Waarschijnlijk omdat ze het niet kennen denk ik. Dat gaat mijn zoon niet gebeurenquote:Op dinsdag 28 februari 2006 23:08 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
Enfin voor de kenners vertel ik niets nieuws, maar wel rijst de vraag waarom luistert de jeugd niet maar dit soort groepen ipv de overschatte en retro Arctic Monkees?
waarschijnlijk omdat zxe te jong zijn, op een gegeven moment zal de echte liefhebber hun muziek wel ontdekken...
Dat is onvindbaarquote:Op dinsdag 28 februari 2006 23:17 schreef Soul79 het volgende:
Was hier nog geen topic over!!?!?
quote:Oja en Sandinista is hun beste albumKom maar op met het commentaar
En "Loose This Skin" is het beste nummer.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 23:17 schreef Soul79 het volgende:
Oja en Sandinista is hun beste albumKom maar op met het commentaar
Ik vind Combat Rock eigenlijk ook een geweldig albumquote:Op dinsdag 28 februari 2006 23:17 schreef Soul79 het volgende:
Ik had hem eerst op twee bandjes. Gezien de vele filler heb ik daarvan een compilatie gemaakt dat op 1 bandje paste. En toen mijn casetterecorder het vorig jaar begaf heb ik die nummers gedownload.quote:Op woensdag 1 maart 2006 10:08 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
vind jij de career opportunities-verise met de zingende kinderen zo goed??? je zal wel de verkeerde gedownload hebben. Die versie van Sandinista is waardeloos... en lose this skin is ook al een uitglijder van formaat qua zang dan.
Washington bullets mis ik dan evenals Lets go crazy
nog eens downloaden zou ik zeggen
Sandinista!quote:Op woensdag 1 maart 2006 20:41 schreef spacemangraig het volgende:
Stel dat ik alleen London Calling heb, wat is dan de volgende die ik moet halen?
Bij mij doet ie dat met TENquote:Op woensdag 1 maart 2006 20:26 schreef tong80 het volgende:
Jeugdhelden
Briljante band. Vanaf hun punktijd tot de experimentelere periode.
London Calling wisselt met Astral Weeks van Van Morisson altijd stuivertje wat het beste album ooit is.
Zoveel slechte nummers staan er niet op Sandinista! Het probleem van Sandinista! is dat vrijwel de helft gewoon geen echte nummers te noemen zijn. Het is opvulling, meer niet. Het bestaat uit dubs, songs achterstevoren, gast- zangeressen en kinderen etc. etc.quote:Op woensdag 1 maart 2006 21:00 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Sandinista!
Nee geintje doe die maar niet, daar staan veel goeie nummers op maar ook veel slechte.
Doe maar Give 'em enough rope, die is van een jaar eerder dan LC.
Jammer alleen dat in het duet van Hitsville UK de vrouwelijke stem 2x zo nadrukkelijk aanwezig is dan de stem van Mick Jones. Heel leuk dat Mick Jones zijn toenmalig vriendinnetje daar een plezier mee wou doen, mij doet ie daar geen plezier mee. Lose This Skin had ook veel beter kunnen zijn met de stem van Joe Strummer. Ik erger me daar gewoon aan.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 22:34 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
Je vergeet Hitsville Uk, dat is zelfs nog een Single geweest:
Mijn versie van Sandinista!
The Mag 7
Hitsville U.K.
Junco Partner
Ivan meets G.I. Joe
Somebody got murdered
One more Time
Lightning Strikes
Up in Heaven
Lets go Crazy
The Sound of Sinners
Police on my Back
The Call Up
Washington Bullets
Charlie don't Surf
Kingston Advice (een nummer met twee verschillende melodielijnen , waarvan er maar 1 goed is , jammer)
de rest zijn mislukte goede songs als Something about England, Lose this skin en Silicon ein Sapphire (een nieuwe nog niet bekende muziekstijl wordt hierop geintroduceerd haha Gary Numan meets Reggae)
Het leuke van Lose this skin is dat het niet een nummer van The Clash is, maar van Timon Dogg, een violist die ook in de laatste versie van The Mescaleros zat. Hij heeft het nummer geschreven en gezongen en enkele leden van The Clash spelen mee als backingband.quote:Op woensdag 1 maart 2006 10:08 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
vind jij de career opportunities-verise met de zingende kinderen zo goed??? je zal wel de verkeerde gedownload hebben. Die versie van Sandinista is waardeloos... en lose this skin is ook al een uitglijder van formaat qua zang dan.
Washington bullets mis ik dan evenals Lets go crazy
nog eens downloaden zou ik zeggen
Dat vind ik (na het vreselijke Cut the crap) de slechtste Clash-plaat: vlees nog vis. Een slechte herhalingsoefening van het eerste album - terwijl de singles uit die tijd wel briljant zijn...quote:Op woensdag 1 maart 2006 21:00 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Sandinista!
Nee geintje doe die maar niet, daar staan veel goeie nummers op maar ook veel slechte.
Doe maar Give 'em enough rope, die is van een jaar eerder dan LC.
Als dat dezelfde is als het 'officieus' officieel uitgegeven Live USA wel ja.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 22:57 schreef Juichtoon het volgende:
[..]
Zijn jullie ook in het bezit van de bootleg Chaos In New York? Deze bootleg is oh zo machtig met veel materiaal van Sandinista!
Ik heb echt veel van The Clash (cds, bootlegs e.d.) maar ik weiger Cut the Crap aan te horen. Een Clash zonder Mickquote:Dat vind ik (na het vreselijke Cut the crap) de slechtste Clash-plaat: vlees nog vis. Een slechte herhalingsoefening van het eerste album - terwijl de singles uit die tijd wel briljant zijn...
quote:" 'Complete Control' was written by Mick, both lyrics and music.... I would hazard to guess that the post-bridge ranting ad-libs in 'Control' are Joe's alone. I can't imagine Mick writing, "You gotta blega onarega onarega andnoga / That means YOU!"
Nee, Live USA is uit '79, voor Sandinista! dus. Maar met Live USA is ook niks mis met een mooie Capitol Radio. Ik had het over een andere show waarvan Complete Control, Train in Vain en The Guns of Brixton op de From Here To Eternity CD staan.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 15:07 schreef belsen het volgende:
[..]
Als dat dezelfde is als het 'officieus' officieel uitgegeven Live USA wel ja.
quote:Verdacht van terrorisme door meezingen
Een 24-jarige Britse man is aangehouden
op verdenking van terrorisme omdat hij
in een taxi meezong met een lied van
punkgroep The Clash.De taxichauffeur
belde de politie omdat de man zong:"Het
is nu oorlog,de strijd komt eraan."
tt 420
Nu de rest nogquote:Op maandag 17 april 2006 16:47 schreef cappp het volgende:
kickje!
Ik heb laatste london calling gekocht en combat rock. Wat een band![]()
quote:
Ik zal de lokale platenboer ff bezoekenquote:Op dinsdag 18 april 2006 16:33 schreef Art_Core het volgende:
Sandinista is een aanrader, er staan hier en daar wat vullers op omdat ze een driedubbelaar uitgebracht hebben met materiaal dat voor één elpee was bedoeld (om de platenmaatschappij een hak te zetten), maar het is een ontdekkingstocht voor de liefhebber. En als je uit Sandinista 1 elpee zou destilleren is die zeker nog beter dan Combat Rock, wat ook een sterke plaat is.
Ik heb hem grijs gedraaid. Misschien één keer in zijn geheel.Het is gewoon een album dat je mondjesmaat moet nuttigen.quote:Op vrijdag 8 december 2006 07:45 schreef cafca het volgende:
Ik heb nooit het geduld gehad om Sandinista helemaal af te luisteren. D'r staan inderdaad een paar hele fijne nummers op, maar als album is het gewoon teveel m.i.
London Callingquote:Op vrijdag 8 december 2006 09:02 schreef Soul79 het volgende:
Een dubbelalbum dat van a tot z een gelijkmatig hoog niveau heeft, heb ik nog nooit gehoord![]()
Haha, nee, die trekt het toch ook niet helemaal vind ik. Met name tegen het einde, Koka Kola, Card cheat, Four horsemen...quote:
Geweldige nummers die je noemt.quote:Op vrijdag 8 december 2006 09:21 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Haha, nee, die trekt het toch ook niet helemaal vind ik. Met name tegen het einde, Koka Kola, Card cheat, Four horsemen...![]()
Over dat laatste liever geen discussie hoorquote:Op vrijdag 8 december 2006 13:27 schreef MaJo het volgende:
Jee ik heb weer een discussie aangewakkerd
Joe Strummer was best sexy trouwens
mellincollie and the infinite sadness van the pumpkinsquote:Op vrijdag 8 december 2006 09:02 schreef Soul79 het volgende:
Sandinista is gewoon zoals alle bekende goede dubbelalbums, zoals Songs in the key of life of de White Album. De filler is zwak maar de beste nummers behoren tot het eersteklas materiaal![]()
Een dubbelalbum dat van a tot z een gelijkmatig hoog niveau heeft, heb ik nog nooit gehoord![]()
Ook The Fragile van Nine Inch Nails kent eigenlijk geen zwak moment, maar heeft dan weer niet de uitschieters van vorige albums. Sandinista! is zo bijzonder omdat het pretendeert nieuwe soorten crossover te maken. En dan was The Clash ook nog met the Magnificient Seven voorantwoordeijk voor de eerst blanke rapmuziek (verbetering is welkom, als er al eerder een blanke rap op plaat is vastgelegd)quote:Op vrijdag 8 december 2006 14:01 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
mellincollie and the infinite sadness van the pumpkins
en die nieuw 3cd van tom waits komen voor mij in de buurt
Koka is waarschijnijk het zwakste wat er op staat inderdaad, daar is bijna iedereen het over eens. Maar nog altijd is het beter dan alles wat Good Charlotte gemaakt heeft hehequote:Op vrijdag 8 december 2006 09:21 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Haha, nee, die trekt het toch ook niet helemaal vind ik. Met name tegen het einde, Koka Kola, Card cheat, Four horsemen...![]()
Bijna, ik vind het een van de hoogtepunten.quote:Op vrijdag 8 december 2006 14:56 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
[..]
Koka is waarschijnijk het zwakste wat er op staat inderdaad, daar is bijna iedereen het over eens. Maar nog altijd is het beter dan alles wat Good Charlotte gemaakt heeft hehe
Tom Waits kan bij mij niks fout doen, maar de Pumpkins behoren toch wel tot de meer waardeloze prul-acts van de jaren '90quote:Op vrijdag 8 december 2006 14:01 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
mellincollie and the infinite sadness van the pumpkins
en die nieuw 3cd van tom waits komen voor mij in de buurt
En dat is zeker een flinke topickick waardquote:Op vrijdag 5 september 2008 13:23 schreef emokid het volgende:
Jimmy Jazzz Jazzz ze ze zeeee.. Joe StrummerBlijft nog een van de meest epische albums ooit gemaakt dat London Calling.
Moet je inderdaad doen. Het debuut heeft ook lekkere nummers zoals bijvoorbeeld ''I'm So Bored With The U.S.A.''quote:Op vrijdag 5 september 2008 22:21 schreef Nepthys het volgende:
Aan hun andere albums heb ik eigenlijk nog niet genoeg aandacht besteed. *herinnering voor zelf*
Daar ben ik nu ook weer achter gekomenquote:Op dinsdag 28 februari 2006 23:17 schreef Soul79 het volgende:
Het was idd door `The Dead 60's" dat ik dacht: ik moet The Clash weer eens draaien.quote:Op woensdag 1 maart 2006 10:57 schreef =HellFire= het volgende:
Wat is The Dead 60's (die mij er weer toe zette om The Clash weer flink te gaan luisteren) overigens een schaamteloze kopie van The Clash zeg, de vocals, de riffjes, zelfs de achtergrondgeluidjes doen Clashish aan. Maar, tis geen slechte muziek, maar dat is dan ook te danken aan The Clash zelf natuurlijk.
quote:Op zaterdag 19 december 2009 14:14 schreef Bookie65 het volgende:
Thirty years ago this month The Clash released their third album, London Calling. In its scope, ambition and accomplishments it rescued the band from the punk cul de sac and put them on a par with The Beatles and The Rolling Stones. From the moment of release it was an instant classic. Not only that, but it changed the way that people perceived rock forever.
http://www.nme.com/blog/index.php?blog=10&title=10_things_that_wouldn_t_exist_without_th&more=1&c=1&tb=1&pb=1
Eerbetoon aan het 30 jarig jubileum van het album van de in Nederland meest onderschatte band aller tijden.
Beste album ooitquote:Op zaterdag 19 december 2009 15:24 schreef Norrage het volgende:
Wat een band is dit toch
Ben het eigenlijk pas onlangs gaan luisteren, maar wat een veelzijdig album dat London Calling!!
Een jubileum is altijd een topiic waard. Toevallig is het nu 30 jaar London Calling. Een van de meest invloedrijke albums aller tijden.quote:Op zaterdag 19 december 2009 15:50 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Je moet niet zo zeiken, met je haram. Het was gewoon niet topic-waardig.
Eerste deel niet mee eens, wil je met Clash-liefhebbers praten, dan kan dat beter in het centrale topic, dan dat je over ieder dingetje een nieuw topic maakt. Dan verzandt de discussie binnen drie posts met lofuitingen van één woord en daar blijft het dan bij. Ik gun dit nieuwsfeit juist meer.quote:Op zaterdag 19 december 2009 15:59 schreef Bookie65 het volgende:
[..]
Een jubileum is altijd een topiic waard. Toevallig is het nu 30 jaar London Calling. Een van de meest invloedrijke albums aller tijden.
Hebben we het hier over Cut the crap, luister het eens zou ik zeggen...quote:Op maandag 18 januari 2010 22:36 schreef dombo123 het volgende:
London Calling!![]()
Give 'em Enough Rope![]()
Wat heeft iedereen toch tegen dat laatste album.
Punk op zijn best toch?
Nee ik heb het niet over cut the crap.quote:Op maandag 18 januari 2010 23:07 schreef belsen het volgende:
[..]
Hebben we het hier over Cut the crap, luister het eens zou ik zeggen...
Ik vind het helemaal niks, misschien heeft This is England nog iets, maar niet voor The Clash. Het is allemaal zielloze rommel.quote:Op maandag 18 januari 2010 23:15 schreef dombo123 het volgende:
[..]
Nee ik heb het niet over cut the crap.
Maar...
Three Card Trick
This is England
North and South
Dirty Punk
Klinken best lekker! Geef het toe. Zo slecht is Cut the Crap ook weer niet.
Kut drummachine/productie moet het weer verpesten. Vooral de drumintro van het hele album is toch echt om te huilen. (Dictator)
@Bookie65
Sinds wanneer zijn The Pogues door The Clash geínspireerd?
quote:
Namen wel de goede gok met Sandinista.quote:Op maandag 18 januari 2010 23:34 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Volgens mij wil ik alleen This is England kennen. Een goede song, maar niet helemaal goed uitgevoerd. Al geeft die wel goed de tijdsgeest aan. Niemand wist waar popmuziek op dat moment naar toe zou gaan., The Clash nam de verkeerde gok denk ik.
Shane MacGowan begon the Nipple Erectors na het zien van The Clash. De film van dat optreden stond op google video (kan het niet meer vinden. Je zie Shane in het publiek gek doen.)quote:Op maandag 18 januari 2010 23:15 schreef dombo123 het volgende:
@Bookie65
Sinds wanneer zijn The Pogues door The Clash geínspireerd?
Paradiso, Jaap Edenhal en Pinkpop. The Popes ook in Paradiso.quote:Op woensdag 20 januari 2010 18:20 schreef dombo123 het volgende:
Maar niet The Pogues. Nja maakt niet uit.
The Pogues.
Edit: Jij was bij The Pogues? Waar?![]()
Je ziet dan ook de nog onbekende Siouxsie Sioux.quote:Op woensdag 20 januari 2010 07:39 schreef Bookie65 het volgende:
[..]
Shane MacGowan begon the Nipple Erectors na het zien van The Clash. De film van dat optreden stond op google video (kan het niet meer vinden. Je zie Shane in het publiek gek doen.)
Bij een optreden 20 jaar geleden waar ik was speelden ze als extra bonus toegift op het eind alleen Clash songs.
Mooi nu de rest nogquote:Op woensdag 20 januari 2010 21:27 schreef Arn0 het volgende:
Ik wou daarstraks in de Free Record Shop een album van The Clash kopen, hadden ze enkel een singles compilatieSchande! Afijn, het is alleszins beter dan een best of dus alsnog gekocht. Klinkt niet slecht.
Veel van die singles staan ook niet op de albums. Vooral ten tijde van de eerste twee albums waren de singles beter dan de albums (Clash city rockers, Whiteman in Hammersmith Palais, I fought the law).quote:Op woensdag 20 januari 2010 21:27 schreef Arn0 het volgende:
Ik wou daarstraks in de Free Record Shop een album van The Clash kopen, hadden ze enkel een singles compilatieSchande! Afijn, het is alleszins beter dan een best of dus alsnog gekocht. Klinkt niet slecht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |