Keukenazijn of schoonmaakazijn?quote:Op donderdag 2 maart 2006 14:04 schreef schatje het volgende:
In plaats van wasverzachter azijn gebruiken. Probeer dat eens.
Ja, daar zal ik ook eens op lettenquote:Op donderdag 2 maart 2006 14:14 schreef Fratz het volgende:
Er staat ook dat je niet te veel wasmiddel moet gebruiken. Goede tip!
Ik heb er diverse, dus dat is het niet.quote:Op donderdag 2 maart 2006 14:27 schreef zhe-devilll het volgende:
Neem eens een andere waspoeder!
*klaar slotje*![]()
Moet je je mossel er niet mee afvegenquote:Op donderdag 2 maart 2006 13:54 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja, de titel zegt 't eigenlijk al, mijn handdoeken stinken.
Als ik ze gewassen heb, is er eigenlijk niks aan de hand, ruiken prima! Maar als ik na het douchen me ga afdrogen en ze dus opnieuw nat worden, komt er een niet zo fijne lucht vanaf.
Ik hang de was doorgaans meteen op als de wasmachine klaar is, dus 't wasgoed krijgt geen kans om in de wasmachine al te gaan broeien ofzo. Ik rook niet, dus de lucht in de woonkamer is ook ok. Geurkussentjes tussen de handdoeken leggen heeft ook niet gewerkt.
Ik was de handdoeken doorgaans op 60 graden en gebruik gewoon wasmiddel en een beetje wasverzachter.
Overigens geen problemen met normale kleding.
Wie heeft er een idee om hier vanaf te komen?
Potver hey! Wat ben jij grappig zeg!quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:01 schreef Koenz0r het volgende:
[..]
Moet je je mossel er niet mee afvegen![]()
hahahahaquote:Op donderdag 2 maart 2006 15:01 schreef Koenz0r het volgende:
[..]
Moet je je mossel er niet mee afvegen![]()
oeps sorriequote:Op donderdag 2 maart 2006 15:04 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Potver hey! Wat ben jij grappig zeg!
Wow!!
Ja, ik had 'm ook al eerder verwacht.quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:08 schreef bonke het volgende:
[..]
oeps sorrie
was niet grappig koenzor
( viel me op dat et al niet eerder gezegt was trouwens )
Afgelopen zomer had ik precies hetzelfde. Ik haalde de was eruit om aan de lijn te hangen en rook toen door de waspoedergeur de muffe lucht al. Eenmaal opgedroogd was die lucht verdwenen maar na het afdrogen stonken de handdoeken zo muf dat je meteen weer wilde douchen. Echt ranzig. Na ca. veertien dagen mopperen wilde ik een andere wasmachine kopen.quote:Op donderdag 2 maart 2006 14:30 schreef Gripper het volgende:
Het kan zijn dat er allemaal smurrie in de wasmachine zit, van het gebruik van teveel waspoeder. Komt bij mij ook zo eens in de zoveel tijd ook voor, en ook stinkende handdoeken. Gewoon af en toe eens een kookwasje draaien, dan bak je al die korsten en waspoederresten vanzelf los.
Vloeibaar waspoeder hoeft niet persé te helpen, ook daarmee stinken de handdoeken af en toe nog flink.
Het is inderdaad geen feestje.quote:Op donderdag 2 maart 2006 23:23 schreef XcUZ_Me het volgende:
HmzIk zal morgen ook dat bakje eens controleren...
* er niet echt naar uit kijkt
In die "gang" zit die glibberige rommel ook.quote:Op donderdag 2 maart 2006 23:28 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja, jawel... Heb dat bakje vaak genoeg staan afwassen. Ik ben wel erg netjes en schoon enzo, maar heb nooit ín de wasmachine gekeken...
Wat is daar nou mis mee? De vaat wordt pas echt schoon op een temperatuur die (voor mij in ieder geval) niet meer te verdragen is. Daarnaast krijg je ook relatief snel "ouwe handen" als je dat allemaal maar met blote handen doet.quote:Op donderdag 2 maart 2006 23:38 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nee, dat vermoeden had ik ook al wel...
Nouja, morgen maar eens de handschoentjes aan (doe ik dus anders nooit, je hebt van die mensen die al afwassen met keukenhandschoenen aan) en die "gang" schoonmaken.
Getver.
Tja, ik weet niet. Ik heb dan altijd zoiets van 'is het zo vies dat je het niet aan durft te pakken?'. Heet water heb ik zelf niet zoveel last van, heb vuurvaste handjes geloof ikquote:Op vrijdag 3 maart 2006 09:56 schreef Furia het volgende:
[..]
Wat is daar nou mis mee? De vaat wordt pas echt schoon op een temperatuur die (voor mij in ieder geval) niet meer te verdragen is. Daarnaast krijg je ook relatief snel "ouwe handen" als je dat allemaal maar met blote handen doet.
OT: Ik was zelf ook altijd met een bolletje, alleen wasverzachter doe ik in het bakje, want ik weet niet waar ik dat anders moet laten. In ieder geval heb ik alleen last van "muffe" was als het er dus wél te lang heeft ingezeten of als het lang buiten heeft gehangen en het weer erin is gaan zitten. Toch wil er idd nog wel eens wat mufs bij zitten, heb geen idee waar dat van komt.
In tegenstelling tot het wasmiddel, meet ik dat wel altijd netjes afquote:Op vrijdag 3 maart 2006 11:14 schreef niksan het volgende:
Misschien dat je te veel wasverzachter gebruikt
ja dat bakje ziet er bij mij ook niet echt fijn uitquote:Op donderdag 2 maart 2006 23:22 schreef Stali het volgende:
[..]
Afgelopen zomer had ik precies hetzelfde. Ik haalde de was eruit om aan de lijn te hangen en rook toen door de waspoedergeur de muffe lucht al. Eenmaal opgedroogd was die lucht verdwenen maar na het afdrogen stonken de handdoeken zo muf dat je meteen weer wilde douchen. Echt ranzig. Na ca. veertien dagen mopperen wilde ik een andere wasmachine kopen.
Toen inderdaad, heb ik eens dat witte bakje voor waspoeder eruit getrokken, dat bakje hield ik bovenin wel schoon maar toen ik het eruit trok bleek het binnenin de wasmachine 1 glibberige grauwe stinkende brei.
Kokhalzend heb ik de schuifbak en de machine die vol rottende wasmiddelen zaten, schoongemaakt en sindsdien ruikt de was gewoon zoals je dat verwacht wanneer je het wast.
Ik had verdorie bijna een nieuwe wasmachine gekocht..
Koelkastvakjesquote:Op vrijdag 3 maart 2006 11:34 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ja dat bakje ziet er bij mij ook niet echt fijn uitMoet ik eigenlijk ook eens een keer doen.
Maar eerst de koelkast + vriesvak
en het is niet eens een tafelmodelquote:
Ik heb ook geen tafelmodelquote:Op vrijdag 3 maart 2006 11:41 schreef Viking84 het volgende:
[..]
en het is niet eens een tafelmodel. Alle plankjes eruit, randjes eraf (want juist daaronder gaat t schimmelen), alle bakjes eruit en afwassen.
. Gelukkig is hij niet zo erg vies. Geen schimmel ofzo, meer plakkerige troep. Overgelopen melk, yoghurt, jus...
quote:Op vrijdag 3 maart 2006 11:51 schreef XcUZ_Me het volgende:
Keuken schoonmaken vind ik sowieso een van de ergste klusjes. Gasfornuis enzo.
Nou 't ligt niet aan de handdoeken zelf volgens mij... Maar dat nat wegproppen doe ik eigenlijk nooit. Misschien dat het heel sporadisch een keer voorkomt, maar dat is op 1 hand te tellen.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 14:47 schreef Lexie het volgende:
En je moet je handdoeken na het douchen ook goed laten drogen en niet meteen opgepropt in de wasmand gooien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |