quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:34 schreef avotar het volgende:
Opa beent weg, zwaar kerkelijke nichtjes van 16 zitten ons met rood hoofd aan te kijken...
ik (wraak nemend): ja en we neuken nog ook....
Binnenkort ga ik een keer vertellen dat ik van huis uit katholiek ben...
Herkenbaar.. Ik heb dergelijke verhalen van mijn moeder gehoord, in die trend van "ik begrijp er eigenlijk geen fuck van waarom je niet gelooft, luister eens naar mijn geloofsbetuiging, wat heb je nu te zeggen?'" Niet dat ze het zo letterlijk zei natuurlijk, maar zo kwam het wel over. Tsja, als diepgelovige moeder is het best moeilijk om het te slikken als je bloedeigen christelijk opgevoede dochter de steun van God tijdens de operatie aan en herstellen van borstkanker afdoet als klinkklare onzin...quote:Op dinsdag 20 juni 2006 14:52 schreef WeirdMicky het volgende:
Je weet wel, je krijgt een verhaal van 'toen voelde ik God blabla', terwijl ik enkel dacht: *zucht.
Schitterendquote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:34 schreef avotar het volgende:
Ik heb het vorige week gehad bij de verjaardag van mijn vriendin d'r oma.
Haar opa kwam ineens op ons afstormen (achtergrond: we hebben pas een huis gekocht, zijn druk aan het klussen, gaan er waarschijnlijk september in, vriendin en haar familie zwaar gereformeerd, maar vriendin vrijgemaakt)
We kwamen daarvoor al binnen, hadden de hele avond geklust, maar wilden toch even langskomen... daar werden we al zo aangekeken van okay..
maar goed.. opa stormt op ons af...
opa: zeg avotar en vriendin van avotar, hoe staat het met jullie huisje?
ik: nou gaat de goede kant op opa, we hopen er met 3 maanden toch echt wel in te zi.......
opa: wanneer gaan jullie trouwen dan?
ik: eh trouwen?
opa: ja trouwen, wanneer dan?
ik: nou ja ehm, tja.. trouwen.. poeh.. het zit uiteindelijk wel in de planning, maar eh voorlopi...
opa met ineens opzettende hard kloppende ader): dus je wil zeggen dat dat ook nog vijf jaar duren kan?
ik: (denkend of 10, of 15 of 20) ehm ja
opa met wijsvinger: dan vind ik dat jullie een zeer verkeerde start aan het maken zijn, maar denk daar nog maar eens goed over na
ik: (denkend misschien fok ik wel eerst een koter of 12 zoals u gedaan heeft):
Opa beent weg, zwaar kerkelijke nichtjes van 16 zitten ons met rood hoofd aan te kijken...
ik (wraak nemend): ja en we neuken nog ook....
Binnenkort ga ik een keer vertellen dat ik van huis uit katholiek ben...
Dan heb jij nog mazzel, ik ken een meisje, gereformeerd vrijgemaakt, maar die lijkt zo geindoctrineerd van het geloof van huis uit, vader ouderling, moeder zingt in het koor, zus zit in diverse commissies en zelfs haar ouders hebben tegen mij gezegd dat dat meisje (hun dochter) voor zichzelf moet leren denken... Nou dat zegt al voldoende lijkt mij... Voor elke vraag die ze heeft en waar ze niet uitkomt, gaat ze tot God bidden, dat tot hieraantoe goed, maar ze heeft zelf het idee dat ze antwoord krijgt van hem...quote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:14 schreef Vlindertje87 het volgende:
[..]
Ik merk er vrij weinig van zoals ik al zei. Hij geloofd gewoon in God, jah kan het moeilijk omschrijven, hij is naar mijn idee er niet echt mee bezig.
Hij geloofd, daar is het nu ook mee gezegd. Voordat we wat kregen ging hij nog braaf iedere week naar de kerk, maar ja zn moeder is wel best wel streng gelovig en ook ouderling enzo, dus vrijwel gedwongen. Op dit moment gaat hij 1x in de 2 maand, eigenlijk nog minder soms. En dan is het meestal ook puur omdat zn moeder vraagt of hij weer eens een keer meegaat.
Daarnaast denk ik persoonlijk niet dat het in de toekomst problemen gaat brengen. Zoals ik al zei, hij weet hoe ik er tegenover sta en we respecteren dat van elkaar, hij moet mij zijn geloof niet gaan opdringen en dat doet hij ook echt niet.
Ik heb wel eens gevraagd of hij nog naar de kerk zou gaan etc als we samen zouden wonen enzo, dat zou hij wel doen, maar alsnog niet vaker dan nu het geval is.
Ook hebben we het er al over gehad mochten we eventueel kinderen krijgen, ik wil niet dat ze een geloof opgedrongen krijgen, dus ze zouden waarschijnlijk wél naar een christelijke school gaan, maar wel zelf die keuze kunnen maken zodra ze dat willen. ( hoe omschrijf ik het anders )
Hij houdt zich niet echt aan alles in de bijbel ofzo, totaal niet mee bezig, gelukkig. Daarnaast is hij zich er ook wel van bewust dat er gemakkelijk dingen in kunnen staan die niet kloppen etc. Dus hij is niet naief of wat dan ook ermee bezig.
Naja weet niet hoe ik anders moet omschrijven hoe hij er een beetje tegenoverstaat, ben ik niet zo goed in sorry![]()
Hoe ben jij zo opeens van je geloof afgestapt? ( las dat jij vroeger wel christelijk was? )
Maar jullie hadden wel enigzins gelijkwaardige ideeën over het leven dus? Denk je dat er echt een enorme moeilijkheid ligt met twee geloven samen qua opvoeden dan?quote:Op woensdag 21 juni 2006 00:23 schreef FaTaaL het volgende:
Ikzelf (Turkse) heb bijna 2 jaar met een Nederlandse jongen gehad. Het is nu 1,5 maand uit.
Gelukkig geloofde hij wel in God, dus qua religie stonden we wel gelijk. Totdat ik na ging denken over de toekomst, zeg maar wanneer je kinderen gaat krijgen.
Ik kreeg dan spontaan hoofdpijn. Het is een totaal andere wereld als je je kinderen op 2 andere manieren wilt/gaat opvoeden. Die risico wou ik niet nemen.
Ik hoorde eens dat er in de abortuskliniek opvallend veel christelijke meisjes komen die buiten medeweten van de ouders daarheen gaan. Ze denken dan een apart geval te zijn, want die andere meisjes zijn natuurlijk allemaal sletten, maar bij hen was het een ongelukje. Terwijl het misshcien wel is dat een ander meisje dat ze kennen een dag eerder er was, bij wijze van spreke.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 19:24 schreef Maeghan het volgende:
Probeer eens om lessen religie/filosofie te krijgen van een zwaar gelovige man die je indoctrineert met video's over immorele vrouwen die een abortus laten plegen omdat ze op vakantie gaan
Nou ik had zelf helemaal geen moeite in waar hij in geloofde. Andersom was het ietsjes anders.quote:Op woensdag 21 juni 2006 00:26 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Maar jullie hadden wel enigzins gelijkwaardige ideeën over het leven dus? Denk je dat er echt een enorme moeilijkheid ligt met twee geloven samen qua opvoeden dan?
Toch alleen bij een jongetje mag ik hopen?quote:Op woensdag 21 juni 2006 00:36 schreef FaTaaL het volgende:
Het grootste obstakel was dat ik voor besnijdenis was, hij niet. Terwijl dat zo'n belangerijke regel is, dat ik het moet doen uit principe.
Tja.. die heeft het er toch een beetje lastig mee. Ze vindt inderdaad zelf ook dat we nog maar niet moeten gaan trouwen.. laten we eerst maar samenwonen... Het enige dat zij wil is als we ooit aan kinderen zouden beginnen, dat we dan wel getrouwd zijn... en daar ben ik zelf ook wel een voorstander van, mits het allemaal te plannen is.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 18:52 schreef Natalie het volgende:
Mensen van de oude stempel willen ook nog wel eens zo reageren
Wat zei je vriendin ervan, avotar?
Precies.. en ik moet heel eerljk bekennen dat ik wel op het moment zat te wachten. De goede man is de 80 ruim gepasseerd, dus een dergelijke opvatting kan je wel verwachten en verwachtte ik ook. Ik trek gewoon dit gezichtquote:Op dinsdag 20 juni 2006 19:22 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Gelovig ok, maar als je niet eens door hebt dat andere mensen misschien wel wat andres over bepaalde zaken denken dan jij dan krijg je dit soort dingen ja.
Ja hoor. Hijzelf was niet besneden en dat vond ik helemaal niet ergquote:Op woensdag 21 juni 2006 02:09 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Toch alleen bij een jongetje mag ik hopen?
Toch lelijk dat je relatie deels uitging om het geruzie van de voorheid van jullie ongeboren kind.quote:Op woensdag 21 juni 2006 13:31 schreef FaTaaL het volgende:
[..]
Ja hoor. Hijzelf was niet besneden en dat vond ik helemaal niet erg
Klinkt me erg bekend in de oren; jouw samenwonen verhaal. Mijn vriendin wilde eerst ook niet samenwonen; officieel omdat ze er 'nog niet aan toe was', maar ik wsit wel beter. Ze was gewoon erg bang voor negatieve reacties vanuit dr (vrijgemaakte familie).quote:Op woensdag 21 juni 2006 09:18 schreef avotar het volgende:
[..]
Precies.. en ik moet heel eerljk bekennen dat ik wel op het moment zat te wachten. De goede man is de 80 ruim gepasseerd, dus een dergelijke opvatting kan je wel verwachten en verwachtte ik ook. Ik trek gewoon dit gezichtals hij erover begint, en verder laat ik het een beetje langs me heen glijden.
Ik bedoel, ondanks alles is het toch "de tweede zonde"..
Die interpretatie is al erg genoeg, als je nagaat dat er al zoveel stromingen zijn in het gereformeerde kerk gebeuren, de indoctrine die het geloof in sommige stromingen heeft is zo erg dat het voor de kinderen dan gewoon erg is... Ze moeten dit, ze moeten dat, anders doen ze niet wat God wil. Als je als meisje als maagd het huwelijk in wil, oke, dan begrijp ik dat, maar als het motief de indoctrinatie van de kerk is, dan zeg ik, waar is je eigen wil... Dioe dat voor jezelf, maar niet omdat God zegt dat dat zo hoort, datzelfde geldt ook voor het huwelijk binnen de geloofstroming, omdat het anders fout zou zijn...quote:Op woensdag 21 juni 2006 00:31 schreef ThE_ED het volgende:
Ohja, whatsup with all die kerksplitsingen? Hervormd/gereformeerd is toch juist ook het zelf de bijbel lezen etc. dit als tegenreactie tegen de oude katholieke doctrine, maar blijkbaar is een andere interpretatie wel weer genoeg voor weer een scheuring. Die verenigde kerken hebben ook al weer tig splintergroepen opgeleverd.
Ik zei het al eerder, het gaat om het principe. Dat hij niet is besneden zou niet veel uitmaken, voor mij of mijn famlie. Hij is immers geen moslim en een vent van 31! Lijkt me niet gezond om die nog te laten besnijden...scary!quote:Op woensdag 21 juni 2006 14:09 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Toch lelijk dat je relatie deels uitging om het geruzie van de voorheid van jullie ongeboren kind.
Want?quote:Op donderdag 22 juni 2006 11:13 schreef sporty het volgende:
En hou veklaar je mediums zoals Jomanda! Die werken met de kracht van Satan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |