Ellen struikelde in Liveshow 10, de Halve Finale, op de drempel van Idols-roem. Desondanks stapte ze op zaterdag 3 maart met opgeheven hoofd van het podium. Idols.nl sprak met haar en vroeg hoe het met haar gaat. ![]() Hoe voel je je?
Hoe voel je je?“Heel er goed”, glimlacht de nummer drie van Idols 3. “Ik kijk heel erg trots en tevreden terug op mijn Idols-periode en ben ontzettend blij dat ik het mee heb mogen maken.” 
Had je de uitslag verwacht?“Ik had eerlijk gezegd nog best wel hoop toen ik met Floortje op de kruk kwam te zitten, ook al is zij altijd de uitgesproken favoriet geweest. Ik wist het echt niet. Uiteindelijk was het dus balen. Jammer, maar aan de andere kant kan ik nu gewoon mijn eigen ding gaan doen. Daar ben ik toch ook wel blij mee.”
Hoe kijk je terug op je Idols-periode? “Ik heb echt een te gekke tijd gehad”, zegt Ellen meteen. “Ik had het absoluut niet willen missen en ik ben mijn vriendin ontzettend dankbaar dat ze mij heeft opgegeven. Ik weet natuurlijk onderhand wel hoe ik moet zingen, dus was het ook een unieke mogelijkheid om eens een kijkje in de keuken van zo’n enorme tv-show te nemen.”
Wat vond je het leukst om te doen? “De dinsdagen!”, roept ze meteen. “We hebben tijdens die opnames zo ontzettend veel gelachen! Er was geen stress, we konden lekker onze gang gaan en het was altijd gezellig met de mensen van de Idols-ploeg. De Liveshows, en dan vooral de laatste vier, waren ook te gek. Ik kwam steeds beter in mijn vel te zitten. Het heeft best even geduurd voordat ik er helemaal in was gegroeid. Ik ben best gewend om op een podium te staan, maar niet op deze manier. De liedjes die je zingt zijn vrij kort en het is dus een uitdaging om in anderhalve minuut te laten zien wat je in huis hebt.”
Kun je nog wel veilig over straat?Ellen glimlacht. “Ja hoor, makkelijk. Ik reis nog steeds met het openbaar vervoer en dat gaat prima, ook al zijn er wel veel mensen die stiekem naar me gluren en giebelen.” Ook in het uitgaansleven wordt ze al snel gespot: “Ik ging na Liveshow 10 nog even de kroeg in. Ook al was het daar lekker donker, ik zag toch mensen geniepig foto’s maken met hun mobieltje. Toen het licht weer aanging, hoorde ik ze zeggen “Kijk, het is echt Ellen!” en kwamen ze me vertellen dat ze het klote vinden dat ik eruit lig. Eddy Zoëy zei tijdens ons radiogesprek: Je bent stoer en je had door moeten gaan! Leuk om te horen, toch?”
Wie tip je voor de overwinning?“Ik denk dat Raffaëla de Finale gaat winnen. Ik zei tijdens de Workshops al dat zij beschikt over een ideale mix van looks en performance. Raf is een echte bühnetijger en kan de hele avond een mooie show weggeven. Bovendien heeft ze volgens mij alles in huis om internationaal door te breken”, zegt Ellen sportief. 
Zie we je nog terug in de toekomst?“Natúúúrlijk! Ik ga een plaat opnemen”, klinkt het vastbesloten. “Hoop ik!”, voegt ze er lachend aan toe. “Ik hoop dat jullie naar Jamie Cullum en John Mayer luisteren, want van die muziek hou ik. Een combi van stijlen zoals jazz, funk, rock en soul. Ik heb nu eenmaal een brede smaak wat muziek betreft. Ik heb na de Halve Finale al mijn fans bedankt voor het stemmen en het vertrouwen en dat meende ik ook. Jullie zijn echt niet van me af. Ik sta dan wel niet in de Finale, maar ik voel me wel de winnaar!”