abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44892157
Heb je je wel eens afgevraagd waar die spitse openers op messen, scharen, zakmessen voor zijn ? Idd bierflesjes krijg je er niet mee open, ze zijn gemaakt om het vacuum van een potje te verbreken zodat je hem gewoon open kan draaien

Geel en groen paprika poeder bestaat ook brrrrt.

En al dat gedoe met die uien, invriezen, koelkast, onder water. Als ik kranenborg even mag quoten: Ja joop je kan ook je hele keuken onder water zetten ! Gewoon even doorbijten. Overigens heb ik nog wel een tipje Tis niet het ei van columbus maar het helpt voor even. Als ik meer dan 10 uien snipper werkt ook dit niet meer. Maar goed gewoon door je mond ademen ( daar komt ook die tip van de knijper op je neus vandaan ) Je neus staat in verbinding met de traandraden ( geloof dat dat zo heet ) en vandaar dat je moet huilen bij uien. Als je nu door je mond adement komt die lucht gewoon in je longen. Uien koelen of vriezer werkt ook, maar dat heeft er mee te maken dat de "vluchtige" stoffen in de ui minder snel vrijkomen ( misschien zou je het verdampen kunnen noemen ) omdat de ui koud is.
pi_44900231
quote:
Op zondag 31 december 2006 15:21 schreef Pilootje het volgende:
Heb je je wel eens afgevraagd waar die spitse openers op messen, scharen, zakmessen voor zijn ? Idd bierflesjes krijg je er niet mee open, ze zijn gemaakt om het vacuum van een potje te verbreken zodat je hem gewoon open kan draaien
Bedoel je hiervan de bovenste tool?

Dat is een blikopener, en geen vacuum verwijderaar
Suiker en melk is voor mensen die geen koffie lusten
pi_44906777
Buiten het feit dat het daar ook prima voor werkt doel ik op een andere. Lijkt op de bieropener helemaal onderaan, maar net wat spitser.
  vrijdag 23 maart 2007 @ 23:24:27 #229
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_47599853
hopeloos aangebrande pan?
beetje waspoeder erin, laagje water, aan de kook brengen, ff lekker laten koken, en hij is zo mooi schoon!
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  vrijdag 23 maart 2007 @ 23:38:04 #230
165237 Leef
Sunny side up!
pi_47600341
quote:
Op zondag 31 december 2006 15:21 schreef Pilootje het volgende:Je neus staat in verbinding met de traandraden ( geloof dat dat zo heet ) en vandaar dat je moet huilen bij uien. Als je nu door je mond adement komt die lucht gewoon in je longen. Uien koelen of vriezer werkt ook, maar dat heeft er mee te maken dat de "vluchtige" stoffen in de ui minder snel vrijkomen ( misschien zou je het verdampen kunnen noemen ) omdat de ui koud is.
In een ui zitten stoffen die verdampen als hij opengesneden is, en die gassen lossen op in het traanvocht op je ogen. Dat vocht heeft precies de goede samenstelling om zichzelf bij elkaar te houden. Maar met dat uien-gas erin opgelost is de samenstelling verstoord en blijft het dus niet meer netjes op je ogen liggen, en druppelt het dus uit je ogen.
  vrijdag 23 maart 2007 @ 23:39:12 #231
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_47600378
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 23:38 schreef Leef het volgende:

[..]

In een ui zitten stoffen die verdampen als hij opengesneden is, en die gassen lossen op in het traanvocht op je ogen. Dat vocht heeft precies de goede samenstelling om zichzelf bij elkaar te houden. Maar met dat uien-gas erin opgelost is de samenstelling verstoord en blijft het dus niet meer netjes op je ogen liggen, en druppelt het dus uit je ogen.
Ja, en als je huilt komt er ook teveel verdriet in je ogen, door al dat verdriet wordt het traanvocht zwaar en valt het naar beneden.
Confidence through competence
  zaterdag 24 maart 2007 @ 00:31:52 #232
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_47602015
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 23:24 schreef MissyMirjaM het volgende:
hopeloos aangebrande pan?
beetje waspoeder erin, laagje water, aan de kook brengen, ff lekker laten koken, en hij is zo mooi schoon!
Da's denk ik wel een goede..ga ik uitproberen, thanx!
pi_47650822
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 19:17 schreef MissyMirjaM het volgende:
is vegeta een soort aromat?

!
Noodles
  maandag 26 maart 2007 @ 00:53:00 #234
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_47660324
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 00:31 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Da's denk ik wel een goede..ga ik uitproberen, thanx!
zelf van de week getetst, na 4 keer schrobben met schuursponsen, en het werkt als een tiet kan ik je vertellen!

mijn pannetje brandt alleen maar gigantisch aan als ik melk kook/rijstebrij maak
moet ik misschien een ander pannetje daarvoor aanschaffen..?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  Moderator / Miss SHO maandag 26 maart 2007 @ 03:56:56 #235
22592 crew  Ole
pi_47661845
quote:
Op maandag 26 maart 2007 00:53 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

zelf van de week getetst, na 4 keer schrobben met schuursponsen, en het werkt als een tiet kan ik je vertellen!

mijn pannetje brandt alleen maar gigantisch aan als ik melk kook/rijstebrij maak
moet ik misschien een ander pannetje daarvoor aanschaffen..?
anti-aanbak misschien een idee?
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_47676288
quote:
Op maandag 26 maart 2007 00:53 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

Probeer eens eerst de pan even om te spoelen met koud water. Een dun laagje water voorkomt aanbranden van melk.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_47678835
quote:
Op donderdag 28 december 2006 23:43 schreef brrrrrrt het volgende:
het gaat al een stuk beter als je aan het begin de ui niet helemaal doormidden snijdt, maar voor zeg 80%. Dan houdt dat laatste niet gesneden stuk ui de bol bij elkaar.
Dat doe ik ook altijd. Eerst de hele ui doormidden snijden, de twee snijvlakken op je plank leggen. Vervolgens horizontaal en en verticaal snedes maken en dan pas blokjes ui afsnijden. Bovendien kun je de ui zo mooi fijn snipperen.

Dit vind ik een handig hulpmiddeltje om het vacuum van potjes op te heffen, Zoals je ziet heet het een 'jar key';

Verder gebruik ik vaak knoflook en gember. Knoflook maak ik meestal een hele bol van schoon om vervolgens de teentjes die ik niet gebruik in een potje olie te bewaren. Schoongemaakte stukjes gember bewaar ik in een doosje in de diepvries.
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
pi_47690631
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 09:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Klopt, er is daar in de UK onderzoek naar gedaan, kopshouten planken zijn idd hygieniser als kunststof. Heeft ermee te maken dat bacterien in de kerven in het kunststof lang overleven kunnen en bij hout op de een of andere manier niet.
Wat ik meende gehoord te hebben is dat de sneetjes die je met je mes maakt in een kunststof plank dicht gaan, met het vuil erin, waardoor het onhygienisch is. De sneetjes in een houten plank gaan open staan als je het met heet water wast, waardoor je het vuil er wel uitkrijgt.

En verder, over dat knoflook pletten: dat werkt bij mij dus nooit he. . Ik sta altijd nog ommundig te friemelen met die velletjes.
It's my party and I'll cry if I want to.
  zaterdag 31 maart 2007 @ 10:28:27 #239
165237 Leef
Sunny side up!
pi_47854893
quote:
Op woensdag 12 april 2006 09:33 schreef Euc- het volgende:
tomatenpeller laten halen bij de blokker
die dingen kan je serieus kopen tegenwoordig.
Voor wie alles al heeft..
  zaterdag 31 maart 2007 @ 10:35:25 #240
165237 Leef
Sunny side up!
pi_47855002
quote:
Op zondag 31 december 2006 15:21 schreef Pilootje het volgende:
Tis niet het ui van columbus
pi_47859877
Briljante schoonmaaktruc van vriendlief voor mensen die net als ik ook een schijthekel hebt aan het grondig schoonmaken van je aanrecht omdat Jif nooit goed eraf te krijgen is zonder veel water wat dan weer onder je koffieapparaat stroomt en dat je dan veertig keer je doekje moet uitknijpen voor je je aanrecht droog hebt:

1) Haal alle apparaten van je aanrecht af.
2) Schrik van alle ranzigheid & ex-plasjes water die onder je broodrooster zijn opgedroogd en kringen hebben gemaakt als gevolg van de vorige keer schoonmaken.
3) Schoonmaken met een sponsje en Jif.
4) Veel water erop om het Jifsop van je aanrecht te krijgen
5) Briljante tip: Trek alles met een klein handtrekkertje je gootsteen in. . Geen gezeik met doekjes en uitwringen en ranzigheid en bah.

Werkelijk waar, je aanrecht is weer spic en span in een zucht en een scheet.

[b] Ja, ik weet ook wel dat het geven van schoonmaaktips niet cool is, maar ik geniet elke dag van mijn schone aanrecht.[/sub]
It's my party and I'll cry if I want to.
  zaterdag 31 maart 2007 @ 14:31:56 #242
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_47860126
trekkertje gebruiken we hier ook al jaren, werkt ideaal.
Ook voor broodkruimels enzo trouwens, je hoeft dus niet perse water te gebruiken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')