abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 maart 2006 @ 11:21:55 #1
115814 Drumpie
Zie Signature.
pi_35600151
Hoe kan ik dat het beste doen met van die kleine dingetjes wat ik weet is: Sisters in een pvc buis stoppen met watten, maar ik denk dat er wel iets beters is,

Alvast bedankt
pi_35600266
Vroegâh, gebruikte je daar salmiak voor, gemengd door buskruit (even experimenteren met de samenstelling).
Het salmiak ontleedt bij verhitting in HCL en NH3 en in de lucht (vooral als het vochtig is) geeft dit een mooi rookeffect door de omgekeerde reactie en de vorming van water deeltjes
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_35600811
Suiker met kaliumchloraat? (of was het salpeter...)
  woensdag 1 maart 2006 @ 11:49:52 #4
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_35600943
Ok, men neme een paar flinke scheppen kaliumchloraat (KClO3)
(te koop op chemische webwinkels zie: http://www.double-uc.nl [tijdelijk off-line])

Men neme evenveel of iets minder suiker. Men neme een stalen buis (niet te breed en niet te hoog) en men stoppe deze in de grond. Men menge de suiker, het kaliumchloraat en eventueel andere extra rookverwekkende stoffen en giet/propt deze in de buis.

Men neme open vuur (bij voorkeur een lucifer oid) en men gooie deze in de pijp, waarna men een paar flinke stappen achteruit doet!

Wanneer goed ontstoken zal er een paarse steekvlam komen met bergen en bergen dikke witte rook. De pijp is daarna een paar honderd graden, dus raak deze voorlopig niet aan!
Er worden hierbij suikerslakken gevormd (verbrande karamel) en deze kan men het best eerste even met een stok in de bodem de pijp stampen alvorens het proces te herhalen.

Is dat iets?
-|-|- Peace Through Power -|-|-
  woensdag 1 maart 2006 @ 11:53:08 #5
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_35601034
Oh en misschien doe je er goed aan de rook niet in te ademen
pi_35601234
En misschien doet Stormseeker er goed aan even te vermelden dat het voor eigen risico is.
pi_35601282
Als dit maar geen zelfmoordtopic wordt
  woensdag 1 maart 2006 @ 12:06:31 #8
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_35601432
Hahahaha, het kan weinig kwaad hoor. Het is alleen nogal heet.
Ik heb het zelf zo gedaan en het gaat prima.

Maar inderdaad, het is op eigen risico natuurlijk.
  woensdag 1 maart 2006 @ 12:55:11 #9
115814 Drumpie
Zie Signature.
pi_35602914
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 11:49 schreef STORMSEEKER het volgende:
(te koop op chemische webwinkels zie: http://www.double-uc.nl [tijdelijk off-line])

Men neme evenveel of iets minder suiker. Men neme een stalen buis (niet te breed en niet te hoog) en men stoppe deze in de grond. Men menge de suiker, het kaliumchloraat en eventueel andere extra rookverwekkende stoffen en giet/propt deze in de buis.

Men neme open vuur (bij voorkeur een lucifer oid) en men gooie deze in de pijp, waarna men een paar flinke stappen achteruit doet!

Wanneer goed ontstoken zal er een paarse steekvlam komen met bergen en bergen dikke witte rook. De pijp is daarna een paar honderd graden, dus raak deze voorlopig niet aan!
Er worden hierbij suikerslakken gevormd (verbrande karamel) en deze kan men het best eerste even met een stok in de bodem de pijp stampen alvorens het proces te herhalen.

Is dat iets?
Dat is perfect
pi_35603158
quote:

Is dat iets?
Ik vind het nogal gevaarlijk. Als je toevallig het goede mengsel hebt, dan kan er net zo goed een explosie volgen, waarbij de stalen pijp als fragmentatiebom gaat fungeren.
Beter is het om een kartonnen buis te nemen en het mengsel zodanig te maken dat het brandt ipv kan exploderen
Exaudi orationem meam
  woensdag 1 maart 2006 @ 13:06:55 #11
115814 Drumpie
Zie Signature.
pi_35603251
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 13:03 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Ik vind het nogal gevaarlijk. Als je toevallig het goede mengsel hebt, dan kan er net zo goed een explosie volgen, waarbij de stalen pijp als fragmentatiebom gaat fungeren.
Beter is het om een kartonnen buis te nemen en het mengsel zodanig te maken dat het brandt ipv kan exploderen
Een pvc dan??
  woensdag 1 maart 2006 @ 13:41:40 #12
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_35604272
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 13:03 schreef Oud_student het volgende:
Onzin. Het is een open buis en het poeder brandt gewoon op. Er is geen enkel explosiegevaar. Daarbij knalt een metalen buis echt niet zomaar uit elkaar hoor

De reactie kan soms best lang duren en karton brandt binnen 3 seconden helemaal weg, dus dat lijkt me geen goed idee (over onvoorziene effecten gesproken!)
pi_35604371
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 13:06 schreef Drumpie het volgende:

[..]

Een pvc dan??
Kan ook splinteren, maar duidelijk minder gevaarlijk dan ijzer.
belangrijk is om een niet explosief mengsel te maken en voldoende ruimte te laten voor de uitstromende gassen
Exaudi orationem meam
  woensdag 1 maart 2006 @ 13:49:51 #14
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_35604537
quote:

Is dat iets?
Voeg ook nog wat salmiak (zwart op wit poeder, gewoon bij de supermarkt te koop) en wat zwavel hieraan toe voor een nog mooier rookeffect.
Non possumus non loqui
  woensdag 1 maart 2006 @ 13:49:54 #15
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_35604539
Ook pvc smelt meteen. Heb je enig idee hoe heet dat mengsel wordt?!
Een gesmolten prop pvc dat het brandende mengsel afsluit kan ook wel eens voor onvoorziene dingen zorgen...
  woensdag 1 maart 2006 @ 13:50:30 #16
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_35604552
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 13:49 schreef Knip het volgende:
Voeg ook nog wat salmiak (zwart op wit poeder, gewoon bij de supermarkt te koop) en wat zwavel hieraan toe voor een nog mooier rookeffect.
Ga ik eens proberen

Maarre..het zwavel gaat toch geen reactie aan met KClO3 tijdens het mengen, he?
  woensdag 1 maart 2006 @ 14:02:19 #17
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_35604955
Algemene waarschuwing: zoek altijd eerst uit wat de effecten van een mengsel zijn voordat je gewoon dingen gaat mengen. Er kan namelijk in sommige gevallen spontane ontbranding plaatsvinden en dat is niet leuk als je er met je neus bovenop zit,...in de keuken..
pi_35607571
Ga er vanuit dat een bom van een kilo'tje of drie in je achtertuin de buurt behoorlijk onder de rook zet, en de bejaarde overbuurvrouw hoe dan ook politie/brandweer zal belllen.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
  woensdag 1 maart 2006 @ 15:28:20 #19
115814 Drumpie
Zie Signature.
pi_35608211
We wonen achteraf... maar wat je bedoel je met ontbrading boven je neus???, en waar kan je zwavel kopen??
pi_35608481
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 15:28 schreef Drumpie het volgende:
We wonen achteraf... maar wat je bedoel je met ontbrading boven je neus???, en waar kan je zwavel kopen??
Dat het spontaan ontbrand wanneer je vrolijk in de keuken bezig bent met het vermengen van die troep.
  woensdag 1 maart 2006 @ 15:36:16 #21
115814 Drumpie
Zie Signature.
pi_35608525
dan kan ik het net zo goed in de tuin doen? waar kan je zwavel kopen mensen
pi_35608613
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 15:36 schreef Drumpie het volgende:
dan kan ik het net zo goed in de tuin doen? waar kan je zwavel kopen mensen
waar je er ook met je neus bovenop staat
  woensdag 1 maart 2006 @ 15:39:48 #23
115814 Drumpie
Zie Signature.
pi_35608675
owhjjaaa even vergeten!!, maar waar kan je zwavel kopen?
pi_35610238
Zwavel: te vinden in winkels die chemische produkten verkopen (verfwinkels eventueel, drogist...)
Let op, mengsels met kaliumchloraat kunnen detoneren. Had eens een recept gevonden van kaliumchloraat, zwavel en salpeter en uitgeprobeerd. Brandde helemaal niet goed, leek veel te veel oxidant te bevatten etc... Ben mengsels met verschillende verhoudingen aan het testen als ik me afvraag: zou je zo'n mengsel met een slag kunnen laten ontbranden? Klein beetje poeder op betonnen steen gelegd en met een hamer op geslagen amai m'n oren!

Daarna hebben we er regelmatig mee gespeeld, hoopje leggen, platte steen erop, en dan een grote steen erop laten vallen. Eén keer is er een gewonde gevallen toen een stuk steen wegschoot en hem tegen het been raakte, z'n broek was gescheurd en hij had een kanjer van een blauwe plek.

[ Bericht 1% gewijzigd door Doderok op 01-03-2006 18:58:53 (schrijffout) ]
  woensdag 1 maart 2006 @ 18:01:18 #25
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_35613692
koop KAS kunstmest bij de boerenbond of iets dergelijks en koop suiker. Pak een grote bak en weeg 6 delen KAS af bij 4 delen suiker, naar gewicht. Voeg heet water toe totdat het mengsel onder water staat en roer goed tot het grootste deel is opgelost. Neem dan wat doeken of keukenrol (keukenrol werkt zeer goed) en maak stapeltjes van zeg bijv. 8 velletjes dik. Doe deze vellen in de oplossing en laat hier zoveel mogelijk van erin trekken. trek handschoenen aan want de oplossing is bijtend. Haal dan de vellen uit de oplossing en wring ze uit totdat ze NET niet meer druppelen (er moet zo veel mogelijk KAS oplossing in blijven zitten).

Laat deze doeken goed drogen, bijv. op de verwarming. Dit kan even duren. (houdt ontstekingsbronnen uit de buurt!) De doeken moeten echt KURKdroog zijn. Deze doeken/vellen moeten strak opgerold worden, met wat sterretjes over de volledige lengte in het midden. (Echt enorm strak oprollen zodat er geen zuurstof van buiten bij kan komen, dit vermindert de rookproductie. Ontbranding van de KAS zorgt voor zuurstofproductie. Als je de vellen flink dik hebt opgerold draai je ze in aluminiumfolie en hier doe je wat ducttape omheen, zodat er nergens meer iets van zuurstof bij kan komen, behalve daar waar 1 of 2 sterretje uitsteken. In een pringlesbus plaatsen werkt ook goed.

Je kunt nu de rookbom afsteken. Wacht daar niet te lang mee want de ammoniumnitraat wat in de KAS zit trekt vocht aan.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')