quote:Op dinsdag 28 februari 2006 21:14 schreef classpc het volgende:
Leuk
Kijk eerst eens ff uit naar een andere avaterquote:Op woensdag 1 maart 2006 01:01 schreef Rocksteen het volgende:
Oeh dan kan ik wel, eens even kijken waar je allemaal heen kunt.![]()
Over deze was ik ook nog aan het twijfelen.quote:Op woensdag 1 maart 2006 09:35 schreef Isabeau het volgende:
Ingeschreven voor De Grittenborgh in Hoogeveen
Mooi overzichtje, sommige zijn echt snel volgeboekt! Wel logisch ook natuurlijk dat bijvoorbeeld Pieter Baan centrum zo snel gaat, maar toont wel aan hoe rap je er bij moet zijn voor de goede plaatsen.quote:Op woensdag 1 maart 2006 10:37 schreef Isabeau het volgende:
Overzicht.
Ik hoop dat je een lange tijd mag zitten.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 20:44 schreef p-etr-a het volgende:
Ik ga naar de gevangenis in Zwolle dit jaar.
Wat is van vorig jaar nog weet, is dat op een bepaald moment mensen zich gaan afmelden, en er dan toch weer plaatsen vrijkomenquote:Op woensdag 1 maart 2006 10:59 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Mooi overzichtje, sommige zijn echt snel volgeboekt! Wel logisch ook natuurlijk dat bijvoorbeeld Pieter Baan centrum zo snel gaat, maar toont wel aan hoe rap je er bij moet zijn voor de goede plaatsen.
Misschien wel van plan, maar dat weet ik nog niet zeker. Ik ben nog niet eerder geweest.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 22:26 schreef p-etr-a het volgende:
[..]![]()
Zeker. Ben je ook van plan te gaan of misschien zelfs al eerder geweest?
Tja maar daar moet je dan denk ik ook als de kippen bij zijn... Ik heb nog wel Veldzicht in Balkbrug overwogen, maar dat is om vervoerstechnische redenen niet doorgegaan.quote:Op woensdag 1 maart 2006 20:04 schreef Peter6000 het volgende:
[..]
Wat is van vorig jaar nog weet, is dat op een bepaald moment mensen zich gaan afmelden, en er dan toch weer plaatsen vrijkomen
Lijkt mij ook super interessant, en ik denk zeker dat er in vier uur tijd veel gedaan kan worden. Ik heb ook gemerkt dat de groep een hoop inbreng heeft in het programma, dat was althans vorig jaar wel zo. Vragen worden altijd duidelijk beantwoord en ergens iets langer blijven hangen is geen probleem: degene die je rondleidt heeft alle tijd. Is dat ook jouw ervaring?quote:Pieter Baan is idd interessant, en het duurt ook 4 uur, dus er kan wat dieper op eea worden ingegaan.
Zo moet je het absoluut niet zien, je komt ook niet in contact met de gedetineerden en zal ze haast niet zien. Het gaat er meer om dat mensen die er werken vertellen hoe alles is en dat je kan zien hoe het daar binnen is.quote:Op woensdag 1 maart 2006 20:07 schreef rucksichlos het volgende:
Ik ga wel aapjes kijken in blijdorp.
Bij 2 van de 3 onderdelen wel idd.quote:Op woensdag 1 maart 2006 21:10 schreef p-etr-a het volgende:
Ik heb ook gemerkt dat de groep een hoop inbreng heeft in het programma, dat was althans vorig jaar wel zo. Vragen worden altijd duidelijk beantwoord en ergens iets langer blijven hangen is geen probleem: degene die je rondleidt heeft alle tijd. Is dat ook jouw ervaring?
[..]
In de Rooyse Wissel (TBS) werden vorig jaar de patiënten betrokken bij de rondleidingen, en mochten we ook hun kamers zien etc.quote:Zo moet je het absoluut niet zien, je komt ook niet in contact met de gedetineerden en zal ze haast niet zien. Het gaat er meer om dat mensen die er werken vertellen hoe alles is en dat je kan zien hoe het daar binnen is.
Mag idd nietquote:Op woensdag 1 maart 2006 21:24 schreef Divel het volgende:
Kan op de site bij "veel gestelde vragen" niet zo snel vinden of je er mag fotograferen. Ik dénk haast van niet, maar is er iemand die hier uitsluitsel over kan geven?![]()
Oh dat is wel heel jammer inderdaad, zo was het bij mij absoluut niet. Maar ik hoop echt dat je veel te weten komt bij het Pieter Baan Centrum!quote:Op woensdag 1 maart 2006 22:06 schreef Peter6000 het volgende:
[..]
Bij 2 van de 3 onderdelen wel idd.
Alleen het voorlichtende gedeelte was wat mij betreft echt te kort. Er werden allerlei dingen aangestipt, maar er was niet echt tijd om er dieper op door te gaan, en als je (zoals ik) van te voren al wat dingetjes gelezen had, ook niet zo heel erg veel nieuws onder de zon.
Treffend voorbeeld was, dat er werd aangestipt dat je "een geweten" en berouw moest hebben, en dat dat moeilijk aan te leren is (je hebt het of je hebt het niet), maar dat ze nog wel een poging doen om het ze aan te leren. Bij zo`n opmerking flitsen meteen 5 vragen door mijn hoofd, maar er was dan geen tijd erop door te gaan.
Daarom ben ik ook zo blij dat het Pieter Baan Centrum 4 uur duurt.
Dat is dan wel weer interessant, dat de patiënten het zelf organiseerden. Vonden ze het niet vervelend? De kamers van jongens in de jeugdkliniek en alles hebben ze ons wel laten zien, maar gedetineerden alleen van een afstandje.quote:In de Rooyse Wissel (TBS) werden vorig jaar de patiënten betrokken bij de rondleidingen, en mochten we ook hun kamers zien etc.
Aspect van aapjes kijken/ sensatiezucht speelt natuurlijk ook wel mee hoor.
Maar ook het moderne gebouw en dat enorme hekwerk erom heen, fascineerde.
Wat er zich echt afspeelt, laten ze vast niet zien hoor. Is bij een open dag natuurlijk altijd een selectie van wat ze willen laten zien.quote:Op woensdag 1 maart 2006 23:41 schreef p-etr-a het volgende:
Dat is dan wel weer interessant, dat de patiënten het zelf organiseerden. Vonden ze het niet vervelend? De kamers van jongens in de jeugdkliniek en alles hebben ze ons wel laten zien, maar gedetineerden alleen van een afstandje.
Het idee van zo'n gesloten instelling vind ik sowieso fascinerend, je ziet het altijd maar wat zich daarbinnen afspeelt daar heb je simpelweg geen weet van. Tenminste niet als je er niet werkt of niet iemand kent die er in zit, that is.
Ik denk het ook wel, maar op mij kwam het heel echt over en echt niet alles was even leuk voor die jongens daar...quote:Op woensdag 1 maart 2006 23:57 schreef Peter6000 het volgende:
[..]
Wat er zich echt afspeelt, laten ze vast niet zien hoor. Is bij een open dag natuurlijk altijd een selectie van wat ze willen laten zien.
Dat kan ik me goed voorstellen. Ik hoop eigenlijk dat ze in Zwolle zoiets ook doen, als ik dit nu zo lees.quote:De patiënten kozen er zelf voor mee te doen, als ze niet mee wilden doen mochten ze op hun kamer blijven.
Denk wel dat de meeste in de slotfase van hun behandeling zaten, en ook dat ze natuurlijk 'onder druk' staan van wat ze daar doen. Dat ze, als ze zich correct en gastvrij gedragen, er zelf ook voordeel bij hebben.
En afleiding van de dagelijkse routine.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |