Stukken beterquote:
Over 20 jaar ziet niemand dat meer, dan is het 1 brok nostalgie.quote:Op woensdag 19 april 2006 18:22 schreef Falanx het volgende:
stiekem jammer dat die boot er zo modern uitziet.
toch had ik er liever een mooie 3 master gezien :dquote:Op donderdag 20 april 2006 08:17 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Over 20 jaar ziet niemand dat meer, dan is het 1 brok nostalgie.
Ik denk dat je een dSLR hebt, wan tja hebt stof op je sensor..quote:Op dinsdag 25 april 2006 15:12 schreef Masegate het volgende:
Hallo, ik heb er weer eentje! Een vraagje that is...
Het is nu, het zal jullie niet ontgaan zijn, lekker zonnig buiten, dus dat betekent volop foto'tjes maken natuurlijk. Maar ik merk dat het erg lastig is voor me, om blauwe lucht ook echt blauw op de foto te krijgen. Het wordt altijd een overwegend wit vlak. Het is het ergste zodra er naast lucht, ook nog iets anders op de foto staat, zoals bij het eerste voorbeeld. Bij het tweede voorbeeld is het al wat blauwer, maar ook die foto is niet echt zoals ik zou willen. Dat zal waarschijnlijk zijn gekomen omdat ik tegen de zon in fotografeerde.
Voorbeeldje 1:
[afbeelding]
Voorbeeldje 2:
[afbeelding]
Doe ik iets verkeerd met de instellingen? Of is het gewoon iets onmogelijks? Of die ik het gewoon helemaal verkeerd!?
Help...
ps: Het gaat bij deze dus niet om compositie enzow, want daar heb ik ff totaal geen rekening mee gehouden.
Nadeel is dan wel dat je kans loopt om de rest van de foto te onderbelichten.quote:Op dinsdag 25 april 2006 15:20 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Ik denk dat je een dSLR hebt, wan tja hebt stof op je sensor..
Je kan de lucht blauw krijgne door een Polafilter op je lens te schroeven, of door het Diafragma helemaal dicht te knijpen .. F11 minimaal F22 als heel erg uiterste..
Ik vind de aapjes foto erg mooi, en de wolkenlucht op de eerste foto zijn ook erg mooi. Bij de eerste zou ik er wat meer kleur in laten komen (saturation in photoshop) en dan het contrast wat verhogen, volgens mij wordt ie dan erg mooiquote:
@1: Ik zou een ND-filter geprobeerd hebben (mits aanwezig natuurlijk). Daarmee was de lucht er veel mooier uitgekomen, zonder dat je de voorgrond onderbelicht.quote:Op zaterdag 29 april 2006 15:46 schreef Quinazoline het volgende:
Wat vinden jullie van deze foto's?
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
3
[afbeelding]
Tis uhm...quote:Op zaterdag 29 april 2006 15:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
@1: Ik zou een ND-filter geprobeerd hebben (mits aanwezig natuurlijk). Daarmee was de lucht er veel mooier uitgekomen, zonder dat je de voorgrond onderbelicht.
@2: Deze zou ik een stop, misschien anderhalf, onderbelicht hebben.
Waar in Lunetten is dat? Ik zit wel in de buurt
Ah okee, jammer van het weer, kan ander keertje nog een keerquote:Op zaterdag 29 april 2006 15:55 schreef Quinazoline het volgende:
Tis uhm...
Als je Lunetten in rijdt vanaf de Waterlinieweg (dus vanaf Goylaan onder de Waterlinieweg door) direct de eerste straat rechts de woonwijk in.
hmm dan demp je die bloemen weer... heb je een pola-filter? Misschien kan je daarmee wat verder komen... En misschien kan het wel helemaal niet beter hoorquote:
Je kan daar een beetje aan draaien, dan zie je het vanzelf. Het beste werkt dat als je de zon (zon?quote:Op zaterdag 29 april 2006 16:03 schreef Quinazoline het volgende:
Jep, heb ik. Alleen nog niet echt een idee hoe ik dat dan hier zou moeten gebruiken... Wat doet die dan in zo'n geval?
zoiets bedoel je?quote:
als je eens hier kijkt, daar staat heel fijn uitgelegd hoe en wat over een polafilterquote:Op zaterdag 29 april 2006 16:21 schreef Quinazoline het volgende:
Dat van die reflecties enzo wist ik wel, alleen van dat warmer en kouder maken dus niet. Ik ga er een keer mee aan de slag, als de zon er weer is.
op de een of andere manier doen ze het nu welquote:Op zaterdag 29 april 2006 17:25 schreef Quinazoline het volgende:
Ik zie hier wel hele foto's en ik vind die van het lieveheersbeestje erg leuk.
Al is het moeilijk te zien door de grootte (of zeg maar "kleinte"), ziet ie er toch leuk uit. Leuke omgeving, en leuke houding van het model. Voor zover het dan goed te zien is op zo'n klein plaatjequote:Op donderdag 4 mei 2006 19:23 schreef Loontjah het volgende:
kom ik aan met een 1,2 miljoen pixel fotootje....
[afbeelding]
Je geeft zelf al de oplosing voor het probleem...doen, doen, doen. Het kan er alleen maar beter op worden. En veel plaatsen...van kritiek leer je veel.quote:Op donderdag 4 mei 2006 21:40 schreef Daklem het volgende:
svp. volgende keer zal ik op de size letten!
ik zit soms echter nog wat in de knoei met de sluitertijd en de belichting. Daar heb ik soms nog wel eens wat moeite mee, maar hoe meer ik schiet, hoe gemakkelijker het gaat! gelukkig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |