abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47705722
Een van de recensies vanuit de pers (album komt vrijdag pas off uit)

'Vonken&Vuur' heeft zijn titel niet gestolen. Op bijna alle songs mogen de gitaren knallen en knetteren als nooit tevoren bij Clouseau. Fans van het eerste uur hoeven niet ongerust te worden, de broers Wauters hebben zeker geen heavy metal plaat gemaakt. Maar als tijdens het erg rustige slotnummer 'Vaarwel' (een compositie van Jan Leyers) plots alle versterkers op 10 gaan voor een F-16 solo van gitarist Tom Van stiphout, zal er in de Vlaamse huiskamers toch even opgekeken worden. Van verbazing of van bewondering. Wij kiezen alvast voor het tweede. Want voor we aan het genoemde slotnummer waren, hadden we al tal van potentiële singles gehoord. De straffe opener 'Oogcontact', de verrassende country(!!!) van de 'de ware'), het wonderlijke reffrein van 'Hoe Lang', de toptekst van ''Casanova' en natuurlijk 'De tegenpartij', de ijzersterke, naar U2 lonkende huidige single. Het zijn allemaal nummers die je snel op een groot zomerfestival wil horen. En eind dit jaar in het Sportpaleis. Clouseau heeft met zijn 20ste verjaardag in zicht een heel straffe cd gemaakt.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 19:31:10 #127
11502 nipeng
The last ride is free
pi_47722511
Dit laatste album is weer wat steviger. Mooi, als ik het toch moet aanhoren dan maar de stevige versie van Clouseau. Dat laatste nummer is best te pruimen zo af en toe.
pi_47726681
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 19:31 schreef nipeng het volgende:
Dit laatste album is weer wat steviger. Mooi, als ik het toch moet aanhoren dan maar de stevige versie van Clouseau. Dat laatste nummer is best te pruimen zo af en toe.
klinkt alsof je er verplicht naar moet luisteren ?
Ik hoop ook dat het echt wat beter klinkt en niet voor de sier in de kast komt te staan.. (want kopen doe ik t toch wel)
  Lieve Belg woensdag 28 maart 2007 @ 19:41:06 #129
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_47761126
Ik ga hem zo eens beluisteren
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_47761153
Ikb en 'daar gaat ze' fan
Wat een topnummer.

Die andere zo es ff downloaden.
JOHNNY HEITINGA
  Lieve Belg woensdag 28 maart 2007 @ 19:43:24 #131
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_47761220
Overigens heb ik hem hier liggen van op de persvoorstelling. Foto's van de voorstelling mag ik helaas hier niet plaatsen
  woensdag 28 maart 2007 @ 19:44:12 #132
11502 nipeng
The last ride is free
pi_47761257
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 21:09 schreef swentibold het volgende:

[..]

klinkt alsof je er verplicht naar moet luisteren ?
Ochtend, Auto & Radio2.
pi_47764522
Jump jij bent journalist of had kaartjes gewonnen? Met een beetje geluk heb ik het album morgen, anders vrijdag en met veel pech pas maandag of dinsdag! Het hangt helemaal van mijn platenboer af! Je kan hier al stukjes horen en die klinken echt veelbelovend. Ben erg enthousiast terwijl ik wat Clouseau betreft best kritisch kan zijn ondanks dat ik al 17 jaar een zeer fanatieke fan ben:

http://www.7digital.com/stores/productDetail.aspx?shop=487&product=70084&sid=1129150
pi_47764571
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 19:44 schreef nipeng het volgende:

[..]

Ochtend, Auto & Radio2.
Andere zender? Cdtje aanzetten? Radio uit? Er is overal een oplossing voor!
  Lieve Belg woensdag 28 maart 2007 @ 20:57:40 #135
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_47764720
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 20:53 schreef Sonja27 het volgende:
Jump jij bent journalist of had kaartjes gewonnen? Met een beetje geluk heb ik het album morgen, anders vrijdag en met veel pech pas maandag of dinsdag! Het hangt helemaal van mijn platenboer af! Je kan hier al stukjes horen en die klinken echt veelbelovend. Ben erg enthousiast terwijl ik wat Clouseau betreft best kritisch kan zijn ondanks dat ik al 17 jaar een zeer fanatieke fan ben:

http://www.7digital.com/stores/productDetail.aspx?shop=487&product=70084&sid=1129150
Mijn zus gaat soms fotograferen voor de website http://musicitems.zattevrienden.be/ en komt dus af en toe naar huis met hoopje cd's en/of dvd's enzo. En dan luister ik er meestal ook even naar.
pi_47787452
Ah die site ken ik wel! En is het nieuwe album nu echt zovele malen ruiger? De voorstukjes klinken al goed. Inderdaad meer gitaren maar ook geen hevige rock ofzo. Klinkt leuk.
pi_47837697
Nou ik heb hem inmiddels zelf dmv betaalde download (release in NL weer eens vertraagd) en ik vind het echt een G-E-W-E-L-D-I-G album! Alleen De Ware vind ik een beetje een zeik nummer, maar verder vind ik het echt een top plaat!

[ Bericht 1% gewijzigd door Sonja27 op 31-03-2007 14:10:38 ]
  zaterdag 31 maart 2007 @ 13:23:02 #138
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_47858451
Vind het album wel okee. Beter dan de vorige cd's in elk geval. Clouseau heeft zijn kloten weer terug. Weer een stuk steviger

Meeste nummers beginnen wel steeds hetzelfde, met een akoestisch gitaartje, waarna het nummer opgebouwd wordt. "Houvast" doet me ergens wel qua melodie denken aan "Oker". "Vonken en Vuur", "De Tegenpartij", "Voltooid Verleden Tijd" en "Onvolmaakt" vind ik de absolute uitschieters.

Ben echt plezierig verrast
.
  zondag 24 juni 2007 @ 16:54:16 #139
11502 nipeng
The last ride is free
pi_50791715
Die review slaat echt nergens op, afin zie mijn reactie daar
Gisteren naar Gent geweest. Concert was geweldig. Weinig rustige nummers, veel up tempo! Lekker stevig! Smaakt naar meer!
  zondag 24 juni 2007 @ 17:27:37 #141
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_50791956
Wat een recensie...
quote:
Het is alweer sinds 1984 dat Clouseau zich op de muziekmarkt heeft begeven. Diverse albums kwamen en gingen met als laatste album de cd 'Vonken & Vuur'.
"Albums kwamen en gingen..." uhu...
quote:
De laatste jaren ben ik ze persoonlijk wat kwijt geraakt, maar met deze cd kwamen ze voor mij weer in beeld. Wat het album echter mist is 'volwassenheid'. De band blijft een beetje hangen in de manier waarop ze al jaren muziek maken
Vorige CD's uberhaupt wel eens gehoord?
quote:
De nummers zitten muzikaal goed in elkaar, maar een echte uitschieter ontbreekt - evenals een verrassing
Slagroomtaart? Ik vind "De Tegenpartij" toch wel een uitschieter van jewelste hoor.
quote:
Alle nummers zijn typisch 'Clouseau'.
Definieer "typisch Clouseau"...
quote:
Het album zou naar een hoger level getild worden door wat vernieuwende muziek.
Bijvoorbeeld?
quote:
Qua beoordeling komt deze CD niet verder dan 2 sterren
Waar zijn die twee sterren dan op gebaseerd? De voor- en achterkant van het CD-hoesje?

[ Bericht 8% gewijzigd door Baba-O-Riley op 24-06-2007 17:39:40 ]
.
pi_54842833
Ik ga zaterdag naar het tweede concert in de reeks "Clouseau 20" in het Sportpaleis

Nog mensen van hier die kaartjes hebben voor één van de concerten?
pi_54852404
Clouseau WAS goed, met nummers als 'daar gaat ze', 'afscheid van een vriend', 'domino', 'louise', 'anne', ... De laatste tien jaar zijn ze gewoon doordeweekse pop , niet meer , niet minder. Nummers als 'en dans', 'vonken en vuur,' 'de tegenpartij', 'vanbinnen', ... overstijgen het middelmatige popniveau niet. Koen Wauters zou een scheet moeten laten en het zou nog een hit worden ...
pi_54852541
Dan moet je echt naar de concertenreeks gaan Enkel de grootste hits zouden gespeeld worden
pi_54852898
quote:
Op maandag 26 november 2007 10:31 schreef leonieke het volgende:
Nog mensen van hier die kaartjes hebben voor één van de concerten?
Ik heb kaartjes voor zes van de concerten!
pi_54853111
quote:
Op maandag 26 november 2007 19:38 schreef Sonja27 het volgende:

[..]

Ik heb kaartjes voor zes van de concerten!
zes

Mijn man verklaart me al gek omdat ik 3 jaar op rij ga Ik denk dat hij me laat opsluiten als ik 6 keer zou gaan
pi_54853797
Maar ik heb dan ook geen man
Tja tis een soort verslaving....
pi_54991331
Ik vond het wederom fenomenaal! Ik ben blij dat ik nog 4x mag gaan!
Ik wil vannacht bij je slapen! Take me down Alles was super! Enig minpuntje is Heb ik ooit gezegd als afsluiter. Dat vind ik zo'n kutnummer en als afsluiter zou ik liever een feestnummer zien! Maar verder helemaal top!
pi_55007229
Ik vond het ook super Opnieuw vanaf het eerste nummer zoveel ambiance in de zaal

Maar bij mij is het wel zo dat ik het heb gezien en dat het genoeg is. Ik zou het geld er niet voor over hebben om nog eens te gaan.
pi_55007233
En wat een opluchting toen ik zag dat hij een witte broek onder die vest aanhad na de pauze
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')