you ´re tellin´ mequote:Op vrijdag 3 maart 2006 14:51 schreef XcUZ_Me het volgende:
Kookwas is 'ie mee bezig![]()
Strijken... Hmzz.. rotklus.
dan welquote:Op vrijdag 3 maart 2006 14:43 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wehehehe, nee ik heb een eigen huurappartementje, dus ik streef er wel naar de boel netjes te houden
Omdat het prettiger leven is in een schone omgeving?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 16:18 schreef Viking84 het volgende:
[..]
dan welMaar als ik het niet vies maak, doet een ander het wel, dus ja, waarom zou ik het dan schoonhouden
Ik maak alleen schoon wat mijn oog ziet. Ik kom nooit achter het gasfornuis of de koelkast, dus weet ik ook niet hoe smerig het daar is (al kan ik me daar een voorstelling van maken). Wat niet weet, wat niet deertquote:Op vrijdag 3 maart 2006 16:30 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Omdat het prettiger leven is in een schone omgeving?
Nee hoor, op m'n studentenkamers was ik ook altijd een sloddervos
En na het strijken meteen douchen en je afdrogen met één van die net gestreken handdoeken en erna hier een bont verslag he?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 17:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
Bedankt voor de tip! Het hangt nu te drogen na de kookwas, 't zal mij benieuwen! Ik zal ze ook strijken, zoals Pietverdriet aanraadde.
Ik ga m'n best voor je doenquote:Op vrijdag 3 maart 2006 21:09 schreef Stali het volgende:
[..]
En na het strijken meteen douchen en je afdrogen met één van die net gestreken handdoeken en erna hier een bont verslag he?
Ik hou niet van een week spanning.![]()
iddquote:Op vrijdag 3 maart 2006 21:16 schreef gargamel het volgende:
De stank wordt veroozaakt doordat bacterien die in het waswater komen bij een was 30-40 graden welig kunnen groeien na het wassen. Ze leggen pas het loodje bij temperaturen boven de 60 graden. Wassen met azijn al dan niet als wasverzachter te gebruiken heeft voordelen: de was wordt zachter (omdat het water zachter wordt) de zeepresten worden weggespoeld en eventuele kalkresten( waar bacterien zich lekker aan kunnen hechten) lossen op.
Gebruik NOOIT bleekwater in je wasmachine, dit is de pest voor alle rubberen onderdelen en verkort de levensduur van de machine.
Vergeet ook niet de rubberen ring in de opening van de machine na te drogen na wassen. Hier blijft ook veel water achter, en pluisjes en alles wat je nog in je broek had zitten achter waarop bacterien en schimmels heerlijk kunnen groeien en het rubber aantasten.
*Zucht* Ik doe echt alles fout...quote:Op vrijdag 3 maart 2006 21:16 schreef gargamel het volgende:
De stank wordt veroozaakt doordat bacterien die in het waswater komen bij een was 30-40 graden welig kunnen groeien na het wassen. Ze leggen pas het loodje bij temperaturen boven de 60 graden. Wassen met azijn al dan niet als wasverzachter te gebruiken heeft voordelen: de was wordt zachter (omdat het water zachter wordt) de zeepresten worden weggespoeld en eventuele kalkresten( waar bacterien zich lekker aan kunnen hechten) lossen op.
Gebruik NOOIT bleekwater in je wasmachine, dit is de pest voor alle rubberen onderdelen en verkort de levensduur van de machine.
Vergeet ook niet de rubberen ring in de opening van de machine na te drogen na wassen. Hier blijft ook veel water achter, en pluisjes en alles wat je nog in je broek had zitten achter waarop bacterien en schimmels heerlijk kunnen groeien en het rubber aantasten.
Maar dat komt dus omdat deze in tegenstelling tot kleding, lange tijd vochtig blijven waardoor de bacterieen en schimmels lekker kunnen gedijen, wat weer stank tot gevolg heeft.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 23:38 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nee, want ik heb geen last met andere kleding, alleen de handdoeken.
De stank komt NADAT je je afgedroogd hebt?quote:Op donderdag 2 maart 2006 13:54 schreef XcUZ_Me het volgende:
Als ik ze gewassen heb, is er eigenlijk niks aan de hand, ruiken prima! Maar als ik na het douchen me ga afdrogen en ze dus opnieuw nat worden, komt er een niet zo fijne lucht vanaf.
Gewoon een fles azijn in de wasmachine, zo een anderhalve liter natuurazijn van 39 cent, en dan een lege beurt laten draaien.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 16:36 schreef mjb44 het volgende:
Ik gebruik eens per kwartaal hg-onderhoudsmonteur. Daarmee word de wasmachine van binnen ontdaan van zeepresten e.d..
bij mijn machien stond expliciet dat er geen azijn in mag - dat dat niet goed is.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gewoon een fles azijn in de wasmachine, zo een anderhalve liter natuurazijn van 39 cent, en dan een lege beurt laten draaien.
Ontkalkt en maakt schoon.
Oh? En verdere onkalkingmiddelen?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:26 schreef Aarde het volgende:
[..]
bij mijn machien stond expliciet dat er geen azijn in mag - dat dat niet goed is.
ik denk dat ik me vergistte. online even de handleiding opgezocht:quote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Oh? En verdere onkalkingmiddelen?
Ik doe de mijne al jaaaaren met azijn. Nog nooit een verwarmingselement vervangen (was machine gaat nu al meer dan 15 jaar mee, hoe oud die inmiddels is, poeh, geen idee)
quote:Attentie!
Ontkalkingsmiddelen bevatten zuren die onderdelen van het apparaat kunnen aantasten en verkleuringen in het wasgoed kunnen veroorzaken.
Bij een juiste dosering van het wasmiddel hoeft u de wasmachine niet te ontkalken.
Als ontkalking toch noodzakelijk is, houdt u dan aan de gegevens van de fabrikant op de verpakking van het ontkalkingsmiddel.
Hg-onderhoudsmonteur bevalt mij goed. Het is inderdaad wel duurder dan een fles azijn, maar goed een schone was is me ook wat waard.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 16:36 schreef mjb44 het volgende:
Ik gebruik eens per kwartaal hg-onderhoudsmonteur. Daarmee word de wasmachine van binnen ontdaan van zeepresten e.d..
Ik heb een inbouwmachine. Beetje lastig dus.quote:Op zondag 5 maart 2006 12:32 schreef Sorella het volgende:
Haal je wasmachine eens van de kant af je wilt niet weten wat voor viezigheid daar achter ligt (vooral als die al een paar maanden heeft lopen lekken op het kraantje)
P.s. handdoeken en bedde(n)goed doe ik altijd op 95 graden
extra spoelen kiezen, NIET je vaatdoekjes erbij doen... misschien dat dat helpt?quote:Op zondag 5 maart 2006 11:56 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb de handdoeken nog niet gestreken, maar al wel eentje gebruikt vanwege haast. Ze roken niet meer muffig, maar wel naar schoonmaakazijn
.
Beter dan meur, maar schoonmaakazijn heeft nou ook bepaald geen fijn geurtje vind ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |