Ook de moordenaars van zijn vriendin, haar dochter Linda (16) en diens vriendje Ismael Yilmaz (16) hielden zich volgens insiders met die praktijken bezig.
Het omkatten van spelcomputers is volgens kenners een zeer winstgevende handel die al jaren aan de gang is.
De computerkrakers bieden zich zelfs met hun mobiele telefoonnummers aan in advertenties in dagbladen of computertijdschriften. Ook de zware misdaad blijkt inmiddels te zijn doorgedrongen in het circuit van de handige, bijklussende computertechneuten.
De daders zouden geen concurrentie hebben geduld en het drietal om die reden op meedogenloze wijze in hun flatwoning aan de Giessenstraat hebben doodgeschoten.
Guus en zijn stiefdochtertje Sylvia van Griensven (11) wisten aan het bloedbad te ontsnappen.
De derde hoofdverdachte, een 33-jarige Turk, werd woensdagavond gearresteerd toen deze zich vrijwillig aangaf in zijn woonplaats Schiedam.
Eerder sloeg een zwaarbewapend arrestatieteam daar de twee andere, Nederlandse, schutters (19 en 29 jaar) in de boeien. Volgens politie en justitie is de zaak nu rond en worden de schutters de komende dagen voorgeleid.
"Hun strafrechtelijke vervolging staat voor de deur", zei de Dordtse persofficier van justitie mr. A. van der Schans gisteren.
Volgens Van der Schans heeft de recherche bij het gerechtelijk laboratorium inmiddels drie vuurwapens afgeleverd die in de auto van de daders werden gevonden. Onderzocht wordt met welke wapens de dodelijke kogels zijn afgevuurd. De drie slachtoffers werden ieder met één kogel om het leven gebracht.
In totaal zitten op dit moment zes verdachten vast. Behalve de schutters gaat het om twee vrouwen van 26 en 28 jaar en een 54-jarige man, allen afkomstig uit Schiedam. Zij worden berecht wegens het 'belemmeren van het opsporingsonderzoek'
quote:Hm...tis bijna Sinterklaas, concurrentie, waarschijnlijk veeel afnemers dus flink veel geld...
Op zaterdag 01 december 2001 10:54 schreef Guus het volgende:
En wat vind je erover
EindConclusie: Sony kan moorden voorkomen door de prijzen te verlagen en hun product compleet af te leveren
Legaliseren!
quote:En jij
En wat vind je erover
quote:precies!
Op zaterdag 01 december 2001 11:32 schreef Redman het volgende:
ik vind het gelul om er iedere keer de oorzaak van het moorden erbij te halen. Als je mensen vermoord ben je gewoon ziek, en of dat nu ivm playstations, lollies, drugs, drank, relaties is dat maakt niks uit. Naar mijn mening is dit bericht gewoon sensatie kweken.
quote:Ik vind dat loedertje moet kappen om stompzinnig overal alleen maar reacties met 1 smiley (vooral deze
Op zaterdag 01 december 2001 11:11 schreef Loedertje het volgende:En jij
En jij
quote:
En wat vind je erover
De pot verwijt de ketel Guusje..
Waarom reageer jij als eerste in een topic zonder een mening te geven over het bericht ?
quote:Toch wil ik het iedere keer wel gewoon weten. Misschien omdat het zo ver van mij afstaat, ben ik 'benieuwd' naar de achtergronden van een moord. Zoals dat kleine meisje dat onlangs vermoordt is en waarvoor drie mannelijke familieleden gearresteerd zijn, waarom, waarom, waarom?
Op zaterdag 01 december 2001 11:32 schreef Redman het volgende:
ik vind het gelul om er iedere keer de oorzaak van het moorden erbij te halen.
De BSA is wel radikaal geworden, zeg.
quote:wat ben jij een achterlijke, bevooroordeelde randdebiel zeg
Op zondag 02 december 2001 19:50 schreef XiNiX2002 het volgende:
* knip *
quote:haha, BSA stelt niets voor. Dat zijn van die "zou je, als het je uitkomt, misschien willen stoppen met copyeren? asjebieft?" typetjes...
Op zondag 02 december 2001 01:10 schreef links234 het volgende:
Tjeempje, wegens geld verdienen aan illegale software.De BSA is wel radikaal geworden, zeg.
Van Dalfsen, Aalders en Pullen daarentegen zijn echte spionageteams. Die lui gaan desnoods een week onopvallend bij je huis in de groenstrook liggen om je te kunnen pakken.
quote:Maar Nederland is ook een van de weinige landen waar daders (zeker als het allochtonen zijn) meer rechten hebben dan slachtoffers.
Ja voor je het weet ben je overgeleverd aan de maffia hier in Nederland.
Criminaliteit aanpakken is ook moeilijk aangezien de politie het veel te druk heeft met belasting innen, eeuh, ik bedoel flitsen.
Tenslotte loont misdaad hier
quote:me dunkt is XiNiX2002 de pr.man van de kosher nostra
Ja voor je het weet ben je overgeleverd aan de maffia hier in Nederland.
At your service Pim... belachelijker uitspraak heb ik zelden gelezen.
Nederland is verkankert (sic) door de criminele buitenlanders.... Want voordat die arriveerden, was Nederland een natie van koorknapen, he?
quote:Wat een onzin!! De psx is niet incompleet. Ze katten hem om, om er illegale copieen op af te kunnen spelen.
Op zaterdag 01 december 2001 11:01 schreef Loedertje het volgende:[..]
De Playstation in zijn huidige versie te koop in de winkele is TE duur en blijkbaar in-compleet (anders zouden ie niet om-ge-kat hoeven worden)
Maar: er is toch juist geen droog brood met omkatten te verdienen? 't kost bijna niets. Heel vaak gaat het voor 'een vriendenprijsje' bij een bekende whizzkid. En die spelletjes valt echt al helemaal niets meer aan te verdienen. Bij bijna elke PC wordt tegenwoordig een brander meegeleverd. Dat de BSA het altijd weer heeft over de misgelopen miljoenen, betekent niet dat er dus miljoenen in het illegale circuit rondgaan, want een CD kost daar slecht een paar piek.
Vind dit verhaal erg ongeloofwaardig en een hoog Telegraaf-sensatiegehalte hebben.
Bron: ANP
quote:Ik heb er geen medelijken mee. 3 mensen vermoorden omdat je bang bent om herkend te worden van diefstal van 15.000 gulden
ROTTERDAM (ANP) - De rechtbank in Dordrecht heeft vrijdag drie Schiedammers tot levenslange celstraffen veroordeeld. De rechtbank vindt ze alledrie even schuldig aan de schietpartij in de Dordtse Giessenstraat in november, waarbij drie personen om het leven kwamen.Bij de schietpartij werden een vrouw, haar dochter en diens evenoude vriendje gedood. De rechtbank was uit veiligheidsoverwegingen naar de extra beveiligde zaal in Rotterdam uitgeweken.
Tegen de drie mannen was wegens moord twee keer levenslang en een keer twintig jaar gevangenisstraf met tbs geëist. Moord achtte de rechtbank niet bewezen, omdat de mannen niet van tevoren hadden bedacht dat de mensen in de Giessenstraat dood moesten. Maar dat zij de drie doodschoten om herkenning te voorkomen en hun vlucht te vergemakkelijken, geldt volgens de rechtbank weer als verzwarende omstandigheid.
Hoofdverdachte
Tijdens de behandeling van de zaak twee weken geleden probeerden de drie de schuld voor de schoten naar elkaar te schuiven. Het Openbaar Ministerie zag weliswaar de 34-jarige U. U. als hoofdverdachte omdat die ruzie had gehad met de 35-jarige bewoner van de Giessenstraat, maar vond ook dat de andere twee volop hadden meegewerkt aan de beroving en de uiteindelijk schietpartij.
Alleen tegen de 20-jarige R. M. werd een lagere straf geëist omdat hij iets verminderd toerekeningsvatbaar was. Maar de rechtbank vond dat M. niettemin ook levenslang moest krijgen en dat hij dan maar tijdens zijn straf moest worden behandeld.
Van de drie verdachten kwam overigens vrijdagmorgen alleen de 29-jarige E. Z. voor de uitspraak opdagen. Hij zei twee weken geleden mee te hebben gedaan omdat hij geld nodig had voor een buikcorrectieoperatie van zijn vriendin. Uiteindelijk maakten de Schiedammers 15.000 gulden, sieraden en een spelcomputer buit bij de beroving.
De raadsman van U. kondigde meteen aan in hoger beroep te gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |