abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35601761
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 12:12 schreef Seneca het volgende:

[..]

Ja hoor, alsof zij een keus had. Je bent als minderjarige afhankelijk van je ouders.

Los daarvan, wat voor statement willen we hier als land nu eigenlijk mee maken? Dat ze wegmoet, okay, maar ze heeft betaald voor haar opleiding, net als iedereen. Wat willen we nu bewijzen door haar niet die paar maanden extra te gunnen?
Dat regels regels zijn, en dat uitzonderingen niet voor elke asielzoeker met een zielig verhaal worden gemaakt? En dat ook zij zich niet kan ontworstelen aan het systeem door te frauderen? En dat ook zij gewoon terug kan gaan naar Kosovo, omdat ze ook daar haar VWO kan halen?
pi_35601944
Mensen denken niet meer rationeel als het om dit soort zaken gaat. Men kijkt al nog naar de wet en niks anders. Iemand het land uitgooien die weinig misdaan heeft zou eigenlijk bij elk normaal mens niet normaal moeten zijn. Maar ja, ze is niet van hier dus krijgen mensen al gauw een waas voor de ogen.
pi_35601967
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 12:21 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Mensen denken niet meer rationeel als het om dit soort zaken gaat. Men kijkt al nog naar de wet en niks anders. Iemand het land uitgooien die weinig misdaan heeft zou eigenlijk bij elk normaal mens niet normaal moeten zijn. Maar ja, ze is niet van hier dus krijgen mensen al gauw een waas voor de ogen.
Rationeel denken en dan toch emoties erbij betrekken
pi_35602093
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 12:22 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Rationeel denken en dan toch emoties erbij betrekken
Welke emoties?
pi_35602184
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 12:26 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Welke emoties?
quote:
Iemand het land uitgooien die weinig misdaan heeft zou eigenlijk bij elk normaal mens niet normaal moeten zijn.
quote:
Maar ja, ze is niet van hier dus krijgen mensen al gauw een waas voor de ogen.
Dat zijn toch echt emotionele benaderingen naar een wettelijk issue toe.
pi_35602235
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 12:29 schreef Scorpie het volgende:

[..]

[..]

[..]

Dat zijn toch echt emotionele benaderingen naar een wettelijk issue toe.
Ja, dat laatste wellicht, maar dat is meer een persoonlijke opvatting naar die mensen toe. Dat doet niks af van het eerste.
pi_35602581
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 12:21 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Dat jij nou gewoon fucking soft bent daar kan niemand wat aan doen, maar gelukkig is onze Verdonk dat niet!! Er zijn miljoenen vluchtelingen die hier wel heen zouden willen komen met een zielig verhaal, en die weinig zullen misdoen. Moeten we hun dan allemaal maar hier moeten laten blijven? Kom op zeg, regels zijn regels. Voor Kalou is toch ook geen uitzondering gemaakt? Ga groenlinks stemmen joh
pi_35603232
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 12:42 schreef Gebleekte het volgende:

[..]

Dat jij nou gewoon fucking soft bent daar kan niemand wat aan doen, maar gelukkig is onze Verdonk dat niet!! Er zijn miljoenen vluchtelingen die hier wel heen zouden willen komen met een zielig verhaal, en die weinig zullen misdoen. Moeten we hun dan allemaal maar hier moeten laten blijven? Kom op zeg, regels zijn regels. Voor Kalou is toch ook geen uitzondering gemaakt? Ga groenlinks stemmen joh
Je hebt gelijk zeg. Stel dat we iedere vluchteling die hier heen wil komen om iets bij te dragen aan onze maatschappij zouden toelaten. Dan zouden we misschien wel iets van onze eigen welvaart op moeten geven. Dat kan echt niet!

Je doet net alsof soft zijn iets slechts is. Wij hebben allemaal zo makkelijk praten. We leven in een van de welvarendste landen ter wereld. 90% van de wereldbevolking heeft het slechter dan ons. Maar we gunnen ze niet dat ze naar hier toe komen om een beter bestaan op te bouwen, omdat dat wel eens zou kunnen betekenen dat wij het minder goed krijgen. Zie je dan zelf niet hoe egoistisch dat is?

Ik weet ook wel dat dat een naieve gedachte is. Dat onze economie zou instorten als we onbeperkt asielzoekers zouden toelaten. Maar dat regels regels zijn is een non-argument. Veel mensen waren tegen de invoering van de identificatieplicht. Betekent dat omdat het nu een regel is dat je er niet kritisch meer tegenover mag staan? Dat vind ik niet.

Daarbij zou ik niet in een land willen wonen waar de wet niet meer voor interpretatie vatbaar is. Dan krijg je situaties zoals in Amerika, waar je voor een drugsvergrijp minimaal 15 jaar celstraf krijgt, of dat nou cocaine verhandelen of een zakje wiet verkopen is. Maar hey, regels zijn regels, nietwaar?

Ik vind ook dat Taida wegmoet. Maar of ze nou nu weggaat, of over 4 maanden, wat maakt dat voor ons voor verschil? Voor dit meisje maakt het het verschil tussen wel of geen diploma. Ik vind het een hele enge ontwikkeling dat 'regels zijn regels' tegenwoordig belangrijker lijkt te zijn dan een stukje menselijkheid en coulance.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_35603273
quote:

[..]

Het is juist lef om te zeggen kom maar hierheen, verrijk onze cultuur omdat jullie land fucked up is. En selecties moeten daarbij uiteraard gehanteerd worden want we willen natuurlijk geen herrieschoppers, luierikken of criminelen hierheen halen. Het gaat mij om gevallen zoals Taida, die het liefst zo snel mogelijk weer terug willen als het kan. Ik stem trouwens geen GroenLinks. Bezorgen me toch net iets te vaak kromme tenen.
  woensdag 1 maart 2006 @ 13:10:09 #135
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_35603344
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 13:07 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Het is juist lef om te zeggen kom maar hierheen, verrijk onze cultuur omdat jullie land fucked up is. En selecties moeten daarbij uiteraard gehanteerd worden want we willen natuurlijk geen herrieschoppers, luierikken of criminelen hierheen halen. Het gaat mij om gevallen zoals Taida, die het liefst zo snel mogelijk weer terug willen als het kan. Ik stem trouwens geen GroenLinks. Bezorgen me toch net iets te vaak kromme tenen.
Ze komt hier, doet een opleiding en gaat weer weg...

Ja, da's handig voor Nederland...
pi_35603387
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 13:10 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Wat maakt het uit? Ze heeft zelf voor haar opleiding betaald. Het kost Nederland geen cent!
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  woensdag 1 maart 2006 @ 13:13:01 #137
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_35603436
Wie heeft trouwens die studie betaald? tot zo ver?

lijkt me wel apart dat iemand de hele studie zelf kan betalen....
GOD IS A LITTLE KID WITH AN ANTFARM
pi_35603448
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 11:47 schreef Loontjah het volgende:
Tja regels zijn regels, als het een marokaan was geweest dan was er niet zo veel heisa over geweest !
Een marokaan die bijna zijn VWO heeft afgerond, daar zijn er helaas niet zoveel van
Even a broken clock is right twice a day.
pi_35603480
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 13:10 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Ze kwam hier vanwege een oorlog in Kosovo remember? Het is er nog steeds een wespennest trouwens.
  woensdag 1 maart 2006 @ 13:17:32 #140
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_35603570
quote:

[..]

Eens.. regels zijn regels en ze moet gewoon vertrekken...

maar dat neemt niet weg dat dat wmb ook over 3 maanden kan hoor... Als ze nu de kans krijgt om haar examen te doen, gaat ze een betere toekomst tegemoet en is de kans dat zij of haar kinderen terugkomen een stuk kleiner lijkt me...
Laat dat mens haar examen doen, desnoods nog de diploma-uitreiking en dan moven met die muts.. iedereen blij...
en dat gelul over dat Franse visum moet ook maar eens kappen... dat deed Hirshi Ali ook en om de een of andere reden mocht die ook blijven
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_35603619
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 13:11 schreef Seneca het volgende:

[..]

Wat maakt het uit? Ze heeft zelf voor haar opleiding betaald. Het kost Nederland geen cent!
Als ik dan toch ga miereneuken: Wie betaald het papier voor haar diploma?
pi_35603641
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 13:14 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Ze kwam hier vanwege een oorlog in Kosovo remember? Het is er nog steeds een wespennest trouwens.
Maar geen oorlog! Terug ermee
  woensdag 1 maart 2006 @ 13:19:48 #143
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_35603645
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 13:19 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Als ik dan toch ga miereneuken: Wie betaald het papier voor haar diploma?
Daar heb ik nog wel een eurootje voor over
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_35603668
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 13:19 schreef teamlead het volgende:

[..]

Daar heb ik nog wel een eurootje voor over
Cool! Geef mij dan ook ff geld, ik wil ook nog wat diploma`s verdienen door te frauderen, pass mij doekoe
  woensdag 1 maart 2006 @ 13:31:56 #146
73006 PaRaR
Geboren en getogen
pi_35604020
VERDONK FOR PM!

TAIDA
pi_35604816
Weet je wat het stomste is.
Taida woonde bij een gastgezin, de school had een fonds voor haar die haar boeken en de rest betaalde. Taida kostte de regering helemaal niks, totdat het gekut kwam met rechtzaken. Als Verdonk Taida gewoon gewacht had tot haar diploma had, was Taida zo weer terug gegaan om ergens anders te leren en had de regering ook niet zoveel geld hoeven te verspillen. Dat geld wat er nu voor die rechtzaken e.d. gebruik is, hadden ze beter iets nuttigs van kunnen doen!
Life is the road
Now and forever
Wonderful journey
Richard Marx & Donna Lewis - At The Beginning
  woensdag 1 maart 2006 @ 13:59:41 #148
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_35604873
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:34 schreef Mainport het volgende:
Niets optiefen, ze is een verrijking voor Nederland!
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  woensdag 1 maart 2006 @ 14:00:03 #149
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_35604882
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:33 schreef Avery het volgende:

[..]

wat heeft ze verkeerd gedaan
Zij is op vakantie gegaan in het land waar ze uit vertrokken is schijnt.
Dit nadat ze geld had gekregen om weg te gaan. Maar mevrouw kwam via een ander land weer Nederland binnen.

Zoiets was het. Ze heeft in ieder geval niet de regels nageleeft.
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_35604888
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 13:58 schreef -Marlii- het volgende:
Weet je wat het stomste is.
Taida woonde bij een gastgezin, de school had een fonds voor haar die haar boeken en de rest betaalde. Taida kostte de regering helemaal niks, totdat het gekut kwam met rechtzaken. Als Verdonk Taida gewoon gewacht had tot haar diploma had, was Taida zo weer terug gegaan om ergens anders te leren en had de regering ook niet zoveel geld hoeven te verspillen. Dat geld wat er nu voor die rechtzaken e.d. gebruik is, hadden ze beter iets nuttigs van kunnen doen!
Ooooooooooooffffffffffffffffff, Taida had zich neergelegd bij het besluit en het feit dat ze gepakt was, haar boeltje bij elkaar geraapt en vertrokken, had het ook geen geld gekost!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')