Na een paar weken niet gespeeld te hebben stond er eindelijk weer een wedstrijd op het programma voor Seolto 5! Vrederust uit vandaag (of eigelijk gisteren). Vol goede moed fietste ik naar het sportcomplex, liep de kantine binnen, om vervolgens te horen dat het afgelast is. Na een korte scheldkannonade besloot ik maar naar het 6e te gaan kijken. Terwijl ik dit aan het doen was, kwam de speler/coach van het 3e naar mij toe met de vraag of ik zin had om met hun mee te doen.
En zo ging ik met hun richting Roosendaal, om de mannen van Alliance 2 voetballes te geven. De eerste helft mocht ik vlaggen. Nu is het nadeel bij Alliance dat de veldne vlak naast elkaar liggen en dus dat je weinig ruimte hebt aan de zijlijn. Dan stonden er ook nog 2 pupillengoaltjes langs de lijn, en nog achter elkaar ook, niet naast elkaar. Zo gebeurde het dat ik tijdens het terugrennen tegen de paal van een van die goaltjes aan liep, en helaas voor mij werd dit nog gezien ook.
Maar goed, de wedstrijd. Al na 1 minuut kregen we een corner en deze werd heel vakkundig, met tegenwind nog wel, het goal ingedraaid. Niet zo heel veel later speelde onze aanvaller een paar man uit en besloot voor eigen succes te gaan, hoewel hij 2 afspeelmogelijkheden had. Aangezien zijn schot in het goal belandde kunnen we hem dit egoïsme vergeven.
Daarna pakte onze keeper een terugspeelbal op, waarna uit de toegekende indirecte vrije trap een tegendoelpunt viel. Hierna werd onze spits nog een keer diep gestuurd. De keeper van de tegenpartij kwam uit, en leek wel richting de cornervlag te lopen. Niemand begreep waarom hij dat deed, maar feit is wel dat het zo heel makkelijk was voor onze spits om de bal in het goal te plaatsen. Om het kort te houden gingen we rusten met een 4-2 voorsprong.
Omdat vlak voor rust iemand vrij hard onderuit geschopt werd, en ze wilden kijken of hij de 2e heflt nog uit kon spelen, moest ik nog eventjes wachten met invallen. Dit bleek te kunnen, dus kwam ik op mijn oude vertrouwde linksbackpositie met nog een goed half uur te spelen, bij een veilige 6-2 voorsprong. Ik kan niet eens ontevreden zijn over mijn optreden en mijn teamgenoten waren dat ook zeker niet. En dat uiteraard op een hoger niveau, en met een hoger tempo, dan ik gewend was.
Wij scoorden nog 2 keer, en Alliance wist nog 1 keer het net te vinden, en zo wonnen we uiteindelijk met 8-3.
Dit betekent overigens mijn eerste seizoensoverwinning, op een vriendschappelijke wedstrijd voor de competitie na
![]()
.