abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35731247
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 18:39 schreef Arcee het volgende:

[..]

Barend en Van Dorp.
Wat worden ze oud he!
pi_35906423
Aanstaande woensdag is er een kort geding met de eis dat Leo de Haas zijn afspraken met de AVRO nakomt .
quote:
Leo de Haas maakte onlangs bekend dat zijn programma Blik op de Weg naar Talpa gaat. Maar De Haas blijkt al in november overeenstemming met de AVRO te hebben bereikt over een meerjarig contract voor het programma. De Haas was ook benaderd door Talpa, maar dat zag hij niet zitten, vertelt Ton van Dijk, die ook bij de gesprekken aanwezig was.
Lees verder >>
Van Dijk: [ Enkele maanden geleden had ik het voorrecht een bezoek te mogen brengen aan Leo de Haas. Leo wie? Leo de Haas. U weet wel. Verborgen camera’s verstopt in politieauto’s. Asociaal weggedrag. Bestuurders die voor de camera verantwoording afleggen voor hun verkeersovertredingen. Inderdaad ik heb het over Leo de Haas van het programma Blik op de Weg. Sinds jaar en dag een goedbekeken programma bij de publieke omroep.

Omdat we zeer tevreden zijn over Blik op de Weg toog ik op 3 november samen met AVRO-programmaleider Kees Tukker naar Leo de Haas. Doel van ons bezoek was het afsluiten van een nieuw meerjarig contract met De Haas, die het programma zelfstandig produceert. Het was in meerdere opzichten een avond om niet te vergeten.

Direct na aankomst in Doorwerth werden we enthousiast begroet door Leo en zijn twee assistentes. Gevolgd door een rondleiding door zijn bedrijf. Daar bewonderden we de politieauto’s met verborgen camera. Ze zijn eigendom van Leo. En zagen we de politiemotoren staan compleet met zwaailichten en felle kleuren. Eveneens het privé-bezit van Leo de Haas.
Leo vertelde ons dat het geheim van zijn operatie was gelegen in het feit, dat hij mooiere en snellere auto’s heeft dan de politie zelf. De agenten die meewerken aan zijn programma beschouwen Blik op de Weg daarom als een dagje uit. En zo leggen ze jaarlijks 100.000 kilometer af ten behoeve van het succesvolle programma.

Na de rondleiding en het aanbod een keertje mee te rijden, verplaatsten we ons samen met Leo en zijn assistentes naar een Bilderberg-hotel in Oosterbeek. Een van de assistentes ging ons voor in een grote sportwagen gevolgd door Leo in zijn imposante Audi A8. Doel van het hotelbezoek vormde het nieuwe contract dat beide partijen graag wilden afsluiten.
In het restaurant aangekomen vertelt Leo dat hij graag wilde werken voor de publieke omroep. Hij was ook benaderd door Talpa, maar dat zag hij niet zitten. Dat was toch niets voor hem. Kees Tukker op zijn beurt benadrukte dat de AVRO zeer tevreden is over het programma en graag een meerjarige verbintenis wilde afsluiten.

Na wat inleidende beschietingen volgde de harde onderhandeling over duur van het contract en hoogte van de afleveringsprijs. Leo vertrok samen met zijn assistentes naar de lobby van het hotel voor overleg en kwam terug met de mededeling dat we ‘er uit’ waren. Er kwam champagne en er volgden ferme handdrukken. ‘We hebben een afspraak’ zo zei Leo.
Overeengekomen werd dat de AVRO de afspraak zou bevestigen per e-mail en zo geschiedde enkele dagen later. De zaak was rond. Daarna was het zaak het contract juridisch goed uit te werken. De afgelopen weken is dit gebeurd en de overeenkomst is naar Leo gestuurd ter ondertekening.

En dan gebeurt opeens het volgende: Donderdag 2 maart komt dit persbericht binnen:

HILVERSUM (ANP) - Het verkeersprogramma Blik op de Weg verhuist komend najaar van de AVRO naar Talpa (…) De Haas is enthousiast over zijn overstap. ,,Talpa zendt heel veel in Nederland geproduceerde programma's van hoge kwaliteit uit. Het voelt erg goed om daar bij te gaan horen.''

Ik ben sprakeloos van deze blik op Leo de Haas.
bron

Wat een soap .

Volgens De Haas is er geen getekend contract bron.
pi_35971503
Woensdag gaat de AVRO naar de rechter om de Haas aan zijn contract te houden.
pi_36248677
quote:
Blik op de Weg mag niet naar Talpa
Blik op de Weg moet tot en met 2008 bij de AVRO blijven. Dat heeft de rechtbank vandaag bepaald in het kort geding van de omroep tegen producent Leo de Haas. Ook is het De Haas verboden dit jaar in overleg te treden met Talpa.

De Haas ging begin februari praten met Talpa, omdat hij vond dat de AVRO te lang treuzelde met een definitief contract voor nieuwe afleveringen tot en met 2008. De producent wilde zekerheid over de toekomst van het bedrijf, omdat het maken van Blik op de Weg het grootste deel van het totale werk van De Haas beslaat.

Volgens de AVRO was er echter al sprake van een bindende overeenkomst, die af te leiden viel uit de onderhandelingen die tot dusver mondeling en per mail over de nieuwe serie waren gevoerd. De rechtbank is het met de AVRO eens dat er al een vervolgovereenkomst was.

De besluiten van de rechtbank:
# De Haas moet binnen drie dagen in overleg treden met de AVRO over de productie van 49 afleveringen van Blik op de Weg, uit te zenden van het najaar 2006 tot en met het jaar 2008.
# Op grond van het lopende contract dient De Haas zo spoedig mogelijk een aflevering van Blik op de Weg aan te leveren, gereed voor uitzending op 26 maart 2006.
# Op grond van het contract met de AVRO is het verboden om tot 4 december 2006 overleg te voeren met Talpa en/of mee te werken aan uitzending door Talpa van Blik op de Weg.

Aanstaande zondag staat de eerste uitzending gepland en de AVRO had vorige week de banden nog niet binnen. Of die afleveringen worden gepresenteerd door Leo de Haas zelf, is niet helemaal zeker. De Haas was vorige week ziek en de AVRO heeft aangeboden een vervanger te regelen.
Talpa kon nog niet inhoudelijk reageren op de juridische verwikkelingen. We gaan de uitspraak eerst goed bestuderen, meldde een woordvoerder. (ANP/Medialog)
bron
  dinsdag 21 maart 2006 @ 23:57:08 #55
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_36251311
Nou ja, dan maar Wegmisbruikers naar Talpa.
The Internets, I needs it..
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 22 maart 2006 @ 02:35:08 #56
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_36253581
ik kon dit topic niet meer vinden om dat nieuws te posten
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_36253610
Ach die formule is wel aardig uitgemolken nu dus Talpa prima op zijn plek.

Die kut Volvo ken ik al want woon zowat om de hoek.
  woensdag 22 maart 2006 @ 09:09:18 #58
106856 MociN
Live your own legend
pi_36255125
Ben benieuwd wat we zondag nu bij de AVRO te zien krijgen?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 22 maart 2006 @ 13:26:45 #59
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_36262097
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 09:09 schreef MociN het volgende:
Ben benieuwd wat we zondag nu bij de AVRO te zien krijgen?
Blik op de Weg
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 22 maart 2006 @ 14:12:44 #60
6290 Dr_Crouton
pi_36263455
Nee, Blik van de Weg.
  Redactie Frontpage woensdag 22 maart 2006 @ 14:14:42 #61
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_36263533
BODW is niks meer aan sinds ze vooral gaan kijken bij de ANWB, brandweerlieden, BN'ers vrachtwagencurssusen geven etc etc. Ik wil verkeersovertreders zien.
  woensdag 22 maart 2006 @ 14:18:11 #62
6290 Dr_Crouton
pi_36263661
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 14:14 schreef SunChaser het volgende:
BODW is niks meer aan sinds ze vooral gaan kijken bij de ANWB, brandweerlieden, BN'ers vrachtwagencurssusen geven etc etc. Ik wil verkeersovertreders zien.
Wegmisbruikers. Krijg als bonus Spee erbij.
  Redactie Frontpage woensdag 22 maart 2006 @ 14:20:53 #63
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_36263767
Spee? Is dat die gekrulde NSB'er?
  woensdag 22 maart 2006 @ 14:27:10 #64
6290 Dr_Crouton
pi_36263958
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 14:20 schreef SunChaser het volgende:
Spee? Is dat die gekrulde NSB'er?
Nee dat is de adhd presentator, maar net zo fout. Koos Spee is de verkeersofficier van justitie en terugkerende gast/meubilair van dat programma.
pi_36272414
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 13:26 schreef rubbereend het volgende:

Blik op de Weg
Jepz! Van de rechter moet de Haas zijn programma voorlopig aan de AVRO blijven leveren.
  zondag 26 maart 2006 @ 21:40:28 #66
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_36388999
Nieuwe afl. nu op ned 2 !

woei!
pi_36389790

Die knakker wordt vrijgesproken
pi_36389815
Die vent snapte er niets van
  zondag 26 maart 2006 @ 22:07:52 #69
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_36389820
WTF !?!?!?!? foutje in de dagvaarding en meneer kan gewoon vrijuit gaan.

Mijn hemel.
pi_36389824
Vrijspraak?
"wat betekent dat?"

.
pi_36389837
quote:
Op zondag 26 maart 2006 22:07 schreef Duiveltja het volgende:

Die knakker wordt vrijgesproken
Kunnen ze diegene die de fout gemaakt heeft dan niet laten opdraaien voor de boete.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
  zondag 26 maart 2006 @ 22:09:25 #72
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_36389862
WHahhah geweldig. Wat een trieste vormfout.

Wel jammer dat het naar talpa gaat, ik kijk het als ik er langs zap, en aangezien ik nooit langs talpa zap, dan houdt het op.

edit: oh, voortaan maar het hele topic doorlezen....
pi_36389863
quote:
Op zondag 26 maart 2006 22:07 schreef veldmuis het volgende:
Vrijspraak?
"wat betekent dat?"

.
volgens mij zijn ze nog een half uur bezig geweest met het aan hem uit te leggen
  zondag 26 maart 2006 @ 22:19:40 #74
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_36390164
jammer dat het weer een contractueel fiasco voor de man die het bedacht heeft wordt. misschien toch maar eens iemand in dienst nemen die de zaken waarnemen? al denkt leo het allemaal voor elkaar te hebben. luhannes.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 26 maart 2006 @ 22:25:44 #75
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_36390381
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 49% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 10:09:48 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')