Anna heeft laatst pas voor 't eerst een paar rozijntjes geproefd, die heb ik nog nooit een heel doosje gegeven. maar die kleine worstvingertjes zijn sowieso erg schattig ja, en ze kan er al heel wat mee vind ik. haar laatste fascinatie is de duim en wijs/middelvinger tegen elkaar aanwrijven, net of ze het gebaar voor 'geld' maakt, of iets verkruimelt tussen haar vingers. ik moest daar erg om lachen toen ik het haar voor het eerst zag doen, en nu probeert ze me er steeds weer mee aan 't lachen te maken.
he jessie wat rot zo'n duw/val, hoe gaat 't nu met janneke? ik heb piet ook wel eens een wat harder-dan-bedoelde duw gegeven toen hij erg aan 't klieren was, toen was er gelukig niks aan de hand behalve dat we er allebei erg van schrokken en ik er acuut spijt van had.
githa super dat jordy's vingers zo goed aan het genezen zijn. ik wilde steeds nog zeggen dat ik me best kon voorstellen dat je je zo rot voelde tegenover hem, omdat je hem nu 'moedwillig' pijn laat hebben, maar dat je je maar voor moet houden dat hij het je later vast meer kwalijk zou nemen als je die operaties níet zou laten plaatsvinden. sneu dat ie nu ziekjes is, hopelijk is dat snel weer over!
catootje, hartstikke leuk om weer eens wat van je te horen, fijn dat 't zo goed gaat met Danielle. ben ook zeer benieuwd naar foto's!
geen tijd voor uitgebreide reacties op iedereen maar ik vind 't altijd leuk om te lezen hoe 't met al die andere dreumesen en peuters gaat. wij zijn (met mijn ouders) een lang weekend in een huisje geweest van zo'n Roompot vakantiepark. was leuk!! huisje was heerlijk luxe van alle gemakken voorzien (incl. bubbelbad, stoomcabine en bolderkar). eindelijk weer eens aan een boek toegekomen, en verder natuurlijk gezwommen (al viel de grootte van 't zwembad wat tegen maar dat heeft de pret voor de kinderen niet gedrukt, wat hadden die een lol zeg!!) en gewandeld. Anna en Piet hebben ook superlief gespeeld samen.
![]()
opa & oma hadden een grote emmer vol autootjes meegenomen, en daar hebben ze allebei voortdurend mee door de kamer gereden 'brrrrrmmmm brrrrmmmm', zonder noemenswaardige afpakproblemen. vooral knap van Piet, want Anna walst nog wel eens dwars door zijn netjes opgestelde rijtjes auto's heen, maar dat liet hij allemaal zonder mopperen gebeuren. de laatste avond gingen we uit eten in een heus restaurant, Piet was erg onder de indruk van al die mensen en ook van de serveersters als ze wat tegen 'm zeiden. Anna hield het ook aardig uit en vond haar kindermenu best lekker (al heeft ze heel wat stukjes op de grond gegooid.
![]()
). maar ze zijn daar aardig ingesteld op kinderen natuurlijk, erwas zelf een grote speelruimte achter het restaurant waar ze na het eten nog even hebben rondgedold. prompt knalt Piet met z'n kop tegen het hoofd van een ander jongetje, dat juist uit de ballenbak kwam terwijl hij erin wilde. (precies het jongetje dat 'm eerder ook al wat aan 't duwen was trouwens). huilen dus, en toen ik 'm troostte rook ik nog een poepluier ook. dus even verschonen, en terwijl hij nog nasnikte verzuchtte hij "ik vind Anna zoooo lief!". en direct daarachteraan "ik vind de andere kindjes zoooo niet lief!".
![]()
in vergelijking met al die onstuimige onvoorspelbare andere kinderen vond ie Anna blijkbaar wel héél erg lief.
![]()
ook samen in de bolderkar ging heel goed. kortom ze waren weer voorbeeldig. opa & oma hebben er ook erg van genoten. zijn toch wel waardevolle momenten zo samen vind ik.