abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35589902

Een nieuw Clash topic op veler verzoek.

Er kan hier gesproken worden over een der heuze popklassiekers London Calling, over hun experimentele driften, over Vs. Sex Pistols, Vs' Ramones, de charme (of juist niet) van Sandinista!, over echte punk, over Cut the Crap, je favoriete songs, het eren van Joe Strummer, Big Audio Dynamite,The Mescaleros, Sharif, activisme, Thatcher, die uitzonderelijk mooie LP-hoes en over van alles en nog wat.

(1952-2002)

Zanger Joe Strummer The Clash overleden
  dinsdag 28 februari 2006 @ 23:08:54 #2
19974 Schuldige_Omstander
Ga maar veilig op pad, mensen
pi_35591361
Klasse band. sinds ik ze ontdekt heb, ga je heel anders naar andere bands kijken. Bands als Live, Creed, Nickelback, al die franz ferdinand, strokes, white stripes volgers blijken op geen cent waard in het licht van de pophistorie. Zelfs normale groepen als Soundgarden en REM steken hier toch bleek tegenaf. al was het maar dat de Clash een soort vreemde energie bezatten waardoor Energieke nummers superenergiek klonken(Save European Home, White Riot), Funkie nummers funky (This is radio clash), en gevoelige nummers gemeend (the card cheat , washington bullets).

En als de band dan ook nog baanbrekende muziek maakt, warabij ze b.v. als eerste blanke band een soort rap opnemen (Magnificient Seven), alle soorten stijlen muziek zich eigen maken en aan het goede politieke spectrum zitten (zo linksactivistisch als de pest), dan heb je bijna de perfecte band.
Enfin voor de kenners vertel ik niets nieuws, maar wel rijst de vraag waarom luistert de jeugd niet maar dit soort groepen ipv de overschatte en retro Arctic Monkees?
waarschijnlijk omdat zxe te jong zijn, op een gegeven moment zal de echte liefhebber hun muziek wel ontdekken...
[quote]Op maandag 8 mei 2006 @ 23:39 schreef Tommeke het volgende:
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
  dinsdag 28 februari 2006 @ 23:16:57 #3
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_35591636
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:08 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
Enfin voor de kenners vertel ik niets nieuws, maar wel rijst de vraag waarom luistert de jeugd niet maar dit soort groepen ipv de overschatte en retro Arctic Monkees?
waarschijnlijk omdat zxe te jong zijn, op een gegeven moment zal de echte liefhebber hun muziek wel ontdekken...
Waarschijnlijk omdat ze het niet kennen denk ik. Dat gaat mijn zoon niet gebeuren

Iets dat mij te binnen schiet: bij een van de recentere James Bond films zat London Calling als muziek (vrij kort) aan het begin van de film. Zitten er een paar van die dozen achter mij in de bios: "goh, wat een lekker nummer, wie zijn dat?"
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_35591647
Was hier nog geen topic over!!?!?

Zal het kort houden: zulk soort bands maken ze tegenwoordig niet meer. Al een hele tijd niet trouwens. Ze zijn in alle opzichten heel puur, echt een band zoals een band hoort te zijn. Vrij simpel, maar vol energie en altijd lekker.

Oja en Sandinista is hun beste album Kom maar op met het commentaar
pi_35591953
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:17 schreef Soul79 het volgende:
Was hier nog geen topic over!!?!?
Dat is onvindbaar
quote:
pi_35592404
Hier is de verklaring, dit is Sandinista zoals hij op mijn pc staat:

Magnificent seven
Hitsville UK
Ivan meets GI Joe
Somebody got murdered
Lightning strikes
Up in heaven
The sound of sinners
Police on my back
The call up
Lose this skin
Charlie don't surf
Version City
Career opportunities

woensdag 1 maart 2006 @ 10:08:02 #7
pi_35598081
vind jij de career opportunities-verise met de zingende kinderen zo goed??? je zal wel de verkeerde gedownload hebben. Die versie van Sandinista is waardeloos... en lose this skin is ook al een uitglijder van formaat qua zang dan.

Washington bullets mis ik dan evenals Lets go crazy

nog eens downloaden zou ik zeggen
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
  woensdag 1 maart 2006 @ 10:31:28 #8
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_35598654
quote:
En "Loose This Skin" is het beste nummer.
Non possumus non loqui
pi_35599406
Goed topic, luister momenteel The Clash weer erg veel als ik in de trein naar stage ga. Qua sound geen generieke punk (op een paar nummertjes hier en daar na dan), maar qua lyrics en idealisme punk as fuck. Mag trouwens ook wel graag luisteren naar The Mescaleros.

Wat is The Dead 60's (die mij er weer toe zette om The Clash weer flink te gaan luisteren) overigens een schaamteloze kopie van The Clash zeg, de vocals, de riffjes, zelfs de achtergrondgeluidjes doen Clashish aan. Maar, tis geen slechte muziek, maar dat is dan ook te danken aan The Clash zelf natuurlijk.
pi_35600651
The clash kende ik eigenlijk alleen van London Calling , een paar weken geleden maar een paar albums binnengetrokken en bleek toch wel dat ze veel meer in hun petto hebben

Goeie band band dus en je kunt zien dat ze toch wel een groot aantal volgers hebben zoals al was genoemd.
pi_35600873
quote:
Ik vind Combat Rock eigenlijk ook een geweldig album

Maar On-Topic: Geweldige Band Muzikaal veel interessanter dan de "echte" punkbands. Samen met the Jam en the Police één van mijn favorieten uit die periode
  woensdag 1 maart 2006 @ 11:49:23 #12
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_35600927
Ik vind Career Opportunities vet, ik heb het album : From Here To Eternity.
Erg vet album met een paar live nummers en verder gewoon een verzameling van vele goede nummers van hun.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_35601075
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 10:08 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
vind jij de career opportunities-verise met de zingende kinderen zo goed??? je zal wel de verkeerde gedownload hebben. Die versie van Sandinista is waardeloos... en lose this skin is ook al een uitglijder van formaat qua zang dan.

Ik had hem eerst op twee bandjes. Gezien de vele filler heb ik daarvan een compilatie gemaakt dat op 1 bandje paste. En toen mijn casetterecorder het vorig jaar begaf heb ik die nummers gedownload.

Dit om misverstanden te voorkomen

Career opportunities sla ik altijd over, dat dan weer wel. Lose this skin heb ik geen problemen mee hoor. Washington bullets en let's go crazy kan ik me niet herinneren, zal er nog eens achteraan gaan. Die 'bandjescompilatie' dateert van 10 jaar geleden, en toen schatte ik ze kennelijk niet zo hoog in.
  woensdag 1 maart 2006 @ 11:57:21 #14
pi_35601151
doe dat, je zult niet bedrogen worden
[/quote]
  woensdag 1 maart 2006 @ 12:25:07 #15
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_35602064
Ik vind Career Opportunities wel vet die versie op From here to Eternity. Ik heb ook de Live versie.
  Trouwste user 2022 woensdag 1 maart 2006 @ 20:26:23 #16
7889 tong80
Spleenheup
pi_35619207
Jeugdhelden

Briljante band. Vanaf hun punktijd tot de experimentelere periode.

London Calling wisselt met Astral Weeks van Van Morisson altijd stuivertje wat het beste album ooit is.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Licht Ontvlambaar woensdag 1 maart 2006 @ 20:29:20 #17
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_35619851
Stel dat ik alleen London Calling heb, wat is dan de volgende die ik moet halen?
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_35620490
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 20:41 schreef spacemangraig het volgende:
Stel dat ik alleen London Calling heb, wat is dan de volgende die ik moet halen?
Sandinista!

Nee geintje doe die maar niet, daar staan veel goeie nummers op maar ook veel slechte.

Doe maar Give 'em enough rope, die is van een jaar eerder dan LC.
  Trouwste user 2022 woensdag 1 maart 2006 @ 21:18:38 #20
7889 tong80
Spleenheup
pi_35621246
Je moet gewoon beginen met 'The Clash' uit 77. Een punkklassieker.

'Sandinista' is een meesterwerk, maar daar moet je de tijd voor nemen. Het is een driedubbel album met zoveel verschillende stijlen fascetten en rariteiten dat je in het begin overdonderd wordt.

Maar heb je het vaker gedraaid ga je echt genieten en ontdek je steeds meer verschillende hoogstandjes.

'Give 'm enough rope.' Moet je over een paar jaar pas draaaien.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 2 maart 2006 @ 13:43:36 #21
pi_35640458
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 20:26 schreef tong80 het volgende:
Jeugdhelden

Briljante band. Vanaf hun punktijd tot de experimentelere periode.

London Calling wisselt met Astral Weeks van Van Morisson altijd stuivertje wat het beste album ooit is.

Bij mij doet ie dat met TEN
[/quote]
pi_35692794
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 21:00 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Sandinista!

Nee geintje doe die maar niet, daar staan veel goeie nummers op maar ook veel slechte.

Zoveel slechte nummers staan er niet op Sandinista! Het probleem van Sandinista! is dat vrijwel de helft gewoon geen echte nummers te noemen zijn. Het is opvulling, meer niet. Het bestaat uit dubs, songs achterstevoren, gast- zangeressen en kinderen etc. etc.

Ik beschouw die helft gewoon meer als bonus, aangezien dit album bij de release ook voor de prijs van een double LP werd verkocht. Laat heel die onzin weg en vergelijk LC met dit:

- The Magnificent Seven
- Junco Partner
- Ivan Meets G.I. Joe
- The Leader
- Something About England
- Somebody Got Murdered
- One More Time
- Lightning Strikes (Not Once But Twice)
- Up in Heaven (Not Only Here)
- Corner Soul
- Let's Go Crazy
- The Sound of Sinners
- Police on My Back
- The Call Up
- Washington Bullets
- Broadway
- Charlie Don't Surf
- The Street Parade
- Version City

Net als London Calling, 19 nummers. Slechter? Dacht het niet!
  Trouwste user 2022 vrijdag 3 maart 2006 @ 22:09:53 #23
7889 tong80
Spleenheup
pi_35693288
Minder goed dan

vrijdag 3 maart 2006 @ 22:34:11 #24
pi_35694114
Je vergeet Hitsville Uk, dat is zelfs nog een Single geweest:

Mijn versie van Sandinista!

The Mag 7
Hitsville U.K.
Junco Partner
Ivan meets G.I. Joe
Somebody got murdered
One more Time
Lightning Strikes
Up in Heaven
Lets go Crazy
The Sound of Sinners
Police on my Back
The Call Up
Washington Bullets
Charlie don't Surf
Kingston Advice (een nummer met twee verschillende melodielijnen , waarvan er maar 1 goed is , jammer)

de rest zijn mislukte goede songs als Something about England, Lose this skin en Silicon ein Sapphire (een nieuwe nog niet bekende muziekstijl wordt hierop geintroduceerd haha Gary Numan meets Reggae)
[/quote]
pi_35694849
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 22:34 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
Je vergeet Hitsville Uk, dat is zelfs nog een Single geweest:

Mijn versie van Sandinista!

The Mag 7
Hitsville U.K.
Junco Partner
Ivan meets G.I. Joe
Somebody got murdered
One more Time
Lightning Strikes
Up in Heaven
Lets go Crazy
The Sound of Sinners
Police on my Back
The Call Up
Washington Bullets
Charlie don't Surf
Kingston Advice (een nummer met twee verschillende melodielijnen , waarvan er maar 1 goed is , jammer)

de rest zijn mislukte goede songs als Something about England, Lose this skin en Silicon ein Sapphire (een nieuwe nog niet bekende muziekstijl wordt hierop geintroduceerd haha Gary Numan meets Reggae)
Jammer alleen dat in het duet van Hitsville UK de vrouwelijke stem 2x zo nadrukkelijk aanwezig is dan de stem van Mick Jones. Heel leuk dat Mick Jones zijn toenmalig vriendinnetje daar een plezier mee wou doen, mij doet ie daar geen plezier mee. Lose This Skin had ook veel beter kunnen zijn met de stem van Joe Strummer. Ik erger me daar gewoon aan.

Zijn jullie ook in het bezit van de bootleg Chaos In New York? Deze bootleg is oh zo machtig met veel materiaal van Sandinista!
  Moderator dinsdag 7 maart 2006 @ 14:56:23 #26
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_35810012
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 10:08 schreef Schuldige_Omstander het volgende:

Het leuke van Lose this skin is dat het niet een nummer van The Clash is, maar van Timon Dogg, een violist die ook in de laatste versie van The Mescaleros zat. Hij heeft het nummer geschreven en gezongen en enkele leden van The Clash spelen mee als backingband.

Persoonlijk vind ik Sandanista! een heel fijn album, goed afwisselend. Version city en Washington bullets zijn mijn favorieten en ik vind dan weer dat Magnificent seven een beetje misplaatst is op deze 3 dubbelaar.

Ook nog een leuk weetje is dat The Clash altijd probeerden om de mensen zoveel mogelijk waar voor hun geld te geven, zo stonden er al erg veel nummers (voor die tijd) op de eerste twee platen. Toen London calling uitkwam, wilden ze graag dat dat een dubbelaar zou worden, maar dat ie niets extra's zou kosten, dat is uiteindelijk gelukt door een stuk royalties in te leveren. Sandanista! was een driedubbelaar, die voor de prijs van een dubbelalbum in de winkels lag.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  Moderator dinsdag 7 maart 2006 @ 15:07:21 #27
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_35810428
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 21:00 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Sandinista!

Dat vind ik (na het vreselijke Cut the crap) de slechtste Clash-plaat: vlees nog vis. Een slechte herhalingsoefening van het eerste album - terwijl de singles uit die tijd wel briljant zijn...

Sandanista! gaat verder waar London calling stopt, de singlesverzamelaar is ook een grote aanrader (veel ervan zijn nooit op een album verschenen), maar het debuut en Combat rock zijn ook de moeite waard. Give 'em enough rope en Black market Clash kun je prima later aanschaffen en Cut the crap kun je maar beter helemaal achterwege laten.
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 22:57 schreef Juichtoon het volgende:

[..]

Zijn jullie ook in het bezit van de bootleg Chaos In New York? Deze bootleg is oh zo machtig met veel materiaal van Sandinista!
Als dat dezelfde is als het 'officieus' officieel uitgegeven Live USA wel ja.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 16:53:54 #28
pi_35813918
Give em enough rope is gewoon een degelijk album, niets meer niet s minder. De critici sabelen het alleen maar neer omdat de productie te goed was voor een punkband. die productie werd gedaan door een producers van Blue Oyster Cult. Dus op zicht was het een uniek album omdat het een van de eerste punk/postpunk albums was die geluidtechnisch wel aan te horen was. En daarbij de songs zijn een stuk beter nog dan het debuut, dat voor mij vergelijkbaar is als Kill ém all van Metallica. Historisch gezien baanbrekend, maar ook onvolwassen.

Trouwens de single van Cut the Crap(This is England) , die schijnt toch wel weer achteraf redelijk geaccepteerd te worden. This is England was een beetje de soundtrack voor het jaar 1985, heb ik ergens gelezen.
[/quote]
  dinsdag 7 maart 2006 @ 17:49:02 #29
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_35815534
Best een geinig bandje, ja.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_35815554
quote:
Dat vind ik (na het vreselijke Cut the crap) de slechtste Clash-plaat: vlees nog vis. Een slechte herhalingsoefening van het eerste album - terwijl de singles uit die tijd wel briljant zijn...
Ik heb echt veel van The Clash (cds, bootlegs e.d.) maar ik weiger Cut the Crap aan te horen. Een Clash zonder Mick Dat is gewoon geen Clash.

Mijn favoriete album is The Clash (UK of US, maakt me niet uit, allebei goed
The Clash UK mist “Complete Control”, “I fought the law” “White man in Hammersmith Palais” & “Clash City Rockers” en The Clash US mist “Deny”, “Protex Blue” “Cheat” & “48 Hours”).

Ik kwam er laatst nog achter dat Complete Control door Mick is geschreven:
quote:
" 'Complete Control' was written by Mick, both lyrics and music.... I would hazard to guess that the post-bridge ranting ad-libs in 'Control' are Joe's alone. I can't imagine Mick writing, "You gotta blega onarega onarega andnoga / That means YOU!"
pi_35989140
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 15:07 schreef belsen het volgende:

[..]

Als dat dezelfde is als het 'officieus' officieel uitgegeven Live USA wel ja.
Nee, Live USA is uit '79, voor Sandinista! dus. Maar met Live USA is ook niks mis met een mooie Capitol Radio. Ik had het over een andere show waarvan Complete Control, Train in Vain en The Guns of Brixton op de From Here To Eternity CD staan.

Om dit topic maar even te redden. Wat is er mis met Cut the Crap (afgezien van de drummachine)? Ik vind deze beter dan Combat Rock
pi_36081043
Helden uit mijn jeugd! Ik heb veel herinneringen aan ze maar zolang ik leef zal ik de dag niet vergeten dat ik the Clash live zag tijdens het Lochem festival.

Ze zouden de laatste band zijn die dag (na o.a. Normaal, Carlene Carter en Bowwowow) en de hele dag ging al het gerucht dat het misschien niet door zou gaan omdat een bandlid 'zoek' was. (Dat bleek achteraf te kloppen - Joe Strummer kwam op het laaste nippertje aan uit Parijs).

Enfin, de backline werd neergezet, en de enorme backdrop van allelerlei vlaggen hing al, maar het duurde al meer dan een uur - en geen band. Terwijl de spanning op de voorste rijen haast ondraaglijk werd kwamen ze daar opeens het podium op denderen. Joe Strummer riep: "London Calling!" en de band barstte los met deze klassieker. Binnen twee seconden veranderden de eerste 15 rijen in een chaotische mix van lichamen die over elkaar heen duikelden en sprongen. Onvergetelijk!
"That rug really tied the room together".
  Trouwste user 2022 donderdag 16 maart 2006 @ 20:23:16 #33
7889 tong80
Spleenheup
pi_36096311
*Kippenvel*

pi_36299514

Het verhaal gaat verder: na twee nummers barst er een hoosbui uit, en , of het de regen is op de opgefokte atmosfeer weet ik niet meer, maar mensen beginnen de omheining voor het podium te beklimmen. De ordedienst mept er op los maar dan stopt Joe Strummer met spelen en maant de ordedienst te verdwijnen; er mogen mensen het podium op! Ik ben zelf één van de pakweg 50 tot 100 gelukkigen die een plekje op het podium vinden - zo'n beetje aan de voeten van Paul Simonon maak ik het concert mee. Deze foto is gemaakt tijdens dat concert; ik hoop ooit nog eens een grote afdruk te kunnen krijgen. De opnames worden uitgezonden door de VARA Radio en zijn als bootleg verkrijgbaar.
  Trouwste user 2022 donderdag 23 maart 2006 @ 20:38:13 #35
7889 tong80
Spleenheup
pi_36307782
Mooi man

pi_36684376
quote:
Verdacht van terrorisme door meezingen
Een 24-jarige Britse man is aangehouden
op verdenking van terrorisme omdat hij
in een taxi meezong met een lied van
punkgroep The Clash.De taxichauffeur
belde de politie omdat de man zong:"Het
is nu oorlog,de strijd komt eraan."
tt 420
  Trouwste user 2022 donderdag 6 april 2006 @ 17:50:42 #37
7889 tong80
Spleenheup
pi_36714365

donderdag 6 april 2006 @ 18:00:25 #38
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_36714601
Stond in de spits inderdaad

Die man had zijn vliegtuig ook nog gemist
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
  zondag 9 april 2006 @ 17:52:57 #39
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_36798132
Meh.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  Trouwste user 2022 zondag 9 april 2006 @ 17:56:33 #40
7889 tong80
Spleenheup
pi_36798229
Dat is van de Boegies.

maandag 17 april 2006 @ 16:47:45 #41
102466 cappp
Ondertitel
pi_37035607
kickje!
Ik heb laatste london calling gekocht en combat rock. Wat een band
Er zit een knop op je TV
Die helpt je zo uit de puree
Druk 'em in en ga maar mee, de bloemen buiten zetten.
Jailbait Gallery
pi_37040199
Puik topic .

Dat deze band zo anders is dan de hedendaagse ligt volgens mij aan dat de hedendaagse bands te commercieel zijn. En The Clash is gewoon bij hun ideaal gebleven en dat waardeer ik wel.

Is er toevallig een goede site waar hun songteksten opstaan? Bij voorbaat dank.
  maandag 17 april 2006 @ 20:05:56 #43
pi_37040830
songmeanings.net is een goeie
[/quote]
  Trouwste user 2022 maandag 17 april 2006 @ 20:34:36 #44
7889 tong80
Spleenheup
pi_37041955
quote:
Op maandag 17 april 2006 16:47 schreef cappp het volgende:
kickje!
Ik heb laatste london calling gekocht en combat rock. Wat een band
Nu de rest nog

maandag 17 april 2006 @ 20:36:09 #45
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_37042011
leuke muziek ja...
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  Moderator maandag 17 april 2006 @ 20:37:35 #46
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_37042063
quote:
Op zondag 9 april 2006 17:56 schreef tong80 het volgende:
Dat is van de Boegies.

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_37065398
Sandinista is een aanrader, er staan hier en daar wat vullers op omdat ze een driedubbelaar uitgebracht hebben met materiaal dat voor één elpee was bedoeld (om de platenmaatschappij een hak te zetten), maar het is een ontdekkingstocht voor de liefhebber. En als je uit Sandinista 1 elpee zou destilleren is die zeker nog beter dan Combat Rock, wat ook een sterke plaat is.
  dinsdag 18 april 2006 @ 16:43:53 #48
102466 cappp
Ondertitel
pi_37065710
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 16:33 schreef Art_Core het volgende:
Sandinista is een aanrader, er staan hier en daar wat vullers op omdat ze een driedubbelaar uitgebracht hebben met materiaal dat voor één elpee was bedoeld (om de platenmaatschappij een hak te zetten), maar het is een ontdekkingstocht voor de liefhebber. En als je uit Sandinista 1 elpee zou destilleren is die zeker nog beter dan Combat Rock, wat ook een sterke plaat is.
Ik zal de lokale platenboer ff bezoeken
Er zit een knop op je TV
Die helpt je zo uit de puree
Druk 'em in en ga maar mee, de bloemen buiten zetten.
Jailbait Gallery
  Moderator vrijdag 8 december 2006 @ 02:08:18 #49
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_44239818
*Kick*

ik heb al wekenlang Rock the Casbah in mijn hoofd dus om daar een einde aan te brengen heb ik maar eens Combat Rock aangeschaft London Calling heb ik uiteraard al Als ik binnenkort weer een zak met geld heb zal ik de andere cd's ook gelijk aanschaffen. Zit nu aan mijn limiet wat betreft aantal cd's deze week
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_44240909
Ik heb nooit het geduld gehad om Sandinista helemaal af te luisteren. D'r staan inderdaad een paar hele fijne nummers op, maar als album is het gewoon teveel m.i.
pi_44241674
Sandinista is gewoon zoals alle bekende goede dubbelalbums, zoals Songs in the key of life of de White Album. De filler is zwak maar de beste nummers behoren tot het eersteklas materiaal

Een dubbelalbum dat van a tot z een gelijkmatig hoog niveau heeft, heb ik nog nooit gehoord
  Trouwste user 2022 vrijdag 8 december 2006 @ 09:09:59 #52
7889 tong80
Spleenheup
pi_44241775
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 07:45 schreef cafca het volgende:
Ik heb nooit het geduld gehad om Sandinista helemaal af te luisteren. D'r staan inderdaad een paar hele fijne nummers op, maar als album is het gewoon teveel m.i.
Ik heb hem grijs gedraaid. Misschien één keer in zijn geheel.Het is gewoon een album dat je mondjesmaat moet nuttigen.

Trouwste user 2022 vrijdag 8 december 2006 @ 09:10:39 #53
7889 tong80
Spleenheup
pi_44241787
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 09:02 schreef Soul79 het volgende:

Een dubbelalbum dat van a tot z een gelijkmatig hoog niveau heeft, heb ik nog nooit gehoord
London Calling

pi_44241978
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 09:10 schreef tong80 het volgende:

[..]

London Calling
Haha, nee, die trekt het toch ook niet helemaal vind ik. Met name tegen het einde, Koka Kola, Card cheat, Four horsemen...
  Moderator vrijdag 8 december 2006 @ 10:20:07 #55
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_44243152
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 09:21 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Haha, nee, die trekt het toch ook niet helemaal vind ik. Met name tegen het einde, Koka Kola, Card cheat, Four horsemen...
Geweldige nummers die je noemt.

Misschien is Revolution rock en Lover's rock wat minder, maar zeker niet slecht...

Sandanista! is overigens denk ik mijn favoriet, juist door zijn grilligheid.
  vrijdag 8 december 2006 @ 10:23:57 #56
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_44243229
The Clash

Ik lees al een hele tijd mee dus neem ik de vrijheid om wat te kijken te posten.

Joe Strummer

Jawohl Herr Kaloin!
  Moderator vrijdag 8 december 2006 @ 13:27:17 #57
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_44248882
Jee ik heb weer een discussie aangewakkerd

Joe Strummer was best sexy trouwens
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_44249059
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 13:27 schreef MaJo het volgende:
Jee ik heb weer een discussie aangewakkerd

Joe Strummer was best sexy trouwens
Over dat laatste liever geen discussie hoor Doe dat maar in B&H.
  Moderator vrijdag 8 december 2006 @ 14:01:18 #59
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_44250022
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 09:02 schreef Soul79 het volgende:
Sandinista is gewoon zoals alle bekende goede dubbelalbums, zoals Songs in the key of life of de White Album. De filler is zwak maar de beste nummers behoren tot het eersteklas materiaal

mellincollie and the infinite sadness van the pumpkins
en die nieuw 3cd van tom waits komen voor mij in de buurt

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 8 december 2006 @ 14:55:20 #60
pi_44251796
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 14:01 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ook The Fragile van Nine Inch Nails kent eigenlijk geen zwak moment, maar heeft dan weer niet de uitschieters van vorige albums. Sandinista! is zo bijzonder omdat het pretendeert nieuwe soorten crossover te maken. En dan was The Clash ook nog met the Magnificient Seven voorantwoordeijk voor de eerst blanke rapmuziek (verbetering is welkom, als er al eerder een blanke rap op plaat is vastgelegd)
[/quote]
  vrijdag 8 december 2006 @ 14:56:47 #61
pi_44251854
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 09:21 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Koka is waarschijnijk het zwakste wat er op staat inderdaad, daar is bijna iedereen het over eens. Maar nog altijd is het beter dan alles wat Good Charlotte gemaakt heeft hehe
[/quote]
  Moderator vrijdag 8 december 2006 @ 15:05:32 #62
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_44252154
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 14:56 schreef Schuldige_Omstander het volgende:

[..]

Koka is waarschijnijk het zwakste wat er op staat inderdaad, daar is bijna iedereen het over eens. Maar nog altijd is het beter dan alles wat Good Charlotte gemaakt heeft hehe
Bijna, ik vind het een van de hoogtepunten.

Hilarische muziek met hilarische tekst.
With your snakeskin suit and you alligator boots, you don't need a laundrette you can take 'em to the vet.

Lifestyle of the rich and the famous deed me anders erg denken aan The Clash.
pi_44252687
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 14:01 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Tom Waits kan bij mij niks fout doen, maar de Pumpkins behoren toch wel tot de meer waardeloze prul-acts van de jaren '90

Wat andere dubbelaars betreft: The wall van Pink Floyd is wel van een gelijkmatig niveau, alleen niet van een heel erg hoog niveau.

Trouwens, ik ken eigenlijk weinig tot geen andere driedubbelaars zoals Sandinista.
pi_61400287
Jimmy Jazzz Jazzz ze ze zeeee.. Joe Strummer Blijft nog een van de meest epische albums ooit gemaakt dat London Calling.
  vrijdag 5 september 2008 @ 22:15:56 #65
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_61415458
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 13:23 schreef emokid het volgende:
Jimmy Jazzz Jazzz ze ze zeeee.. Joe Strummer Blijft nog een van de meest epische albums ooit gemaakt dat London Calling.
En dat is zeker een flinke topickick waard
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_61415605
Zeker weten. London Calling
Aan hun andere albums heb ik eigenlijk nog niet genoeg aandacht besteed. *herinnering voor zelf*
pi_61418024
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 22:21 schreef Nepthys het volgende:
Aan hun andere albums heb ik eigenlijk nog niet genoeg aandacht besteed. *herinnering voor zelf*
Moet je inderdaad doen. Het debuut heeft ook lekkere nummers zoals bijvoorbeeld ''I'm So Bored With The U.S.A.'' . Ik moet nog de albums van na London Calling beluisteren.
Stay on my arm, you little charmer
pi_61421697
Zo, ik heb nog niet eens gepost in dit topic

Ik heb alleen London Calling en Sandinista! op vinyl. London Calling vind ik nog steeds erg fijn om te luisteren en ik skip eigenlijk geen track; van Sandinista! heb ik al jaren het voornemen een selectie van de songs op cd te branden. Dan zou het namelijk één van de beste albums ooit zijn!

Het debuut is aardig en Give 'Em Enough Rope gewoon best goed, maar niet te drang gehad ze aan te schaffen. Het werk na Sandinista! nooit gechecked en dat komt voornamelijk door Should I Stay Or Should I Go. Bah.
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_61423581
inderdaad, London Calling

tvp
  zaterdag 6 september 2008 @ 12:56:17 #70
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
  Moderator zaterdag 6 september 2008 @ 18:12:59 #71
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_61431053
Ik zag dat de documentaire 'The future is unwritten' over Joe Strummer en van Julian Temple uitwas. Ik wacht nog een paar dagen met aanschaffen, maar ben toch wel erg benieuwd.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 augustus 2009 @ 22:32:38 #72
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_71888305
quote:

Daar ben ik nu ook weer achter gekomen - ik had altijd London Calling hoog in de lijst staan en vond ook Combat Rock zeer OK, maar toen ik Sandinista laatst in de kroeg zat hoorde ik Sandinista gehaald. Ik herinner me van vroeger allen dat ik 'm tegen vond vallen en dacht dat ik die plaat niet zo goed kende. Maar het tegendeel bleek waar: ik kende alle nummers redelijk goed nog en wat een fantastische plaat! Geweldige band en gewelidge plaat!
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 10:57 schreef =HellFire= het volgende:

Wat is The Dead 60's (die mij er weer toe zette om The Clash weer flink te gaan luisteren) overigens een schaamteloze kopie van The Clash zeg, de vocals, de riffjes, zelfs de achtergrondgeluidjes doen Clashish aan. Maar, tis geen slechte muziek, maar dat is dan ook te danken aan The Clash zelf natuurlijk.
Het was idd door `The Dead 60's" dat ik dacht: ik moet The Clash weer eens draaien.

Uiteindelijk is dit toch mijn favoriete nummer van The Clash

[ Bericht 15% gewijzigd door Doc op 14-08-2009 23:02:33 ]
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 22:35:38 #73
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_71888415
Vorige week maar eens weer hun cd uit een schoenendoos geplukt voor in de auto. Blijft tof dit.
  zaterdag 19 december 2009 @ 14:41:36 #74
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_75803987
Uit een ondertussen gesloten topic gevist:
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 14:14 schreef Bookie65 het volgende:
Thirty years ago this month The Clash released their third album, London Calling. In its scope, ambition and accomplishments it rescued the band from the punk cul de sac and put them on a par with The Beatles and The Rolling Stones. From the moment of release it was an instant classic. Not only that, but it changed the way that people perceived rock forever.

http://www.nme.com/blog/index.php?blog=10&title=10_things_that_wouldn_t_exist_without_th&more=1&c=1&tb=1&pb=1

Eerbetoon aan het 30 jarig jubileum van het album van de in Nederland meest onderschatte band aller tijden.
pi_75804056
  Trouwste user 2022 zaterdag 19 december 2009 @ 15:12:58 #76
7889 tong80
Spleenheup
pi_75804733
pi_75804994
Wat een band is dit toch
Ben het eigenlijk pas onlangs gaan luisteren, maar wat een veelzijdig album dat London Calling!!
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Trouwste user 2022 zaterdag 19 december 2009 @ 15:26:01 #78
7889 tong80
Spleenheup
pi_75805052
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 15:24 schreef Norrage het volgende:
Wat een band is dit toch
Ben het eigenlijk pas onlangs gaan luisteren, maar wat een veelzijdig album dat London Calling!!
Beste album ooit

pi_75805606
Alhoewel The Clash haram is volgens Belsen toch de NME top 10 redenen om London Calling van the The Clash enigzins nuziekbepalend te vinden. Natuurlijk blijft het de helaas in Nederland meest onderschatte band aller tijden:

http://www.nme.com/blog/
  zaterdag 19 december 2009 @ 15:50:51 #80
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_75805704
Je moet niet zo zeiken, met je haram. Het was gewoon niet topic-waardig.
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_75805936
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 15:50 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Je moet niet zo zeiken, met je haram. Het was gewoon niet topic-waardig.
Een jubileum is altijd een topiic waard. Toevallig is het nu 30 jaar London Calling. Een van de meest invloedrijke albums aller tijden.
  Moderator zaterdag 19 december 2009 @ 18:09:28 #82
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_75809638
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 15:59 schreef Bookie65 het volgende:

[..]

Een jubileum is altijd een topiic waard. Toevallig is het nu 30 jaar London Calling. Een van de meest invloedrijke albums aller tijden.
Eerste deel niet mee eens, wil je met Clash-liefhebbers praten, dan kan dat beter in het centrale topic, dan dat je over ieder dingetje een nieuw topic maakt. Dan verzandt de discussie binnen drie posts met lofuitingen van één woord en daar blijft het dan bij. Ik gun dit nieuwsfeit juist meer.

Het tweede deel ben ik het wel mee eens. Een van de meest invoedrijke albums aller tijden, zeker voor de Engelse muziekscene. Ondanks dat een band als The Jam al met All mod cons was gekomen, brak hier definitief de punk. Geweldige muziek. Ik denk alleen dat ik Sandanista! nog net een tandje beter (verder) vind, hoewel ik Sandanista! altijd meer een zomer- en London Calling meer een winterplaat heb gevonden.
pi_75811886

[ Bericht 100% gewijzigd door belsen op 19-12-2009 20:46:05 (daarvoor hebben we dus een feedback) ]
  Moderator zaterdag 19 december 2009 @ 21:05:07 #84
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_75815789
Ah, en de top 10 waarom het zo belangrijk zou zijn:

• 1 Cover art that embodies the spirit of rock
  • 2 Decent use of rock samples in music
  • 3 A number one hit single about the Spanish Civil War
  • 4 The Greatest Rock N Roll Moment this millennium
  • 5 Cover artwork parody/homage that doesn’t make you want to kill for its inane dumbness
  • 6 The greatest anthem of the '90s
  • 7 Genuinely frightening prophecies of impending ecological doom
  • 8 An amazing cover of a brit rockabilly tune
  • 9 A post Jerry Lee Lewis piano riff that actually rocks
  • 10 A great lost NME covermount

Ze zijn niet zo te begrijpen zonder de uitleg op de NME-stie, maar erg sterke argumenten vind ik het niet. Ik zie het liever als een breekpunt in de muziek, zowel muzikaal als tekstueel.
  • Geef angst en haat een stem
    pi_76989744
    London Calling!

Give 'em Enough Rope

Wat heeft iedereen toch tegen dat laatste album.
    Punk op zijn best toch?
      Moderator maandag 18 januari 2010 @ 23:07:38 #87
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_76991470
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 22:36 schreef dombo123 het volgende:
    London Calling!

Give 'em Enough Rope

Wat heeft iedereen toch tegen dat laatste album.
    Punk op zijn best toch?
    Hebben we het hier over Cut the crap, luister het eens zou ik zeggen...
    pi_76991845
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 23:07 schreef belsen het volgende:

[..]

Hebben we het hier over Cut the crap, luister het eens zou ik zeggen...
    Nee ik heb het niet over cut the crap.

Maar...

Three Card Trick
    This is England
    North and South
    Dirty Punk

Klinken best lekker! Geef het toe. Zo slecht is Cut the Crap ook weer niet.
    Kut drummachine/productie moet het weer verpesten. Vooral de drumintro van het hele album is toch echt om te huilen. (Dictator)

@Bookie65

Sinds wanneer zijn The Pogues door The Clash geínspireerd?
      Moderator maandag 18 januari 2010 @ 23:21:32 #89
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_76992092
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 23:15 schreef dombo123 het volgende:

[..]

Nee ik heb het niet over cut the crap.

Maar...

Three Card Trick
    This is England
    North and South
    Dirty Punk

Klinken best lekker! Geef het toe. Zo slecht is Cut the Crap ook weer niet.
    Kut drummachine/productie moet het weer verpesten. Vooral de drumintro van het hele album is toch echt om te huilen. (Dictator)

@Bookie65

Ik vind het helemaal niks, misschien heeft This is England nog iets, maar niet voor The Clash. Het is allemaal zielloze rommel.
    pi_76992641
    Volgens mij wil ik alleen This is England kennen. Een goede song, maar niet helemaal goed uitgevoerd. Al geeft die wel goed de tijdsgeest aan. Niemand wist waar popmuziek op dat moment naar toe zou gaan., The Clash nam de verkeerde gok denk ik.
      Trouwste user 2022 dinsdag 19 januari 2010 @ 17:42:18 #91
    7889 tong80
    Spleenheup
    pi_77017727
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 22:36 schreef dombo123 het volgende:

Give 'em Enough Rope

Perfecte titel. Dat dan weer wel.

Trouwste user 2022 dinsdag 19 januari 2010 @ 17:43:55 #92
    7889 tong80
    Spleenheup
    pi_77017792
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 23:34 schreef Toffe_Ellende het volgende:
    Volgens mij wil ik alleen This is England kennen. Een goede song, maar niet helemaal goed uitgevoerd. Al geeft die wel goed de tijdsgeest aan. Niemand wist waar popmuziek op dat moment naar toe zou gaan., The Clash nam de verkeerde gok denk ik.
    Namen wel de goede gok met Sandinista.

pi_77040736
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 23:15 schreef dombo123 het volgende:

@Bookie65

Shane MacGowan begon the Nipple Erectors na het zien van The Clash. De film van dat optreden stond op google video (kan het niet meer vinden. Je zie Shane in het publiek gek doen.)
    Bij een optreden 20 jaar geleden waar ik was speelden ze als extra bonus toegift op het eind alleen Clash songs.
    pi_77062427
    Maar niet The Pogues. Nja maakt niet uit.

The Pogues.

Edit: Jij was bij The Pogues? Waar?
    pi_77063536
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 18:20 schreef dombo123 het volgende:
    Maar niet The Pogues. Nja maakt niet uit.

The Pogues.

Edit: Jij was bij The Pogues? Waar?
    Paradiso, Jaap Edenhal en Pinkpop. The Popes ook in Paradiso.

Film net gevonden. In het begin zie je Shane in een britsevlagjasje dansen (na het nummer van the Sex Pistols.
    http://video.google.nl/videoplay?docid=4101813390428941237&ei=ukBXS9_MB5Wz-AbAit2GCw&q=sex+pistols+clash&hl=nl#
      Trouwste user 2022 woensdag 20 januari 2010 @ 19:35:40 #96
    7889 tong80
    Spleenheup
    pi_77065197
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 07:39 schreef Bookie65 het volgende:

[..]

Shane MacGowan begon the Nipple Erectors na het zien van The Clash. De film van dat optreden stond op google video (kan het niet meer vinden. Je zie Shane in het publiek gek doen.)
    Bij een optreden 20 jaar geleden waar ik was speelden ze als extra bonus toegift op het eind alleen Clash songs.
    Je ziet dan ook de nog onbekende Siouxsie Sioux.

woensdag 20 januari 2010 @ 21:27:21 #97
    159761 Arn0
    Abbey Road
    pi_77071059
    Ik wou daarstraks in de Free Record Shop een album van The Clash kopen, hadden ze enkel een singles compilatie Schande! Afijn, het is alleszins beter dan een best of dus alsnog gekocht. Klinkt niet slecht.
    By hook or by crook, I'll be last in this book.
      Trouwste user 2022 woensdag 20 januari 2010 @ 21:36:29 #98
    7889 tong80
    Spleenheup
    pi_77071566
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 21:27 schreef Arn0 het volgende:
    Ik wou daarstraks in de Free Record Shop een album van The Clash kopen, hadden ze enkel een singles compilatie Schande! Afijn, het is alleszins beter dan een best of dus alsnog gekocht. Klinkt niet slecht.
    Mooi nu de rest nog

Moderator woensdag 20 januari 2010 @ 21:37:23 #99
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_77071619
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 21:27 schreef Arn0 het volgende:
    Veel van die singles staan ook niet op de albums. Vooral ten tijde van de eerste twee albums waren de singles beter dan de albums (Clash city rockers, Whiteman in Hammersmith Palais, I fought the law).
      woensdag 20 januari 2010 @ 21:39:11 #100
    159761 Arn0
    Abbey Road
    pi_77071711
    Ja, maar als ik een band ontdek doe ik het het liefste via albums (en chronologisch)
    By hook or by crook, I'll be last in this book.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')