abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35643649
Hallo,

Ik weet niet of dit de juiste catogerie is, maar anders zie ik het wel

Ik zit met het volgende, ik heb mij oude telefoon via marktplaats verkocht aan een man, uit het buitenland. We hadden afgesproken eerst betalen dan stuur ik de telefoon op. Maar toen kreeg ik een mailtje van het bedrijf MoneyGram dat het geld betaald is door de koper, en dat ik nu het pakketje moet opsturen, een scan ofiets van het verzendbewijs naar MoneyGram moet sturen, en dan pas mij geld krijg

Heeft iemand hier misschien ervaring met het bedrijf "MoneyGram"
  donderdag 2 maart 2006 @ 15:24:33 #2
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_35643737
Zeker een man die iets koopt voor zijn studerende zoon in Nigeria?
pi_35643781
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 15:24 schreef Slarioux het volgende:
Zeker een man die iets koopt voor zijn studerende zoon in Nigeria?
Het is toch zeker geen laptop...
  donderdag 2 maart 2006 @ 15:25:37 #4
50490 wjschreuder
-------------------
pi_35643784
oplichting, moneygram werkt nooit en iemand uit het buitenland die van jouw iets wil kopen van marktplaats af klopt ook nooit.
allemaal maffia uit nigeria...
pi_35643966
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 15:25 schreef wjschreuder het volgende:
oplichting, moneygram werkt nooit en iemand uit het buitenland die van jouw iets wil kopen van marktplaats af klopt ook nooit.
Sluit zich hier VOLLEDIG bij aan.
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
pi_35644021
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 15:21 schreef GertJanB het volgende:
Hallo,

Ik weet niet of dit de juiste catogerie is, maar anders zie ik het wel

Ik zit met het volgende, ik heb mij oude telefoon via marktplaats verkocht aan een man, uit het buitenland. We hadden afgesproken eerst betalen dan stuur ik de telefoon op. Maar toen kreeg ik een mailtje van het bedrijf MoneyGram dat het geld betaald is door de koper, en dat ik nu het pakketje moet opsturen, een scan ofiets van het verzendbewijs naar MoneyGram moet sturen, en dan pas mij geld krijg

Heeft iemand hier misschien ervaring met het bedrijf "MoneyGram"
1.Wat moet een buitenlander op Marktplaats? Vraag dat je eerst eens af!

2.Kunnen die überhaupt wel Nederlands? Lijkt mij niet!

3.Nooit iets via MoneyGram of Escrow etc... Gewoon over laten boeken op je rekening, hij wil die telefoon zo graag... Anders heeft ie pech, verkopen doe je m toch wel! Desnoods voor 5 Euro minder aan een Nederlander!

Succes ermee!
pi_35644274
Van de moneygram site:
quote:
MoneyGram is not an internet escrow service or a shipment service. We do not email a confirmation notice to inform a person that a MoneyGram transfer has been sent to them for payment of an internet purchase. Do not believe that such an email is genuine even if it contains the MoneyGram name and logo. The MoneyGram service should not be used as an escrow service.
Moneygram consumer Fraud Prevention

Oplichterij dus.
pi_35644563
"Oplichters maken graag gebruik van Western Union, BidPay of MoneyGram"

"Tip 3: Er wordt u gevraagd te betalen via Western Union/MoneyGram
Nooit doen! Bij deze banken kan veel te gemakkelijk een account worden aangemaakt met een vals identiteitsbewijs. Oplichters zijn daarom onmogelijk op te sporen. Wanneer u een advertentie tegenkomt die hier om vraagt, dan is dit altijd een oplichter."

"zodra er gevraagd wordt naar je bankgegevens in combinatie met de service van moneygram ( zie http://www.moneygram.com ) is er al sprake van oplichting. Zover ik weet is GWK(www.gwk.nl) het enige contact dat handelt met moneygram, daarbij wordt er absoluut geen gebruik gemaakt van e-mails van en door moneygram. Het geld kan je alleen contant ophalen bij je lokale GWK-vestiging in combinatie met het MoneyGram-referentienummer. In principe kan je het geld al binnen 10 minuten na overmaak al ophalen bij de GWK. Elk afwijkend verhaal = oplichting."
pi_35645729
Oh wauh Ben ik even blij dat ik dit bericht gepost hebt

Het is idd een kerel die hem wou kopen voor zijn studerende zoon in nigeria

Thanx Allemaal voor jullie reacties! Ik vond het allemaal ook heel erg vreemt, vandaar ik het vroeg hier op Fok.
Nogmaals bedankt allemaal!

[ Bericht 20% gewijzigd door GertJanB op 02-03-2006 16:24:06 ]
pi_35646791
pi_35649241
Niet aan beginnen, oplichterij..
  donderdag 2 maart 2006 @ 18:29:55 #12
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_35650625
Oef, jij blij dat je het vooraf hier gevraagd heb en niet achteraf

Je kunt hem natuurlijk ook pakketje lucht toesturen met daarop "waarde: ¤300" dan betaalt hij waarschijnlijk invoerrechten (is weinig als je weet dat er een telefoon inzit, maar veel als er lucht in blijkt te zitten"
pi_35656307
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 18:29 schreef Richie_Rich het volgende:
Oef, jij blij dat je het vooraf hier gevraagd heb en niet achteraf

Je kunt hem natuurlijk ook pakketje lucht toesturen met daarop "waarde: ¤300" dan betaalt hij waarschijnlijk invoerrechten (is weinig als je weet dat er een telefoon inzit, maar veel als er lucht in blijkt te zitten"
Hahaha, dat is idd een goeie pakketje lucht op sturen, en voor hem de kosten

Maar ik ben idd heel erg blij dat ik van te vorene even hier een berichtje heb geplaatst
pi_35658421
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 16:17 schreef GertJanB het volgende:
Het is idd een kerel die hem wou kopen voor zijn studerende zoon in nigeria
:-D

ik snap niet dat ze inmiddels nog geen andere truuk hebben, deze is toch wel aardig bekend inmiddels
pi_35658806
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 21:58 schreef Xcalibur het volgende:

[..]

:-D

ik snap niet dat ze inmiddels nog geen andere truuk hebben, deze is toch wel aardig bekend inmiddels
Ik kende het niet, had er nog nooit wat over gehoord of gelezen.

Al vond ik het al met al wel een heel raar verhaal... Een kerel op zaken reis met een studerende zoon uit Nigeria... Dus ik dacht "het zal mij ook een rot zorg zijn als ie maar betaald"

Tot ik dat rare mailtje kreeg van Moneygram, (wat achteraf gezien niet eens van moneygram was)

Toen dacht ik, eerst maar eens een berichtje hier posten
  donderdag 2 maart 2006 @ 22:38:07 #16
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_35660022
Valt me nog mee dat ie je bankrekeningnr. niet nodig had om ff een paar miljoen op te parkeren.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_35661741
Wat bedoel je precies? Zoiets als dit? (derde alina)

[ Bericht 89% gewijzigd door GertJanB op 02-03-2006 23:43:59 ]
pi_35662133
Wat je moet doen, die man een tijd aan het lijntje houden. Dat je het zelf wilt komen langsbrengen enzo.
Kan je vet leuke mails krijgen. Dan loopt het niet zoals die oplichters het eigenlijk willen.

het staat bekend onder 419 SCAM. Zoek daar maar eens op op google. Er zijn sites die vele mails hebben van mensen die die oplichters terug pakken.
pi_35667871
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 15:25 schreef wjschreuder het volgende:
Precies. Wat heeft iemand uit Nigeria te zoeken op Marktplaats.nl? Alleen maar om de boel op te lichten. Ik krijg ook telkens weer de meest fantastische aanbiedingen uit de VS en Nigeria, maar ga er nooit op in. Als het te mooi om waar te zijn lijkt, dan is het dat ook.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_35668496
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 06:39 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Precies. Wat heeft iemand uit Nigeria te zoeken op Marktplaats.nl? Alleen maar om de boel op te lichten. Ik krijg ook telkens weer de meest fantastische aanbiedingen uit de VS en Nigeria, maar ga er nooit op in. Als het te mooi om waar te zijn lijkt, dan is het dat ook.
Iemand wilt je mobiele telefoon kopen, te mooi om waar te zijn
pi_35668698
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 08:41 schreef Phoenixjuh het volgende:

[..]

Iemand wilt je mobiele telefoon kopen, te mooi om waar te zijn
Voor een prijs die bijna evenhoog ligt als de winkelwaarde goede deal toch
pi_35668852
Ik doe graag zaken met Nigerianen. Ik heb ze net mijn rekeningnummer gegeven en een contract getekend en gefaxt en volgende maand verwacht ik dat ze een flink bedrag overmaken

En voor de mensen die denken dat het oplichters zijn: ik doe zaken met een oud minister dus dat zit wel goed
pi_35668936
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 09:07 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik doe graag zaken met Nigerianen. Ik heb ze net mijn rekeningnummer gegeven en een contract getekend en gefaxt en volgende maand verwacht ik dat ze een flink bedrag overmaken

En voor de mensen die denken dat het oplichters zijn: ik doe zaken met een oud minister dus dat zit wel goed
Je bedoelt die minister die onlangs ontslagen is door fraude?
  vrijdag 3 maart 2006 @ 09:13:50 #24
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_35668968
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 09:12 schreef Phoenixjuh het volgende:

[..]

Nee die minister die ook nog een stamhoofd en kroon-prins is.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_35669018
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 09:12 schreef Phoenixjuh het volgende:

[..]

Lijkt me sterk, hij is een vriend van Bill Clinton. Hij kent heel veel mensen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')