Lieve mensen/mede fokkers.....,
Ik heb zojuist een email verstuurd aan Jan van der Heide, de paragnost waar mijn vriend en ik veel vertrouwen in hebben. We hebben hem vaak aan de telefoon en mijn moeder en opa zien hem vaak. We hebben op 1 april (geen geintje nee...) onze eerste afspraak met hem.
Maar nu dit, ik zal de feiten nu maar op tafel leggen, het maakt allemaal niks meer uit. Ik weet niet meer wat ik moet doen namelijk......misschien herkent iemand dit en kan mij/ons een beetje helpen. Ik weet het gewoon niet meer
![]()
we hebben zojuist een ruzietje gehad, en voor de zoveelste keer is mijn vriend weggelopen. Ik zit momenteel erg in de zenuwen, als je de brief aan Jan hieronder leest weet je waarom.....Misschien zijn er zelfs mensen die op afstand een beetje licht kunnen sturen of zo, dat zou fijn zijn.
Graag alleen serieuze reacties...ik weet dat hier zich veel lieve en wijze mensen bevinden.....
Lieve Jan,
Sorry dat ik u hiermee lastig val, ook al weet ik dat u veel begrip toont aan mensen....een wanhopige reactie van deze kant.....jammer dat de afspraak van 1 maart niet door kon gaan.....ik weet even niemand anders dan u om het aan te vertellen. Bijna niemand begrijpt dit. Ik zal het maar meteen op tafel gooien, ik weet sinds kort dat Michael, mijn vriend, suïdaal is (naar eigen zeggen al vanaf zijn vijftiende). Hij is vanaf zijn vroege jeugd in armoede opgegroeid in een onstabiel gezin en constant getreiterd en mishandeld op school. En er zijn nog veel meer dingen gebeurd, waar ik het nu even niet over wil hebben. Maar nu: een paar weken geleden, verdween hij na een ruzie spoorloos en liet een afscheidsbrief achter met zelfmoord aankondiging. En ik denk dat ik een paranormale ervaring had, want toen ik voor ik de brief tegen kwam naar boven wilde gaan (we wonen 1 etage hoog) kreeg ik een heel naar gevoel en ik durfde op een onverklaarbare manier niet naar binnen te gaan. Weer iets anders in mij zei dat ik juist naar boven moest gaan. Waarop volgde dat ik 'door' kreeg, 3 X achter elkaar: 'Zelfmoord'. Met bonzend hart ben ik naar boven gerend en bijna nog van de trap gevallen. En ik vond de brief. Ik wist pas na deze brief dat hij suïcidaal is..... Meteen de politie gebeld erna natuurlijk......De politie ging naar hem op zoek en hij is een nacht en een halve dag weggebleven. Later kwam naar voren dat hij niet durfde. Hij heeft een negatief zelfbeeld over zichzelf, in de brief kwam naar voren dat hij geen kracht meer heeft om tegen zichzelf te 'vechten'. En dat hij elke keer weer wel een stukje had om voor te leven, zoals Isabella en mij. Maar dat hij nu het bijltje erbij neer wilde gooien omdat hij 'toch een mislukkeling was'.
Ik weet me geen raad meer, Jan. Is hij nog te helpen? Ik zie wel een lichtpuntje, maar die lijkt steeds een beetje meer te doven.....We hebben een kindje van 9,5 mnd, er is er nog 1 op komst en financieel gaat het niet goed. Bij het minste geringste wat ik zeg, of doe, hij heeft nergens zin in lijkt het. Hij vergeet alles. Hij komt nauwelijks zijn afspraken na bij iedereen. Hij is op zich heel vrolijk van aard maar diep van binnen is hij kapot. Hij neemt nergens initiatieven in, en dat kost mij werkelijk veel energie. Nu ik hem er weer mee confronteerde vanavond(ik schreeuwde niet maar uitte slechts mijn frustratie), dat hij eens wat moet gaan doen in huis tijdens zijn werkeloosheid (ja, dat ook nog), desnoods klusjes en wat meer in het huishouden (nu ik weer zwanger ben, ben ik moe, prikkelbaar, geen energie, misselijk en ook nog een rondkruipende Isabella....), dan heeft hij ook niets om over te zeuren dat hij niets te doen heeft. Dus ik besloot om het niet op te kroppen, anders maak ik mezelf daarmee kapot. enige begrip wat ik van hem terug verwachtte.....Maar nee, hij loopt weer weg, de kou in, mij nu nogmaals in de zenuwen achterlatend
![]()
Wat moet ik doen Jan? U heeft uiteraard ook niet overal een kant en klaar antwoord voor. Heeft u een advies voor mij? We zijn hardstikke gek op elkaar, daar ligt het niet aan. Het enige waar de ruzies/discussies over gaan zijn kleine dingen. Of juist grote dingen zoals schulden en financien die maar niet aangepakt worden. Ook niet door mij, ja, gedeeltelijk maar ik weet gewoon niet waar te beginnen. Nu is dat ook moeilijk, in dit land. Je weet er zelf alles van.
We zien door de bomen het bos niet meer.....de reden dat we de afspraak met jou wilden, is niet alleen omdat we nieuwsgierig zijn naar jou als mens en jouw ervaringen, maar ook dat we het er met je over wilden hebben om Michael wellicht eventueel bij jou in hypnotherapie te laten gaan. Zou voor iedereen goed zijn denk ik!
Ik denk trouwens, zelfs soms dat Michael bezeten kan zijn. Niet zoals in de alom bekende horrors zoals The Exorcist etc, maar dat hij misschien wel een zwakke aura heeft bijvoorbeeld, en dat daardoor negatieve entiteiten/energie binnen gedrongen zijn. Iemand hoeft dat zelf niet te weten, volgens mij. Kan dit denk je? Je hebt natuurlijk te weinig info hiervoor, dat wel....
Ikzelf ben de laatste tijd, dan wel niet door zwangerschapshormonen, steeds prikkelbaarder. We zitten in een vicieuze cirkel en weten niet hoe eruit te komen.......hopelijk heeft u even de tijd om naar dit mailtje te kijken en een reactie te geven, lieve Jan. U bent een prachtig mens. Ik meen het. Ik heb u nog nooit in levende lijve gezien, maar alleen uw stem/daden verklappen al dat u een zuiver, liefdevol persoon bent. Daarnaast heb ik zeer veel goeds over u/van u gelezen en gehoord. Ik meen het echt. Ook Michael heeft een heel goed gevoel erbij dat we een afspraak met u hebben. Hij heeft dit ook niet bij veel mensen....Natuurlijk zijn er nog meer goede paragnosten, maar het moest vast zo zijn dat we bij u zijn uitgekomen
Daarnaast vergeten wij niet, dat u niet alleen een paragnost bent, maar ook 'gewoon mens'. U heeft ook op uw manier veel meegemaakt, waaronder het hele gebeuren rond u geliefde vrouw Anna. Ik heb het met veel emotie gelezen, over het voorval. Gelukkig heeft u het al verwerkt, maar de pijn blijft natuurlijk altijd voortbestaan, u kunt dat nooit vergeten. Ooit zijn jullie verenigd, iets wat ik u niet uit hoeft te leggen natuurlijk. Maar dat is zo mooi om naar uit te kijken......
Als u dit heeft gelezen: misschien wilt u zelfs eventjes bellen, dat lijkt me heel fijn. Maar mailen kan natuurlijk ook. Ik weet dat u het druk heeft! Neemt u dus uw tijd....
Veel liefs van een verdrietige Barbara (weet u wel, de kleindochter van meneer ******, die 'aardige man')
[ Bericht 0% gewijzigd door Analyzing_Barb op 02-03-2006 01:20:19 ]