Idd leuk om prupke eens door de lens van een ander te zien. Zien we ook eens wat andere onderdelen
![]()
Zeker niet verkeerd voor een eerste keer, maar let even op je wb: als je de foto's zo achter elkaar zet, zie je duidelijk dat daar verschil in zit. Los van elkaar geen probleem overigens.
En onder 'lief zijn voor de fotograaf' versta ik dat ik je mijn mening geef. Daar heb je meer aan dan aan ongemeende complimenten.
#1: netjes, hoewel wel een beetje hard belicht, te zien aan de witte plekken op haar hand en gezicht. Ik zie wat onscherpte, maar dat kan de verkleining zijn. Verscherpen na het verkleinen kan soms helpen.
#2: Lekker spontane foto. Hij spreekt me wel aan. Je zou ervoor kunnen kiezen om de lachrimpels wat te verzachten in PS
#3 ook netjes, hoewel je hier meteen mijn bezwaar tegen paraplufoto's illustreert. Voor een prop zijn ze veel te dominant aanwezig. Hoewel je krap gecropt hebt, moet je prupke reduceren tot ogeveer 1/6 van het beeld.
#4 De kleurtemperatuur is hier niet helemaal lekker, maar je hebt het gezicht heel netjes egaal uitgelicht. Van mij had ie iets donkerder gemogen
Het doek op 5 tm 7 zou ik niet gebruikt hebben. De kreukels kunnen nog, maar die vlekken leiden heel erg af. Ik betrap mezelf erop dat ik steeds probeer te zien wat er achter dat doek gebeurt. Het lijkt namelijk of er licht opvalt.
#5 vind ik echt een mindere. De pose komt onnatuurlijk over, prupkes heupen lijken uit proportie (zelfs als dat echt zo is, is dat de 'fout' van de fotograaf). En de richting van de blik geeft me ook niet echt een prettig gevoel.
#6 is weer een stuk beter. Vlakverdeling is sterk en hij is netjes uitgelicht. Een blik in de lens had deze foto een stuk sterker gemaakt imho
#7 ik vind het idee leuk, maar het licht te hard. Daardoor verlies je veel detail en wordt de foto simpelweg minder aantrekkelijk om naar te kijken. Bij een volgende keer zou je eens kunnen proberen hetzelfde te doen met minder licht (of een kleiner diafragma), dat iets sterker in haar gezich gericht is. Volgens mij komt je idee dan beter over
Mijn DeviantART gallery,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd