoel je hiervan de bovenste tool?quote:Op zondag 31 december 2006 15:21 schreef Pilootje het volgende:
Heb je je wel eens afgevraagd waar die spitse openers op messen, scharen, zakmessen voor zijn ? Idd bierflesjes krijg je er niet mee open, ze zijn gemaakt om het vacuum van een potje te verbreken zodat je hem gewoon open kan draaien
In een ui zitten stoffen die verdampen als hij opengesneden is, en die gassen lossen op in het traanvocht op je ogen. Dat vocht heeft precies de goede samenstelling om zichzelf bij elkaar te houden. Maar met dat uien-gas erin opgelost is de samenstelling verstoord en blijft het dus niet meer netjes op je ogen liggen, en druppelt het dus uit je ogen.quote:Op zondag 31 december 2006 15:21 schreef Pilootje het volgende:Je neus staat in verbinding met de traandraden ( geloof dat dat zo heet ) en vandaar dat je moet huilen bij uien. Als je nu door je mond adement komt die lucht gewoon in je longen. Uien koelen of vriezer werkt ook, maar dat heeft er mee te maken dat de "vluchtige" stoffen in de ui minder snel vrijkomen ( misschien zou je het verdampen kunnen noemen ) omdat de ui koud is.
Ja, en als je huilt komt er ook teveel verdriet in je ogen, door al dat verdriet wordt het traanvocht zwaar en valt het naar beneden.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 23:38 schreef Leef het volgende:
[..]
In een ui zitten stoffen die verdampen als hij opengesneden is, en die gassen lossen op in het traanvocht op je ogen. Dat vocht heeft precies de goede samenstelling om zichzelf bij elkaar te houden. Maar met dat uien-gas erin opgelost is de samenstelling verstoord en blijft het dus niet meer netjes op je ogen liggen, en druppelt het dus uit je ogen.
Da's denk ik wel een goede..ga ik uitproberen, thanx!quote:Op vrijdag 23 maart 2007 23:24 schreef MissyMirjaM het volgende:
hopeloos aangebrande pan?
beetje waspoeder erin, laagje water, aan de kook brengen, ff lekker laten koken, en hij is zo mooi schoon!
zelf van de week getetst, na 4 keer schrobben met schuursponsen, en het werkt als een tiet kan ik je vertellen!quote:Op zaterdag 24 maart 2007 00:31 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Da's denk ik wel een goede..ga ik uitproberen, thanx!
anti-aanbak misschien een idee?quote:Op maandag 26 maart 2007 00:53 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
zelf van de week getetst, na 4 keer schrobben met schuursponsen, en het werkt als een tiet kan ik je vertellen!
mijn pannetje brandt alleen maar gigantisch aan als ik melk kook/rijstebrij maak
moet ik misschien een ander pannetje daarvoor aanschaffen..?
Probeer eens eerst de pan even om te spoelen met koud water. Een dun laagje water voorkomt aanbranden van melk.quote:Op maandag 26 maart 2007 00:53 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
mijn pannetje brandt alleen maar gigantisch aan als ik melk kook/rijstebrij maak
Dat doe ik ook altijd. Eerst de hele ui doormidden snijden, de twee snijvlakken op je plank leggen. Vervolgens horizontaal en en verticaal snedes maken en dan pas blokjes ui afsnijden. Bovendien kun je de ui zo mooi fijn snipperen.quote:Op donderdag 28 december 2006 23:43 schreef brrrrrrt het volgende:
het gaat al een stuk beter als je aan het begin de ui niet helemaal doormidden snijdt, maar voor zeg 80%. Dan houdt dat laatste niet gesneden stuk ui de bol bij elkaar.
Wat ik meende gehoord te hebben is dat de sneetjes die je met je mes maakt in een kunststof plank dicht gaan, met het vuil erin, waardoor het onhygienisch is. De sneetjes in een houten plank gaan open staan als je het met heet water wast, waardoor je het vuil er wel uitkrijgt.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 09:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Klopt, er is daar in de UK onderzoek naar gedaan, kopshouten planken zijn idd hygieniser als kunststof. Heeft ermee te maken dat bacterien in de kerven in het kunststof lang overleven kunnen en bij hout op de een of andere manier niet.
die dingen kan je serieus kopen tegenwoordig.quote:Op woensdag 12 april 2006 09:33 schreef Euc- het volgende:
tomatenpeller laten halen bij de blokker
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |