Bloody_Hell | dinsdag 28 februari 2006 @ 14:58 |
Zo, aangezien daar vraag naar was een tijdje geleden nu dit topic. Voor de mensen die niet weten wat een AE82 GTTC is, dit is een redelijk zeldzaam type toyota corolla. In de kleur die ik heb (rood) rijden er nog maar 9 stuks rond in nederland. Het bouwjaar van die van mij is 1985, en hij is in 1993 door de vorige eigenaar, een kennis van mij, geïmporteerd. Daarna is hij geheel onder handen genomen en 3 jaar geleden is het blok geheel gereviseerd en aangepast. Het volgende is aan het blok veranderd: -HKS gesmede zuigers -HKS sleeves -Tomei 264 graden nokenassen -skunk2 racing valves grotere kleppen -HKS h-beam drijfstangen -HKS twin disk koppeling met bijbehorend licht vliegwiel -HKS instelbare cam gears -HKS 0,6mm metalen koppakking -HKS 450cc injectors (te groot idd maar voor gekozen ivm toekomstige turbo) -HKS intank benzinepomp, goed tot 600WHP -Toda valve spring kit, nodig voor de high lift nokkenassen -Toga high volume oliepomp -Toga bearing kit, sterkere lagers voor krukas en drijfstangen -ARP kopbouten, drijfstangbouten, nokkenaskapbouten. -Megasquirt standalone ECU, te regelen met de laptop eraan, afgeregeld met 35 bank runs. -Lipp fuel rail -Greddy Xtreme distributieriem -Kop geflowd -Aangepaste versnellingsbak met langere verhoudingen, maar wel korte 5. De 1 en twee hebben rechte vertanding -Dynaflow openluchtfilter, binnenkort k&n met CAI Dat zijn wel zo'n beetje de belangrijke dingen volgens mij. Ik ben vast nog wat vergeten maar dat zet ik er nog wel bij. Alle aanpassingen zorgen voor 162pk aan de voorwielen, dus ongeveer 185pk aan de krukas. Origineel heeft dit blok 124pk aan de krukas. Ik ga in de loop van de week een Nitrous Express nos setje inbouwen met 50pk sproeiertjes erin. Als ik over een tijdje genoeg gespaard heb gaat er een volledig nieuwe turbokit met fmic onder. Resultaat van dit alles is dat ik in 6,9 seconden op de honderd zit als ik launch control gebruik. De top ligt op 237 echte km/h Zo, nu nog een paar foto's van de huidige (ongepoetste) staat: ![]() ![]() ![]() Vragen en opmerkingen zijn welkom, meer foto's komen eraan, dyno uitdraai komt er ook aan zodra ik bij een kennis ben geweest met een scanner. | |
Youp | dinsdag 28 februari 2006 @ 15:01 |
whehehe geinig ding ![]() trouwens heb je ook een sperdiff? | |
MikeyMan | dinsdag 28 februari 2006 @ 15:02 |
Wel leuk dat dat ding er zo standaard uitziet aan de buitenkant... Wat waren -toen ze uit de fabriek kwamen rollen- de verschillen tussen deze versie en de anderen dan? | |
Bloody_Hell | dinsdag 28 februari 2006 @ 15:08 |
quote:Helaas nog niet, ik wil er wel een in gaan gooien maar dat is erg duur. Daarbij heb ik het nu nog niet echt nodig. De wegligging is standaard al best goed, achter onafhankelijk dubbele wishbones, voor mcpherson en een standaard veerpootbrug zorgen wel voor redelijke grip. Wielspin heb ik alleen bij asociaal hard optrekken als ik niet op het gas let en soms van 2 naar 3 heel effe. quote:Hij is van buiten inderdaad geheel standaard. De verschillen met de normale zijn de spoilerkit, sideskirts, kofferklepspoiler, velgen, stabilisatorstangen, schijfremmen achter, 5 richtingen verstelbare bestuurderstoel, verstelbaar stuur, toerenteller en het veel sterkere blok. Voor de rest zal er nog wel wat verschillend zijn maar dat weet ik niet. [ Bericht 17% gewijzigd door Bloody_Hell op 28-02-2006 15:13:54 ] | |
ThaFreak | dinsdag 28 februari 2006 @ 15:24 |
waarom in godsnaam zo'n blok bouwen en dan NA blijven rijden ![]() ![]() | |
ajay | dinsdag 28 februari 2006 @ 15:25 |
Nou, nou, dat is niet niks. Ik moet zeggen dat ik wel heel erg een 'Initial D'-gevoel kreeg bij het lezen van de specs. ![]() Heb altijd gehoord dat deze auto een mooie scheur-bak is, maar wist niet dat er daadwerkelijk exemplaren in NL rondreden. Nu weet ik dat het niet hoort om het te vragen, maar hoeveel ben je aan het versleutelen kwijt (tot nu toe)? (Ja ik weet het, straks zal de opmerking wel weer volgen dat je voor het totaal aan geld beter een Supra/RX7 o.i.d. had kunnen kopen.) | |
mhr-zip | dinsdag 28 februari 2006 @ 15:37 |
Vet!! Wat weegt die rolla? http://www.corollaforum.nl/forum/index.php | |
MikeyMan | dinsdag 28 februari 2006 @ 15:42 |
Voertuigsoort Personenauto Merk TOYOTA Handelsbenaming COROLLA 1.6 GT TWIN CAM 16 Kleur(en) Rood Brandstof Benzine Aantal cilinders 4 Cilinderinhoud 0 cm3 Aantal zitplaatsen 0 Aantal staanplaatsen N.v.t. Massa ledig voertuig 958 kg Maximum massa voertuig 0 kg Massa rijklaar 0 kg Laadvermogen N.v.t. | |
Bloody_Hell | dinsdag 28 februari 2006 @ 15:53 |
quote:Als je goed had gelezen, had je gezien dat er nog een turbo op komt ![]() quote:Als ik zulke vragen niet wil open ik ook geen topic. Je kunt vragen wat je wilt. Ik ben aan het versleutelen niets kwijt, dat heeft mijn kennis allemaal gedaan toen de auto nog van hem was. De kosten zullen denk ik tussen de 5 en 7 duizend euro liggen. Ik heb alle rekeningen dus ik kan het precies opzoeken als je wilt. De vraag waarom tenslotte. Die kennis van mij wilde iets aparts, waar je niet veel aan ziet maar wat toch errug snel is. Hij heeft hem vanaf '93 tot 29-12-05 gehad en toen heb ik hem gekocht. Hij heeft zelf nu ook weer iets leuks op het oog. Ik was ook op zoek naar iets aparts en snels, dus heb ik hem overgenomen. Maar hij is niet alleen snel, hij rijd ook echt superlekker. Heel stabiel, ook op hoge snelheid. En door de in alle richtingen verstelbare stoel zit het echt heel lekker, ook als je lange stukken rijd. Tenslotte nog een vraag beantwoorden die vast nog komt, hij verbruikt als ik normaal rijd ongeveer 1:9, bij heftig knallen kan het oplopen tot 1:7 ongeveer. | |
Bloody_Hell | dinsdag 28 februari 2006 @ 16:02 |
Ik heb net de dynosheets doorgemaild gekregen. Ze zijn wel onduidelijk, het is geprint en toen gescand op een redelijk oude scanner. Het is echter duidelijk genoeg om het vermogen te zien. Ik zal de lijntjes nog proberen over te trekken in paint zodat die ook wat duidelijker zijn maar verwacht er niet te veel van. Het vermogen: ![]() Zoals je ziet engelse software in de bank. Die bank is eigendom van een kennis die een eigen bedrijfje gaat beginnen binnenkort. Bij hem heb ik de ecu nog wat bijgesteld en zijn we tot dit vermogen gekomen. 116.6 ft-lbs is trouwens 158,1Nm. Air/Fuel: ![]() | |
ThaFreak | dinsdag 28 februari 2006 @ 16:05 |
quote:maar toch het is net als een ferrari kopen en dan niet meer dan 3000 toeren rijden als je snapt wat ik bedoel! hoeveel pk wil je er eigenlijk met turbo straks uit gaan halen?? | |
MikeyMan | dinsdag 28 februari 2006 @ 16:13 |
quote:Sjah, tis een vlakke koppelkromme... Maar echt vloeiend gaat het niet... Hoort dat? | |
Bloody_Hell | dinsdag 28 februari 2006 @ 16:14 |
quote:Ik snap wel wat je bedoelt, maar van standaard naar dit vermogen is al een hele stap. Daarbij kost een fatsoenlijke turbo setup ook weer een paar duizend euro en ik denk dat dat net te veel was. Het blok is wel zo gebouwd dat er zonder verder aanpassen een druk op kan van 0,85 bar. De koppeling kan rond de 350pk hebben, de rest veel meer. Hoeveel pk ik eruit ga halen met een turbo heb ik geen idee van. Maar als ik het doe doe ik het wel gelijk goed met een grote fmic en een goede nieuwe turbo. Oh ja, toeren draaien is geen probleem, redline zit op 7850rpm. Standaard is dat 7400rpm. Er zit trouwens een systeem op voor variabele inlaatdiameter, t-vis. Dit systeem verdubbelt bij 4150rpm (standaard 4400rpm) de diameter van het inlaatspruitstuk dmv kleppen. Duidelijk voel- en hoorbaar ![]() quote:Die knik erin komt door het t-vis systeem en het feit dat het een 16klepper is met redelijk hete nokkenassen. Voor de rest is het gewoon zo dat je het nooit echt mooi vlak krijgt. Het enige wat je merkt van die "hobbels" is die duw in je rug die je krijgt vanaf ongeveer 6k rpm. En dat is best een flinke al zeg ik het zelf ![]() [ Bericht 22% gewijzigd door Bloody_Hell op 28-02-2006 16:19:34 ] | |
Bloody_Hell | dinsdag 28 februari 2006 @ 17:32 |
Even als voorbeeld, als ik een turbo erop zet dan kies ik voor een HKS turbokit. Daar zit een garret gt04-r turbo bij en alles om het op het blok te zetten. ![]() Dit alleen kost al 4840 dollar, en dan heb ik nog geen fmic. Je kunt dus wel begrijpen, dat als je net 6 of 7 duizend euro in een auto hebt geduwd dat je dit dan effe laat wachten. En ik heb het ook niet zo breed dat ik effe een auto koop en dan gelijk voor 5000 euro eraan ga versleutelen. Verder is het eigenlijk ook niet echt nodig, alleen als ferrari's en porsches wegrijden je dagelijkse hobby is. En voorlopig kan ik vanaf morgen met een 35-50-75-100 pk NOS setje spelen, dat houd me denk ik ook wel effe bezig. | |
Bloody_Hell | dinsdag 28 februari 2006 @ 22:28 |
Hier nog een foto van het interieur. Het ziet er niet uit op deze foto maar inmiddels is het al een stuk schoner. ![]() De teller. Foto waar het wijzertje helemaal rechtsonderaan tegen het plastic zit komt nog ![]() ![]() De achterkant. Let ook op de prachtige trekhaak ![]() ![]() Als het weer een beetje meezit maak ik morgen betere foto's. Deze zijn al twee maanden oud en gemaakt met een gsm. Het perspectief of hoe je dat noemt komt niet goed uit en de kleur ook niet echt. | |
mhr-zip | dinsdag 28 februari 2006 @ 23:06 |
Kan je er niet een ander blok inhangen? Dat blok van jou, is ook in compressor uitvoering geleverd. | |
Bloody_Hell | woensdag 1 maart 2006 @ 10:59 |
Ja dat kan maar dat zou een beetje lomp zijn. Er zit immers voor 6 a 7 duizend euro in het blok. Het standaard compressorblok (4a-gze) is zwakker en heeft minder vermogen dan het NA blok (4a-ge) wat ik nu heb. Je hebt trouwens ook 20 kleppers 4a-ge. Die hebben ongeveer aan de krukas wat ik aan de wielen heb. Heeft ook niet echt veel zin dus... Ik heb gisteren nog met iemand gepraat die ook een turbo op een NA 4a-ge heeft gezet. Die heeft met 0,4 bar ongeveer 65pk winst. Ik kan zonder verdere aanpassingen tot 0,85 bar gaan. Maar zoals ik al zei, turbo is voor later (half jaartje ofzo) Ik ben nu aan het wachten op mijn neef, als die hier is gaan we het nitrous express setje inbouwen. We gaan beginnen met de 50pk sproeiers en het systeem standalone (met WOT-switch dus). Ik kan het ook op mijn ecu aansluiten maar dat is erg veel werk en hoeft niet perse. | |
mhr-zip | woensdag 1 maart 2006 @ 11:44 |
quote:Over lomp hebben, als je 7000 euro stopt in een auto die economisch totalloss is.... ![]() Maar ik ben een Toyota fan, dus ik vind het wel gaaf wat je doet hoor ![]() Passen die onderdelen van dit blok, niet op een 4a-ge blok? | |
Bloody_Hell | woensdag 1 maart 2006 @ 11:59 |
quote:Whehe, dat IS ook lomp ja ![]() Hij is met alles wat eraan gedaan is nu trouwens niet meer zo economisch totalled. Hij is vorig jaar getaxeerd op 5400 euro ![]() Voor de rest boeit me dat ook allemaal niet zo veel wat het waard is in euro's. Voor mij is het gewoon een relaxte snelle auto die je niet vaak ziet. Het blok is trouwens gewoon het 4a-ge blok, dus ja als dit kapot zou gaan, waar ik niet bang voor ben, dan kan ik alles gewoon overzetten op een standaard 4a-ge blok op een paar dingen na. De sleeves bijvoorbeeld kun je er geloof ik niet heel uithalen. | |
Bloody_Hell | woensdag 1 maart 2006 @ 14:10 |
Het kitje zit erop. Alleen de WOT-switch doet het dus niet. En ik heb natuurlijk nergens een schakelaartje liggen wat ik kan gebruiken. FUCKING HELL!!! De rest werkt gelukkig zoals het moet als ik de WOT-draadjes kortsluit. En ik heb een mooie deal gemaakt met het ziekenhuis voor lachgas (NOS voor de leken) ![]() | |
Five_Aces | woensdag 1 maart 2006 @ 15:51 |
Grappig ding ![]() ![]() | |
Herkauwer | woensdag 1 maart 2006 @ 15:57 |
quote:Omdat aanklooien met NOS én Turbo nog veel leuker is ![]() Leuk autootje ![]() ![]() | |
PNG | woensdag 1 maart 2006 @ 16:54 |
Hey een 85er met vierkante gaten ! kHeb ook een tijdje zo'n ding gehad. Standaard Spaghetti en doorgelaste motorruimte. Leuke bijzondere auto ! Fotootje van netjes onderhouden ding te Rosmalen: ![]() | |
Bloody_Hell | woensdag 1 maart 2006 @ 19:15 |
quote:Zie de reactie onder jou. Daarbij kon ik het setje heel goedkoop krijgen en krijg ik lachgas ook zo goed als gratis. Dussss.... quote:Hehehe, welke gaten bedoel je? Ik ben op het moment effe niet zo slim dat ik je doorheb. Mooie foto, vooral het hitteschildje van het uitlaatspruitstuk ziet er zeldzaam goed uit ![]() Ik heb ook veel meer kabels onder de kap ivm de megasquirt en zijn sensors. Echt goed schoon is het ook nog niet maar dat komt wel als ik een turbo erop ga sleutelen. Ik heb ondertussen een WOT switch geregeld en gemonteerd. Daarna effe warmgereden en toen eens getest. Ik heb nu de 50pk sproeiertjes erin en dat is best een flinke klap moet ik zeggen ![]() Morgen eens kijken hoe het gaat met de 75pk sproeiers maar ik denk dat dat teveel is. Omdat het nogal plotseling erin knalt heb ik wat last van wielspin van 1-2 2-3 en 3-4 ![]() | |
Richie_Rich | woensdag 1 maart 2006 @ 19:43 |
Ik verwachtte een of andere exotisch supercar tegen te komen toen ik die topictitel las. Blijkt het gewoon om een rotte rode Toyota te gaan ![]() | |
Bloody_Hell | woensdag 1 maart 2006 @ 19:59 |
quote:Dat jij er niks aan vind zal mij niet veel boeien. Maar als je een rot plaatsje weet te vinden krijg je 100 euro van me. Want rot is hij dus totaal niet. En gewoon is hij al helemaal niet. Wat heb jij? Een golf gti met 20 spoilers? En net zoveel mickey-mouse pk's als camplo? En daarbij heb ik liever No show All go dan andersom. Zoals ik al zei sta ik niet voor gek als ik weggereden word. Maar als jij daar staat met je nagelnieuwe golf v gti of je gespoilerde nissan en ik trek je het licht uit je ogen dan sta jij wel degelijk voor lul. [ Bericht 15% gewijzigd door Bloody_Hell op 01-03-2006 20:04:58 ] | |
Richie_Rich | woensdag 1 maart 2006 @ 20:17 |
quote:Als het je niet boeit wat ik vind waarom schrijf je dan een complete alinea vol ![]() Blijkbaar boeit het je dus meer dan je lief is als ik je verdediging mag geloven ![]() | |
ThaFreak | woensdag 1 maart 2006 @ 20:22 |
quote:heb je nog pics van de motor trouwens ![]() | |
Bloody_Hell | woensdag 1 maart 2006 @ 20:25 |
Dat hij niet rot is is een feit, de rest was eigenlijk meer uitleg waarom het mij niet boeit dat het geen nieuwe blitsbak is. Ik vind hem zelf trouwens ook niet mooi, vooral de achterkant niet. Maar daar gaat het niet om zoals ik zei. Ben wel effe zo vriendelijk om te vermelden wat je zelf rijd. Volgens mij is dat namelijk een niet veel nieuwere maar wel veel rottere polo? | |
Bloody_Hell | woensdag 1 maart 2006 @ 20:28 |
quote:Aleen een oude waarvoor ik me schaam omdat alles nog zo stoffig is als ik weet niet wat op die foto. Ik maak morgen bij daglicht wel even een paar foto's under the hood. Maar het ziet er niet veel anders uit dan de foto van PNG eigenlijk, wat meer kabels en slangen en een openluchtfilter. Voor die filter ben ik een alu airbox aan het maken met 2 65mm flexi slangen naar de happertjes in de bumper. Koudere lucht = meer vermogen. | |
Rydell | woensdag 1 maart 2006 @ 20:31 |
Heel cool stukkie om te lezen, zekers waar! Maar in 6,9 sec. naar de 100 als je klaar bent? Dat haalt een volledig standaard Twin Cammetje toch ook wel? Ik ga voor de 5,5 á 6 sec. ![]() | |
Googolplexian | woensdag 1 maart 2006 @ 20:31 |
quote:Dat laat wel zien wat jij van auto's weet ![]() | |
Richie_Rich | woensdag 1 maart 2006 @ 20:33 |
quote:Die Polo heb ik al een tijdje niet meer hoor ![]() Ik rij nu een burgelijke Renault Laguna en binnenkort een Saab 9-5 ![]() Compleet iets anders als een hot-hatch dus ![]() | |
Bloody_Hell | woensdag 1 maart 2006 @ 20:33 |
Dat heb je verkeerd begrepen denk ik. 0-100 doe ik nu in 6,9 seconden zonder nos met nos weet ik morgen als het nog een beetje opdroogd. Met turbo en nos ga ik waarschijnlijk wel onder de 5. Standaard is 0-100 8,4 seconden geloof ik. | |
Bloody_Hell | woensdag 1 maart 2006 @ 20:34 |
quote:Oke dan! Renault vind ik zelf niet veel aan, saab 9-5 daarentegen is errug lekker! | |
Bloody_Hell | woensdag 1 maart 2006 @ 20:36 |
quote:Dit had dus een edit moeten zijn ![]() | |
Googolplexian | woensdag 1 maart 2006 @ 20:38 |
quote: ![]() | |
mhr-zip | woensdag 1 maart 2006 @ 22:07 |
quote:Zo'n ding draait standaard al 7800 tpm, zonder kapot te gaan. En dat al in 1985. Dus het is geen golf 2 gti 1.8 met veel spoilers. | |
Richie_Rich | woensdag 1 maart 2006 @ 22:17 |
quote:Is een Golf 2 gti 1.8 een exotische supercar? ![]() | |
Bloody_Hell | woensdag 1 maart 2006 @ 22:28 |
Hij zegt dat die van mij geen massaprodukt is zoals een golf gti die je op iedere straathoek in twee kleuren ziet staan. Die van mij laat standaard een golf 2 gti 16v in het stof bijten. En zoals je weet is die van mij niet echt meer helemaal standaard qua motor en aandrijflijn. Trouwens, voor de mensen die zich afvragen of zoveel vermogen wel verstandig is zonder de remmen aan te passen. Het antwoord is ja. Voor geventileerde schijven en achter schijven is ruim voldoende voor een auto van 950Kg. Het zijn ook echt goeie remmen trouwens, goede feeling en veel remkracht bij weinig pedaaldruk en ik kan makkelijk meerdere keren vanaf 200 hard remmen zonder fading of wat dan ook. Als ik een turbo erop zet gaan voor schijven van een corolla e9 gti erop, dat kan ik zo overzetten en die hebben een iets grotere diameter. Ik ga in de tussentijd ook nog wat overbodig gewicht zoals de trekhaak, de achtergordels en nog wat dingen verwijderen en dan zit ik onder de 900 kilo. Dat helpt ook weer wat. | |
MrSkyline | woensdag 1 maart 2006 @ 22:44 |
mooie bak, tenminste iets origineels, zie je niet veel in NL, hopelijk blijft dat ook zo, ik wil al jaren een AE86 zodra ik er het geld voor heb, maar ik ben nu ook niet de enige meer, en ik ben dus ook niet origineel meer ![]() maarja ze hebben achterwielaandrijving en zijn makkelijk aan te passen.. en wat betreft het gewicht van je auto, je eigen lijn is ook belangrijk als je t echt goed wilt doen ![]() | |
Bloody_Hell | woensdag 1 maart 2006 @ 22:46 |
Een AE86 is ook leuk idd. Je ziet ze niet zo vaak dat je niet meer origineel bent naar mijn mening. Het blok is hetzelfde als die van mij als je de snelste versie van de AE86 pakt. Inderdaad een goede basis. Mijn eigen gewicht is trouwens wel oke, alhoewel ik er best een kilo of 5 bij wil hebben ![]() | |
PNG | woensdag 1 maart 2006 @ 22:48 |
Mijne stond op papieren als 1020 kilo. Viel me nog op. kBen benieuwd naar foto onder de kap. | |
Bloody_Hell | woensdag 1 maart 2006 @ 22:58 |
Dank denk ik dat die van jou niet geimporteerd was. Origineel geeft toyota inderdaad 1020 of 1050 op, maar die van mij is gewogen op een weegbrug in 93. Toyota geeft trouwens wel vaker meer gewicht op dan het werkelijke gewicht. Maareh.... Wat bedoelde je nou met die vierkante gaten ![]() | |
PNG | woensdag 1 maart 2006 @ 23:07 |
Check je eigen voorbumper, ik herken ze der altijd daar aan om te kijken of "echte" is. Maar wat heb jij op je papieren dan ? ik had gewoon 1020 kilo op kenteken. | |
Bloody_Hell | woensdag 1 maart 2006 @ 23:16 |
Ah díe vierkante gaten ![]() ![]() Op het kenteken staat 958kg. Ik kan er eventueel morgen wel effe een foto van maken. En dat is trouwens inclusief de nogal massieve trekhaak. Dat ding weegt volgens mij minstens 30 kilo. | |
MikeyMan | woensdag 1 maart 2006 @ 23:50 |
Heeft dat ding achterwielaandrijving? :| | |
Bloody_Hell | donderdag 2 maart 2006 @ 00:22 |
Een AE86 wel maar dat is weer een ander model. Wel ook corolla. Die van mij is zoals de TT zegt een AE82 GTTC en die zijn toch wel wat zeldzamer. Ik heb gewoon voorwielaandrijving. | |
Tjabbo | donderdag 2 maart 2006 @ 10:25 |
Mooi mooi mooi! Snelle Toyota's roeleren ![]() ![]() Wat voor nos setje krijg/heb je precies? | |
Bloody_Hell | donderdag 2 maart 2006 @ 10:40 |
Ik heb een Nitrous Express custom EFI setje. ![]() Utilizing the patented "Shark" nozzle, these systems are fully adjustable, 35,50,75 horsepower for 4 cylinder and V-6 applications, and up to 150h.p. for V-8 and V-12 cars. These systems require no engine modifications, operate on stock fuel pumps, and require no timing retards. The ultimate solution to make your import a "Rocket". Any horsepower settings above the recommended levels require "NX Power Booster" fuel additive to prevent detonation. Voor de liefhebbers een foto under the hood (met gsm gemaakt): ![]() Wel nog de oude foto waar alles lekker stoffig is. Het is me nu te koud om foto's te gaan maken ![]() Zoals ik al zei niet veel verschil met origineel van buiten. Kenners zien wat extra draden en als ze goed kijken twee extra sensors. Het onduidelijke rondje op de inlaatbuis is een brandstofdrukmeter. Het luchtfilter ben ik nu een box omheen aan het maken van alu zodat ik flexibele slangen naar de bumper kan laten lopen voor koudere lucht. @PNG: check mijn hitteschild. En dan heeft deze binnen gestaan. Nieuw hitteschildje kost 140¤ ![]() | |
ajay | donderdag 2 maart 2006 @ 11:08 |
Eerlijk is eerlijk, ik vind niet dat deze auto ooit een schoonheidprijs gaat winnen voor wat betreft de buitenkant. Maar dat maakt hem juist zo leuk naar mijn mening. Zo'n auto die niet is gepimpt aan de buitenkant, maar wel wat onder the hood heeft. Altijd mooi om zo'n ding zo'n bling-bling karretje van zo'n pukkelkoppie (ik heb een rijke pa) te zien pakken. ![]() Ach na het NFS en FF tijdperk, komt er hopelijk weer een tijd aan dat de echte hobby-isten eindelijk weer gewoon aan de gang kunnen. Maar wat ik wel een nadeel (in het algemeen) vind, is dat er mogelijk wettelijke beperkingen gaan komen, mede dankzij al die mama's-kindjes die hun auto's zo pimpen... Zou niet mooi zijn voor de echte auto-liefhebbers.... Gaat er nog wat gebeuren wettelijk gezien? Enne, ga je nog wat aan het gewicht doen, of zit dat wel goed? Ik ben wat dat betreft minimalistisch en heb het liefst binnen een buizen-constructie en weinig luxe. Doe mij maar spartaans... | |
Bloody_Hell | donderdag 2 maart 2006 @ 11:38 |
quote: ![]() ![]() quote:Ach, ik vind het wel leuk allemaal die tupperware bakken. Zie je er weer een rijden met overal spoilers en een achterdemper waar een peuter inpast. Kijken ze ook meestal heel stoer. Vervolgens zie je dat het een dieseltje is, of een 1400 met 65pk. En dan denken ze ook nog dat ze je weg kunnen rijden. Yeah right! quote:Op zich is hij al redelijk licht, maar ik ga er wel vanalles vanaf schroeven ja. O.A. de trekhaak, achtergordels, misschien wel de hele achterbank en dan vervang ik allemaal die bitumen antiresonantie (ofzoiets) platen door dunnere of ik laat ze gewoon weg. Dan nog wat kleine dingen die niet nodig zijn weghalen. Ik denk dat ik er zo'n 75kg vanaf kan krijgen, misschien meer misschien minder. | |
ajay | donderdag 2 maart 2006 @ 13:53 |
Met jou kan ik praten. ![]() | |
Bloody_Hell | zondag 5 maart 2006 @ 11:05 |
Zo, ik heb de 75pk sproeiertjes even in het systeem gehad, maar dat is echt te veel om er in een klap bij te gooien. Als ik 120 reed in 4 en ik gaf vol gas had ik gewoon wielspin ![]() Voor de rest had ik nog het probleem dat als ik hard optrok de olie bovenin de kop in de carterontluchting werd gesmeten en dan krijg je dus heel veel blauwe rook. Ik schrok me kapot toen dat gebeurde want ik dacht dat ik hem opgeblazen had ![]() ![]() Ik heb een van mijn motoren (ouwe shit) kunnen verkopen dus ik denk dat ik de volgende week een turbokitje op de mat heb liggen. Ik moet nog even kijken of ik dan nog genoeg heb om de rest van de maand door te komen ![]() | |
MikeyMan | zondag 5 maart 2006 @ 11:28 |
Euh, die andere sproeiers werd teveel van het goede en nu ga je er toch een turbo opzetten...? Snap het niet helemaal geloof ik... | |
Bloody_Hell | zondag 5 maart 2006 @ 11:35 |
Zoals het NOS setje er nu op zit komt al het extra vermogen er in 1 klap bij. Als je een turbo er opzet dan kun je dat allemaal wat beter regelen qua vermogensafgifte. Als je het goed doet natuurlijk. Bij NOS kan dat ook met mijn ECU maar dan moet ik vanalles aanschaffen en weer op de bank. Dat geld leg ik liever bij een turbokitje. Nos kan dan eventueel daarna altijd nog op de ECU aangesloten worden. Kort door de bocht gezegd: NOS single stage wat ik nu heb --> al het vermogen in een klap erbij --> wielspin bij te veel extra vermogen. Turbokitje wat er op komt --> het vermogen komt er geleidelijk bij --> geen wielspin. | |
MikeyMan | zondag 5 maart 2006 @ 11:42 |
Ah, ik vat hem... Naja, mooi Quaiffe differentieel erin, en je zult er sowieso minder last van hebben ![]() | |
Bloody_Hell | zondag 5 maart 2006 @ 11:51 |
Dan heb ik er totaal geen last meer van. Maar op dit moment met de 50pk sproeiers heb ik ook nergens last van als ik er een klein beetje rekening mee houd. Als ik wil dan heb ik heel veel wielspin ja, maar als ik het niet wil dan gebeurt het ook niet. Veel extra snelheid of tractie bij sprintjes of bochtenwerk zal ik op dit moment dus niet krijgen door een diff en heb ik ook niet nodig. Aangezien een fatsoenlijk diff ook een paarduizend euro kost laat ik dat dus fijn zitten. In verhouding krijg ik er veel te weinig voor terug. | |
Bloody_Hell | zondag 5 maart 2006 @ 11:57 |
Volgens autoweek trek ik een impreza wrx van vorig jaar er net uit, zowel 0-100 als op top ![]() Vanmiddag komt een "collega" met diezelfde auto langs en dan gaan we eens kijken of autoweek een beetje een betrouwbare bron is ![]() | |
Oosthoek | zondag 5 maart 2006 @ 22:23 |
Wat een afschuwelijk lelijk hok ![]() Maar wel vet ![]() | |
MikeyMan | zondag 5 maart 2006 @ 23:42 |
quote:En, is het gelukt? | |
Bloody_Hell | maandag 6 maart 2006 @ 01:36 |
Tot de 100 zijn we precies even snel. Daarna loopt hij een beetje uit maar op top rijd ik hem weer weg. Zijn impreza is geheel standaard op een openluchtfilter en een katvervanger na. Ik ben nog even bezig geweest met het verwijderen van onnodige dingen. De trekhaak zit er nog onder maar voor de rest heb ik alles eruit wat eruit kan. Totaal precies 48Kg. De ophanging van de trekhaak is erg dik en lang dus ik denk dat ik daar zeker ook nog 15-30Kg winst uit haal. Alles bij elkaar kom ik dan net onder de 900Kg uit. Het is trouwens best goed te merken, ik moet morgen weer meten maar ik weet bijna zeker dat ik nu iets sneller op de 100 zit. Daarboven merk ik weinig verschil. | |
ajay | maandag 6 maart 2006 @ 10:04 |
Tijd voor een dieet ![]() Maarre, knap dat je een impreza weg kunt zetten, gezien het feit dat die auto's ook fantastische tractie hebben. Ik denk dat je met die kleine turbo ook wat lekkerder door gaat trekken. Maarre hoe houd je hem nu dan qua toeren? En hoe is die turbo straks afgesteld? Is het er een die al vanaf een laag toerental meewerkt of pas bij de laatste 2K toeren? Eerlijkheidshalve denk ik wel dat als je maat nog wat meer sleutelt aan zijn auto, hij je wel voorbij komt, gewoon omdat er meer zit in de impreza, zonder echt exotisch te worden. Hoe kom je eigenlijk door de APK met al je modificaties? Je uitlaat zal toch ook wel wat gassen produceren...? | |
Bloody_Hell | maandag 6 maart 2006 @ 18:11 |
quote:De turbo is een Garrett gt04-r. Die zal denk ik vanaf 3500-4000 toeren mee gaan doen. Hoe vroeger hoe beter maar daar kan ik nu echt nog niets over zeggen. Wat bedoel je met hoe hou je hem nu in toeren? Die maat kan mij wegrijden ja als hij bijvoorbeeld de turbodruk hoger zet. Maar ik heb nog geen turbo, die komt er nog op. En dan kan hij mij bijhouden wel vergeten met zijn subje, tenzij hij serieus geld erin pompt. Maarjah boeiuh ![]() APK is blijkbaar geen probleem want ik heb een nieuwe apk gekregen toen ik hem kocht, waar ik bij was. Ook nog een steekproef gehad dus dat zit wel allemaal goed. Hoe dat met die turbo erop gaat weet ik niet maar ik kan hem altijd helemaal terugdraaien voor de APK. | |
ajay | maandag 6 maart 2006 @ 22:49 |
Nou ja, ik vroeg me dus af, wat de karakteristieken zijn van die turbo. Maar dat kun je nu natuurlijk nog niet weten. Zoals ik begrijp uit je verhaal zal die turbo dus een lage druk turbo zijn en heb je dus geen last van een turbogat, maar zal die turbo geleidelijk opkomen door de toeren. Ik hoop alleen neit dat het teveel de eigenschappen van je motor verandert, want anders kan het nog wel een verrassing worden en neit altijd positief. We wachten het wel af. Ben je verder ook nog wat van plan met een CAI, wastegate e.d.? Of is die turbo voorlopig wel genoeg exotisch? Jouw auto even terzijde, ik heb altijd wel huiveringen gehad om op een N/A een turbo te (laten) zetten. Hoor altijd van mensen dat er problemen kunnen en zullen optreden met lekkage, overmatig slijtage e.d., maar ik denk dat jij er geen last van zult hebben gezien het feit dat je motor op alle punten is versterkt. Succes! | |
Bloody_Hell | maandag 6 maart 2006 @ 23:15 |
quote:Nee, het is geen lagedruk turbo. Hij komt zonder verdere aanpassingen op 0,85bar maximaal. Superlaag is dat dus niet en met een kleine aanpassing kan ik al veel hoger gaan. Hier is de turbo ook op uitgekozen zodat ik niet meteen een nieuwe turbo hoef als ik op wat hogere druk ga rijden. Kijk, met een turbo krijg je naar verhouding altijd meer vermogen bij hogere toeren, het punt is alleen dat het inderdaad min of meer geleidelijk erinkomt en niet zoals bij nos alles ineens. Dit zorgt er dus voor dat ik meer totaalvermogen op de weg kan zetten. Ik zou trouwens niet weten wat er negatief kan veranderen aan de eigenschappen. Het blok zoals dat van mij is erop gebouwd dus daar kan niets misgaan. quote:CAI ben ik nu al een tijdje mee bezig. Wastegate moet je altijd hebben, die zorgt dat het teveel aan druk eventueel wegkan. Jij bedoelt een BOV, blow off valve. Die maakt het leuke PSSSJJJJT geluid bij schakelen en zorgt ervoor dat de turbo beter op toeren blijft. Voor de rest vind ik de turbo voorlopig wel effe genoeg. Ik ga wel nog wat kleinere dingen veranderen en het interieur aanpassen. En zoveel mogelijk gewicht overal weghalen natuurlijk. quote:Gewoon een turbo klakkeloos overzetten op een NA blok kan inderdaad verkeerd aflopen. Ik ben wel laatst iemand tegengekomen met hetzelfde blok in een celica. Die had er zonder ook maar iets te veranderen een turbo opgezet en draaide met 0,4 bar. Dit gaf hem 60pk extra en hij rijd er al ruim een half jaar mee. Maar hoe lang dat nog duurt..... Ik ken namelijk nog iemand, die had een turbo op een helemaal standaard golf ( ![]() ![]() Mijn blok is er echt helemaal op aangepast, veel sterkere lagers, zuigers, drijfstangen en noem maar op, dus ik ben nergens bang voor. quote:Thanks ![]() | |
MikeyMan | maandag 6 maart 2006 @ 23:32 |
Hoeveel kilometer heeft dat blok eigenlijk gedraaid? Of heb ik daar overheen gelezen? | |
Dromer | dinsdag 7 maart 2006 @ 00:34 |
leuk leuk leuk! een stom onopvallend autootje met veellll power ![]() echt een wolfje in schaapskleren ![]() | |
Bloody_Hell | dinsdag 7 maart 2006 @ 01:03 |
Het blok heeft er ongeveer 8k km opzitten nu. Het grootste gedeelte van "de rest" 215k km. En het is inderdaad een echte wolf in schaapskleren, echt _iedereen_ met een sjonniemobiel denkt dat hij me weg kan rijden en vervolgens hoef ik nog niet eens half gas te geven om hem weg te knallen ![]() De echte dikke auto's ga ik meestal zelf pesten omdat die denken dat het niet de moeite waard is tegen zo'n oud hok. Maar als ik ze dan redelijk hard inhaal komen ze meestal wel mee om effe te testen en er vervolgens achter te komen dat ze toch maar eens een turbo moeten gaan halen ![]() Best wel amusant, maar af en toe is het echt niet relaxt. Echt iedereen wil tegen me rijden omdat ze denken dat het niet vooruit komt, en de hele dag racen is ook niet relaxt. Rij dan gewoon relaxt zul je zeggen maar ik heb nogal een probleem met het voor laten gaan van johnny's die denken dat ze snel zijn met hun tupperware golfje gti of kadettje. Maar goed, het zal wel wennen. | |
Bloody_Hell | dinsdag 7 maart 2006 @ 01:21 |
Nog even een leuke berekening: Als ik de trekhaak eronderuit heb, dan weegt de auto MAXIMAAL 890kg. Als ik de turbo er op heb zitten heb ik op zijn MINST 80pk erbij, en dat is echt heel voorzichtig. Dus dan heb ik een auto van 890Kg met ongeveer 240pk. De Pk/Kg verhouding is dan 1pk/3,7Kg. Met NOS heb ik nog eens 50pk extra dus 290pk totaal. De Pk/Kg verhouding is dan 1Pk/3,006Kg. De Pk/Kg verhouding van een porsche 911 carrera S is 1pk/4Kg. Ik heb dus per pk 300 gram minder te verslepen, en dat is 12%. Met Nos is het 1Kg minder en dat is al 25% De porsche doet 0-100 in 4,8sec. en heeft een top van 293. Voor de mensen die een beetje een indicatie willen hebben hoe snel het minstens gaat worden. Ik verwacht zelf dat ik nog iets meer gewicht weg kan halen en ik weet zo goed als zeker dat ik meer dan 240pk ga halen. | |
bietelboer | dinsdag 7 maart 2006 @ 03:24 |
Toen ik de TT zag dacht ik ook dat het om een supercar ging en toen ik je wagen zag dacht ik hmm is dat alles...Tot dat ik je specs lijst door las en toen dacht ik RESPECT! ![]() ![]() Succes met je project! | |
renkie | dinsdag 7 maart 2006 @ 08:47 |
nette bak maar die vergelijking met de porsche gaat niet helemaal op he, dat ding van jou heeft de luchtweerstand van een zeecontainer ![]() | |
MikeyMan | dinsdag 7 maart 2006 @ 09:48 |
quote:Daar heb ik met m'n 2 liter Carina al last van ![]() quote:Dat merk je pas bij 150+... | |
Bloody_Hell | dinsdag 7 maart 2006 @ 15:15 |
quote:Thanks ![]() quote: ![]() Maar zoals MikeyMan al zei telt dat pas vanaf 150km/h ofzo. En daarbij kom ik dus een stuk beter uit als die porsche qua pk/gewichtsverhouding dus zal ik hem waarschijnlijk toch wegrijden ![]() ![]() | |
MikeyMan | dinsdag 7 maart 2006 @ 15:25 |
quote:Dat denk ik dan weer niet... De luchtweerstand stijgt kwadratisch naarmate de snelheid toeneemt... Dus ergens denk ik dat je toch nog de lul bent... But hey, dan heb jij je lolletje al gehad ![]() | |
Bloody_Hell | dinsdag 7 maart 2006 @ 15:36 |
quote:Inderdaad, als ik met een 20 jaar oude toyota 1600 een porsche 911 carrera S tot de 150/200 bij kan houden dan lach ik me al kapot ![]() Veel harder als 230/240 ofzo zal ik niet vaak rijden want ik denk dat dat een beetje leip word. Bij 220 op de teller is hij nog net zo stabiel als bij 120 maar als je bij de 235 in de buurt komt (teller) dan begint het allemaal een beetje licht aan te voelen. Ik heb de teller een keer helemaal rechtsonderin tegen het plastic gehad s'nachts in duitsland maar toen had ik echt bijna 2 banen nodig ![]() | |
Dromer | dinsdag 7 maart 2006 @ 15:50 |
quote:Ook staat de Porsche 911 bekend om het op de weg krijgen van het vermogen.. | |
Bloody_Hell | vrijdag 17 maart 2006 @ 11:28 |
Ok update. De turbokit die ik besteld had blijkt niet meer leverbaar te zijn, dus die word speciaal voor mij gemaakt omdat mij bij het bestellen gezegd is dat hij gewoon op voorraad was. Echter gaat dat ongeveer een maand duren. Nu heb ik dus de nos set op de ECU aangesloten met het resultaat dat ik de 100 pk sproeiertjes er nu in heb zitten. HEFTIG snel maar ook best wel leip omdat ik af en toe een beetje veel wielspin heb ![]() Het vermogen is ne wel beter te regelen, dus niet meer alles in een klap erop. Ik heb wel nog een extra injector erbij moeten halen omdat de originele hiervoor niet geschikt was. Toen ik klaar was ben ik de hele dag op de duitse autobahn geweest dikke auto's pesten ![]() ![]() Samenvattend dus erg geslaagd, op een ding na. Hij zuipt meer als een kameel die net de sahara door is gelopen als ik meer dan half gas rijd. Maarja BOEIUH. | |
Klonk | vrijdag 17 maart 2006 @ 11:30 |
het verbruik van kamelen valt best mee ![]() ![]() | |
Bloody_Hell | vrijdag 17 maart 2006 @ 11:35 |
quote:Deze kameel zoop gemiddeld 1:4 op de duitse autobahn ![]() Maar inderdaad dat boeit me niet veel, het gaat om de lol en die heb ik zeker. Ik denk dat die duitsertjes in hun dikke bmw's en mercs niet zoveel lol hadden... Het vetste is nog altijd die blik van ongeloof als je zo'n figuur er gewoon vet uit trekt. Zie je ze echt zo kijken van DAT KAN NIET! Jaja, dass haben sie nicht gewusst ![]() | |
MikeyMan | vrijdag 17 maart 2006 @ 11:35 |
quote:Kun je dat ook niet een beetje tweaken dan, met die ECU??? Soort van Leanburn onder de 2500 toeren, en daarna netjes de power erin laten komen...? | |
Bloody_Hell | vrijdag 17 maart 2006 @ 11:42 |
In de ECU kan ik alles volledig aanpassen. Voor de nos heb ik gewoon een knopje aan of uit. Als hij aan staat komt vanaf 4000rpm de nos er geleidelijk in. Bij 6250rpm staat de nos "vol open". Je kan ook niet te vroeg het nos erin laten komen omdat het nog steeds een beste klap is en dat is niet goed voor het blok. Daarbij kun je dan een backfire krijgen en dat wil je met nos echt niet meemaken. Ik heb al eens een compleet inlaatspruitstuk DOOR een motorkap zien vliegen omdat de banker vol gas gaf bij 3000rpm met nos erop. Hij (de banker) wist niet dat het aanstond want die jongen had niets gezegd. Maar dan nog sta je mooi te kijken. Ik weet niet precies of je dit bedoelde met lean burn maar dan hoor ik het wel. [ Bericht 0% gewijzigd door Bloody_Hell op 17-03-2006 11:43:02 (typo) ] | |
MikeyMan | vrijdag 17 maart 2006 @ 12:19 |
Nouja, dacht meer aan het beperken van de benzine-inspuiting onder een bepaald toerental, om te zorgen dat je toch ook een beetje zuinig kunt rijden... | |
Bloody_Hell | vrijdag 17 maart 2006 @ 12:38 |
Dat zou ook wel kunnen inderdaad, maar dat is helemaal niet goed voor het blok. Hij loopt onderin wel iets armer dan bovenin maar in verbruik merk je dat niet denk ik. En voorlopig is er nog genoeg benzine op dit planeetje dus ik maak me nergens druk over. Zuinig rijden kán wel trouwens, is een kwestie van het in bedwang houden van mijn zeer zware rechtervoet. Als ik echt mijn best doe haal ik makkelijk 1:10 ![]() | |
MikeyMan | vrijdag 17 maart 2006 @ 12:40 |
Waarom zou dat niet goed zijn voor het blok...? Wordt ook toegepast in andere lean-burn motoren en bij bijvoorbeeld vvti...? Maarja, een steen onder je pedaal helpt ook... 1:10 is te overzien ![]() | |
j0rrit | vrijdag 17 maart 2006 @ 12:49 |
Hehe.. Echt te grappig voor woorden. Een auto waarvan je het niet zou verwachten, trekt wel even een Impreza eruit bij het stoplicht... ![]() Tevens TVP natuurlijk! ![]() | |
Bloody_Hell | vrijdag 17 maart 2006 @ 12:51 |
Laat ik het zo zeggen: Het mengsel is nu perfect afgesteld. Als ik hem dus armer ga laten lopen, bij welk toerental dan ook, is het mengsel niet meer goed. En als het mengsel te arm is krijg je meer warmte-ontwikkeling. Krijg je dan te veel warmte, dan heb je ook overmatige slijtage. Mij gaat het ook niet erom of hij zuinig is, dan had ik wel een 1300 gekocht. Mij gaat het erom dat er zoveel mogelijk vermogen uitkomt op een voor het blok zo "gezond" mogelijke manier. En dan kan het me niets boeien of hij 1:2 loopt of 1:20. Trouwens, 1:10 dan rij ik echt in opa-mode. Gemiddeld rijd ik 1:7/1:8 denk ik op het moment. | |
MikeyMan | vrijdag 17 maart 2006 @ 13:03 |
Hebbie niet zo'n economy lampje ![]() | |
-Muse- | vrijdag 17 maart 2006 @ 13:08 |
Ik sta volledig achter het statement van "liever sneller naar de 100, dan dik over de 200 kunnen" | |
1299 | vrijdag 17 maart 2006 @ 14:15 |
Met boven de 250PK hoop ik dat je aandelen in rubber hebt ![]() | |
Bloody_Hell | vrijdag 17 maart 2006 @ 15:12 |
quote:Jazekers ![]() ![]() quote:Mwoah, ook dit ligt vooral aan de rechtervoet, en dan vooral aan de timing van het volledig neerdalen daarvan ![]() Dan heb je nog de welbekende burnout, die ik af en toe gewoon moet doen omdat er gelijk dikke vette rook vanaf komt ![]() | |
1299 | vrijdag 17 maart 2006 @ 16:20 |
quote:Al met al een toffe bak, als ik over een aardige poos mijn turbomotor heb moeten we maar eens een sprintje trekken ![]() ![]() | |
Bloody_Hell | vrijdag 17 maart 2006 @ 17:12 |
Dat kunnen we zeker doen. En het gaat niet om het winnen, het gaat om het sprinten ![]() Trouwens, je hebt wel kans dat ik dan ook al de turbo erop heb zitten ![]() | |
1299 | vrijdag 17 maart 2006 @ 17:41 |
Ja is goed ![]() Met turbo heb ik in eerste instantie ongeveer 200PK. Maar dan staat er ook nog een grotere intercooler, evo turbo, grotere injectoren brandstofpomp enz in de planning. Maargoed eerst maar eens uitvoeren en dan pas grote verhalen ophangen van mijn kant ![]() | |
Sunrise | vrijdag 17 maart 2006 @ 17:59 |
Het is leuk hoor zo'n oude auto helemaal opknappen... Maar wat schiet je hier nou mee op... De reden om origineel te zijn zou voor mij en vele anderen geen reden zijn om duizenden euro's in een auto van 20 jaar oud te pompen die in principe net zoveel zuipt als een auto met een 4 liter V8.. Ik had als ik jou was een BMW M3 op de kop getikt voor 8000 en daar dan een turbo in knallen dat je rond de 380 PK zit... (standaard 320) en dan weet je gewoon zeker dat je auto niet uit elkaar pleurt als je ergens 200 rijdt, ik zou me in die van jou niet veilig voelen hoor ![]() | |
j0rrit | vrijdag 17 maart 2006 @ 18:09 |
quote:Ja, leuke zwarte E36 ofzo! ![]() | |
Bloody_Hell | vrijdag 17 maart 2006 @ 18:26 |
quote:Ja, of je leest het topic eens door en ziet dat hij al getuned was en ik er alleen een nos setje op heb gezet en er niet al te veel voor betaald heb. En dat ik die M3 heel snel mijn achterkant laat zien. ![]() | |
1299 | vrijdag 17 maart 2006 @ 18:39 |
Nee alsof je met 200Km/h in een M3 wel veilig bent ![]() | |
Klonk | vrijdag 17 maart 2006 @ 18:53 |
quote:ik denk dat dit meer een project is onder het motto: waarom ?, omdat het kan ![]() | |
Bloody_Hell | vrijdag 17 maart 2006 @ 18:56 |
quote:Juustem. En Sunrise, waarom zou dit uit elkaar pleuren (ik las er net overheen)? Het is ervoor gemaakt hoor, ook origineel loopt hij makkelijk 205. Tot 230/240 op de teller merk ik niet veel verschil met 120 maar dan is die m3 toch zo ver achter me dat hij me niet meer ziet ![]() | |
Sunrise | vrijdag 17 maart 2006 @ 19:20 |
Je kan wel opschepperig doen maar kijk jij je huiswerk maar eens goed na.. http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=10970&cache=no Standaard zit ie binnen 5,5 seconden op de 100... om dan nog maar te zwijgen wanneer ie met Turbo en Nos is uitgerust.. Oja en alle BMW's zijn begrensd op 250 km/u ![]() | |
1299 | vrijdag 17 maart 2006 @ 19:25 |
Ja een M3 is zeker geen kattenpis, en kan z'n vermogen goed kwijt met z'n achterwielaandrijving. | |
Bloody_Hell | vrijdag 17 maart 2006 @ 20:39 |
quote:Opschepperig? Het is gewoon de waarheid. Ik rijd een standaard M3 nu al makkelijk weg en dan heb ik nog geen turbo. En mijn top is 237 echte kilometers ZONDER nos. Aangezien ik door het nos 100pk extra heb haal ik hem op top ook wel in als ik dat zou willen. En dat met een corolla uit 1985 ![]() | |
1299 | vrijdag 17 maart 2006 @ 20:58 |
Tjah ik zou zelf geen nos willen. Ik wil power die altijd beschikbaar is. Maar hoe lang kan je spuiten met zo'n fles dan? | |
Bloody_Hell | vrijdag 17 maart 2006 @ 21:08 |
Tsjah da's een goeie. Ik heb een 10lbs fles en die heb ik al 3x laten vullen (bij het ziekenhuis, goeie shit ![]() Maar ik weet het dus eigenlijk niet. En power die altijd beschikbaar is heb ik ook, het is niet zo dat het zonder nos een zielig autotje is ofzo. En als die turbo er op zit laat ik het nos natuurlijk ook gewoon zitten. Dan heb ik en veel constante power en als het nodig is een flinke bak extra. | |
Blackheart | zaterdag 18 maart 2006 @ 06:12 |
Het verbruik van N2O hangt puur af van de instalatie en hoeveel PK je bijkrijgt. Hoe groter de sproeier van de N2O injector hoe meer PK's je kan bijwinnen, maar natuurlijk, hoe meer N2O je verbruikt per tijdseenheid. Een brandslang heeft ook meer flow dan een rietje. Een 10 lbs fles. 4.4 kg. Zo ter grote van een stevige brandblusser dus. Maar medische N2O is veel duurder dan de industriele versie. Maar tja, ieder haalt waar mogelijk. Ik heb hier geluk in. Een belangrijke Belgische leverancier zit hier een paar kilometer vandaan. En die 50m³ tank is lekker groot. | |
Rietvaerder | zaterdag 18 maart 2006 @ 09:40 |
Erg leuk dat je het er van buiten niet van af ziet ![]() | |
yup | zaterdag 18 maart 2006 @ 10:43 |
Rode gebied die bij 7600 rpm begint ? THAT'S THE SHIT NIGGA ![]() Toyota powah ![]() En nee de motorfappers mogen niet reageren, ik weet dat die dingen makkelijk het dubbele doen ![]() | |
Rietvaerder | zaterdag 18 maart 2006 @ 10:46 |
Ik vind hem vet hoor ![]() <-- Initial D fan ![]() | |
yup | zaterdag 18 maart 2006 @ 10:48 |
Initial rox ![]() Motorblok is ook zelfde wat die Takumi in zijn AE86 heeft. De legendarische 4A-GE ![]() Beste 1.6i 16v twin cam blok ooit gemaakt ![]() | |
Rietvaerder | zaterdag 18 maart 2006 @ 10:49 |
![]() Daarom dus.. Heb jij toevallig wat missende afleveringen voor mij....? Ik mis de laatste 2 eps van first stage ![]() | |
Googolplexian | zaterdag 18 maart 2006 @ 10:49 |
geef mij toch maar een b16a2 ![]() | |
yup | zaterdag 18 maart 2006 @ 11:02 |
quote:Als ik een aflevering heb gezien verwijder ik die gewoon, dus helaas :-) quote:Honda maakt ook fapwaardige motoren hoor. Ok eerlijk gezegd is Honda koning want 184 pk 1.6i 16v DOHC vtec was van Honda... Very impressive... Alhoewel 1.3i 16v met 88 pk is weer van Toyota... Zie je ook niet elke dag 88 pk uit een 1.3tje :-) | |
Rietvaerder | zaterdag 18 maart 2006 @ 11:11 |
Hoezo impressive.... de GSX-R1100 van '86 had ook al >130pk ![]() Een motorblok blijft een motorblok natuurlijk. | |
yup | zaterdag 18 maart 2006 @ 11:12 |
quote:Motoren = ander verhaal. Alles is gemaakt om zo veel mogelijk toeren te maken, en zo veel mogelijk vermogen te produceren, wat uiteraard ervoor zorgt dat ze, uhm niet zo lang meegaan... Zou jij een Gixxer met 150.000 km op de klok kopen ? Dacht het niet he. Een Toyota koekblik blok loopt op zijn dooie gemak het drie dubbele van 150k. | |
Rietvaerder | zaterdag 18 maart 2006 @ 11:15 |
quote:Nee, maar ook geen auto met 150.000km op de klok ![]() Een vriend van mij heeft nu met zijn Gixxer 1100 120.000km gereden, geen mankementen.... geen revisie gehad, alleen het normale onderhoud. Rijd nog als nieuw ![]() Dus dat ze niet lang zouden meegaan is niet helemaal waar. Het slijt wel harder natuurlijk, maar dat krijg je met die Toyota blokjes ook als je ze gaat tunen lijkt me.. | |
yup | zaterdag 18 maart 2006 @ 11:21 |
quote:Ik hoop dat je dat sarcastisch bedoelt... (150k is geen moer voor de meeste auto's) Een koekblik blok haalt op zijn dooie gemak 3 ton, dat doet het blokje van een motor echt niet hoor (uitzondering daargelaten, maar die kunnen dan ook geen 15.000 rpm draaien en hebben laag vermogen per liter zoals BMW's) | |
Rietvaerder | zaterdag 18 maart 2006 @ 11:25 |
Nou..... onze S40 was met 180.000km "gaar".. Lagers gingen kapot, moest nieuwe katalysator op.. Is wel weer te repareren, maar dat is toch een dure grap. En nee, is niet sarcastisch, als ik een auto zou kopen zou ik niet 1tje kopen met 150.000km...... das voor arme paupers ![]() | |
yup | zaterdag 18 maart 2006 @ 11:34 |
quote:Katalysator en lagers is echt pech. Normaal hoort dat niet ![]() Lagers gaan meestal idioot lang mee, iig langer dan 3 ton. Katalysator kan je soms heel lang mee doen, soms heb je pech en moet je hem snel vervangen... En ik hoop niet dat ie gaar is volgens jou door deze 2 dingen... Dat jullie auto zo snel stuk ging is gewoon pech, kan iedereen gebeuren. Maar dat betekent niet dat ie "gaar" is :/ En juist je blind op de km stand staren is het domste wat je kan doen. Heb auto's gezien die met 3 ton frisser waren dan auto's met 100k op de teller... | |
Rietvaerder | zaterdag 18 maart 2006 @ 11:45 |
![]() | |
Bloody_Hell | zaterdag 18 maart 2006 @ 11:51 |
quote:Ze zeggen wel dat medische beter is heb ik gehoord. Of dit waar is weet ik niet maar ik denk dat het niet veel verschil zal maken. Ik laat die fles bij het ziekenhuis vullen (ken toevallig iemand daar) en dat kost me 7 euro per keer. Geen idee wat een normale prijs is. quote:Ja standaard begrenst ie inderdaad bij 7600rpm. Ik heb de begrenzer nu op 8000rpm staan maar zover trek ik hem eigenlijk niet door. Bij 7750rpm gaat de shiftlight branden en dan schakel ik ook. quote:Die heb je toch he? Origineel? Keertje sprinten, ik zonder nos? quote:Deze auto heeft nu 216.000 op de klok ![]() Dat is dan wel alleen (een gedeelte van) de carroserrie. Motoren kunnen ook lang meegaan ja. Ik heb hier een kreidler 80cc (ja dus ook een motor) staan van mijn pa en die heeft al 163.000 op de klok met originele zuiger en cilinder. Ik denk dat het vooral ligt aan hoe je ermee omgaat. Lekker warm rijden en niet te veel toeren maken als hij koud is maakt volgens mij erg veel verschil. Het blok zal misschien sowieso iets minder lang meegaan dan een origineel, maar dat boeit me niet. Als iets kapot draait word het vervangen. Maar 100k moet met gezond verstand makkelijk te halen zijn. quote:Thanks guys ![]() | |
Blackheart | zaterdag 18 maart 2006 @ 12:27 |
Je betaald een lage prijs voor je N2O. ¤7 voor een kleine 5 kg medische N20-ook leuk op een kickje van te krijgen. Ik denk dat je kennis in het hospitaal daar een extra pilsje mee kan vangen. De industriele N2O heeft een vleugje waterstofsulfiet ofzo mee. Word je niet vrolijk van als je daar een teug van neemt. Eerder kotsmisselijk. De hoeveelheid van dit spul in het gas maakt niet uit voor de PK's. | |
_Drake_ | zaterdag 18 maart 2006 @ 19:45 |
Gave bak!, ik heb zelf een MR2 AW11 met hetzelfde 4-AGE blok (indien gewenst kan ik wel een plaatje posten ![]() een honda vtec blok mag dan beter zijn maar die had honda in 1985 nog niet ![]() | |
Bloody_Hell | zondag 19 maart 2006 @ 10:08 |
Klopt, Toyota was de king op dat gebied toen. Trouwens, toen honda uitkwam met vtec kwam toyota al snel met de 20kleppers. Een blacktop heeft meer vermogen dan een vtec als het goed is. AW11 is ook leuke shizzle, achterwielaandrijving ![]() Heb je een bluetop met t-vis? | |
yup | zondag 19 maart 2006 @ 11:53 |
quote:Neem aan dat die 20v een 1.6 is? Hoeveel pk heeft zo een ding dan? | |
MikeyMan | zondag 19 maart 2006 @ 11:57 |
Toyota 20v's...? Never heard of... Ben benieuwd welk blok dat is... ![]() | |
Fiets-toeter | zondag 19 maart 2006 @ 11:58 |
Wat voor maatje banden heb je erop zitten? | |
Googolplexian | zondag 19 maart 2006 @ 12:11 |
quote:Dan geen vtec maar wel prestaties ... ![]() ![]() | |
Tjabbo | zondag 19 maart 2006 @ 12:18 |
quote:varierend van 150 tot 175 pk afhankelijk van de versie. ![]() | |
yup | zondag 19 maart 2006 @ 12:44 |
quote:Zijn ook nooit hier geleverd dacht ik. Maar zijn wel zwaar populair als het goed is, veel mensen bouwen gewone blokken om naar die black top 20v dingen enzo, je hebt ook nog eens verschillende soorten 1.6jes enzo... Veel variatie dus met die motoren. Ik dacht dat de 4A-GE in verschillende vormen was geleverd (qua vermogen enzo)... quote:Ok dat was idd wel meer dan Honda 1.6jes volgens mij... Want de Civic en CRX vtec hadden toen 150 pk max volgens mij... | |
MikeyMan | zondag 19 maart 2006 @ 13:17 |
Hp Torque (lb-ft) My AE92 GT-S 120@6600 108@4800 20-valve 4A-GE 170@6600 128@4800 Formula Atlantic 240@8500 136@7600 Das pas geinig, 240pk uit een ongeblazen 1.6... ![]() | |
yup | zondag 19 maart 2006 @ 13:19 |
Is dat wel een straat auto ? | |
MikeyMan | zondag 19 maart 2006 @ 13:21 |
dat niet, maar 170pk is ook nice... ![]() | |
Bloody_Hell | zondag 19 maart 2006 @ 14:10 |
quote:Die 20v is inderdaad een 1.6, gewoon een 4A-GE met een andere kop erop. Volgens mij inderdaad niet in nederland geleverd maar ik ken genoeg mensen die hem ingebouwd hebben. De rest van de info staat al in het topic dacht ik zo? quote:Voor 205/55 R14 en achter 195/55 R14. Voor en achter Pirelli P6000 drago's die heel erg goed bevallen. De velgen zijn de originele lichtmetalen die ik nog eens goed onderhanden moet nemen. Of ik koop nieuwe velgen+banden als deze banden op zijn en leg er winterbandjes op. quote:Klopt, je hebt de gewone 4A-GE bluetop of redtop met t-vis, smallport of bigport kop kort samengevat. Dan heb je de 4A-GZE dat is de standaard motor met een supercharger erop en ik geloof 175pk. En dan heb je nog de 4A-GE 20V silvertop of blacktop. Dan heb je nog verschillen in inlaatspruitstuk, ligt aan of je RWD of FWD hebt. Gegarandeerd dat ik er een paar vergeet maar deze weet ik zo uit het blote hoofdje. | |
yup | zondag 19 maart 2006 @ 14:18 |
De gewone wat in NL is geleverd. Dus 4A-GE zonder kat (dacht ik) Heeft hier 124 pk, maar volgens mij in Japan 130 pk. Maar waarom die verschil dan ? Of heb ik het fout... | |
MikeyMan | zondag 19 maart 2006 @ 14:20 |
Zal wel met emissie-eisen te maken hebben denk ik? Of misschien toch een katalysator... Of andere benzine... ![]() | |
Bloody_Hell | zondag 19 maart 2006 @ 14:27 |
quote:Met of zonder kat ligt denk ik aan het bouwjaar. De 4A-ge is in heel veel verschillende snellere uitvoeringen van toyota's gekomen, ook van na 1990 nog. Dat verschil in pk's ligt er denk ik aan dat "japanse" JIS pk's letterlijk en figuurlijk kleiner zijn dan "europese" DIN pk's. Die van mij had helemaal standaard toen hij 195.000 had gelopen 129pk aan de krukas. Dat is 5 meer dan fabrieksopgave. Dit verschilt natuurlijk per blok maar naar het schijnt zijn de vermogens nogal zuinig aangegeven. Natuurlijk beter dan andersom zoals mazda deed met hun rx-8, die bleek maar liefst 38pk minder te leveren dan fabrieksopgave. En wat ze bij meerdere van hun auto's zo doen zoals de mazda 626 van mijn ouders die komt ook 16pk te kort op de fabrieksopgave. | |
Bloody_Hell | zondag 19 maart 2006 @ 14:27 |
quote:Ook dit inderdaad in japan rijden ze allemaal op 101 octaan benzine. | |
yup | zondag 19 maart 2006 @ 14:35 |
quote:Idd volgens mij ook in de AE92, had je ook de 124 pk 7600 rpm redline ![]() Jammer dat die dingen onvindbaar zijn ![]() | |
Bloody_Hell | zondag 19 maart 2006 @ 15:34 |
quote:De AE92 GTi inderdaad, maar zo zeldzaam zijn die niet. Ik heb vorige week nog staan te twijfelen bij een om hem erbij te nemen maar ik heb het toch maar niet gedaan... | |
yup | zondag 19 maart 2006 @ 15:56 |
quote:Doe aub normaal ik ![]() Ik wil een standaard AE92 GTi... Waar was die advertentie bij de weg, je mag het hier posten, misschien wat voor mij ![]() | |
_Drake_ | zondag 19 maart 2006 @ 19:18 |
quote:Ja bluetop met tvis ![]() blokje: en de auto | |
Bloody_Hell | zondag 19 maart 2006 @ 20:21 |
quote:Ik zal eens kijken of hij hem nog heeft en zo niet weet ik altijd wel wat te regelen ![]() quote:Mooi! Ook de goede kleur trouwens ![]() Als het bouwjaar goed is heb ik nog een chip liggen die je zo kunt overprikken voor 5 tot 15 pk extra (volgens de tunert). | |
MikeyMan | zondag 19 maart 2006 @ 23:23 |
quote:Wat doe jij eigenlijk in het dagelijks leven...? ![]() | |
Nerdmans | zondag 19 maart 2006 @ 23:53 |
Dat is dus mijn idee ook. Gewoon een anonieme auto met veeel snelheid. Ik ga opletten dat ik niet per ongeluk naast je kom te staan met mn toto, dan sta ik er lelijk op denk ik. Keep up the good work ![]() | |
Bloody_Hell | maandag 20 maart 2006 @ 09:30 |
quote:Niet veel, ik ben nu met iemand die ik al lang ken een tuningbedrijfje aan het opstarten. We vinden alleen geen geschikte ruimte ervoor. Voor de rest ben ik 1ste monteur, autospuiter en ik heb ook een aantal opleidingen in amerika gevolgd voor de tuning business. Nu is er echter weinig te doen + dat we nog geen goede ruimte hebben. Dus ik zit eigenlijk voornamelijk thuis nu. En ik ben natuurlijk veel op de weg te vinden. Als dagelijks vervoer heb ik een dodge w200 pickup maar die is alleen voor als ik weet dat ik lang in de file moet staan of als ik door het veld ga raggen ofzo. Echt strontgoedkoop dat ding ![]() Maar als iemand in zuid-limburg een mooi bedrijfspand weet van minimaal 20x11 meter met vloeistofdichte vloer en buren die tegen lawaai kunnen houd ik me aanbevolen. | |
Googolplexian | maandag 20 maart 2006 @ 09:31 |
quote:Waarom start je het bedrijf niet in België? Scheelt een aardige poep aan belasting, lijkt me | |
Bloody_Hell | maandag 20 maart 2006 @ 11:20 |
quote:In belasting scheelt het wel inderdaad maar er zijn daar heel veel echte onzinregels waar je je met zo'n bedrijf aan moet houden. Vooral nu de laatste tijd is er veel veranderd op dat gebied. Als je een auto verlaagd bijvoorlbeeld moet hij opnieuw gekeurd, zet je er een spoiler op moet hij gekeurd, zelfs al zet je er alleen een andere kleur binnenverlichting in moet hij opnieuw gekeurd. Zou ik dus daar een bedrijf starten moet ik alles wat ik inbouw laten keuren, wat mij en de klanten veel geld gaat kosten. Daarnaast zit ik liever in zuid-limburg, lekker in de buurt en het bevalt wel. Voorlopig zit ik redelijk goed dus het is niet zo dat we heel snel iets MOETEN hebben ofzo. Maar binnen nu en een half jaar zou wel fijn zijn. We zijn nu ook nieuwbouw aan het bespreken misschien dat dat wat word. Dan kunnen we gelijk alles naar onze wensen bouwen. Een ding kan ik wel zeggen, als het bedrijf gestart is dan ga je er veel van horen. Die maat van mij en ik zijn al vanaf jongs af aan alles aan het verzamelen en we hebben nu de complete inrichting, alles zeer professioneel, incl 4wd bank compleet. We hebben beiden ook speciale opleidingen gevolgd in amerika helemaal gericht op het tunen van alles wat op benzine, diesel, alcohol en nitromethaan loopt. Geen twijfel dat de klanten tevreden zullen zijn. Een bankdag komt er trouwens als het goed is binnenkort aan die zijn we nu aan het organiseren voor de corolla club maar daar kunnen best nog wel wat fokkers met dikke auto's bij. Misschien kunnen we CAMPLO dan ook zo ver krijgen dat hij langskomt met zijn nixxan ![]() | |
Tjabbo | dinsdag 4 april 2006 @ 13:45 |
Dus je kan goed overweg met een AEM, Greddy E-Manage, MoTeC systems en dat soort dingen? | |
mhr-zip | dinsdag 4 april 2006 @ 14:17 |
quote:Wat is je nick op het Corolla forum? | |
Bloody_Hell | donderdag 26 oktober 2006 @ 10:15 |
Zo, long time no see wat betreft dit projectje. Ik ben door persoonlijke redenen een tijdje uit de running geweest wat betreft fysieke dingen. Nu ben ik echter weer op volle kracht. Eerst ff een vraagje beantwoorden: quote:Ik kan ze installeren en proggen/mappen als je dat bedoelt. MegaSquirt hoort hier ook bij. Ik had zelf eerst een MS maar ben ook overgestapt op een AEM omdat deze meer mogelijkheden hebben in alle opzichten. Ze zijn wel een stuk duurder maar iedere cent waard. Op dit moment ben ik bezig met mijn lachgas install. De turbo is er effe vanaf, die word vervangen door een compressor van een corolla e12 t-sport 1.8 vvtl-i. De turbo komt er later misschien wel weer op in combinatie met de compressor maar dat gaat nog wel effe duren. De reden dat ik de turbo eraf heb gehaald is dat er niet echt meer normaal mee viel te rijden op het vermogen wat ik eruit wilde halen. De turbo hakte er gewoon te hard in met wielspin en leipe situaties als gevolg ![]() Een compressor doet al een stuk lager in toeren mee en de rijdbaarheid zou dus moeten verbeteren. Wel lever ik wat vermogen in. Dat brengt me weer terug bij het lachgas. Ik had een Nitrous Express 75pk setje met een 10l fles. Dit was qua vermogen in principe voldoende, maar de fles was te klein en vooral met vullen een pain in the ass. Nu heb ik dus mijn eigen fles samengesteld uit twee samples die ik van Holley heb 'gekregen'. Dit zijn twee stalen prototype 10l flessen die ik op elkaar gelast heb en waarin ik een zelf gemaakte diptube (de buis waardoor het gas de fles verlaat) heb gemaakt zodat ik de flessen horizontaal kon monteren en de diptube toch verticaal bleef. Dit is nodig omdat de diptube altijd op het laagste punt moet blijven. Ook heb ik inplaats van 1 kraantje met een drukmeter aparte aansluitingen gemaakt. 1 grote voor het vullen, 1 kleine voor naar de motor en een kleine met een ingebouwde veiligheidsklep met een slangetje naar buiten. De drukmeter heb ik ook een eigen plaatsje gegeven. Vervolgens is de 'fles' afgeperst op 300bar en lekvrij bevonden. Ik blij, leverancier verbaasd. Als leidingen worden normaal gevlochten stalen leidingen gebruikt, maar ik ben eigenwijs en gebruik hogedruk kunstof leidingen. Deze hebben een maximale druk van 90bar, wat net goed zou moeten gaan omdat een volledig gevulde fles als ik me niet comleet vergis op ongeveer 83bar zit. De kunstof leidingen gebruik ik omdat ik dan overal handige snelkoppelingen op kan zetten. Dit was echter ook een probleem omdat de koppelingen die ik nog had blijkbaar versleten waren met het gevolg dat de slang er steeds vanaf knalde. Lekker hoor dat lachgas ![]() Het vermogen kan ik instellen van 25-250pk door gebruik van een zelf ontwikkeld systeem met een zeer grote nozzle maar een totaal andere aansturing dan normaal bij NOS, NX, ZEX en dergelijke. Hoe precies wil ik nog niet kwijt, maar het komt erop neer dat ik het vermogen niet instel door steeds een andere nozzle te gebruiken, maar gewoon vanuit mijn stoel door aan een knop te draaien, als ik wil zelfs onder het rijden. Een paar plaatjes (GSM pics, dus let niet op de kwaliteit): De flesjes gezellig naast de sub. Op het bovenste oog aan de rechterkant komt de vulkoppeling te zitten. ![]() Aan de PIMP-factor is ook gedacht, de grote beurt EAT THIS ![]() ![]() Under pressure ![]() Het bedieningspaneeltje, modern aan de onderkant ![]() Old style aan de bovenkant ![]() Dat was het weer even, de rest volgt zoals het vordert. Vragen zijn natuurlijk welkom. | |
Oosthoek | donderdag 26 oktober 2006 @ 10:25 |
quote:Dat belastingen in België zoveel lager liggen dan in Nederland is een verhaal dat al sinds enkele jaren nauwelijks meer op gaat. | |
Hugster | donderdag 26 oktober 2006 @ 12:08 |
Mooi project ![]() Hoop dat je je bedrijf snel op poten hebt ![]() | |
Bloody_Hell | donderdag 26 oktober 2006 @ 14:28 |
Alles is aangesloten en voor zover ik zonder te rijden kan testen werkt het. Nu is het echter nog de vraag of mijn controller werkt ![]() ![]() | |
MikeyMan | donderdag 26 oktober 2006 @ 14:42 |
Dan probeer je het in z'n vijf... bij 180 ofzo... Valt het effect een beetje weg ![]() | |
Nerdmans | donderdag 26 oktober 2006 @ 14:59 |
quote:Anders doe ik t wel even hoor! ![]() | |
casejunkie | donderdag 26 oktober 2006 @ 22:12 |
Hmmz zoveel geld in een blok stoppen en dan zo weinig vermogen. Voor 2000 euro had je al een complete blacktop 4A-GE 20V gehad. (dus met nieuwe distributie, koppeling en gote beurt onderdelen. En kabelboom omgebouwd) Oke geen turbo mogelijkheden daar. Wil je perse een turbo dan kan je een Silvertop pakken ook een 4A-GE 20V ietsjes minder snel maar wel sterkere internals. Of een 3S-GTE blok ben je meteen klaar. Die zuigers die je nu hebt zijn dat lage compressie zuigers? Volgens mij niet aangezien je juist nu meer vermogen hebt. Een turbo vereist juist een lagere compressie. Je hebt nu scherpere nokkenassen. Ook weer iets waar een turbo blok niet blij mee is. | |
Bloody_Hell | donderdag 26 oktober 2006 @ 22:37 |
quote:Weinig vermogen? 170pk NA zonder lachgas op dit moment vind jij weinig vermogen voor een 20 jaar oude 935Kg wegende 1.6? En met lachgas 420pk max. theoretisch. quote:Inderdaad allemaal mogelijkheden maar ook allemaal al veel vaker gedaan. Verder heb ik dit blok er niet ingelegd en er veel geld aan uitgegeven, dat heeft de vorige eigenaar gedaan zoals in het topic te lezen valt. Oke, ik heb er ondertussen ook zo'n 6K aan spul tegenaan gegooid maar voor mij is het gewoon een goede basis verder opbouwen in principe. Eerst komt er nu een SC op die later word vergezeld door de turbo die ik nu al heb. De turbo heeft er trouwens een aantal maanden probleemloos opgezeten @ 0,85bar en met een NX 75pk setje... quote:Lage compressie, maar niet zoveel als normaal zou zijn. Nokkenassen zijn idd scherper, maar niet overdreven. En ik kan je vertellen, het blok was er heel blij mee ![]() Er staat een lijstje in het topic met de grootste aanpassingen aan de internals. De MS is nu vervangen door een AEM. Misschien valt het dan wat beter op zijn plaats ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Bloody_Hell op 27-10-2006 02:28:57 ] | |
PNG | vrijdag 27 oktober 2006 @ 00:17 |
Mooie auto, Bloody_Hell. Echte Klassieker: zijn er nie veel. Vierkante gaten. Zet stel harde shockers onder, toen ik mijne had, boven 100 woei het letterlijk weg. Fantastisch leuke auto verder standaard al. | |
Tommy_Kuklinski | vrijdag 27 oktober 2006 @ 00:44 |
Leuk. En hoe is het met je Opel kadett met 433 pk? ![]() | |
PNG | vrijdag 27 oktober 2006 @ 01:03 |
Tegen wie heb je het nou Tommy ? | |
Bloody_Hell | vrijdag 27 oktober 2006 @ 02:01 |
quote:Die bleek uiteindelijk op een _ goede _ bank te toppen op 310pk. Met lachgas kwam ik tot 375 plusminus waarna alles in de soep liep. 110 top op de terugweg. Dus ok, ik heb het niet gehaald, boeiuh? Ik heb nog nooit een kadett gezien met zoveel power, en die zo snel gaar was ![]() Dus ja, ook ik heb een opel gehad, maar ik ben er gelukkig wel van genezen ![]() ![]() Kom gerust eens langs om te testen of je me bij kan houden. Laat het wel vantevoren effe weten, dan zorg ik dat ik een volle fles heb ![]() Trouwens, dat is ondertussen al meer dan een jaar geleden. In de tussentijd heb ik veel geld verloren door weddenschappen die ik had afgesloten over die strontbak. Ik was ervan overtuigd dat ik het ging halen omdat ik op een bepaalde bank bij een bepaald bedrijf dik 400pk uitlas. Deze bank bleek later compleet verkeerd ge-eikt te zijn. Toen dacht ik dat het beter was om me dan maar met de auto van een kennis tegen een boom te plempen. Paar maanden later, januari dit jaar weer uit het ziekenhuis. Deze auto gekocht, complicaties, weer terug het ziekenhuis in. En dat niet 1 keer. Nu is voor de eerste keer in heel lang dat ik me goed voel en ook op meer dan 20m van mijn bed kan zijn.. Qua auto's ga ik gewoon geen uitspraken meer doen ![]() [ Bericht 27% gewijzigd door Bloody_Hell op 27-10-2006 02:14:08 ] | |
Tommy_Kuklinski | vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:15 |
quote:Als je de link had gevolgd had je dat kunnen lezen. | |
isitreal | vrijdag 27 oktober 2006 @ 12:29 |
ff paar vraagjes is dit nou overdrijven of grootheidswaanzin? wanneer kom je me ophalen voor een testritje? de fotoos van je opel heeft nog nooit iemand gezien zou je die nog ff kunnen plaatsen? je maakt jezelf namelijk nogal ongeloofwaardig als jij een kloon van dhuuf bent | |
Bloody_Hell | zondag 5 november 2006 @ 16:38 |
quote:Geen van beide, en jou ophalen? Why in hell zou ik dat doen? Die foto's hebben trouwens gewoon op fok gestaan. En daarbij is dit geen kloon. Samenvattend denk ik dat jij maar eens moet leren lezen. |