abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35757003
Leuk he ET.Bij Bo ging het ook zo, die zei standaard eerst blauw en dan groen. Dan deden we wel eens grapjes met familie zo van kijk eens ze kan al kleuren herkennen. Tot iemand het zelf wilde doen dan was het weer blauw en groen

Ja Jans ging al alleen naar de wc vaak (ligt eraan hoe dr bui is soms moeten we mee, en soms is ze errug boos als we mee willen dan gaat dat handje zo van wegwijzen jij) alleen had ze dan een krukje nodig. Nu eigenlijk ook nog, maar ja Bo gaat zonder, wij gaan zonder (duh) dus zij heeft dat ook helemaal niet meer nodig natuurlijk Dan zie je dr op dr tenen van links naar rechts wiebelen met die bibsies en hups daar zit ze
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_35768592
Die kleuren willen er hier nog niet helemaal in. Maar ja eerst moet mijnheer maar eens gaan praten. Hij komt nog niet verder dan een reeks woordjes. En toch verbaasd het ons hoeveel hij eigenlijk wel weet. Hij wijst alles aan waar je om vraagt. Voert dingen uit en hij hielp me vorige week mee met stoffen. En dat vond ie dus heel erg leuk he Dus die gaan we erin houden

Het slapen in zijn nieuwe bedje gaat prima. Hij is nu wel om 7 uur wakker en komt dan uit zijn bedje gestormd Maar goed we mogen niet klagen. s'Middags blijf ik bij hem tot hij in slaap valt, en dat duurt vaak niet langer dan een minuut of 5.

We waren bezig vorige week met de zindelijkheids training. En de eerste dag ging helemaal goed, 4x op het potje geplast. Maar de volgende dag ging het allemaal op de grond, en s'middags hield hij het binnen. En zaterdags wilde hij al niet meer op het potje zitten. Aangezien we woensdag naar NL gaan voor een bruiloft, hebben we de training maar on hold gezet.

Oh ja en we hebben gisteren Nemo gekeken, en dat vond ie leuk. Soms lag hij helemaal in een deuk
pi_35773018
Haaa, grote valpartijen hier!! Die kennen wij ook: Danielle is een paar weken zo hard tegen de punt van een hardhouten kast gevallen dat het puntje van de kast is afgebroken...Ik stond erbij en deed alleen maar mijn ogen dicht (ook effectief ) . Gelukkig niks ernstigs, op een fikse bult na.

Update:
Na een poosje heeel druk te zijn geweest met van alles en nog wat en hier slechts gelurkt te hebben, ben ik er zo es af en toe weer. Heb het wel grofweg allemaal bij kunnen houden en werd met name terug op ok gelokt door de spanningen in een ander topic...

Onze Danielle is (uiteraard) geweldig. Nog steeds heel gemakkelijk van karakter en is nu wel een stuk drukker dan vroeger. Dat is relatief, want het blijft gewoon een heel rustig kindje. Loei-eigenwijs, want wil (kan??) absoluut niet praten. Ze zegt af en toe een woord maar wil dit niet meer herhalen. Zo wijst ze op het hobbelpaard en zegt dan "hobbelpaard" ... En dan nooit meer willen zeggen he!!! Al maanden denken we dat ze nu dan toch eindelijk wel zal praten maar mwoah. Verder loopt hier alles op supergeleidende, fantastisch gebouwde, prachtige rolletjes. We zeggen vaak tegen elkaar dat we er lang over doen om er eentje te kleien, maar wat maken we ze mooi!!!!

(weer verder lurkt)
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  maandag 6 maart 2006 @ 14:04:49 #104
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_35773099
quote:
Op maandag 6 maart 2006 14:02 schreef Catootje het volgende:We zeggen vaak tegen elkaar dat we er lang over doen om er eentje te kleien, maar wat maken we ze mooi!!!!
iets soortegelijks komt hier ook regelmatig voorbij

Lekker dat 't zo goed met Danielle gaat!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 6 maart 2006 @ 14:10:58 #105
24188 Belana
kloon van belana
pi_35773281
lekker catootje, dat alles zo goed gaat! En dat praten komt vanzelf wel hoor, als ze er zin in heeft
stormy waters...
sailin'
pi_35773440
Lewis goed idee om met de bruiloft maar even te stoppen Lekker dat hij zo goed in zijn nieuwe bedje slaapt.

Catoot wat leuk om weer van jou en Daantje te horen. En heerlijk dat alles goed gaat ook. Waar was je nou ineens? En fotooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo's
Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 6 maart 2006 @ 16:12:04 #107
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_35777245
Worden jullie ook altijd nog een schepje extra verliefd op je kind als die met die kleine worstvingers krentjes uit een doosje probeert te eten?
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  † In Memoriam † maandag 6 maart 2006 @ 16:37:06 #108
81992 Githa
pi_35778175
quote:
Op maandag 6 maart 2006 16:12 schreef Lishe het volgende:
Worden jullie ook altijd nog een schepje extra verliefd op je kind als die met die kleine worstvingers krentjes uit een doosje probeert te eten?
nou nee Jordy propt gewoon het hele doosje in zijn mond maar verliefd ben ik wel
pi_35779624
Hahaa, die doosjes krentjes; héél herkenbaar!
Randy had nog maar 3 keer zo'n doosje gehad en ik was iedere keer heel stiekem fluisterend met hem naar de kast gekropen om die te pakken. Toen ik gisteren net zo met hem naar zijn auto wou kruipen, ging hij rechtstreeks -en resoluut- op de kast af! Duurde ff voordat ik doorhad dat het hem om de krentjes ging, maar ik vond het zo goochem van hem dat hij die natuurlijk wel gekregen heeft!
Het gaat Randy trouwens het meest om het 'uit het doosje halen' dan de inhoud of het doosje zelf!
pi_35783368
Jaaa, die worstvingertjes, hmmmm!!!! Ook extra verliefd: als Danielle de hond toespreekt: Whahkelekeamaoobobobobo!! HmHm.
DANYEL EN THIJS
pi_35783388
ow, ik zal ET es een recente Danielle toesturen, misschien kan zij daar wat leuks mee...
DANYEL EN THIJS
  maandag 6 maart 2006 @ 20:20:40 #112
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_35786578
Catootje leuk je weer eens voorbij te zien schuiven en ben benieuwd naar Danielle ondertussen.

over die krentjes, Maxim heeft het goed afgekeken van zn mama, hij schud er gewoon mee zodat er een paar uitkomen
pi_35786697
Ja leuk Catoot. De enige foto die ik me nog herinner is van Daantje in een maxicosie Daar zal ze nu wel uit zijn

Hier een ongelukje vanavond. Geer was Bo aan het afdrogen en Jans stond er elke keer tussen door te irriteren. Handdoek proberen af te pakken Bo in dr billen kriebelen enz enz. Grappig bedoeld maar niet leuk. Geer had al een paar keer gewaarschuwd en was het zat en geef dr een duwtje van nu is het klaar. Maar dat duwtje kwam harder aan dan bedoeld. Ze gleef uit op t laminaat en viel op dr mondje. We schrokken ons gelijk gek. Ik boos op Geer. Geer een schuldgevoel van hier tot tokio. Ik weer omdat ik dat zo ook weer niet bedoelde naar Geer toe. En Jans dus pijn en een dikke lip. Ze slaapt nu nog steeds niet. Haar speentje doet pijn nu. Gelukkig had ik nog wat kadootjes in de kast liggen (voor noodgevallen) Geer zit nu al een uur op dr kamertje met dr popje (was kadootje) te spelen.
Echt zo zielig.
Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 6 maart 2006 @ 20:26:31 #114
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_35786805
Ooo Toot, zo leuk om weer wat van jou en Danielle te horen.
Als je niet lacht, ben je dood.
  maandag 6 maart 2006 @ 20:39:49 #115
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_35787368
Ach gossie Jans

Ja leuk foto's van Daniëlle
  † In Memoriam † maandag 6 maart 2006 @ 21:00:15 #116
81992 Githa
pi_35788281
Jordy is ook ziek hij kwam al slapjes terug van de oppas en heeft slecht gegeten maar nu heeft hij ook koorts....
gelukkig ben ik morgen vrij, dan kan ik hem eens lekker verwennen

Mag ik nog even zeggen, dat zijn vingers er toch echt goed uitzien het zal best een half jaar duren voor ze er echt helemaal normaal uit zien maar de wonden zijn nu al een heel eind dicht en dat verminderd de pijn gewoon een stuk
Hij is gewoon stoer en mijn held!

Ohwgossie Jans, wat een vervlend ongelukje
pi_35790688
quote:
Op maandag 6 maart 2006 16:12 schreef Lishe het volgende:
Isis heeft een andere tactiek als je die het doosje geeft... Ze kijkt er even goed in en draait vervolgens het doosje op zijn kop....
Om ze daarna van de grond lekker in dr mondje te stoppen.

Vanavond waren we nog even op verjaardags visite bij ons neefje die 3 geworden was. Hij lag al lang op bed toen er hapjes op tafel kwamen en Isis wist wel erg goed dat ze een plakje worst erg lekker vond , ondanks dat ze dr niet aan mocht komen probeerde ze uiteindelijk toch zelf een plakje te gappen

Verliefd ben ik nog elke dag op dr....
pi_35801918
Anna heeft laatst pas voor 't eerst een paar rozijntjes geproefd, die heb ik nog nooit een heel doosje gegeven. maar die kleine worstvingertjes zijn sowieso erg schattig ja, en ze kan er al heel wat mee vind ik. haar laatste fascinatie is de duim en wijs/middelvinger tegen elkaar aanwrijven, net of ze het gebaar voor 'geld' maakt, of iets verkruimelt tussen haar vingers. ik moest daar erg om lachen toen ik het haar voor het eerst zag doen, en nu probeert ze me er steeds weer mee aan 't lachen te maken.

he jessie wat rot zo'n duw/val, hoe gaat 't nu met janneke? ik heb piet ook wel eens een wat harder-dan-bedoelde duw gegeven toen hij erg aan 't klieren was, toen was er gelukig niks aan de hand behalve dat we er allebei erg van schrokken en ik er acuut spijt van had.

githa super dat jordy's vingers zo goed aan het genezen zijn. ik wilde steeds nog zeggen dat ik me best kon voorstellen dat je je zo rot voelde tegenover hem, omdat je hem nu 'moedwillig' pijn laat hebben, maar dat je je maar voor moet houden dat hij het je later vast meer kwalijk zou nemen als je die operaties níet zou laten plaatsvinden. sneu dat ie nu ziekjes is, hopelijk is dat snel weer over!

catootje, hartstikke leuk om weer eens wat van je te horen, fijn dat 't zo goed gaat met Danielle. ben ook zeer benieuwd naar foto's!

geen tijd voor uitgebreide reacties op iedereen maar ik vind 't altijd leuk om te lezen hoe 't met al die andere dreumesen en peuters gaat. wij zijn (met mijn ouders) een lang weekend in een huisje geweest van zo'n Roompot vakantiepark. was leuk!! huisje was heerlijk luxe van alle gemakken voorzien (incl. bubbelbad, stoomcabine en bolderkar). eindelijk weer eens aan een boek toegekomen, en verder natuurlijk gezwommen (al viel de grootte van 't zwembad wat tegen maar dat heeft de pret voor de kinderen niet gedrukt, wat hadden die een lol zeg!!) en gewandeld. Anna en Piet hebben ook superlief gespeeld samen. opa & oma hadden een grote emmer vol autootjes meegenomen, en daar hebben ze allebei voortdurend mee door de kamer gereden 'brrrrrmmmm brrrrmmmm', zonder noemenswaardige afpakproblemen. vooral knap van Piet, want Anna walst nog wel eens dwars door zijn netjes opgestelde rijtjes auto's heen, maar dat liet hij allemaal zonder mopperen gebeuren. de laatste avond gingen we uit eten in een heus restaurant, Piet was erg onder de indruk van al die mensen en ook van de serveersters als ze wat tegen 'm zeiden. Anna hield het ook aardig uit en vond haar kindermenu best lekker (al heeft ze heel wat stukjes op de grond gegooid. ). maar ze zijn daar aardig ingesteld op kinderen natuurlijk, erwas zelf een grote speelruimte achter het restaurant waar ze na het eten nog even hebben rondgedold. prompt knalt Piet met z'n kop tegen het hoofd van een ander jongetje, dat juist uit de ballenbak kwam terwijl hij erin wilde. (precies het jongetje dat 'm eerder ook al wat aan 't duwen was trouwens). huilen dus, en toen ik 'm troostte rook ik nog een poepluier ook. dus even verschonen, en terwijl hij nog nasnikte verzuchtte hij "ik vind Anna zoooo lief!". en direct daarachteraan "ik vind de andere kindjes zoooo niet lief!". in vergelijking met al die onstuimige onvoorspelbare andere kinderen vond ie Anna blijkbaar wel héél erg lief.
ook samen in de bolderkar ging heel goed. kortom ze waren weer voorbeeldig. opa & oma hebben er ook erg van genoten. zijn toch wel waardevolle momenten zo samen vind ik.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 11:01:54 #119
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_35802381
Ah gossie Piet ik vind dat echt een lieve opmerking. Ik kan me heel goed voorstellen dat een peuter niet altijd maar blij is met een dreumeszusje dat overal doorheen walst en dat bijna niks begrijpt. Echt ontroerend!

Jolietje is zo grappig de laatste tijd vind ik, gisteravond spoelde ik een theeglas waar nog wat koude thee in zat om. Zegt ze: lekke tjoesen (douchen) thee. Ze moest er zelf ook om lachen
Ze slaapt trouwens nu weer drie nachten in d'r eigen bed, gelukkig. Wel met mijn kussen maar goed, slapen in eigen bed, daar ging het om!
pi_35802727
prachtig, zulke creatieve taal-vondsten! en dat ze er zelf de lol ook al van inziet vind ik helemaal grappig.

en inderdaad, ik vond 't ook ontroerend.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 7 maart 2006 @ 11:16:05 #121
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_35802737
Normaal lees ik hier mee en gooi ik af en toe een post tussendoor als Isa weer eens iets leuks of grappigs gedaan heeft...

Nu kom ik even melden dat ik baal... Isa heeft een oorontsteking en sinds kerstmis alweer de derde antibioticakuur. Best sneu, ze speelt heel vrolijk en ineens gaat ze heel hard huilen. Dan duwt ze een handje tegen haar oor en mag niemand in de buurt komen. Na een paar minuutjes is het over en speelt ze weer lief verder...

Heeft iemand misschien een tip hoe ik de pijn een beetje kan verzachten voor haar
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_35802766
paracetamol? zielig inderdaad, veel beterschap gewenst!!
  Licht Ontvlambaar dinsdag 7 maart 2006 @ 11:20:08 #123
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_35802866
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 11:17 schreef bixister het volgende:
paracetamol? zielig inderdaad, veel beterschap gewenst!!
Ik geef haar voor het slapen gaan een zetpilletje. Eerst was het voor de koorts, gistermiddag had ze weer ruim 39. En gisteravond had ze geen koorts, maar leek het me wel prettig voor haar om de pijn een beetje te bevechten zeg maar...

Iemand ervaring met oordruppels? En met die weerstanddruppels of tabletjes van VSM?
  † In Memoriam † dinsdag 7 maart 2006 @ 11:22:38 #124
81992 Githa
pi_35802941
Sjeen, ik heb helaas geen tips voor je.
Beterschap voor Isa!

Piet wat lief....
  † In Memoriam † dinsdag 7 maart 2006 @ 11:49:33 #125
7074 moussy
kuttekop
pi_35803733
oordruppels zijn zo'n risico, je moet echt goed weten dat de ontsteking dicht is. Bij een doorgebroken oor mag je neit druppelen... zo ver ik weet dan.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  dinsdag 7 maart 2006 @ 11:51:51 #126
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_35803794
Bah Sjeen wat vervelend, geen tips helaas!

Offtopic: Bix kijk eens hier rokje maat 92
  † In Memoriam † dinsdag 7 maart 2006 @ 11:52:21 #127
7074 moussy
kuttekop
pi_35803816
gebruik je neusdruppels sjeen?
  Licht Ontvlambaar dinsdag 7 maart 2006 @ 11:57:49 #128
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_35803987
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 11:52 schreef moussy het volgende:
gebruik je neusdruppels sjeen?
en wat je zegt van oordruppels, daarom durfde ik het eigenlijk niet echt aan. We proberen met stomen en druppelen de boel open te houden in elk geval.
  † In Memoriam † dinsdag 7 maart 2006 @ 11:59:31 #129
7074 moussy
kuttekop
pi_35804033
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 11:57 schreef Sjeen het volgende:

[..]

en wat je zegt van oordruppels, daarom durfde ik het eigenlijk niet echt aan. We proberen met stomen en druppelen de boel open te houden in elk geval.
Volgens mij is dat het enige wat je kan doen. Of even de apotheek bellen en informeren naar verdovende oordruppels. Ik vind het ook altijd eng hoor, oordruppels, vooral bij kleintjes die niet veel kunnen zeggen.

Toen Cas een oorontsteking had kwamen we bij de kinderarts en kreeg hij andere neusdruppels (alleen op recept te krijgen) en mocht hij wat meer paracetamol, maar dan wel vast om de zoveel uur.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 7 maart 2006 @ 12:00:57 #130
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_35804083
Dan gaan we haar voor de rest maar gewoon overspoelen met een flinke portie TLC, naast haar dagelijkse portie natuurlijk
  dinsdag 7 maart 2006 @ 12:01:50 #131
24188 Belana
kloon van belana
pi_35804113
er is geloof ik verder echt niet zo veel aan te doen nee. zo vervelend! Ik ben zelf vroeger veel "doorgeprikt" zodat de troep eruit kon, maar dat moet een arts uiteraard adviseren. Ik zou het dus wel weer eens vragen bij de huisarts, desnoods laten doorverwijzen naar de kno arts.
stormy waters...
sailin'
  Licht Ontvlambaar dinsdag 7 maart 2006 @ 12:24:40 #132
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_35804787
De huisarts begon in eerste instantie over buisjes. Maar omdat het eigenlijk pas de tweede keer is dat ze oorontsteking heeft (voor de rest beginnende longontsteking en 'gewoon' ziek), wilde ze dat nog even afwachten.
pi_35805378
Hier kun je ibuprofen krijgen voor kleine kinderen. Babies vanaf 6 maanden mogen het al hebben samen met paracetamol. De ibuprofen is meer tegen de pijn en de paracetamol is meer tegen de koorts. Dit heb ik van iemand die in een health centre werkt. Dus Sjeen misschien is dat een idee.
Bij mijn kinderen werkt het.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 7 maart 2006 @ 12:48:28 #134
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_35805559
Ik ga het vandaag eens aankijken. Ze heeft vannacht in elk geval goed geslapen
Dank jullie wel voor de tips

Ow en toch nog iets leuks... Isa zegt nu [enthousiaste modus] Isa [/enthousiaste modus] als ze zichzelf in de spiegel ziet
pi_35828871
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 11:51 schreef Luchtbel het volgende:
Offtopic: Bix kijk eens hier rokje maat 92
!!!
pi_35835444
Juist als je zegt dat het slapen goed gaat met Joshua in zijn nieuwe bedje dan .............

Hij komt er dus nu echt lachend zo'n 20 keer uit en maakt dan weer een scene. Laten huilen hebben we gedaan maar hij maakt Chantel daarmee wakker. En ik moet ook zeggen het lijkt net alsof er een olifant te werk gaat boven Ach ja zal wel weer over gaan

Ben benieuwd hoe het gaat de aankomende dagen als mijnheer weer in een reisbedje slaapt waar hij niet uit kan klimmen.
  † In Memoriam † woensdag 8 maart 2006 @ 09:12:17 #137
37843 lady-wrb
kortaf
pi_35835733
en zet je m dan ook 20 keer terug?
(ik zag afgelopen zondag een kind bij ehbo die ook zo'n potje van maakte van het bedgebeuren)
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 8 maart 2006 @ 10:04:17 #138
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_35836773
Terugzetten zonder communicatie - ook gezien, lady-wrb Het werkte uiteindelijk wel, na drie dagen met steeds minder uit-bed-expedities bleef ie liggen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 8 maart 2006 @ 10:58:49 #139
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_35838092
Zijn er meer kindjes die dit hebben? Jolie kan helemaal geen dingen aanwijzen, niet in een boekje maar ook niet bij zichzelf ofzo. Klinkt misschien raar maar als ik Jolie zo'n kinderboekje geef met dingen die ze echt wel kan herkennen, appel, beker, broek, en ik vraag haar wat het is dan heeft ze geen idee? Als ik vraag of ze het even wil aanwijzen dan doet ze ook niets? Ze raakt echt soms in paniek als ik het vraag. Ze weet precies wat een hond voor geluid maakt maar als je een knuffelhond of een plaatje van een hond laat zien maakt ze dat geluid nooit. Zie je een hond op straat, oh woef! hond! Ze zegt ook vaak, is niet he, als ik iets laat zien. Bijvoorbeeld dus weer het plaatje van een hond. Ze gelooft gewoon niet dat er ook een hondje op staat. Ze weet ook veel lichaamsdelen te benoemen maar ze wijst ze nooit aan maar als ze aan het wassen is dan weet ze precies wat haar voeten zijn en d'r navel enzovoorts.

Ze speelt ook nooit met zulke dingen, ze stapelt niet en ze bouwt niks, televisie kijken kan ze gewoon echt niet. Ze kan wel rollenspel spelen, dat doet ze eigenlijk de hele tijd, alleen maar ook samen. Mama thee drinken, Jolie gaat boodschappen doen/ wandelt met de pop/ laat de hond uit. Maar puzzelen doet ze niet, duplo ook niet, houten blokken niet, stapelbekers niet, ze snapt wel wat ze er mee moet doen maar ze kan er gewoon niets mee? Is dat raar? Niet dat ze dat allemaal moet van mij hoor maar ik vraag me af of ik het niet meer moet stimuleren. Als ik andere kindjes hier zie die dat dan wel doen dan weet ik het gewoon soms niet zo goed. Ik heb sommige dingen gewoon nooit gedaan met haar, meisje uit de straat kon op d'r eerste verjaardag twaalf beesten na doen. Dat vond ik zo getraind enzo dat hoeft nou ook weer niet. Maar nu snapt ze niks van zulke dingen?

Iemand zei me dat het misschien komt doordat ze best bewust is van haar omgeving, de dingen die om haar heen gebeuren. Dat ze daar nu gewoon even echt mee bezig heeft en geen plek heeft voor die andere dingen. Er zijn ook kleine dingetjes waar ze nu heel bang voor is, ze durft niet over een put te lopen met van die gleuven er in, bij sommige mensen waar het heel vol is in huis is ze bang omdat ze geen overzicht heeft over de kamer. Als je s morgens de gordijnen open doet en niks zegt weet ze precies of de zon schijnt of dat het regent ik vind dat heel knap en een beetje gek soms Niet dat ik me zorgen maak ofzo hoor maar dan vraag ik me gewoon af waarom doen die andere kinderen dat wel allemaal en jij niet? Tis ook zo'n dromer soms, dan vraag ik d'r wat en dan reageert ze gewoon helemaal niet en dan staat ze maar te staren zucht.
pi_35838560
Ik denk dat het gewoon een beetje in dr karakter zit LB, het ene kindje is meer van het bouwen/bezig zijn, andere kindjes zijn meer van het bekijken en analyseren. Jolie is een heel slim meisje, dus ik denk zeker niet dat het iets is wat ze niet zou kunnen doen, ik denk dat het meer een niet 'willen' is, geen interesse hebben in stapelen bijvoorbeeld. Kinderen stapelen of wijzen aan om zich iets te leren, misschien leert Jolie het door er gewoon naar te kijken. Ze heeft duidelijk een grote fantasie, dus misschien stapelt ze die blokken wel in dr gedachten als ze zo aan het dromen is zeg maar.

Zou Jolie bij ons zo bang zijn omdat ze de kamer niet kan overzien ? Of omdat ie te vol is
Myrthe had gisteren de zwemvleugeltjes om en ze raakte er helemaal van in paniek Doodeng vond ze ze, ook toen ze weer af waren, bleef ze ze met argusogen volgen en pas toen ik ze weglegde was ze weer blij. Gek kind
  woensdag 8 maart 2006 @ 11:30:13 #141
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_35838855
Ja nou ze moet het ook niet ofzo maar ik denk wel eens dadelijk blijf je ergens mee achter ofzo omdat je dit of dat niet wil. Leren bouwen ofzo weet ik veel. Maar ja de afwas terug zetten in de kastjes is natuurlijk ook stapelen ik vraag het me gewoon af soms.

Wat dat bij jullie thuis is weet ik ook niet maar misschien dat het na Myrthes verjaardag beter is. Raar kind, hartstikke leuke vleugeltjes met Jip en Janneke!

Weet iemand trouwens ook nog een trucje dat je een kind kan leren om te gaan zitten op een glijbaan. Jolie wil dit heel graag kunnen maar vindt het eng om op dat kleine stukje voorzichtig te gaan zitten, ze kan wel zelf een trapje op. Dan staat ze daar te wiebelen en te bibberen 'Jolie valt' en dan moet ik (of de oppas daar staat het glijbaantje) d'r komen helpen maar dat wil ze eigenlijk ook weer niet. Zielig vind ik dat altijd een beetje
pi_35838934
Anna vond de vleugeltjes ook maar niks afgelopen weekend. ze passen ook maar net (of nog net niet eigenlijk) om die korte bovenarmpjes he, voelt vast heel vervelend. maar we hadden ook zo'n Nijntje-band, en dat was een enorm succes. ze zat er heel stevig en veilig in en ze kon met haar voeten bij de grond in het ondiepe badje, dus ze sjeesde dat hele bad door, erg grappig. de eerste dag had ik haar ook de vleugeltjes erbij aangedaan, zeer tegen haar zin, maar ik vond het niet veilig genoeg zonder. de tweede dag toch maar zonder vleugeltjes geprobeerd, en extra goed in de gaten gehouden of ze niet voorover kieperde (want ze kon zich heel goed omhoog duwen omdat ze zo goed met de voeten bij de grond kon). maar toen was ze dus echt heerlijk vrij om te doen en gaan wat/waar ze wilde. voordeel van zo'n band is ook dat ie als bumper fungeert, ze kon zich zo bijna niet bezeren.

LB, ik zou me er ook niet druk over maken, kinderen verschillen echt enorm in hoe ze met dingen spelen. Piet smeet lange tijd met alles wat binnen z'n bereik kwam (behalve boekjes, die 'las' hij al heel jong), maar goed, die kon dus lange tijd niks met blokjes e.d. Anna speelt heel anders, bestudeert elk voorwerp nauwgezet en probeert net zo lang tot ze er iets mee kan. voor boekjes heeft zij tot nu toe nog niet zoveel interesse, hoewel dat de laatste weken trouwens ineens wel veranderd is. maar kennelijk is Jolie meer bezig met/geïnteresseerd in de 'echte' wereld dan in symbolische representaties daarvan. de tijd dat ze boeken en tv leuk vindt komt vast nog wel. en anders niet, is ook niet erg op zich. liever zo dan andersom lijkt me? dat ze alleen een hond herkent als ie getekend is.
  woensdag 8 maart 2006 @ 11:38:06 #143
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_35839069
Ja dat is vast ook wel zo en het zijn misschien gewoon de kindjes die ik dan toevallig zie, die dat al-le-maal doen en zij niet lezen is hier trouwens voorlezen. Dat kan dan weer wel. Naar dingen luisteren waar je niks van snapt en dan heerlijk bij je moeder op schoot zitten

Die bandjes bedekken inderaad bijna die hele armpjes. Jolie leek er geen last van te hebben.
pi_35839114
luchtbel, dat gaan zitten bovenop een glijbaan is ook gewoon een beetje eng, vaak maar weinig ruimte en je zit wel hoog. Piet vindt 't ook nog steeds moeilijk/eng. ik help hem ook meestal wel als hij daarom vraagt hoor (probeer het te beperken tot 1 hand vasthouden ofzo). en ik vind 't al heel knap dat ze zelf goed de trap op kan komen! (ligt ook wel wat aan 't soort trap, maar er zijn glijbanen genoeg waarbij Piet dat nog niet helemaal alleen kan. )
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 8 maart 2006 @ 11:40:15 #145
13151 crew  Rewimo
pi_35839135
LB, kan ze misschien omdraaien en dan eerst op haar knietjes gaan zitten zodat ze niet meer zo "hoog" staat voor haar gevoel? En dan omdraaien tot ze op haar billen zit?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 8 maart 2006 @ 11:49:08 #146
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_35839412
Bix ze kan maar op twee glijbanen hoor voor de rest weet ik niet. We komen nooit ergens waar die dingen zijn.

Omdraaien Rewimo? Hoe dan? Nu gaan we echt stunten Ze staat altijd en dan houdt ze (op zo'n plastic smoby glijbaan) aan alletwee de kanten vast. Dan wil ze dus gaan zitten maar dan kijkt ze eerst heel lang of ze niet te ver naar achter staat en dan gaat ze zitten maar juist doordat ze zo krampachtig doet lijkt het nog veel enger!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 8 maart 2006 @ 11:51:19 #147
13151 crew  Rewimo
pi_35839479
Op haar knietjes en dan naar de billen draaien bedoel ik. Ik begrijp nu dat de manoeuvreerruimte minimaal is
pi_35839766
toch vind ik 't juist slim van jolie dat ze goed kijkt of ze genoeg ruimte heeft. ik bedoel, het lijkt me geen onrealistische angst. en mogelijk is 't versterkt doordat ze een keer (bijna) is gevallen? of dat haar voet een keer bleef steken bij de overgang van staan naar zitten? bij piet is dat altijd een garantie voor een héle tijd extreme voorzichtigheid.
pi_35839799
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 11:32 schreef bixister het volgende:
Anna vond de vleugeltjes ook maar niks afgelopen weekend. Maar we hadden ook zo'n Nijntje-band, en dat was een enorm succes.
Die heb ik aan de vriendin van Daan gegeven
  woensdag 8 maart 2006 @ 12:08:51 #150
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_35840021
Oh zo, ik dacht echt omdraaien Rewimo.

Bix ze is nooit gevallen van zoiets (zou wel echt wat voor haar zijn) maar de dochter van de oppas is een keer in haar bijzijn van de trap gevallen. Ze had van die plastic hakjes aan echt d'r oog was pikzwart alsof het leek alsof ze recht in het gezicht was geslagen, twee tanden eruit. Ik denk dat het indruk heeft gemaakt op Jolie. Maar ja ze wil wel zo graag zelf die glijbaan op. Liever niet geholpen worden. Misschien moeten we eens naar een binnenspeeltuin waar je die hebt waar je zelf ook op kan om het uit te leggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')