Het is toch zeker geen laptop...quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:24 schreef Slarioux het volgende:
Zeker een man die iets koopt voor zijn studerende zoon in Nigeria?
Sluit zich hier VOLLEDIG bij aan.quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:25 schreef wjschreuder het volgende:
oplichting, moneygram werkt nooit en iemand uit het buitenland die van jouw iets wil kopen van marktplaats af klopt ook nooit.
allemaal maffia uit nigeria...
1.Wat moet een buitenlander op Marktplaats? Vraag dat je eerst eens af!quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:21 schreef GertJanB het volgende:
Hallo,
Ik weet niet of dit de juiste catogerie is, maar anders zie ik het wel
Ik zit met het volgende, ik heb mij oude telefoon via marktplaats verkocht aan een man, uit het buitenland. We hadden afgesproken eerst betalen dan stuur ik de telefoon op. Maar toen kreeg ik een mailtje van het bedrijf MoneyGram dat het geld betaald is door de koper, en dat ik nu het pakketje moet opsturen, een scan ofiets van het verzendbewijs naar MoneyGram moet sturen, en dan pas mij geld krijg
Heeft iemand hier misschien ervaring met het bedrijf "MoneyGram"
Moneygram consumer Fraud Preventionquote:MoneyGram is not an internet escrow service or a shipment service. We do not email a confirmation notice to inform a person that a MoneyGram transfer has been sent to them for payment of an internet purchase. Do not believe that such an email is genuine even if it contains the MoneyGram name and logo. The MoneyGram service should not be used as an escrow service.
Hahaha, dat is idd een goeiequote:Op donderdag 2 maart 2006 18:29 schreef Richie_Rich het volgende:
Oef, jij blij dat je het vooraf hier gevraagd heb en niet achteraf
Je kunt hem natuurlijk ook pakketje lucht toesturen met daarop "waarde: ¤300" dan betaalt hij waarschijnlijk invoerrechten (is weinig als je weet dat er een telefoon inzit, maar veel als er lucht in blijkt te zitten"
:-Dquote:Op donderdag 2 maart 2006 16:17 schreef GertJanB het volgende:
Het is idd een kerel die hem wou kopen voor zijn studerende zoon in nigeria![]()
Ik kende het niet, had er nog nooit wat over gehoord of gelezen.quote:Op donderdag 2 maart 2006 21:58 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
:-D
ik snap niet dat ze inmiddels nog geen andere truuk hebben, deze is toch wel aardig bekend inmiddels
Precies. Wat heeft iemand uit Nigeria te zoeken op Marktplaats.nl? Alleen maar om de boel op te lichten. Ik krijg ook telkens weer de meest fantastische aanbiedingen uit de VS en Nigeria, maar ga er nooit op in. Als het te mooi om waar te zijn lijkt, dan is het dat ook.quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:25 schreef wjschreuder het volgende:
oplichting, moneygram werkt nooit en iemand uit het buitenland die van jouw iets wil kopen van marktplaats af klopt ook nooit.
allemaal maffia uit nigeria...
Iemand wilt je mobiele telefoon kopen, te mooi om waar te zijnquote:Op vrijdag 3 maart 2006 06:39 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Precies. Wat heeft iemand uit Nigeria te zoeken op Marktplaats.nl? Alleen maar om de boel op te lichten. Ik krijg ook telkens weer de meest fantastische aanbiedingen uit de VS en Nigeria, maar ga er nooit op in. Als het te mooi om waar te zijn lijkt, dan is het dat ook.
Voor een prijs die bijna evenhoog ligt als de winkelwaarde goede deal tochquote:Op vrijdag 3 maart 2006 08:41 schreef Phoenixjuh het volgende:
[..]
Iemand wilt je mobiele telefoon kopen, te mooi om waar te zijn![]()
Je bedoelt die minister die onlangs ontslagen is door fraude?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 09:07 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik doe graag zaken met Nigerianen. Ik heb ze net mijn rekeningnummer gegeven en een contract getekend en gefaxt en volgende maand verwacht ik dat ze een flink bedrag overmaken
En voor de mensen die denken dat het oplichters zijn: ik doe zaken met een oud minister dus dat zit wel goed
Nee die minister die ook nog een stamhoofd en kroon-prins is.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 09:12 schreef Phoenixjuh het volgende:
[..]
Je bedoelt die minister die onlangs ontslagen is door fraude?
Lijkt me sterk, hij is een vriend van Bill Clinton. Hij kent heel veel mensen.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 09:12 schreef Phoenixjuh het volgende:
[..]
Je bedoelt die minister die onlangs ontslagen is door fraude?
Owww... Mbumbo O'Raileigh! Daar krijg ik volgende week ook geld van!quote:Op vrijdag 3 maart 2006 09:13 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Nee die minister die ook nog een stamhoofd en kroon-prins is.![]()
Ik mag zijn naam niet noemen want dan gaat de deal niet door. En het gaat om iets minder geld hoor, maar nog steeds een aanzienlijk bedrag.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 09:17 schreef -Marc- het volgende:
[..]
Owww... Mbumbo O'Raileigh! Daar krijg ik volgende week ook geld van!
Goede deals maakt die gozer. Ik maak 300 over en hij stort 26 Miljoen op mijn rekening!
Mag ik dan ook zijn naam niet noemen? Want dat wist ik niet, ik hoop niet dat de deal nu niet doorgaat...quote:Op vrijdag 3 maart 2006 09:19 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik mag zijn naam niet noemen want dan gaat de deal niet door. En het gaat om iets minder geld hoor, maar nog steeds een aanzienlijk bedrag.
Nee hoor, Streepie! Ik krijg dat geld, omdat ik Marc heet. Het geld staat al vanaf 28 Februari 1976 op een bankrekening van een andere Marc, maar is sinds zijn dood door niemand geďnt. Als ik het geld niet snel in, dan wordt het van de rekening verwijderd en is het geld weg.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 09:22 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Je kletst uit je nek -Marc-
Wel een hele fruitmand!quote:Op vrijdag 3 maart 2006 09:57 schreef Phoenixjuh het volgende:
[..]
Jeetje jij hebt een grote mond zeg, daar past makkelijk een hele appel in.
Lees nu eens een keer goed en denk even na, als je die optie hebt. Als iemand uit Nigeria je telefoon wil kopen voor zo ongeveer de nieuwprijs dan is dat te mooi om waar te zijn.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 08:41 schreef Phoenixjuh het volgende:
[..]
Iemand wilt je mobiele telefoon kopen, te mooi om waar te zijn![]()
En nu?quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:46 schreef Phoenixjuh het volgende:
"Oplichters maken graag gebruik van Western Union, BidPay of MoneyGram"
"Tip 3: Er wordt u gevraagd te betalen via Western Union/MoneyGram
Nooit doen! Bij deze banken kan veel te gemakkelijk een account worden aangemaakt met een vals identiteitsbewijs. Oplichters zijn daarom onmogelijk op te sporen. Wanneer u een advertentie tegenkomt die hier om vraagt, dan is dit altijd een oplichter."
"zodra er gevraagd wordt naar je bankgegevens in combinatie met de service van moneygram ( zie http://www.moneygram.com ) is er al sprake van oplichting. Zover ik weet is GWK(www.gwk.nl) het enige contact dat handelt met moneygram, daarbij wordt er absoluut geen gebruik gemaakt van e-mails van en door moneygram. Het geld kan je alleen contant ophalen bij je lokale GWK-vestiging in combinatie met het MoneyGram-referentienummer. In principe kan je het geld al binnen 10 minuten na overmaak al ophalen bij de GWK. Elk afwijkend verhaal = oplichting."
Jij hebt echt moeite met lezen he?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 18:34 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Lees nu eens een keer goed en denk even na, als je die optie hebt. Als iemand uit Nigeria je telefoon wil kopen voor zo ongeveer de nieuwprijs dan is dat te mooi om waar te zijn.
Moeilijk he, nadenken?
Blijkbaar niet bij iedereen, zie dit topicquote:Op donderdag 2 maart 2006 21:58 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
:-D
ik snap niet dat ze inmiddels nog geen andere truuk hebben, deze is toch wel aardig bekend inmiddels
TS heeft nergens gezegd dat de telefoon tegen bijna-nieuwprijs verkocht zou worden, waarde collega's. Waarschijnlijk heeft u zich ergens verlezen...quote:Op vrijdag 3 maart 2006 18:34 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Lees nu eens een keer goed en denk even na, als je die optie hebt. Als iemand uit Nigeria je telefoon wil kopen voor zo ongeveer de nieuwprijs dan is dat te mooi om waar te zijn.
Moeilijk he, nadenken?
quote:Op vrijdag 3 maart 2006 09:07 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik doe graag zaken met Nigerianen. Ik heb ze net mijn rekeningnummer gegeven en een contract getekend en gefaxt en volgende maand verwacht ik dat ze een flink bedrag overmaken
En voor de mensen die denken dat het oplichters zijn: ik doe zaken met een oud minister dus dat zit wel goed
Dan moet jij maar eens goed lezen. Want dat kun jij blijkaar niet!quote:Op vrijdag 3 maart 2006 18:34 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Moeilijk he, nadenken?
Lees eens, denk eens...quote:Op zaterdag 4 maart 2006 10:22 schreef Phoenixjuh het volgende:
[..]
Dan moet jij maar eens goed lezen. Want dat kun jij blijkaar niet!
Nigerianen bieden altijd een prima prijs, soms zelfs boven de nieuwprijs. Vaak genoeg mails gehad van die lui. Boden van 320 euro voor spullen die in de winkel 160 euro kosten bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 00:22 schreef Phoenixjuh het volgende:
[..]
TS heeft nergens gezegd dat de telefoon tegen bijna-nieuwprijs verkocht zou worden, waarde collega's. Waarschijnlijk heeft u zich ergens verlezen...
't is wat overdreven, maar het komt wel meer over een met de manier waarop we in WGR met elkaar omgaan...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |