Het is toch zeker geen laptop...quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:24 schreef Slarioux het volgende:
Zeker een man die iets koopt voor zijn studerende zoon in Nigeria?
Sluit zich hier VOLLEDIG bij aan.quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:25 schreef wjschreuder het volgende:
oplichting, moneygram werkt nooit en iemand uit het buitenland die van jouw iets wil kopen van marktplaats af klopt ook nooit.
allemaal maffia uit nigeria...
1.Wat moet een buitenlander op Marktplaats? Vraag dat je eerst eens af!quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:21 schreef GertJanB het volgende:
Hallo,
Ik weet niet of dit de juiste catogerie is, maar anders zie ik het wel
Ik zit met het volgende, ik heb mij oude telefoon via marktplaats verkocht aan een man, uit het buitenland. We hadden afgesproken eerst betalen dan stuur ik de telefoon op. Maar toen kreeg ik een mailtje van het bedrijf MoneyGram dat het geld betaald is door de koper, en dat ik nu het pakketje moet opsturen, een scan ofiets van het verzendbewijs naar MoneyGram moet sturen, en dan pas mij geld krijg
Heeft iemand hier misschien ervaring met het bedrijf "MoneyGram"
Moneygram consumer Fraud Preventionquote:MoneyGram is not an internet escrow service or a shipment service. We do not email a confirmation notice to inform a person that a MoneyGram transfer has been sent to them for payment of an internet purchase. Do not believe that such an email is genuine even if it contains the MoneyGram name and logo. The MoneyGram service should not be used as an escrow service.
Hahaha, dat is idd een goeiequote:Op donderdag 2 maart 2006 18:29 schreef Richie_Rich het volgende:
Oef, jij blij dat je het vooraf hier gevraagd heb en niet achteraf
Je kunt hem natuurlijk ook pakketje lucht toesturen met daarop "waarde: ¤300" dan betaalt hij waarschijnlijk invoerrechten (is weinig als je weet dat er een telefoon inzit, maar veel als er lucht in blijkt te zitten"
:-Dquote:Op donderdag 2 maart 2006 16:17 schreef GertJanB het volgende:
Het is idd een kerel die hem wou kopen voor zijn studerende zoon in nigeria![]()
Ik kende het niet, had er nog nooit wat over gehoord of gelezen.quote:Op donderdag 2 maart 2006 21:58 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
:-D
ik snap niet dat ze inmiddels nog geen andere truuk hebben, deze is toch wel aardig bekend inmiddels
Precies. Wat heeft iemand uit Nigeria te zoeken op Marktplaats.nl? Alleen maar om de boel op te lichten. Ik krijg ook telkens weer de meest fantastische aanbiedingen uit de VS en Nigeria, maar ga er nooit op in. Als het te mooi om waar te zijn lijkt, dan is het dat ook.quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:25 schreef wjschreuder het volgende:
oplichting, moneygram werkt nooit en iemand uit het buitenland die van jouw iets wil kopen van marktplaats af klopt ook nooit.
allemaal maffia uit nigeria...
Iemand wilt je mobiele telefoon kopen, te mooi om waar te zijnquote:Op vrijdag 3 maart 2006 06:39 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Precies. Wat heeft iemand uit Nigeria te zoeken op Marktplaats.nl? Alleen maar om de boel op te lichten. Ik krijg ook telkens weer de meest fantastische aanbiedingen uit de VS en Nigeria, maar ga er nooit op in. Als het te mooi om waar te zijn lijkt, dan is het dat ook.
Voor een prijs die bijna evenhoog ligt als de winkelwaarde goede deal tochquote:Op vrijdag 3 maart 2006 08:41 schreef Phoenixjuh het volgende:
[..]
Iemand wilt je mobiele telefoon kopen, te mooi om waar te zijn![]()
Je bedoelt die minister die onlangs ontslagen is door fraude?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 09:07 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik doe graag zaken met Nigerianen. Ik heb ze net mijn rekeningnummer gegeven en een contract getekend en gefaxt en volgende maand verwacht ik dat ze een flink bedrag overmaken
En voor de mensen die denken dat het oplichters zijn: ik doe zaken met een oud minister dus dat zit wel goed
Nee die minister die ook nog een stamhoofd en kroon-prins is.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 09:12 schreef Phoenixjuh het volgende:
[..]
Je bedoelt die minister die onlangs ontslagen is door fraude?
Lijkt me sterk, hij is een vriend van Bill Clinton. Hij kent heel veel mensen.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 09:12 schreef Phoenixjuh het volgende:
[..]
Je bedoelt die minister die onlangs ontslagen is door fraude?
Owww... Mbumbo O'Raileigh! Daar krijg ik volgende week ook geld van!quote:Op vrijdag 3 maart 2006 09:13 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Nee die minister die ook nog een stamhoofd en kroon-prins is.![]()
Ik mag zijn naam niet noemen want dan gaat de deal niet door. En het gaat om iets minder geld hoor, maar nog steeds een aanzienlijk bedrag.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 09:17 schreef -Marc- het volgende:
[..]
Owww... Mbumbo O'Raileigh! Daar krijg ik volgende week ook geld van!
Goede deals maakt die gozer. Ik maak 300 over en hij stort 26 Miljoen op mijn rekening!
Mag ik dan ook zijn naam niet noemen? Want dat wist ik niet, ik hoop niet dat de deal nu niet doorgaat...quote:Op vrijdag 3 maart 2006 09:19 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik mag zijn naam niet noemen want dan gaat de deal niet door. En het gaat om iets minder geld hoor, maar nog steeds een aanzienlijk bedrag.
Nee hoor, Streepie! Ik krijg dat geld, omdat ik Marc heet. Het geld staat al vanaf 28 Februari 1976 op een bankrekening van een andere Marc, maar is sinds zijn dood door niemand geďnt. Als ik het geld niet snel in, dan wordt het van de rekening verwijderd en is het geld weg.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 09:22 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Je kletst uit je nek -Marc-
Wel een hele fruitmand!quote:Op vrijdag 3 maart 2006 09:57 schreef Phoenixjuh het volgende:
[..]
Jeetje jij hebt een grote mond zeg, daar past makkelijk een hele appel in.
Lees nu eens een keer goed en denk even na, als je die optie hebt. Als iemand uit Nigeria je telefoon wil kopen voor zo ongeveer de nieuwprijs dan is dat te mooi om waar te zijn.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 08:41 schreef Phoenixjuh het volgende:
[..]
Iemand wilt je mobiele telefoon kopen, te mooi om waar te zijn![]()
En nu?quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:46 schreef Phoenixjuh het volgende:
"Oplichters maken graag gebruik van Western Union, BidPay of MoneyGram"
"Tip 3: Er wordt u gevraagd te betalen via Western Union/MoneyGram
Nooit doen! Bij deze banken kan veel te gemakkelijk een account worden aangemaakt met een vals identiteitsbewijs. Oplichters zijn daarom onmogelijk op te sporen. Wanneer u een advertentie tegenkomt die hier om vraagt, dan is dit altijd een oplichter."
"zodra er gevraagd wordt naar je bankgegevens in combinatie met de service van moneygram ( zie http://www.moneygram.com ) is er al sprake van oplichting. Zover ik weet is GWK(www.gwk.nl) het enige contact dat handelt met moneygram, daarbij wordt er absoluut geen gebruik gemaakt van e-mails van en door moneygram. Het geld kan je alleen contant ophalen bij je lokale GWK-vestiging in combinatie met het MoneyGram-referentienummer. In principe kan je het geld al binnen 10 minuten na overmaak al ophalen bij de GWK. Elk afwijkend verhaal = oplichting."
Jij hebt echt moeite met lezen he?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 18:34 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Lees nu eens een keer goed en denk even na, als je die optie hebt. Als iemand uit Nigeria je telefoon wil kopen voor zo ongeveer de nieuwprijs dan is dat te mooi om waar te zijn.
Moeilijk he, nadenken?
Blijkbaar niet bij iedereen, zie dit topicquote:Op donderdag 2 maart 2006 21:58 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
:-D
ik snap niet dat ze inmiddels nog geen andere truuk hebben, deze is toch wel aardig bekend inmiddels
TS heeft nergens gezegd dat de telefoon tegen bijna-nieuwprijs verkocht zou worden, waarde collega's. Waarschijnlijk heeft u zich ergens verlezen...quote:Op vrijdag 3 maart 2006 18:34 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Lees nu eens een keer goed en denk even na, als je die optie hebt. Als iemand uit Nigeria je telefoon wil kopen voor zo ongeveer de nieuwprijs dan is dat te mooi om waar te zijn.
Moeilijk he, nadenken?
quote:Op vrijdag 3 maart 2006 09:07 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik doe graag zaken met Nigerianen. Ik heb ze net mijn rekeningnummer gegeven en een contract getekend en gefaxt en volgende maand verwacht ik dat ze een flink bedrag overmaken
En voor de mensen die denken dat het oplichters zijn: ik doe zaken met een oud minister dus dat zit wel goed
Dan moet jij maar eens goed lezen. Want dat kun jij blijkaar niet!quote:Op vrijdag 3 maart 2006 18:34 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Moeilijk he, nadenken?
Lees eens, denk eens...quote:Op zaterdag 4 maart 2006 10:22 schreef Phoenixjuh het volgende:
[..]
Dan moet jij maar eens goed lezen. Want dat kun jij blijkaar niet!
Nigerianen bieden altijd een prima prijs, soms zelfs boven de nieuwprijs. Vaak genoeg mails gehad van die lui. Boden van 320 euro voor spullen die in de winkel 160 euro kosten bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 00:22 schreef Phoenixjuh het volgende:
[..]
TS heeft nergens gezegd dat de telefoon tegen bijna-nieuwprijs verkocht zou worden, waarde collega's. Waarschijnlijk heeft u zich ergens verlezen...
't is wat overdreven, maar het komt wel meer over een met de manier waarop we in WGR met elkaar omgaan...
Als je fout zit kan je nog zeggen wat je wilt, maar je zit fout, geef dat maar toe! Zelf van alles bij verzinnen is leuk inderdaad. Als TS dat niet heeft gezegd, moet je niet dom gaan doen en anderen daar op aanspreken. Maar toegeven doe je toch niet, daarvoor ben je te zwak.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 10:30 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Nigerianen bieden altijd een prima prijs, soms zelfs boven de nieuwprijs. Vaak genoeg mails gehad van die lui. Boden van 320 euro voor spullen die in de winkel 160 euro kosten bijvoorbeeld.
Ik zit niet fout, jij zit fout. Er wordt niets bij verzonnen. Als een Nigeriaan ver onder de marktprijs biedt, dan gaat niemand daar op in, aangezien 'n landgenoot van de verkoper die prijs er ook wel voor geeft.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 10:37 schreef Phoenixjuh het volgende:
[..]
Als je fout zit kan je nog zeggen wat je wilt, maar je zit fout, geef dat maar toe! Zelf van alles bij verzinnen is leuk inderdaad. Als TS dat niet heeft gezegd, moet je niet dom gaan doen en anderen daar op aanspreken. Maar toegeven doe je toch niet, daarvoor ben je te zwak.
Dus als Nigerianen gewone prijzen aanbieden, dan is het wel te vertrouwen? Want jij zegt dat ze ALTIJD een prima prijs bieden. Wat dus volkomen onzin is! Wat voor prijs zij aanbieden doet helemaal niet terzake, het gaat om de manier van betaling. Maar blijkbaar snap je dat ook niet.
Er wordt niks bij verzonnen? Jij geeft hier een domme opmerking dat ik hier moet lezen. Ja waar zie jij met je blinde ogen staan. Nergens! Maar lezen is nog steeds jouw zwakste punt. Een normale prijs is niet VER onder de marktprijs, maar dat is ook iets wat jij nooit zal begrijpen.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 10:38 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik zit niet fout, jij zit fout. Er wordt niets bij verzonnen. Als een Nigeriaan ver onder de marktprijs biedt, dan gaat niemand daar op in, aangezien 'n landgenoot van de verkoper die prijs er ook wel voor geeft.
Het gaat die Nigerianen erom dat mensen toehappen en dat doen mensen pas als het net wat te mooi is om waar te zijn.
Wat begrijp je daar niet aan?
Een bod dat te mooi is om waar te zijn leidt er toe dat mensen toehappen, meestal wat naďeve mensen. Met een bod ver onder de marktprijs zal dat gebeuren, met een bod rond de marktprijs ook niet. Dat is voor vrijwel iedereen zonder problemen te begrijpen, lijkt me.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 10:44 schreef Phoenixjuh het volgende:
[..]
Er wordt niks bij verzonnen? Jij geeft hier een domme opmerking dat ik hier moet lezen. Ja waar zie jij met je blinde ogen staan. Nergens! Maar lezen is nog steeds jouw zwakste punt. Een normale prijs is niet VER onder de marktprijs, maar dat is ook iets wat jij nooit zal begrijpen.
Een normale prijs kan net zo goed een oplichter zijn, dat hebben we al vaak genoeg gezien bij de Britten, die als eerst waren begonnen met deze fraude praktijken in Europa. Het slaat dus nergens op dat jij steeds blijft hameren op de prijs. Als hoogste bieder, waarbij de prijs niet altijd te mooi om waar te hoeft te zijn, en de manier van betaling betrouwbaar lijkt, kan net zo goed een oplichter zijn. Een prijs rond de marktprijs zal zelfs nog aantrekkelijker zijn, mensen die helemaal niet verwachten dat het oplichters zijn. Kijk eens naar ebay, daar worden regelmatig goederen verkocht en gekocht van en naar het buitenland en dat zijn ook relatief normale prijzen. Als oplichter zijn al genoeg manieren om mensen te kunnen oplichten. Het is dus flauwekul dat het altijd om speciale prijzen gaat.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 10:46 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Een bod dat te mooi is om waar te zijn leidt er toe dat mensen toehappen, meestal wat naďeve mensen. Met een bod ver onder de marktprijs zal dat gebeuren, met een bod rond de marktprijs ook niet. Dat is voor vrijwel iedereen zonder problemen te begrijpen, lijkt me.
eBay is internationale handel, daar zijn ook wel oplichters actief, maar daar gaat het nu even niet om. Het gaat nu om Marktplaats.nl. Raar dat een Nigeriaan dan gaat bieden op jouw telefoon. Als zijn doel is om jou beet te nemen, dan zal hij zorgen dat jij toehapt op zijn aanbieding. Immers, als je 75 euro kunt vangen van iemand uit Utrecht of 80 euro van iemand uit Lagos, dan is de keuze 99 van de 100 keer zo gemaakt.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 11:01 schreef Phoenixjuh het volgende:
[..]
Een normale prijs kan net zo goed een oplichter zijn, dat hebben we al vaak genoeg gezien bij de Britten, die als eerst waren begonnen met deze fraude praktijken in Europa. Het slaat dus nergens op dat jij steeds blijft hameren op de prijs. Als hoogste bieder, waarbij de prijs niet altijd te mooi om waar te hoeft te zijn, en de manier van betaling betrouwbaar lijkt, kan net zo goed een oplichter zijn. Een prijs rond de marktprijs zal zelfs nog aantrekkelijker zijn, mensen die helemaal niet verwachten dat het oplichters zijn. Kijk eens naar ebay, daar worden regelmatig goederen verkocht en gekocht van en naar het buitenland en dat zijn ook relatief normale prijzen. Als oplichter zijn al genoeg manieren om mensen te kunnen oplichten. Het is dus flauwekul dat het altijd om speciale prijzen gaat.
Zo ik heb net email. Het geld staat klaar voor me. Ik moet alleen de kosten voor het overboeken van tevoren betalen anders gaat de bank moeilijk doen. Maar dat is relatief zo een klein bedragquote:Op vrijdag 3 maart 2006 09:07 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Dat is maar de vraag. Als je uit Groningen komt, dan moet je in beide gevallen opsturen. Als je de verzendkosten toch vergoed krijgt, en de Nigeriaan lijkt zo betrouwbaar, wat dus ook blijkt uit de emails, dan zal die 80 euro zeker een goede optie zijn. 75 euro via rembours verzenden, of eerst betaling van 80 euro ontvangen, met een verzekering van Moneypay dat het geld binnen is, voordat je het verstuurd. Dan lijkt mij die 80 euro aantrekkelijker. Alleen is het nu bekend dat Moneypay die verzekering helemaal niet biedt.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 11:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
eBay is internationale handel, daar zijn ook wel oplichters actief, maar daar gaat het nu even niet om. Het gaat nu om Marktplaats.nl. Raar dat een Nigeriaan dan gaat bieden op jouw telefoon. Als zijn doel is om jou beet te nemen, dan zal hij zorgen dat jij toehapt op zijn aanbieding. Immers, als je 75 euro kunt vangen van iemand uit Utrecht of 80 euro van iemand uit Lagos, dan is de keuze 99 van de 100 keer zo gemaakt...
Iets binnen Nederland versturen is toch wel iets anders dan iets naar Nigeria versturen. Alsof het voor een goedwillende Nigeriaan de moeite is om shippingcosts te betalen voor 'n tweedehandse GSM van 80 euro. Oplichters proberen via emails vertrouwen te winnen, maar ik vertrouw toch meer op 'n koper die gewoon het geld via een overboeking wil bijschrijft op mijn rekening, waarna ik het opstuur dan dat ik vertrouw op een Nigeriaan die de shippingcosts van een GSM van 80 euro voor zijn rekening neemt en via Money Gram of Western Union zaken wil doen.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 11:24 schreef Phoenixjuh het volgende:
[..]
Dat is maar de vraag. Als je uit Groningen komt, dan moet je in beide gevallen opsturen. Als je de verzendkosten toch vergoed krijgt, en de Nigeriaan lijkt zo betrouwbaar, wat dus ook blijkt uit de emails, dan zal die 80 euro zeker een goede optie zijn. 75 euro via rembours verzenden, of eerst betaling van 80 euro ontvangen, met een verzekering van Moneypay dat het geld binnen is, voordat je het verstuurd. Dan lijkt mij die 80 euro aantrekkelijker. Alleen is het nu bekend dat Moneypay die verzekering helemaal niet biedt.
Dan moet je maar goed eens verdiepen in dit soort zaken. Tegenwoordig gebruiken ze ook valse overboekingen, waarbij het geld op je bankrekening staat bijgeschreven, maar na enkele dagen er net zo hard van verdwijnt. Dus wat voor zekerheid heb je dan? Als mijn bank tegen mij zegt, het geld staat er nu op, en gaat er ook niet meer af, tenzij jij het geld laat afschrijven, dan heb je de extra zekerheid. Net als dat MoneyGram zegt, dat het geld aanwezig is, en jij deze kunt opvragen.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 11:27 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Iets binnen Nederland versturen is toch wel iets anders dan iets naar Nigeria versturen. Alsof het voor een goedwillende Nigeriaan de moeite is om shippingcosts te betalen voor 'n tweedehandse GSM van 80 euro. Oplichters proberen via emails vertrouwen te winnen, maar ik vertrouw toch meer op 'n koper die gewoon het geld via een overboeking wil bijschrijft op mijn rekening, waarna ik het opstuur dan dat ik vertrouw op een Nigeriaan die de shippingcosts van een GSM van 80 euro voor zijn rekening neemt en via Money Gram of Western Union zaken wil doen.
Met valse overboekingen loopt het niet zo'n vaart in Nederland. Als het al gebeurt, dan is het meestal ook nog eens 'n interne aangelegenheid bij 'n bank. Zoals bijvoorbeeld is gebeurd bij de ING.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 11:30 schreef Phoenixjuh het volgende:
[..]
Dan moet je maar goed eens verdiepen in dit soort zaken. Tegenwoordig gebruiken ze ook valse overboekingen, waarbij het geld op je bankrekening staat bijgeschreven, maar na enkele dagen er net zo hard van verdwijnt. Dus wat voor zekerheid heb je dan?
Het is net zoals met die scam-mails, daar wordt ook handig gebruik gemaakt van Western Union. Ik heb best vertrouwen in handel via internet, maar dan geen merkwaardige deals met Nigerianen die het via Western Union of Money Gram willen regelen.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 11:36 schreef Phoenixjuh het volgende:
Daarnaast is geen excuus om te zeggen dat je wel zaken wilt doen met iemand die enkele provincies verder woont en niet met iemand die een paar landen verder woont. Vroeger was er ook een vertrouwen met het internet. Men koopt liever iets in de winkel, dan bestellingen plaatsen via het internet. Kijk eens wat er tegenwoordig allemaal wordt gedaan. Er worden zelfs bestellingen gedaan in Amerika. Dat jij risicoavers bent ok, maar zoals jij zelf al zegt, het gaat om die kleine groep die toehappen.
Wat wil je daarmee zeggen? Het loopt niet zo hard, dus het is voorlopig betrouwbaar? Terwijl er net zo hard mensen opgelicht kunnen worden? Nou, dit soort mensen zijn zij dus op zoek. Western Union en Money Gram zijn nu bekend, ze zullen ook snel overgaan op nieuwe manieren van oplichting. Als het een hype begint te worden, dan is het al te laat.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 11:36 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Met valse overboekingen loopt het niet zo'n vaart in Nederland. Als het al gebeurt, dan is het meestal ook nog eens 'n interne aangelegenheid bij 'n bank. Zoals bijvoorbeeld is gebeurd bij de ING.
Maar goed, als jij een Nigeriaan die er shipping costs voor over heeft om een 2e hands GSM van 80 euro te kopen en zaken wil doen via Western Union betrouwbaarder acht dan 'n koper die het gewoon via het Nederlandse bankverkeer wil regelen, dan moet je het natuurlijk vooral aan die Nigeriaan verkopen.
Kijk, je geeft het zelf toe dat het gaat om het manier van betaling, en niet zo zeer om de "te waar om waar te zijn"-prijs. Waarom had jij iets gekocht uit India? Juist, omdat het lekker goedkoop is, oftewel "te waar om waar te zijn". Maar omdat het een betrouwbaar was, ben je er toch op ingegaan.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 11:39 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Het is net zoals met die scam-mails, daar wordt ook handig gebruik gemaakt van Western Union. Ik heb best vertrouwen in handel via internet, maar dan geen merkwaardige deals met Nigerianen die het via Western Union of Money Gram willen regelen.
Heb ook weleens 'n keer wat gekocht van iemand uit India, via eBay en niet via MoneyGram of Western Union en dan ziet het er allemaal al een stuk betrouwbaarder uit.
Met die Nigeriaan zijn er net wat teveel minnen die me doen besluiten dat het beter is om geen zaken te doen. Als het gaat om scam en oplichting via WU of MG dan gaat het vrijwel altijd om Nigerianen, het is raar dat iemand in Nigeria op Marktplaats.nl een GSM wil kopen en ook nog eens de shippingcosts wil voldoen, waardoor die 2e hans GSM toch nog relatief duur wordt en Western Union en MG waarschuwen nota bene zelf voor dit soort praktijken... dat doen ze niet voor niets.
De manier van betaling is het middel om iemand op te lichten, dan zal iemand wel moeten toehappen en dat doet iemand niet bij een slecht bod. Klok-klepel-gevalletje.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 11:43 schreef Phoenixjuh het volgende:
[..]
Kijk, je geeft het zelf toe dat het gaat om het manier van betaling, en niet zo zeer om de "te waar om waar te zijn"-prijs. Waarom had jij iets gekocht uit India? Juist, omdat het lekker goedkoop is, oftewel "te waar om waar te zijn". Maar omdat het een betrouwbaar was, ben je er toch op ingegaan.
Het betaalverkeer in Nederland is echt wel betrouwbaarder dan betalingen met 'n Nigeriaan via Western Union. Overigens blijven er gewoon mensen intuinen, ze sturen nog steeds emails met dit soort voorstellen en ongetwijfeld zijn er nog steeds mensen die reageren op die mails en zich laten oplichten. Nauwelijks voor te stellen eigenlijk.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 11:41 schreef Phoenixjuh het volgende:
[..]
Wat wil je daarmee zeggen? Het loopt niet zo hard, dus het is voorlopig betrouwbaar? Terwijl er net zo hard mensen opgelicht kunnen worden? Nou, dit soort mensen zijn zij dus op zoek. Western Union en Money Gram zijn nu bekend, ze zullen ook snel overgaan op nieuwe manieren van oplichting. Als het een hype begint te worden, dan is het al te laat.
Voor sommige mensen lijkt dit inderdaad betrouwbaar. Maar dan heb ik het niet over betrouwbaarder dan het Nederlandse bankverkeer, maar over bijvoorbeeld rembours. Bij rembours weet je nog niet of zij het gaan betalen. Maar wanneer Western Union betrouwbaar was geweest, dan lijkt dat inderdaad een betere oplossing. Echter blijkt in het praktijk dat zij verre van betrouwbaar zijn.
Een normaal bod is geen slecht bod. Iemand die ingaat op de vraagprijs, is geen slecht bod.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 11:45 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
De manier van betaling is het middel om iemand op te lichten, dan zal iemand wel moeten toehappen en dat doet iemand niet bij een slecht bod. Klok-klepel-gevalletje.
Een normaal kun je ook krijgen van iemand uit Nederland...quote:Op zaterdag 4 maart 2006 11:52 schreef Phoenixjuh het volgende:
[..]
Een normaal bod is geen slecht bod. Iemand die ingaat op de vraagprijs, is geen slecht bod.
Dat is maar de vraag.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 11:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Een normaal kun je ook krijgen van iemand uit Nederland...
Als ik een GSM op Marktplaats zet, dan loopt het altijd storm qua biedingen en mails.quote:
Als iemand geld op mijn bankrekening stort, dan kunnen ze hoog en laag springen, maar ze krijgen het niet meer terug tenzij ik het terugstort.quote:Tegenwoordig gebruiken ze ook valse overboekingen, waarbij het geld op je bankrekening staat bijgeschreven, maar na enkele dagen er net zo hard van verdwijnt.
Het zijn valse boekingen. Er wordt geen geld op je bankrekening gestort, maar slechts een geldbedrag dat niet bestaat. Dus op papier staat er een bedrag, maar in werkelijkheid heb je niks gekregen. Tja, dan kan je ook niks terugstorten. Jij bent dan diegene die hoog en laag moet springen. Zie het maar als een blanco check, je hebt een waardepapier gekregen, maar als die niet gedekt is, dan kan je er nog niks mee.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 13:20 schreef Zelva het volgende:
[..]
Als iemand geld op mijn bankrekening stort, dan kunnen ze hoog en laag springen, maar ze krijgen het niet meer terug tenzij ik het terugstort.
Yeah right. Dat kan haast alleen maar intern bij de bank gebeuren...quote:Op zaterdag 4 maart 2006 13:23 schreef Phoenixjuh het volgende:
[..]
Het zijn valse boekingen. Er wordt geen geld op je bankrekening gestort, maar slechts een geldbedrag dat niet bestaat. Dus op papier staat er een bedrag, maar in werkelijkheid heb je niks gekregen. Tja, dan kan je ook niks terugstorten. Jij bent dan diegene die hoog en laag moet springen.
Ja, dat kan ook echtquote:Op zaterdag 4 maart 2006 13:23 schreef Phoenixjuh het volgende:
Het zijn valse boekingen. Er wordt geen geld op je bankrekening gestort, maar slechts een geldbedrag dat niet bestaat.
De truc die vaak bij Western Union wordt uitgehaald.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 13:26 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja, dat kan ook echt
Volgens mij ben je danig in de war met ongedekte cheques.
Niet in de war, maar er heeft wel mee te maken:quote:Op zaterdag 4 maart 2006 13:26 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja, dat kan ook echt
Volgens mij ben je danig in de war met ongedekte cheques.
Ja, lollig. Dan moet je die cheque natuurlijk wel eerst gaan incasseren en dan ben je er uiteraard zelf verantwoordelijk voor. Dat heeft niets te maken met een overboeking op je bankrekening. De meeste banken checken trouwens eerst of de cheque wel gedekt is, en gaan dan pas tot uitbetaling over.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 13:31 schreef Phoenixjuh het volgende:
Niet in de war, maar er heeft wel mee te maken:
http://www.voorschotenonline.nl/mambo/index.php?option=com_content&task=view&id=444&Itemid=306
Jupquote:Op zondag 21 september 2008 21:00 schreef sulla het volgende:
Hallo,
Ik had via internet contact gekregen met een man uit Londen, Engeland.
Deze had telefoons te koop waar ik interesse in heb/had.
Hij had bij ebay aangegeven dat ik ze wou kopen, dus ik kreeg van ebay een mail over de betaling.
Volgens deze man zou ik het geld naar ebay overmaken, als dat was gebeurt zou hij de telefoons opsturen, als ik deze thuis had zou ik drie dagen mogen nadenken of ik ze wel wou of niet.
Als ik ze dan niet wou kon ik ze terugsturen en ebay me mijn geld laten terugsturen.
Als ik ze wel wou moest ik dat tegen ebay zeggen en zouden zij het geld naar hem sturen.
Nu kreeg ik die mail van ebay, maar daar staat in dat ik het via moneygram moet overmaken omdat paypal bij deze man tijdelijk niet werkte ofzo.
Als ik het via moneygram zou overmaken moet ik eerst naar een moneygramagent, die maakt het dan over naar zijn moneygram agent, en die zou het vasthouden tot ik aangaf of ik ze wou of niet.
Wat vinden jullie van dit verhaal? Is het een oplichter?
Groetjes,
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |