Olijfolie en schroeien gaat bij mij niet samenquote:Op zaterdag 18 maart 2006 17:38 schreef immortalsean het volgende:
olijfolie om de buitenkant dicht te schroeien,
Eensch. Gezouten echte boter.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 22:08 schreef DeVinger het volgende:
Gewoon wat boter op de buitenkanten smeren
Je moet ook gewone olijfolie gebruiken voor warme gerechten. Voor koude gerechten kan je beter extra vierge gebruiken.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 22:07 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Olijfolie en schroeien gaat bij mij niet samen
Olijfolie is fijn voor koude gerechten en roerbakken, maar alles wat qua temperatuur daarboven komt is een no-no voor mij, vanwege de lelijke bijsmaak van olijfolie wanneer het te ver verhit wordt.![]()
Hoe milder de olijfolie, hoe heter het vuur kan staan, maar de mildste olijfolie is nog niet echt geschikt voor schroeien e.d.quote:Op zondag 19 maart 2006 13:14 schreef henkSX het volgende:
[..]
Je moet ook gewone olijfolie gebruiken voor warme gerechten. Voor koude gerechten kan je beter extra vierge gebruiken.
Dat lijkt me niet te vreten.quote:Op maandag 20 maart 2006 14:57 schreef Blik het volgende:
Brie, Honing, walnoten
of
Oude kaas, spek, uienringen
Deze en net nog gegeten.quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:41 schreef Sandertje21 het volgende:
Met ham en kaas.
In Frankrijk verkopen ze baguettes en croque-monsieurs met knakworstjes erin, en daaroverheen een heleboel gesmolten kaas! Echt een vetbommetje maar wel heel lekker.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 01:56 schreef Fonzarelli het volgende:
Een tosti met Kaas en tussen de kaas Knakworstjes!![]()
Wel eerst even de knakworstjes koken.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |