abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35567102
De slowchat in GC heet vanaf nu De Lounge

newbies verzamelen

Een nieuwe naam met een diepere achterliggende betekenis. Observant schrijft er over:
Loungen is hip

Loungen is voornamelijk bedoeld voor DINKies (Double Income No Kids) van eind twintig, begin dertig. Onthaasten luidt het devies.
De vertrouwde barkruk is uit de gratie en ingeruild voor moderne ligbanken. De kleffe, van het vet druipende bitterballen hebben plaats gemaakt voor oesters of sushi. En de lounger drinkt geen bier, maar champagne! Loungen is hip, heel erg hip.

Ondertussen kunnen de luttele aanwezigen old-school loungen op muziek van Sting en Womack and Womack. Een klein kartonnetje op de bar herinnert aan de mogelijkheid om oesters te eten. Verder lijkt deze lounge verdacht veel op een gewoon café.
Pas om 21.40 uur verschijnt de DJ. Druk is het intussen niet, slechts twee sympathieke 50-plussers verschijnen ten tonele.
De DJ ontsteekt een videohaardvuur, dat geprojecteerd wordt op twee televisieschermen en begint te draaien. Na een half uurtje luisteren naar niets-aan-de-hand-muziek is het tijd om te gaan.

Een grote schaal gevuld met oesters en flessen champagne blinken de loungers tegemoet
De dienstdoende DJ laat zijn platen op bescheiden volume draaien, zodat iedereen lekker kan onthaasten.
De muziek laat jazz, fusion en Afrikaanse invloeden op een ontspannen beat horen. Er klinkt zelfs een sample van The Doors!
De champagne vindt gretig aftrek, evenals de oesters. Opvallend is het grote aantal blanke, kale mannen met grote zwarte brilmonturen.
Loungers met weelderige haardossen en onbebrild gelaat voelen zich hier wat out of style. Hoe dan ook, lounge
Is heerlijk.

Overigens is het de bedoeling dat niet ieder nieuw topic een eigen titel krijgt, maar gewoon doorgenummerd wordt. Gewoon [SC] De Lounge #(NR) en that's it. .

de op is hier te vinden

En nu chill
[18:02:51] <Lynx666> Jij bent erg op je eigen speciale manier, MutZ :')
<gr8w8>bitch
pi_35567125
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 10:51 schreef MutZ het volgende:

[..]

ik denk dat het bij mij ook aan de voorbereiding ligt... maar ik ben iemand die het niet kan uitschrijven van te voren... als ik het doe, dan maak ik er uiteindelijk toch weer een ander verhaal van...
Dat heb ik ook wel. Alleen zijn lesvoorbereidingen op papier bij ons verplicht.
Niet dat mijn les echt lijkt op mijn lesvoorbereiding Ik maak er toch altijd iets anders van
pi_35567127
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 10:51 schreef qu63 het volgende:
vol!
je was te vroeg
<gr8w8>bitch
pi_35567130
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 10:53 schreef leonieke het volgende:

[..]

Dat heb ik ook wel. Alleen zijn lesvoorbereidingen op papier bij ons verplicht.
Niet dat mijn les echt lijkt op mijn lesvoorbereiding Ik maak er toch altijd iets anders van
jij balen
<gr8w8>bitch
pi_35567187
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 10:53 schreef MutZ het volgende:

[..]

jij balen
Beetje wel ja
Maar nu is dat niet meer zo'n probleem. Ik doe wat ik wil tijdens mijn lessen, maar tijdens stagelessen moest ik me dan ook houden aan mijn lesvoorbereiding omdat de leerkracht meevolgde op die voorbereiding.
pi_35567338
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 10:55 schreef leonieke het volgende:

[..]

Beetje wel ja
Maar nu is dat niet meer zo'n probleem. Ik doe wat ik wil tijdens mijn lessen, maar tijdens stagelessen moest ik me dan ook houden aan mijn lesvoorbereiding omdat de leerkracht meevolgde op die voorbereiding.
en lukte je dat dan ook een beetje?

Bij ons op school doe ik heel vaak de presentatie van wat we voorbereid hebben over een onderwerp, omdat als onze voorbereiding niet super iss, ik er toch wel een mooi verhaal van weet te maken...
<gr8w8>bitch
pi_35567389
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 11:01 schreef MutZ het volgende:

[..]

en lukte je dat dan ook een beetje?
Laat ons zeggen dat ik heel vaak de opmerking kreeg dat ik één van de weinige stagiairs was die zonder lesvoorbereiding bij zich les gaf en dat het toch niet altijd helemaal precies hetzelfde was.
Zei ik maar dat je ook moet inspelen op de groep die je voor je hebt en dat een les nooit twee keer op dezelfde manier gegeven kan worden.

Konden de meeste (niet allemaal idd ) leerkrachten wel begrip voor opbrengen. Maar ja, ik kon het toen al goed uitleggen..
quote:
Bij ons op school doe ik heel vaak de presentatie van wat we voorbereid hebben over een onderwerp, omdat als onze voorbereiding niet super iss, ik er toch wel een mooi verhaal van weet te maken...
Beetje improviseren is ook wel nodig vind ik. Zijn meestal de leukere presentaties om naar te kijken.
pi_35567478
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 11:04 schreef leonieke het volgende:

[..]

Laat ons zeggen dat ik heel vaak de opmerking kreeg dat ik één van de weinige stagiairs was die zonder lesvoorbereiding bij zich les gaf en dat het toch niet altijd helemaal precies hetzelfde was.
Zei ik maar dat je ook moet inspelen op de groep die je voor je hebt en dat een les nooit twee keer op dezelfde manier gegeven kan worden.

Konden de meeste (niet allemaal idd ) leerkrachten wel begrip voor opbrengen. Maar ja, ik kon het toen al goed uitleggen..
maar goed dat je het toen al kon uitleggen ik kan een presentatie of les ofzo ook nooit 2x hetzelfde geven... elke keer is het bij mij weer anders...
quote:
[..]

Beetje improviseren is ook wel nodig vind ik. Zijn meestal de leukere presentaties om naar te kijken.
tis ook al een keer voorgekomen dat we een presentatie hadden voorbereid, dat ik hem niet zou doen omdat ik niet helemaal super in m'n vel zat en we toch wel een goede voorbereiding hadden... zitten we naar de presentatie voor ons te kijken, bleken we een heel belangrijk ding vergeten te zijn, met als gevolg dat ik de presentatie wel deed en dat stuk er nog aan vast lulde
<gr8w8>bitch
  dinsdag 28 februari 2006 @ 11:11:26 #9
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_35567526
tvp
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_35567545
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 11:11 schreef qu63 het volgende:
tvp
qu
<gr8w8>bitch
pi_35567550
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 11:11 schreef qu63 het volgende:
tvp
Je geeft niet graag presentaties ofzo?
pi_35567621
* Glacier houdt ook niet zo van presenteren...tenminste, niet de presentaties waar het in dit topic over ging
Als mijn voorbereiding prut is, komt er meestal weinig zinnigs uit
  dinsdag 28 februari 2006 @ 11:15:18 #13
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_35567623
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 11:12 schreef MutZ het volgende:

[..]

qu
MutZ!
It's Time To Shine
pi_35567657
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 11:15 schreef Glacier het volgende:
* Glacier houdt ook niet zo van presenteren...tenminste, niet de presentaties waar het in dit topic over ging
Als mijn voorbereiding prut is, komt er meestal weinig zinnigs uit
als dj moet je toch wel een beetje kunnen presenteren als bij mij m'n voorbereiding slecht is, dan is de presentatie nog wel aardig als ik maar globaal weet waar ik het over moet hebben...
<gr8w8>bitch
pi_35567662
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 11:15 schreef qu63 het volgende:

[..]

MutZ!
qu!
<gr8w8>bitch
pi_35567777
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 11:16 schreef MutZ het volgende:
als dj moet je toch wel een beetje kunnen presenteren als bij mij m'n voorbereiding slecht is, dan is de presentatie nog wel aardig als ik maar globaal weet waar ik het over moet hebben...
Een radioprogramma doen is toch anders dan een 'real life' presentatie. Daarbij moet je op je houding letten, oogcontact, handgebaren, etc...
In een studio hoef ik daar niet op te letten...dus kan ik me meer focussen op het praten zelf
Tekst voorbreiden voor een uitzending doe ik ook nooit, ik zie het altijd wel
  dinsdag 28 februari 2006 @ 11:21:34 #17
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_35567797
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 11:12 schreef leonieke het volgende:

[..]

Je geeft niet graag presentaties ofzo?
ach, als ik er gewoon veel over weet is het niet erg
It's Time To Shine
pi_35567990
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 11:20 schreef Glacier het volgende:

[..]

Een radioprogramma doen is toch anders dan een 'real life' presentatie. Daarbij moet je op je houding letten, oogcontact, handgebaren, etc...
In een studio hoef ik daar niet op te letten...dus kan ik me meer focussen op het praten zelf
Handgebaren, dat kan ik goed

"Mevrouw, blijf nu eens stilstaan aub. Mevrouw, je beweegt zoveel met je handen als je iets uitlegt"
  dinsdag 28 februari 2006 @ 11:30:27 #19
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_35568022
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 11:29 schreef leonieke het volgende:

[..]

"Mevrouw, je beweegt zoveel met je handen als je iets uitlegt"
Das zeker typisch Belgs?

Mevrouw zie ik als beleefdheidsvorm, daar hoort geen je bij dan
It's Time To Shine
pi_35568049
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 11:30 schreef qu63 het volgende:

[..]

Das zeker typisch Belgs?

Mevrouw zie ik als beleefdheidsvorm, daar hoort geen je bij dan
Ik ben al blij dat ze me als mevrouw aanspreken

Ik maak zelf constant de fout door ze als 'ge' (dialect) aan te spreken, dus ik verwacht geen U
pi_35568113
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 11:20 schreef Glacier het volgende:

[..]

moet je wel een beetje goed zijn in improviseren
uitzendingen bereid ik ook nooit voor, maar dat wist je al...
<gr8w8>bitch
pi_35568148
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 11:21 schreef qu63 het volgende:

[..]

ach, als ik er gewoon veel over weet is het niet erg
en is dat dan ook direct het probleem?
<gr8w8>bitch
pi_35568158
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 11:29 schreef leonieke het volgende:

[..]

"Mevrouw, blijf nu eens stilstaan aub. Mevrouw, je beweegt zoveel met je handen als je iets uitlegt"
ik ook

Komt denk ook door m'n werk, daar moet je wel met je handen werken willen ze je begrijpen
<gr8w8>bitch
pi_35568213
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 11:36 schreef MutZ het volgende:

[..]

ik ook

Komt denk ook door m'n werk, daar moet je wel met je handen werken willen ze je begrijpen
Ik zeg dan altijd dat ik vaak rondloop en beweeg zodat ik kan controleren of ze opletten of dromen. Wie droomt, volgt namelijk niet met ogen/gezicht.
Schrikken ze altijd van als er blijkbaar iets meer achter zit

Maar ik moet wel toegeven dat ik in het dagelijkse leven ook vaak met handgebaren zaken uitleg. Beroepsmisvorming
pi_35568260
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 11:38 schreef leonieke het volgende:

[..]

Ik zeg dan altijd dat ik vaak rondloop en beweeg zodat ik kan controleren of ze opletten of dromen. Wie droomt, volgt namelijk niet met ogen/gezicht.
Schrikken ze altijd van als er blijkbaar iets meer achter zit

Maar ik moet wel toegeven dat ik in het dagelijkse leven ook vaak met handgebaren zaken uitleg. Beroepsmisvorming
ik werk ook met dove bewoners, dus dan ben je afhankelijk van je handen... automatisch wil ik in het dagelijks leven ook wel eens met gebaren werken
Beroepsmisvorming idd
<gr8w8>bitch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')