abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39043061
Goede wraak
  dinsdag 20 juni 2006 @ 18:52:20 #52
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_39044568
Mensen van de oude stempel willen ook nog wel eens zo reageren
Wat zei je vriendin ervan, avotar?
(Un)masking for the greater good.
pi_39044892
Zoiets had ik ook meegemaakt. Ik had pas net met mijn vriendin toen ze belijdenis deed. Dus ik zag na de kerkdienst de hele familie voor het eerst dus ik ging netjes iedereen af. Haar oma kwam later pas en die ging dus ook iedereen af en kwam dus ook bij mij en gelijk zo van ik hoop dat jij maar snel mag volgen, dus maar een beetje in het midden gelaten.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 19:22:36 #54
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_39045612
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:34 schreef avotar het volgende:

Opa beent weg, zwaar kerkelijke nichtjes van 16 zitten ons met rood hoofd aan te kijken...
ik (wraak nemend): ja en we neuken nog ook....

Binnenkort ga ik een keer vertellen dat ik van huis uit katholiek ben...

Gelovig ok, maar als je niet eens door hebt dat andere mensen misschien wel wat andres over bepaalde zaken denken dan jij dan krijg je dit soort dingen ja.
[KNE]-Mod
pi_39045693
Probeer eens om lessen religie/filosofie te krijgen van een zwaar gelovige man die je indoctrineert met video's over immorele vrouwen die een abortus laten plegen omdat ze op vakantie gaan en die in een discussie zwaar geschokt is als iemand zegt dat ze seks voor het huwelijk niet onder alle gevallen afkeurt, als je maar om iemand geeft e.d. Het is maar goed dat niemand begonnen is over one night stands, anders hadden ze de man kunnen gaan reanimeren.
Sanity is (not) statistical
pi_39046018
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 14:52 schreef WeirdMicky het volgende:
Je weet wel, je krijgt een verhaal van 'toen voelde ik God blabla', terwijl ik enkel dacht: *zucht.
Herkenbaar.. Ik heb dergelijke verhalen van mijn moeder gehoord, in die trend van "ik begrijp er eigenlijk geen fuck van waarom je niet gelooft, luister eens naar mijn geloofsbetuiging, wat heb je nu te zeggen?'" Niet dat ze het zo letterlijk zei natuurlijk, maar zo kwam het wel over. Tsja, als diepgelovige moeder is het best moeilijk om het te slikken als je bloedeigen christelijk opgevoede dochter de steun van God tijdens de operatie aan en herstellen van borstkanker afdoet als klinkklare onzin...
pi_39046128
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:34 schreef avotar het volgende:
Ik heb het vorige week gehad bij de verjaardag van mijn vriendin d'r oma.

Haar opa kwam ineens op ons afstormen (achtergrond: we hebben pas een huis gekocht, zijn druk aan het klussen, gaan er waarschijnlijk september in, vriendin en haar familie zwaar gereformeerd, maar vriendin vrijgemaakt)

We kwamen daarvoor al binnen, hadden de hele avond geklust, maar wilden toch even langskomen... daar werden we al zo aangekeken van okay..

maar goed.. opa stormt op ons af...

opa: zeg avotar en vriendin van avotar, hoe staat het met jullie huisje?
ik: nou gaat de goede kant op opa, we hopen er met 3 maanden toch echt wel in te zi.......
opa: wanneer gaan jullie trouwen dan?
ik: eh trouwen?
opa: ja trouwen, wanneer dan?
ik: nou ja ehm, tja.. trouwen.. poeh.. het zit uiteindelijk wel in de planning, maar eh voorlopi...
opa met ineens opzettende hard kloppende ader): dus je wil zeggen dat dat ook nog vijf jaar duren kan?
ik: (denkend of 10, of 15 of 20) ehm ja
opa met wijsvinger: dan vind ik dat jullie een zeer verkeerde start aan het maken zijn, maar denk daar nog maar eens goed over na
ik: (denkend misschien fok ik wel eerst een koter of 12 zoals u gedaan heeft):

Opa beent weg, zwaar kerkelijke nichtjes van 16 zitten ons met rood hoofd aan te kijken...
ik (wraak nemend): ja en we neuken nog ook....

Binnenkort ga ik een keer vertellen dat ik van huis uit katholiek ben...
Schitterend
pi_39047107
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:14 schreef Vlindertje87 het volgende:

[..]

Ik merk er vrij weinig van zoals ik al zei. Hij geloofd gewoon in God, jah kan het moeilijk omschrijven, hij is naar mijn idee er niet echt mee bezig.
Hij geloofd, daar is het nu ook mee gezegd. Voordat we wat kregen ging hij nog braaf iedere week naar de kerk, maar ja zn moeder is wel best wel streng gelovig en ook ouderling enzo, dus vrijwel gedwongen. Op dit moment gaat hij 1x in de 2 maand, eigenlijk nog minder soms. En dan is het meestal ook puur omdat zn moeder vraagt of hij weer eens een keer meegaat.

Daarnaast denk ik persoonlijk niet dat het in de toekomst problemen gaat brengen. Zoals ik al zei, hij weet hoe ik er tegenover sta en we respecteren dat van elkaar, hij moet mij zijn geloof niet gaan opdringen en dat doet hij ook echt niet.
Ik heb wel eens gevraagd of hij nog naar de kerk zou gaan etc als we samen zouden wonen enzo, dat zou hij wel doen, maar alsnog niet vaker dan nu het geval is.
Ook hebben we het er al over gehad mochten we eventueel kinderen krijgen, ik wil niet dat ze een geloof opgedrongen krijgen, dus ze zouden waarschijnlijk wél naar een christelijke school gaan, maar wel zelf die keuze kunnen maken zodra ze dat willen. ( hoe omschrijf ik het anders )

Hij houdt zich niet echt aan alles in de bijbel ofzo, totaal niet mee bezig, gelukkig. Daarnaast is hij zich er ook wel van bewust dat er gemakkelijk dingen in kunnen staan die niet kloppen etc. Dus hij is niet naief of wat dan ook ermee bezig.

Naja weet niet hoe ik anders moet omschrijven hoe hij er een beetje tegenoverstaat, ben ik niet zo goed in sorry

Hoe ben jij zo opeens van je geloof afgestapt? ( las dat jij vroeger wel christelijk was? )
Dan heb jij nog mazzel, ik ken een meisje, gereformeerd vrijgemaakt, maar die lijkt zo geindoctrineerd van het geloof van huis uit, vader ouderling, moeder zingt in het koor, zus zit in diverse commissies en zelfs haar ouders hebben tegen mij gezegd dat dat meisje (hun dochter) voor zichzelf moet leren denken... Nou dat zegt al voldoende lijkt mij... Voor elke vraag die ze heeft en waar ze niet uitkomt, gaat ze tot God bidden, dat tot hieraantoe goed, maar ze heeft zelf het idee dat ze antwoord krijgt van hem...

Misschien dat meespeelt, haar onzekerheid, psychologische achtergrond (psychoge gehad, opgenomen geweest in Wolfheze enz., aan de medicatie die haar gevoelens onderdrukt enz.).
Maar ze hangt teveel aan de kerk, ze zal ook geen sex voor het huwelijk willen hebben, zegt ze en zelfs een kus voelt als sex bij haar, knuffelen voelt al fout aan...
Ze volgt ook de regels van de kerk, trouwen met iemand uit de kerk...

Ik had dus ooit een vriendschap met haar, totdat ze vreemd begon te doen en mij ineens zo benaderde dat ik had van zoiets had van "wat wil je nu eigenlijk"?

Ik denk dat als je een relatie aangaat met iemand die zwaar gelovig is, dat nooit standhoud, maar dat is mijn idee...
pi_39047511
Zwaar gelovigen zijn ook gewoon enge mensen. Welke ongelovige wil daar nou in godsnaam een relatie mee.

Om zo streng te geloven moet je wel bepaalde elementen in je leven missen die voor mij onmisbaar zijn in een relatie. En dan heb ik het nog niet eens over geen seks voor het huwelijk. ( )
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_39059362
Ikzelf (Turkse) heb bijna 2 jaar met een Nederlandse jongen gehad. Het is nu 1,5 maand uit.
Gelukkig geloofde hij wel in God, dus qua religie stonden we wel gelijk. Totdat ik na ging denken over de toekomst, zeg maar wanneer je kinderen gaat krijgen.
Ik kreeg dan spontaan hoofdpijn. Het is een totaal andere wereld als je je kinderen op 2 andere manieren wilt/gaat opvoeden. Die risico wou ik niet nemen.
  woensdag 21 juni 2006 @ 00:26:55 #61
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_39059507
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 00:23 schreef FaTaaL het volgende:
Ikzelf (Turkse) heb bijna 2 jaar met een Nederlandse jongen gehad. Het is nu 1,5 maand uit.
Gelukkig geloofde hij wel in God, dus qua religie stonden we wel gelijk. Totdat ik na ging denken over de toekomst, zeg maar wanneer je kinderen gaat krijgen.
Ik kreeg dan spontaan hoofdpijn. Het is een totaal andere wereld als je je kinderen op 2 andere manieren wilt/gaat opvoeden. Die risico wou ik niet nemen.
Maar jullie hadden wel enigzins gelijkwaardige ideeën over het leven dus? Denk je dat er echt een enorme moeilijkheid ligt met twee geloven samen qua opvoeden dan?
[KNE]-Mod
  woensdag 21 juni 2006 @ 00:28:52 #62
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_39059568
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 19:24 schreef Maeghan het volgende:
Probeer eens om lessen religie/filosofie te krijgen van een zwaar gelovige man die je indoctrineert met video's over immorele vrouwen die een abortus laten plegen omdat ze op vakantie gaan
Ik hoorde eens dat er in de abortuskliniek opvallend veel christelijke meisjes komen die buiten medeweten van de ouders daarheen gaan. Ze denken dan een apart geval te zijn, want die andere meisjes zijn natuurlijk allemaal sletten, maar bij hen was het een ongelukje. Terwijl het misshcien wel is dat een ander meisje dat ze kennen een dag eerder er was, bij wijze van spreke.

Hmm, had ik dit al niet gezegd in dit topic?
[KNE]-Mod
  woensdag 21 juni 2006 @ 00:31:18 #63
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_39059652
Ohja, whatsup with all die kerksplitsingen? Hervormd/gereformeerd is toch juist ook het zelf de bijbel lezen etc. dit als tegenreactie tegen de oude katholieke doctrine, maar blijkbaar is een andere interpretatie wel weer genoeg voor weer een scheuring. Die verenigde kerken hebben ook al weer tig splintergroepen opgeleverd.
[KNE]-Mod
pi_39059826
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 00:26 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Maar jullie hadden wel enigzins gelijkwaardige ideeën over het leven dus? Denk je dat er echt een enorme moeilijkheid ligt met twee geloven samen qua opvoeden dan?
Nou ik had zelf helemaal geen moeite in waar hij in geloofde. Andersom was het ietsjes anders.
Voordat hij mij kende was hij een, hoe je het nu noemt, anti-islamiet. Nadat hij mij leerde kennen, is dat sterk veranderd.
Ik ben niet streng gelovig en hij ook niet. Zolang we maar normaal tegen elkaar deden en wat God verboden hadden, dat deden we!
Wij hadden bewust voor ons gekozen maar ons ongeboren kindje niet. Het grootste obstakel was dat ik voor besnijdenis was, hij niet. Terwijl dat zo'n belangerijke regel is, dat ik het moet doen uit principe.
Daarnaast waren er hele kleine cultuurverschillen. En mijn moeder was het er niet mee eens,
pi_39061377
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 00:36 schreef FaTaaL het volgende:
Het grootste obstakel was dat ik voor besnijdenis was, hij niet. Terwijl dat zo'n belangerijke regel is, dat ik het moet doen uit principe.
Toch alleen bij een jongetje mag ik hopen?
  woensdag 21 juni 2006 @ 09:15:51 #66
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_39063925
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 18:52 schreef Natalie het volgende:
Mensen van de oude stempel willen ook nog wel eens zo reageren
Wat zei je vriendin ervan, avotar?
Tja.. die heeft het er toch een beetje lastig mee. Ze vindt inderdaad zelf ook dat we nog maar niet moeten gaan trouwen.. laten we eerst maar samenwonen... Het enige dat zij wil is als we ooit aan kinderen zouden beginnen, dat we dan wel getrouwd zijn... en daar ben ik zelf ook wel een voorstander van, mits het allemaal te plannen is.

Verder kunnen we er wel om lachen. Haar ouders ook gelukkig. Haar pa (van wiens kant het gereformeerde deel komt) heeft het er moeilijker mee, maar geeft ons wel gelijk. Hij zegt gewoon.. ik hoef het er niet mee eens te zijn, het is jullie leven. En jullie redenen om niet te trouwen zijn voor mij meer dan voldoende.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  woensdag 21 juni 2006 @ 09:18:14 #67
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_39063974
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 19:22 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Gelovig ok, maar als je niet eens door hebt dat andere mensen misschien wel wat andres over bepaalde zaken denken dan jij dan krijg je dit soort dingen ja.
Precies.. en ik moet heel eerljk bekennen dat ik wel op het moment zat te wachten. De goede man is de 80 ruim gepasseerd, dus een dergelijke opvatting kan je wel verwachten en verwachtte ik ook. Ik trek gewoon dit gezicht als hij erover begint, en verder laat ik het een beetje langs me heen glijden.

Ik bedoel, ondanks alles is het toch "de tweede zonde"..
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_39072953
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 02:09 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Toch alleen bij een jongetje mag ik hopen?
Ja hoor. Hijzelf was niet besneden en dat vond ik helemaal niet erg
pi_39074448
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 13:31 schreef FaTaaL het volgende:

[..]

Ja hoor. Hijzelf was niet besneden en dat vond ik helemaal niet erg
Toch lelijk dat je relatie deels uitging om het geruzie van de voorheid van jullie ongeboren kind.
  woensdag 21 juni 2006 @ 14:31:35 #70
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_39075370
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 09:18 schreef avotar het volgende:

[..]

Precies.. en ik moet heel eerljk bekennen dat ik wel op het moment zat te wachten. De goede man is de 80 ruim gepasseerd, dus een dergelijke opvatting kan je wel verwachten en verwachtte ik ook. Ik trek gewoon dit gezicht als hij erover begint, en verder laat ik het een beetje langs me heen glijden.

Ik bedoel, ondanks alles is het toch "de tweede zonde"..
Klinkt me erg bekend in de oren; jouw samenwonen verhaal. Mijn vriendin wilde eerst ook niet samenwonen; officieel omdat ze er 'nog niet aan toe was', maar ik wsit wel beter. Ze was gewoon erg bang voor negatieve reacties vanuit dr (vrijgemaakte familie).
Ze heeft het er met dr familie een beetje over gehad enzo en die stonden er lang niet zo negatief tegenover als dat ze dacht; integendeel zelfs. Dat is maar goed ook; want ik zou alleen al uit principe niet gaan trouwen voordat je gaat samenwonen, én omdat je elkaar dan op een andere manier leert kennen; én vanwege de hypocricy; we wonen allebei in dezelfde stad en eten en slapen al bijna iedere nacht samen...

Tja; en verder heb ik mn potentiele schoonfamilie nu zover gekregen dat als we daar eens slapen (bij verjaardagen ofzo) we samen in 1 kamer (bij gebrek aan een twee persoons bed lig ik op een matras op de grond; nou ja... ) mogen slapen. Dat was echter niet voordat ik principieel weigerde om daar ooit nog te slapen zolang bovenstaande niet zou mogen...

je loopt altijd best tegen veel dingen aan; ook eens een gesprekje gehad met een tante oid van dr; die helemaal lyrisch over het geloof begon te doen; en god dit en god... Het kwam erop neer dat het geloof zoveel beter was dan het ongeloof. het begon me erg te irriteren.. Toen ze mij daarop vroeg of ik ooit gelovig was geweest zei ik dat ik altijd al ongelovig was, en dus niet later in mijn leven tot inkeer ben gekomen... vond ze niet leuk, maar ja, ik vind het ook niet leuk om op een verkapte manier voor minderwaardig mens te worden uitgemaakt omdat ik niet gelovig ben.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_39087818
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 00:31 schreef ThE_ED het volgende:
Ohja, whatsup with all die kerksplitsingen? Hervormd/gereformeerd is toch juist ook het zelf de bijbel lezen etc. dit als tegenreactie tegen de oude katholieke doctrine, maar blijkbaar is een andere interpretatie wel weer genoeg voor weer een scheuring. Die verenigde kerken hebben ook al weer tig splintergroepen opgeleverd.
Die interpretatie is al erg genoeg, als je nagaat dat er al zoveel stromingen zijn in het gereformeerde kerk gebeuren, de indoctrine die het geloof in sommige stromingen heeft is zo erg dat het voor de kinderen dan gewoon erg is... Ze moeten dit, ze moeten dat, anders doen ze niet wat God wil. Als je als meisje als maagd het huwelijk in wil, oke, dan begrijp ik dat, maar als het motief de indoctrinatie van de kerk is, dan zeg ik, waar is je eigen wil... Dioe dat voor jezelf, maar niet omdat God zegt dat dat zo hoort, datzelfde geldt ook voor het huwelijk binnen de geloofstroming, omdat het anders fout zou zijn...

Maar hoe het ook zij, in een relatie sta je met zijn tweeen en niet de familie erom heen, als jij je in een relatie laat beinvloeden door familie of kerk is je relatie niet gebaseerd op iets goeds... Dan kun je er beter meteen uitstappen...
pi_39089495
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 14:09 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Toch lelijk dat je relatie deels uitging om het geruzie van de voorheid van jullie ongeboren kind.
Ik zei het al eerder, het gaat om het principe. Dat hij niet is besneden zou niet veel uitmaken, voor mij of mijn famlie. Hij is immers geen moslim en een vent van 31! Lijkt me niet gezond om die nog te laten besnijden...scary!
  donderdag 22 juni 2006 @ 11:07:30 #73
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_39104930
Kan iemand mij zijn mening geven over mijn situatie:

Ik heb een gelovige vriendin. Nu moet je weten dat zij niet kerkelijk is, enkel wanneer "het zo hoort" (begrafenis, kerstmis etc.) . Zij wil niet trouwen, ook niet voor de kerk (ja, we seksen wel!), en heeft zich naar mijn weten niet verdiept in de Bijbel, enkel de verhaaltjes die ze op de basisschool te horen kreeg en de verhalen die in de kerk verteld worden. Met andere woorden: een typisch "ik weet niet beter, want ik ben zo opgevoed" gelovige.

Nu is haar hele familie van dezelfde strekking, de een wat geloviger dan de ander. Haar oma is een jaar geleden overleden. Op dat moment was ik ook precies hetzelfde als haar. Gelovig, maar "het zal allemaal wel".
Nu, één jaar later, ben ik zo agnostisch als maar zijn kan, en dit weet mijn vriendin ook. Zij heeft er geen moeite mee. Haar ouders iets meer moeite, maar omdat ik goed lig in de familie, accepteren ze het.
Maar nu komt het: afgelopen jaardienst kwam de eerste jaardienst van haar oma. Hele familie natuurlijk aanwezig. Ik heb haar aangegeven dat ik de hosti niet wilde gaan halen, maar dat ik wel aanwezig zou zijn in de kerk, uit respect voor haar oma en rouwende familie. Dit vond ze echter maar niks. Wat zou haar familie wel niet denken? Doe het dan voor haar oma, was haar devies. Ik probeerde uit te leggen dat de symboliek van de hosti voor mij nou net de essentie was van geloven en dat ik daar niet meer mee bezig wil zijn.

Nou ja, na veel gepraat heb ik maar besloten de hosti preventief te gaan halen, om gezanik te voorkomen. Haar familie is erg trots en verheft zich nogal eens boven anderen. Het expliciet tonen dat ik niet geloof zou een stempel kunnen drukken op mij als persoon. Dat betekent dat ik in ieder geval de komende tijd moet "doen alsof". Gelukkig komt kerkgang met haar niet zo heel vaak voor.

Nu is mijn "uit de kast komen" nogal vers, en kan het zijn dat men er nog aan moet wennen. ik weet niet zo goed wat ik nu moet denken/doen. Toch maar die hosti slikken en de symboliek ervan naast me neerleggen? Dit voorkomt gedoe, maar zelf wil ik ervan af. Haar moeder bedankte me trouwens nog achteraf voor het nemen van de hosti.

Ik heb het gevoel dat je gedachtengang (niet geloven) van ondergeschikt belang is bij haar familie. Als je maar "doet wat hoort"...

Wat vinden jullie hiervan?
pi_39105133
Om maar even te reageren op alle reacties die ik gelezen heb.
Zelf ben ik christen. En het fijt dat mensen denken dat je voor het huwelijk geen sex mag hebben omdat de dominee dat zegt of zo is verkeerd gedacht. God heeft sexualiteit als een soort kado gegeven voor getrouwde mensen. In de Bijbel staat dat je moet wachten met sex tot je getrouwd ben.
God heeft vroeger deze aarde gemaakt inclusief ons.
En Hij heeft voor iedereen een plan. Wat zou het leven toch doelloos zijn als het na je dood gewoon klaar is! Voor de slechte mensen eindigd het leven in eeuwig vuur. Maar als je je bekeerd ben je gered. En er zijn ook wel gezellige leuke kerken. Zoals de gemeenschappen. Geloven in dezelfde God en dezelfde Bijbel alleen is alles wat losser en vrolijker.
En praten met God kan echt wel hoor. Je hebt de drie eenheid. De Vader,de Zoon en de Heilige Geest. De Heilige Geest is een plaatsvervanger.
En hou veklaar je mediums zoals Jomanda! Die werken met de kracht van Satan. En als Satan bestaad en dingen kan moet er dus ook een tegenpool zijn. God dus!
Zo heb je ook gebedsgenezingsdiensten over de hele wereld. En dan doet God dus ook echt wel iets met je.
God kent iedereen ook de mensen die bewust niet wil geloven. En God houd van iedereeen omdat we zijn kinderen zijn. Dit is niet om ongelovigen te kwetsen of aan tevallen, maar toch zou het super zijn dat iedereen na zijn dood gered is.
  donderdag 22 juni 2006 @ 12:14:07 #75
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_39107403
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 11:13 schreef sporty het volgende:
En hou veklaar je mediums zoals Jomanda! Die werken met de kracht van Satan.
Want?

En verder, wiens kloon is dit?
Die spelling
[KNE]-Mod
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')