Je foto is nog te groot, eventjes resizen (anders wordt hij ge-edit door de mods hier).quote:Op woensdag 12 april 2006 17:16 schreef Masegate het volgende:
Hallo,
ik ben sinds één dag de trotse eigenaar van een Canon EOS 350D. Vandaag ben ik een beetje foto's gaan maken. Hoewel sommigen best aardig gelukt zijn, schuif ik niet onder stoelen en banken, dat ik er nog niet echt goed in ben.
Misschien kom ik later met nog meer voorbeelden/vragen, maar vandaag is er alvast één dingetje dat ik graag zou willen weten en dat gaat over deze foto:
[afbeelding]
Wat ik nu dus eigenlijk zou willen. Is dat het hele takje scherp is. Nu is hij alleen in het midden en rechts (redelijk) scherp. Is dat mogelijk? En welke instellingen moet ik daarvoor in de gaten houden?
Alvast bedankt,
Buts
Edit: Hij is behalve het resizen, onbewerkt trouwens.
Het is diafragma instellen. Er staat vast wel in de handleiding hoe en wat preciesquote:Op woensdag 12 april 2006 18:22 schreef Masegate het volgende:
Ok... bedankt alvast voor de reactie! Ik moet heel even uit gaan zoeken hoe ik dat "f-getal groter krijg", want dat ben ik eigenlijk nog niet tegengekomen. Kan dat ook een andere benaming hebben?
Ik wil dus fotografie onder de knie krijgen, daarom heb ik mijzelf vandaag gedwongen om geen automatische modus te gebruiken. Ik heb dus alleen met handmatig instellen gefotografeerd.
Ps: ik heb voor de foto maar even een link gemaakt, want anders zie je niet duidelijk wat ik bedoel.
Zitten wel leuke foto's bij, best een leuke seriequote:Op woensdag 12 april 2006 20:35 schreef Esto het volgende:
Goedenavond!
Gister naar Dordrecht geweest, wezen shoppen en tegelijkertijd foto's gemaaktBen benieuwd wat jullie ervan vinden...
#1.
[afbeelding]
#2.
[afbeelding]
#3.
[afbeelding]
#4.
[afbeelding]
#5.
[afbeelding]
#6.
[afbeelding]
#7.
[afbeelding]
#8. En toen was er een leuk huisje met een mooie auto
[afbeelding]
#9.
[afbeelding]
Ik vind het zelf wel jammer dat de lucht op sommige foto's uitgebeten is.. Maargoed, volgende keer beter
Is goed, leuk! Ik woon er ook vlakbijquote:Op woensdag 12 april 2006 21:39 schreef An24 het volgende:
Hey Dordrecht. Daar vlakbij woon ik, is voor mij tien minuutje lopen. Leuk om dat eens bij een ander te zien.
Jammer van het weer, nr 1 en 2 zijn daardoor wat donker 4 en 5 doen het voor mij, omdat ik daar ook bijna dagelijks loop en het een superplekje blijft! Volgende keer moet je ff zeggen als je komt Esto, de leukste plekjes zitten wat afgelegen!![]()
quote:Op donderdag 13 april 2006 10:32 schreef Esto het volgende:
[..]
Is goed, leuk! Ik woon er ook vlakbijKwartiertje naar de Waterbus fietsen en dan overvaren
Het spijt me voor je, maar dit is geen "photoshop op verzoek" topic.quote:Op vrijdag 14 april 2006 20:46 schreef NiGhTsPiRiT666 het volgende:
Ik heb een foto gemaakt van babysokjes, maar de achtergrond is niet echtZou iemand dat willen aanpassen is iets moois?
Het doel is een geboortekaartje![]()
Ik dacht zelf aan een achtergrond met bomen enzo, maar deze laatste foto is niet van mijzelf...
Maar kies het diafragma niet te groot want het is wel mooi dat de achtergrond nog een beetje onscherp is.quote:Op zaterdag 15 april 2006 19:38 schreef PdeHoog het volgende:
@Masegate: je had beter de zon even ACHTER het steeltje kunnen doen. Had je ook een flare bespaardVerder mag er iets meer van de bloem op de foto. Dit zegt zo weinig.
Voor wat betreft tips van die teamfoto: Zorg ervoor dat iedereen naar jou kijkt bij het afdrukken. Desnoods dat je het 10x overdoet, maar dat is wel belangrijk. Gebruik een statief en knijp je diafragma goed dicht zodat je een zo groot mogelijk scherptegebied krijgt.
Zet je menukeuzeknop op Av en stel je diafragma op een hoge waarde inquote:Op zaterdag 15 april 2006 20:21 schreef Masegate het volgende:
Ik vond die flare juist wel tof.
Bedankt voor de tips voor de foto. Ik moet nog steeds uitvinden hoe ik dat diafragma "dicht kan knijpen". Want daar ben ik nog niet achter. Iemand met een EOS 350D die het mij kan vertellen?
Is niet zo moeilijk hoorquote:Op zaterdag 15 april 2006 20:35 schreef Masegate het volgende:
Hey PdeHoog, mag ik jou eens een vraagje stellen?
Op jouw site zie je een foto van die DTM wagen (denk ik) van Hakkinen. Hoe krijg je zoiets in godsnaam voor elkaar?! Of heb je die achtergrond met een fotobewerkingsprogramma geblurred?
Wantquote:Op zaterdag 15 april 2006 20:46 schreef Masegate het volgende:
Ok. Het ziet er in ieder geval erg vet uit!
Maar goed, dat zal ik nog maar ff niet gaan proberen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |