Duidelijk kaas.. Boerenkaas uiteraard, bij voorkeur niet heel jong..quote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:17 schreef Zwansen het volgende:
Boter laten smelten, ei erin flikkeren, ei bakken, wat gesnipperde uitjes erbij en wat spek erop.
Dan keertje omdraaien en klaar is kees. Misschien nog wat kaas er op het laatst op.
quote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:22 schreef SterkStaaltje het volgende:
Dan wil ik wel eens weten hoe de Cninees dat eitje maakt! Heb wel eens gehoord dat je dat in kokend water moet mikken waarin je een draaikolkje hebt gemaakt, maar dat werd me een zooitje.
Pocheren heet dat.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:22 schreef SterkStaaltje het volgende:
Dan wil ik wel eens weten hoe de Cninees dat eitje maakt! Heb wel eens gehoord dat je dat in kokend water moet mikken waarin je een draaikolkje hebt gemaakt, maar dat werd me een zooitje.
AH, NOG EEN UI-FANATIC.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:28 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Boter, laten smelten, uitjes in kleine stukjes snijden, erbij gooien, ketchup erbij, roeren, ei erover, laten bakken, klaar.
Mijn tip ookquote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:19 schreef SterkStaaltje het volgende:
Deksel erop om de bovenkant ook lekker gaar te krijgen, hoef je hem niet eens om te draaien, en houd je het vocht een beetje in de pan ipv van je afzuigkap
zag ik laatst toevallig bij food & fit ofzo.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:26 schreef Elroyb het volgende:
[..]
Pocheren heet dat.
En nee, dat is mij ook nog niet gelukt
moet je een klein beetje azijn in het water doen, wordt het niet zo'n kliederboel...quote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:26 schreef Elroyb het volgende:
[..]
Pocheren heet dat.
En nee, dat is mij ook nog niet gelukt
Gaan we het zo eens proberen, maar volgens mij doen die chinezen het anders want om dat bij elk eitje te doen wat daar de deur uit gaat lijkt me onbegonnen werk.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:33 schreef faberic het volgende:
[..]
zag ik laatst toevallig bij food & fit ofzo.
Azijn in water, dan stolt het ei sneller, water moet net van de kook af zijn, anders vliegt het alle kanten op. Ei in een schaaltje (dooier heel houden!!!), draaikolk maken, daarin het ei gieten, snel 2 lepels pakken en de boel een beetje bij elkaar houden, maar al vrij snel moet je het ei eruit halen met de lepels, de sliertjes eraf snijden en dan de dooier als geheel serveren => smullen van een heerlijk zacht eitje in een gestold eiwit omhulseltje.
Dat is wel erg 1337.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:33 schreef faberic het volgende:
[..]
Azijn in water, dan stolt het ei sneller, water moet net van de kook af zijn, anders vliegt het alle kanten op. Ei in een schaaltje (dooier heel houden!!!), draaikolk maken, daarin het ei gieten, snel 2 lepels pakken en de boel een beetje bij elkaar houden, maar al vrij snel moet je het ei eruit halen met de lepels, de sliertjes eraf snijden en dan de dooier als geheel serveren => smullen van een heerlijk zacht eitje in een gestold eiwit omhulseltje.
Dat is echt gaaf, misschien probeer ik het straks wel ff, heb toch niet veel te doen.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:33 schreef faberic het volgende:
[..]
Met hetzelfde water zou je in principe redelijk snel achter elkaar die eitjes kunnen maken. Dat stollen ging op tv echt razendsnel, ik denk nog geen 20 seconden.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:35 schreef SterkStaaltje het volgende:
[..]
Gaan we het zo eens proberen, maar volgens mij doen die chinezen het anders want om dat bij elk eitje te doen wat daar de deur uit gaat lijkt me onbegonnen werk.![]()
ik ga het hier ff vragen, Nl chinezen op fok?![]()
hij laadt wel erg langzaam. Heel nederland wil een ei leren bakken vandaag...quote:
Ik ga he NU proberen, post straks mijn bevindingen.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:38 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Dat is echt gaaf, misschien probeer ik het straks wel ff, heb toch niet veel te doen.
wat ging er dan mis?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:56 schreef SterkStaaltje het volgende:
Totale FLOP! Maar ik denk dat ik het eitje er te vroeg uit wilde halen. Helaas was dat m'n laatste ei.
en een goede ferme draaikolk maken is ook nog best lastig
Toen ik hem optilde met de lepels kwam er nog een hoop vloeibaar wit uit en floepte m'n dooier zo uit het witte en dreef eenzaam door het troebele water.quote:
Kijk: hier heb ik wat aan!quote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:24 schreef Vloris het volgende:
omdraaien is voor mietjes...Ik ben een luie student!
Boter laten smelten, ei in pan gooien (tip: niet direct vanuit de schaal in pan, maar eerst in een glas ofzo, dan kun je eventuele schaal-restjes nog makkelijk verwijderen).
Als het ei van onderen grootendeels gestold is vuur zacht zetten en deksel op de pan. Nog een minuut of wat rustig laten bakken tot het hele ei gestold is en smullen maar!
wtf is dat?quote:
Ja maar als ik een nieuwe open dan denken ze vast: Lemming slotjequote:Op dinsdag 28 februari 2006 17:01 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Kijk: hier heb ik wat aan!*noteert* niet omdraaien dus, en deksel op de pan!
O: dit topic heet trouwens: hoe bak ik een ei, en niet hoe pocheer ik een ei![]()
Door de achterkant eerst te bakkenquote:Op dinsdag 28 februari 2006 17:04 schreef bakayarou het volgende:
En hoe maak je een "grieks" ei?
Als je eenmaal een ei kan bakken dan wil je misschien ook wel weer een stapje verder gaan.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 17:01 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Kijk: hier heb ik wat aan!*noteert* niet omdraaien dus, en deksel op de pan!
O: dit topic heet trouwens: hoe bak ik een ei, en niet hoe pocheer ik een ei![]()
Ja hoor eens, dan moet ik nog tig maanden gaan wachten!quote:Op dinsdag 28 februari 2006 17:10 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik dacht dat ik dat je ging leren.
Dat klinkt goed alleen hou ik niet zo van spek misschien eens met ham proberen.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 17:27 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
Mijn hemelse gebakken eitje:
Men neeme:
*Een paar plakjes spek
*Twee of drie eieren (ligt eraan hoeveel trek je hebt)
*Een kleine koekenpan, zodat je eieren lekker bij elkaar blijven en samen een dik ei vormen
*Een paar plakken kaas
Bereidingswijze:
*Bak het spek in de pan (géén boter, het spek is vet genoeg)
*Breek het eerste ei en gooi 'm op het spek, maak de dooier kapot
*Leg de plakken kaas op het eerste ei
*Leg de overige eieren/het overige ei op het onderste ei en de kaas
*Keer het hele stapeltje om, als de bovenkant gestold is (nog niet bruin ofzo, gewoon gestold)
*Voeg naar smaak peper en zout toe
Smakelijk hè.![]()
Je moet ham ook voorbakken, dan ruikt echt zo ongelooflijk godsgruwelijk lekker...quote:Op dinsdag 28 februari 2006 17:29 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Dat klinkt goed alleen hou ik niet zo van spek misschien eens met ham proberen.
En dan op het laatst een beetje kaas over je ei laten smeltenquote:Op dinsdag 28 februari 2006 17:31 schreef faberic het volgende:
[..]
Je moet ham ook voorbakken, dan ruikt echt zo ongelooflijk godsgruwelijk lekker...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |