Hier getrouwd enzo, maar gewoon een gezamenlijke rekening en zij maakt alles opquote:Op woensdag 1 maart 2006 13:16 schreef Silmarwen het volgende:
Ik snap nooit waarom het zo klinisch verdeeld moet worden. Je woont toch samen?
En wat stond er dan op de gezamenlijke rekening en wat op de eigen rekeningen?quote:Op woensdag 1 maart 2006 14:52 schreef Tha_Flash het volgende:
Wij wonen nu 4 jaar samen en hebben het eerste jaar een gezamelijke rekening gehad en beide nog een eigen.
Na een jaar hadden we dat wel gezien en nu hebben we 1 rekening.
Alles word daar op gestort en gaat daar vanaf, wel zo makkelijk.
En wat zijn dan de plannen voor in de toekomst? Eens het huis verkocht is?quote:Op woensdag 1 maart 2006 14:58 schreef Brighteyes het volgende:
Vorige keer samenwonen ging naar draagkracht.
En op dit moment doen we maar wat.Hij betaald zijn huis nog, incl verzekeringen enzo (totdat dat verkocht is) en ik betaal het huis waar we nu wonen incl verzekeringen enzo. Boodschappen dragen we allebei ongeveer evenveel aan bij.
Dan gaat het ook naar draagkracht denk ik. Alles lasten op 1 hoop gooien en dan percentages uitrekenen enzo. Wel zo eerlijk.quote:Op woensdag 1 maart 2006 15:00 schreef leonieke het volgende:
En wat zijn dan de plannen voor in de toekomst? Eens het huis verkocht is?
We stortten toen allebei ¤ 500,- op de gezamelijke rekening en de rest was voor jezelf.quote:Op woensdag 1 maart 2006 14:56 schreef leonieke het volgende:
[..]
En wat stond er dan op de gezamenlijke rekening en wat op de eigen rekeningen?
Ik heb het ervoor gedaan eigenlijk, maar je mag best editten hoorquote:Op woensdag 1 maart 2006 15:01 schreef Brighteyes het volgende:
Argh! Je qoute precies nadat ik een spelfout eruit heb gehaald.
Heb ik eigenlijk nog nooit aan gedacht om het op die manier te doen. Ik heb altijd zoiets gehad van: smijt gewoon alles op één hoop.quote:[..]
Dan gaat het ook naar draagkracht denk ik. Alles lasten op 1 hoop gooien en dan percentages uitrekenen enzo. Wel zo eerlijk.
Ja, dat bedoel ik.quote:Op woensdag 1 maart 2006 15:04 schreef leonieke het volgende:
Ik heb het ervoor gedaan eigenlijk, maar je mag best editten hoor![]()
Samen sparen... En de ene keer komt er een keer iets meer bij de een vandaan, de andere keer bij de ander.quote:Heb ik eigenlijk nog nooit aan gedacht om het op die manier te doen. Ik heb altijd zoiets gehad van: smijt gewoon alles op één hoop.
Wat doe je dan met onverwachte uitgaven? Ik denk maar aan een kapotte tv? Ook volgens draagkracht?
quote:Op woensdag 1 maart 2006 13:22 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Hier getrouwd enzo, maar gewoon een gezamenlijke rekening en zij maakt alles op![]()
tevens gruwelijke taalfout uit TT gehaald
Waarom zo eerlijk. Ik vind daar dus niets eerlijks aan. Dat verbaasd mij zo enorm, ik snap er niets vanquote:Op woensdag 1 maart 2006 15:01 schreef Brighteyes het volgende:
Argh! Je qoute precies nadat ik een spelfout eruit heb gehaald.
[..]
Dan gaat het ook naar draagkracht denk ik. Alles lasten op 1 hoop gooien en dan percentages uitrekenen enzo. Wel zo eerlijk.
Zolang er eigenlijk geen problemen zijn (financiële) en je allebei gaat werken, denk ik niet dat het veel verschil uitmaakt.quote:Op woensdag 1 maart 2006 15:06 schreef Brighteyes het volgende:
Samen sparen... En de ene keer komt er een keer iets meer bij de een vandaan, de andere keer bij de ander.
Mss dat het uiteindelijk nog wel eens anders gaat gaan, maar voorlopig gewoon even zo.
Ik zou geen prettig gevoel hebben bij alles op 1 hoop. Dan zou ik het gevoel hebben toestemming te moeten vragen voor dingen.
Het wordt natuurlijk een heel ander verhaal als 1 van de 2 full time thuis zit zeg maar...
Ik begrijp het persoonlijk ook niet zo goed, maar kan me bv wel voorstellen dat mijn zus (samenwonend, uit elkaar, samen een huis gekocht, uit elkaar) in haar nieuwe relatie misschien wel een regeling zal treffen. Ik denk dat het ook wat afhangt dus van de achtergrond, de situaties waarin je al geleefd hebt.quote:Op woensdag 1 maart 2006 15:09 schreef Silmarwen het volgende:
Ik begrijp die verdelingsdrang niet? Ik bedoel dit overigens niet aanvallend, als je er prettig bij voelt is het goed, maar ik begrijp echt niet waarom je wilt verdelen. Kan iemand mij dat uitleggen?
Ja, maar dat is dan toch de keuze die op een gegeven moment maakt?quote:Op woensdag 1 maart 2006 15:09 schreef Silmarwen het volgende:
Waarom zo eerlijk. Ik vind daar dus niets eerlijks aan. Dat verbaasd mij zo enorm, ik snap er niets van
Ik zal bijvoorbeeld nooit meer verdienen dan Knut zal doen en waarschijnlijk ook geen 40 uur werken. Ik word docent en zal dus meer tijd thuis spenderen met opruimen en voor de kids zorgen. Is het dan oneerlijk dat Knut de hypotheek betaald en ik niet? Je moet toch gezamelijk uitkomen, gezamelijk leven, gezamelijk opvoeden. Dat is toch de hele relatie. Samen je leed en je plezier delen, dus ook de kosten en de lasten.
Ik zie de dingen echt niet als van mij of van hem, we hebben samen een leven, samen een huis, samen kosten en samen een inkomen.
Als je het verdeeld betekend het dan dat je partner aan het einde van de maand geen nieuwe schoenen kan kopen en jij wel? Waarom het afbakenen van de kosten? Voor ons maakt het sowieso straks niets uit want we trouwen in gemeenschap van goedeneren.
Ik begrijp die verdelingsdrang niet? Ik bedoel dit overigens niet aanvallend, als je er prettig bij voelt is het goed, maar ik begrijp echt niet waarom je wilt verdelen. Kan iemand mij dat uitleggen?
Mijn ouders gooien ook alles op een grote hoop en zijn ouders ook, dus daar heeft het bij ons iig niets mee te maken.quote:Op woensdag 1 maart 2006 15:26 schreef Silmarwen het volgende:
Ja, maar als Knut iets wil wat erg duur is of ik iets wil wat erg duur is sparen we er samen voor. Misschien komt het omdat mijn ouders en zijn ouders het ook zo deden dat we niet de verdelingsdrang hebben. Als ik nieuwe kleding nodig heb gaan we samen naar de stad en andersom ook.
Zo, die print ik even, gewoon voor de zekerheid zeg maar, elke opening voor een andere motor is er tenslotte eenquote:Op woensdag 1 maart 2006 15:24 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, maar dat is dan toch de keuze die op een gegeven moment maakt?
Op dit moment werken wij beiden allebei full time. Als je allebei naar rato in legt heb je ook allebei naar rato te besteden. En natuurlijk, als je samen iets gaat doen dan zijn we echt niet zo rigide om te zeggen 'Jij hebt geen geld meer? Jammer dan!' maar ik vind op dit moment (nog) niet dat stinkie bijvoorbeeld mijn schoenen zou moeten betalen als ik door mijn geld heen ben.
Zoals ik zeg, als er ooit een van de 2 een aantal dagen thuis gaat zitten om voor de kinderen te zorgen vind ik het een heel ander verhaal en als stinkie zijn baan zou verliezen om wat voor reden dan ook zou ik ook echt wel voor hem zorgen, maar zolang we allebei gewoon een normale full time baan hebben zou ik het raar vinden dat ik hem om geld zou gaan vragen voor bijvoorbeeld kleding of leuke dingen voor mezelf. Mss ook wel omdat op dit moment meer verdien dan hij.
Ook wij zijn in gemeenschap van goederen getrouwd, maar dat betekent op dit moment voor mij nog niet dat we vrijelijk elkaars geld te besteden hebben.
Als stinkie bijvoorbeeld een nieuwe motor wil, dan vind ik dat hij daar zelf voor moet kunnen sparen, maar niet dat dat ten koste gaat van wat wij gezamelijk sparen voor het huis etc.
quote:Op woensdag 1 maart 2006 15:38 schreef stinkie het volgende:
Zo, die print ik even, gewoon voor de zekerheid zeg maar, elke opening voor een andere motor is er tenslotte een
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |