abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44681480
Clouseau leverde kwaliteit af vroeger, nu niet meer. Gewoon popdeuntjes voor de grote massa.
  zaterdag 23 december 2006 @ 14:35:16 #104
81550 Sammy3000
Wadde hadde dudde da?
pi_44681880
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 14:11 schreef BramKVO het volgende:
Clouseau leverde kwaliteit af vroeger, nu niet meer. Gewoon popdeuntjes voor de grote massa.
Maar wat is daar mis mee?
  zaterdag 23 december 2006 @ 14:43:39 #105
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_44682067
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 14:11 schreef BramKVO het volgende:
100 % Eens! Sinds "Adrenaline" is het de verkeerde kant op gegaan. Ze merkten dat ze met die bubblegum-pop meer geld verdienden zeker.
.
  zaterdag 23 december 2006 @ 15:17:30 #106
81550 Sammy3000
Wadde hadde dudde da?
pi_44682623
Persoonlijk vind ik Adrenaline niet zo'n goed album.
Ben het wel met jullie eens dat de inhoud en vorm vroeger beter was, maar kwalitiet leveren ze nog steeds. Vind het jammer dat jullie veroordelen zonder argumenten.

Ik volg de redenering. Sterker nog, ik ga er een eind in mee. Maar wat is er nou feitenlijk mis met lekkere popmuziek?
pi_44682897
Op zich niks mis mee maar als je dan ziet dat nummers als 'En Dans' en 'Vanbinnen' in de eerste 100 staan van Donna's top 2006 aller tijden dan moet ik toch even een kotsneiging onderdrukken. Hoe mensen zulke nr's in hun top 5 aller tijden opnemen is mij een raadsel.
  zaterdag 23 december 2006 @ 15:35:57 #108
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_44682983
Er is helemaal niks mis met pretentieloze-gooi-je-haar-los-popmuziek. Ik vergelijk het een beetje met wild cherry kauwgom. Lekker in het begin, maar na een tijdje heb je zoiets van: "De smaak is er nu wel van af. Uitspugen!".Dit kauwgomgevoel heb ik wel met de laatste Clouseau-platen. Ik vind het jammer dat Clouseau nu van dit soort muziek maakt. Vroeger maakten ze gewoon goeie nummers, met gevoel. Luister naar "Hoog In De Heldere Lucht", "Oker", "Dat Ze De Mooiste Is", "Zo Zonder Jou", "Swentibold", "Brandweer"..
Nummers die ook nu nog de moeite waard zijn... en dat heb ik niet met de laatste nummers. En als ik zo'n dance-versie hoor van "Louise", dan denk ik: je bent je afkomst wel érg aan het verloochenen.. Vraag me af wat Clouseau was geweest als Tjen, Bob en Karel er nog in hadden gezeten.

[ Bericht 5% gewijzigd door Baba-O-Riley op 24-12-2006 13:53:04 ]
.
pi_44715009
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 15:32 schreef BramKVO het volgende:
Op zich niks mis mee maar als je dan ziet dat nummers als 'En Dans' en 'Vanbinnen' in de eerste 100 staan van Donna's top 2006 aller tijden dan moet ik toch even een kotsneiging onderdrukken. Hoe mensen zulke nr's in hun top 5 aller tijden opnemen is mij een raadsel.
Kwestie van smaak! Tis jouw ding niet! NIets mis mee toch? Maar er zijn genoeg mensen wiens ding het wel is. Ik snap het probleem niet zo. Waarom je daar zo druk om maken? Niet iedereen hoeft zich toch aan te passen aan wat jij goed vind hoop ik?

Ik vind Clouseau van vroeger ook de allerbeste! Hoezo, Ofzo, Doorgaan..... En vooral In every small town! De eerste drie albums daar staan gewoon echt juweeltjes op! En het is ook pure nostalgie. In Every small town is mijn favoriete album. Maar dat is ook een hele geweldige Clouseau periode geweest. Ondanks dat het flopte was de tour geweldig! Mooie herinneringen! Oker was ook geweldig incl de tour. Daarna was het helaas minder......... Adrenaline en Instereo zijn het minst favoriet. (ondanks Niets Meer, dat is 1 van mijn all time favorite clouseau nummers, maar daar hangt een bijzondere reden aan ) Ik draai ze eigenlijk ook nooit meer. En dans en zeker Vanbinnen vind ik dan wel weer betere albums. Ik hoor die nog graag, zeker Vanbinnen. Maar als ik moet kiezen dan ga ik met jullie mee en kies ook voor de eerste albums tot en met In every small town (maar exclusief Close Encounters, dat is gewoon een beetje treurig

Kris heeft trouwens gezegd dat ze het idee hebben dat de fans wel houden van wat meer gitaren dus het nieuwe Clouseau album (eind maart / begin april) zal naar hun zeggen steviger zijn.... Maar de nadruk zal ongetwijfeld wel blijven liggen op pop. Tja en als dat jouw ding niet zo is, tja je wordt niet verplicht het te kopen.
pi_44715035
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 15:35 schreef Baba-O-Riley het volgende:
En als ik zo'n dance-versie hoor van "Louise", dan denk ik: je bent je afkomst wel érg aan het verloochenen..
Euh..... Clouseau heeft geen dance versie van Louise gemaakt! Als je echt zo'n versie bedoelt met zo'n beat eronder, dat is van Starkoo! Die coveren alles wat ooit een hit was, zetten er een beat onder en denken zo binnen te kunnen lopen.
pi_44715366
quote:
Op zondag 24 december 2006 18:47 schreef Sonja27 het volgende:

[..]

Kwestie van smaak! Tis jouw ding niet! NIets mis mee toch? Maar er zijn genoeg mensen wiens ding het wel is. Ik snap het probleem niet zo. Waarom je daar zo druk om maken? Niet iedereen hoeft zich toch aan te passen aan wat jij goed vind hoop ik?

ik maak er me druk over omdat ik in zo'n lijst aller tijden bij de laatste 100 klassiekers wil tegenkomen, echt grote nr's die de tand des tijds overleefd hebben of gewoon enorm veel kwaliteit hebben. Zeg nu zelf , een 'En dans' zou nooit maar dan ook nooit in een top 100 aller tijden mogen staan. Spijtig dat er , met alle respect, zoveel huisvrouwen stemmen voor zulke nr's (idem voor borsato)
  zondag 24 december 2006 @ 19:11:33 #112
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_44715552
quote:
Op zondag 24 december 2006 18:49 schreef Sonja27 het volgende:
Euh..... Clouseau heeft geen dance versie van Louise gemaakt! Als je echt zo'n versie bedoelt met zo'n beat eronder, dat is van Starkoo!
Ik bedoelde de live-versie in het Sportpaleis, op de DVD "Clouseau in 't Sportpaleis" en ze hadden nog een paar nummers zo door de mangel gehaald.
quote:
Op zondag 24 december 2006 18:47 schreef Sonja27 het volgende:
Ik vind Clouseau van vroeger ook de allerbeste! Hoezo, Ofzo, Doorgaan..... En vooral In every small town! De eerste drie albums daar staan gewoon echt juweeltjes op! En het is ook pure nostalgie. In Every small town is mijn favoriete album. Maar dat is ook een hele geweldige Clouseau periode geweest. Ondanks dat het flopte was de tour geweldig! Mooie herinneringen! Oker was ook geweldig incl de tour. Daarna was het helaas minder.........
Eens. Kun je je nog die treintour door Nederland nog herinneren? Op een paar stationnetjes werden enkele nummers live gespeeld.
quote:
Maar als ik moet kiezen dan ga ik met jullie mee en kies ook voor de eerste albums tot en met In every small town (maar exclusief Close Encounters, dat is gewoon een beetje treurig
Dat is inderdaad een vreemde eend in de bijt, met al die vertaalde nummers. "In Every Small Town" daarerntegen vind ik wél goed.
quote:
Kris heeft trouwens gezegd dat ze het idee hebben dat de fans wel houden van wat meer gitaren
Clouseau was van origine immers een rockband.
quote:
dus het nieuwe Clouseau album (eind maart / begin april) zal naar hun zeggen steviger zijn.... Maar de nadruk zal ongetwijfeld wel blijven liggen op pop. Tja en als dat jouw ding niet zo is, tja je wordt niet verplicht het te kopen.
Da's waar, maar vind het jammer dat ze die kant op gegaan zijn.
.
  maandag 25 december 2006 @ 15:48:42 #113
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_44733871
K ben niet echt een fan en ben ook nooit bij zijn concerten geweest maar "Als je lacht" en "Ik wil vannacht bij je slapen" vind ik wel leuk
Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
  dinsdag 26 december 2006 @ 13:35:14 #114
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_44748777
heb altijd neutraal tgo Clouseau gestaan, maar sinds de meest irritante kutsingel ever made (het zit vanbinnen, of zoiets) heb ik er een hekel aan.
in feite is het slappe kost die voor de 10e keer heropgewarmd wordt
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_45054922
Zaterdagavond 6 januari om 22.15 uur op Eén (VRT - België 1) een registratie van Clouseau in 't Dubbel van afgelopen december.
pi_45057059
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 21:33 schreef Sonja27 het volgende:
Zaterdagavond 6 januari om 22.15 uur op Eén (VRT - België 1) een registratie van Clouseau in 't Dubbel van afgelopen december.
Bedankt voor de tip! Kleine kans alleen dat ik het kan zien, maar goed, ik ga er alles aan doen
Beter 1 vogel op FOK! dan 87 op Tweakers.
  zaterdag 6 januari 2007 @ 23:01:56 #117
81550 Sammy3000
Wadde hadde dudde da?
pi_45092745
Dansen is echt een feestje, zeg! Wat heeft die Natalia een dijk van een stem...
pi_45094279
Ze heeft een geweldige stem absoluut! Vond alleen haar manier van presenteren wat minder..... ze wordt in belgië gezien als een buhne beest maar ik heb haar nu 5x gezien met oa ook haar eigen nummer fight die ze daarvoor zong en ik vind haar nogal een Tina Turner wannabee! Ook haar diverse outfits die ze aan had waren iets TE .... Dit jurkje viel nog mee.... Maar haar stem is helemaal top!
pi_45094514
Haar stem mag er zijn, haar nr's daarentegen ...
  zondag 7 januari 2007 @ 10:08:25 #120
81550 Sammy3000
Wadde hadde dudde da?
pi_45102199
Het blijkt dus dat ik niet gehinderd werd door enig vooroordeel... Kende de dame niet voor de uitzending van gisteren... Mijn nieuwsgierigheid naar haar eigen materiaal zal ik dan maar vergeten, als ik jullie reacties zo lees.
pi_45104488
Ja maar smaken verschillen hey Sammy3000! Misschien vind jij haar wel super!
pi_47278957
Nog iets meer dan 2 weken en dan komt de nieuwe CD.
De nieuwe singel is De Tegenpartij: http://www.youtube.com/watch?v=5YU4UxwZMq4
  woensdag 14 maart 2007 @ 21:43:15 #123
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_47280238
Hm.. ze gaan dus nu een beetje richting Coldplay/U2.. Wel een lekker nummer, overigens
.
pi_47290887
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 21:43 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Hm.. ze gaan dus nu een beetje richting Coldplay/U2.. Wel een lekker nummer, overigens
Ik vind het ook een heerlijk nummer en maakte ook direct de vergelijking met U2, maar diverse fans waren daar niet zo blij mee dat ik die vergelijking maakte..... Ben dus blij om te horen dat toch meer mensen die link zien *lol* Ik ga er niet vanuit dat ze nu ineens U2 willen gaan kopieren, dat is wel ver gezocht, maar het lijkt er inderdaad gewoon wat op. Een stijl die me wel bevalt aangezien ik ook een groot U2 liefhebber ben
Ik vind dit nummer eigenlijk nog beter als Vonken en Vuur.

Nog 2 weken tot het album!
pi_47313294
sow nog maar 2 weken, tijd vliegt

Idd wel een beetje U2, iig dat begin, beautiful day ofzo..

k heb nou vonken en vuur er even achteraan geluisterd, maar ik denk dat die toch beter in je kop blijft hangen hehe Ik ben er nog niet uit welke 'beter' is, maar voor de hele cd belooft t veel goeds
pi_47705722
Een van de recensies vanuit de pers (album komt vrijdag pas off uit)

'Vonken&Vuur' heeft zijn titel niet gestolen. Op bijna alle songs mogen de gitaren knallen en knetteren als nooit tevoren bij Clouseau. Fans van het eerste uur hoeven niet ongerust te worden, de broers Wauters hebben zeker geen heavy metal plaat gemaakt. Maar als tijdens het erg rustige slotnummer 'Vaarwel' (een compositie van Jan Leyers) plots alle versterkers op 10 gaan voor een F-16 solo van gitarist Tom Van stiphout, zal er in de Vlaamse huiskamers toch even opgekeken worden. Van verbazing of van bewondering. Wij kiezen alvast voor het tweede. Want voor we aan het genoemde slotnummer waren, hadden we al tal van potentiële singles gehoord. De straffe opener 'Oogcontact', de verrassende country(!!!) van de 'de ware'), het wonderlijke reffrein van 'Hoe Lang', de toptekst van ''Casanova' en natuurlijk 'De tegenpartij', de ijzersterke, naar U2 lonkende huidige single. Het zijn allemaal nummers die je snel op een groot zomerfestival wil horen. En eind dit jaar in het Sportpaleis. Clouseau heeft met zijn 20ste verjaardag in zicht een heel straffe cd gemaakt.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 19:31:10 #127
11502 nipeng
The last ride is free
pi_47722511
Dit laatste album is weer wat steviger. Mooi, als ik het toch moet aanhoren dan maar de stevige versie van Clouseau. Dat laatste nummer is best te pruimen zo af en toe.
pi_47726681
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 19:31 schreef nipeng het volgende:
Dit laatste album is weer wat steviger. Mooi, als ik het toch moet aanhoren dan maar de stevige versie van Clouseau. Dat laatste nummer is best te pruimen zo af en toe.
klinkt alsof je er verplicht naar moet luisteren ?
Ik hoop ook dat het echt wat beter klinkt en niet voor de sier in de kast komt te staan.. (want kopen doe ik t toch wel)
  Lieve Belg woensdag 28 maart 2007 @ 19:41:06 #129
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_47761126
Ik ga hem zo eens beluisteren
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_47761153
Ikb en 'daar gaat ze' fan
Wat een topnummer.

Die andere zo es ff downloaden.
JOHNNY HEITINGA
  Lieve Belg woensdag 28 maart 2007 @ 19:43:24 #131
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_47761220
Overigens heb ik hem hier liggen van op de persvoorstelling. Foto's van de voorstelling mag ik helaas hier niet plaatsen
  woensdag 28 maart 2007 @ 19:44:12 #132
11502 nipeng
The last ride is free
pi_47761257
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 21:09 schreef swentibold het volgende:

[..]

klinkt alsof je er verplicht naar moet luisteren ?
Ochtend, Auto & Radio2.
pi_47764522
Jump jij bent journalist of had kaartjes gewonnen? Met een beetje geluk heb ik het album morgen, anders vrijdag en met veel pech pas maandag of dinsdag! Het hangt helemaal van mijn platenboer af! Je kan hier al stukjes horen en die klinken echt veelbelovend. Ben erg enthousiast terwijl ik wat Clouseau betreft best kritisch kan zijn ondanks dat ik al 17 jaar een zeer fanatieke fan ben:

http://www.7digital.com/stores/productDetail.aspx?shop=487&product=70084&sid=1129150
pi_47764571
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 19:44 schreef nipeng het volgende:

[..]

Ochtend, Auto & Radio2.
Andere zender? Cdtje aanzetten? Radio uit? Er is overal een oplossing voor!
  Lieve Belg woensdag 28 maart 2007 @ 20:57:40 #135
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_47764720
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 20:53 schreef Sonja27 het volgende:
Jump jij bent journalist of had kaartjes gewonnen? Met een beetje geluk heb ik het album morgen, anders vrijdag en met veel pech pas maandag of dinsdag! Het hangt helemaal van mijn platenboer af! Je kan hier al stukjes horen en die klinken echt veelbelovend. Ben erg enthousiast terwijl ik wat Clouseau betreft best kritisch kan zijn ondanks dat ik al 17 jaar een zeer fanatieke fan ben:

http://www.7digital.com/stores/productDetail.aspx?shop=487&product=70084&sid=1129150
Mijn zus gaat soms fotograferen voor de website http://musicitems.zattevrienden.be/ en komt dus af en toe naar huis met hoopje cd's en/of dvd's enzo. En dan luister ik er meestal ook even naar.
pi_47787452
Ah die site ken ik wel! En is het nieuwe album nu echt zovele malen ruiger? De voorstukjes klinken al goed. Inderdaad meer gitaren maar ook geen hevige rock ofzo. Klinkt leuk.
pi_47837697
Nou ik heb hem inmiddels zelf dmv betaalde download (release in NL weer eens vertraagd) en ik vind het echt een G-E-W-E-L-D-I-G album! Alleen De Ware vind ik een beetje een zeik nummer, maar verder vind ik het echt een top plaat!

[ Bericht 1% gewijzigd door Sonja27 op 31-03-2007 14:10:38 ]
  zaterdag 31 maart 2007 @ 13:23:02 #138
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_47858451
Vind het album wel okee. Beter dan de vorige cd's in elk geval. Clouseau heeft zijn kloten weer terug. Weer een stuk steviger

Meeste nummers beginnen wel steeds hetzelfde, met een akoestisch gitaartje, waarna het nummer opgebouwd wordt. "Houvast" doet me ergens wel qua melodie denken aan "Oker". "Vonken en Vuur", "De Tegenpartij", "Voltooid Verleden Tijd" en "Onvolmaakt" vind ik de absolute uitschieters.

Ben echt plezierig verrast
.
  zondag 24 juni 2007 @ 16:54:16 #139
11502 nipeng
The last ride is free
pi_50791715
Die review slaat echt nergens op, afin zie mijn reactie daar
Gisteren naar Gent geweest. Concert was geweldig. Weinig rustige nummers, veel up tempo! Lekker stevig! Smaakt naar meer!
  zondag 24 juni 2007 @ 17:27:37 #141
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_50791956
Wat een recensie...
quote:
Het is alweer sinds 1984 dat Clouseau zich op de muziekmarkt heeft begeven. Diverse albums kwamen en gingen met als laatste album de cd 'Vonken & Vuur'.
"Albums kwamen en gingen..." uhu...
quote:
De laatste jaren ben ik ze persoonlijk wat kwijt geraakt, maar met deze cd kwamen ze voor mij weer in beeld. Wat het album echter mist is 'volwassenheid'. De band blijft een beetje hangen in de manier waarop ze al jaren muziek maken
Vorige CD's uberhaupt wel eens gehoord?
quote:
De nummers zitten muzikaal goed in elkaar, maar een echte uitschieter ontbreekt - evenals een verrassing
Slagroomtaart? Ik vind "De Tegenpartij" toch wel een uitschieter van jewelste hoor.
quote:
Alle nummers zijn typisch 'Clouseau'.
Definieer "typisch Clouseau"...
quote:
Het album zou naar een hoger level getild worden door wat vernieuwende muziek.
Bijvoorbeeld?
quote:
Qua beoordeling komt deze CD niet verder dan 2 sterren
Waar zijn die twee sterren dan op gebaseerd? De voor- en achterkant van het CD-hoesje?

[ Bericht 8% gewijzigd door Baba-O-Riley op 24-06-2007 17:39:40 ]
.
pi_54842833
Ik ga zaterdag naar het tweede concert in de reeks "Clouseau 20" in het Sportpaleis

Nog mensen van hier die kaartjes hebben voor één van de concerten?
pi_54852404
Clouseau WAS goed, met nummers als 'daar gaat ze', 'afscheid van een vriend', 'domino', 'louise', 'anne', ... De laatste tien jaar zijn ze gewoon doordeweekse pop , niet meer , niet minder. Nummers als 'en dans', 'vonken en vuur,' 'de tegenpartij', 'vanbinnen', ... overstijgen het middelmatige popniveau niet. Koen Wauters zou een scheet moeten laten en het zou nog een hit worden ...
pi_54852541
Dan moet je echt naar de concertenreeks gaan Enkel de grootste hits zouden gespeeld worden
pi_54852898
quote:
Op maandag 26 november 2007 10:31 schreef leonieke het volgende:
Nog mensen van hier die kaartjes hebben voor één van de concerten?
Ik heb kaartjes voor zes van de concerten!
pi_54853111
quote:
Op maandag 26 november 2007 19:38 schreef Sonja27 het volgende:

[..]

Ik heb kaartjes voor zes van de concerten!
zes

Mijn man verklaart me al gek omdat ik 3 jaar op rij ga Ik denk dat hij me laat opsluiten als ik 6 keer zou gaan
pi_54853797
Maar ik heb dan ook geen man
Tja tis een soort verslaving....
pi_54991331
Ik vond het wederom fenomenaal! Ik ben blij dat ik nog 4x mag gaan!
Ik wil vannacht bij je slapen! Take me down Alles was super! Enig minpuntje is Heb ik ooit gezegd als afsluiter. Dat vind ik zo'n kutnummer en als afsluiter zou ik liever een feestnummer zien! Maar verder helemaal top!
pi_55007229
Ik vond het ook super Opnieuw vanaf het eerste nummer zoveel ambiance in de zaal

Maar bij mij is het wel zo dat ik het heb gezien en dat het genoeg is. Ik zou het geld er niet voor over hebben om nog eens te gaan.
pi_55007233
En wat een opluchting toen ik zag dat hij een witte broek onder die vest aanhad na de pauze
pi_55131629
Ik ga misschien toch ook nog dit jaar.

Dat zou dan voor het eerst in 10 jaar zijn dat ik mijn jeugdhelden weer ga zien. Duimen jullie mee dat mijn Clouseau vriendinnetje van vroeger (Als ik Katinka noem weet Sonja vast wie ik bedoel) en ik een datum gaan vinden dat we allebei kunnen?

Ik wil dit jubileum toch eigenlijk niet missen.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_55134128
Ik duim uiteraard met jou mee Nanook
pi_55141735
Ja maar Katinka ken ik zeker. Wie ben jij dan Nanook24?
Ik ga vanmiddag weer. Over een half uurtje vertrek ik!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')