abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35563094
In het jazztopic wordt er al sporadisch wat over geschreven en net kwam ik ook weer positieve reacties tegen in Laatst gekochte CD/LP/MuziekDVD deel 41 Daarom bij deze maar een topic over DJ Jules Deelder, een DJ met 'één van de..' zo niet 'de' grootste Jazz-collectie van Europa

In deze collectie heeft Deelder vrij zeldzame platen tot z'n beschikking die op het eerste gezicht misschien oud en stoffig lijken maar na een flinke oppoetsbeurt zo fris klinken dat ze klinken alsof ze gisteren opgenomen zijn.

De 'Deelder draait.... ' reeks bestaat uit een verzameling van de lekkerste uptempo jazz uit die collectie waarvan een aantal nummers soms nauw verbonden lijken te zijn aan de latere rock en ska.

"Over muziek wordt veel gezeken, wij doen daar niet aan
mee, wij draaien liever plaatjes, vandaar deze CD."

Luistert mee

[ Bericht 3% gewijzigd door Beathoven op 28-02-2006 01:26:08 ]
pi_35564782
Schaamteloze tvp voor het moment dat ik wat meer tijd heb om te reageren.
pi_35568323
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 07:47 schreef Man_Made_God het volgende:
Schaamteloze tvp voor het moment dat ik wat meer tijd heb om te reageren.
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
  dinsdag 28 februari 2006 @ 15:39:08 #4
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_35575064
Ik heb die eerste Deelder Draait Jazz cd en ik vind het wel een leuk schijfje. Van veel artiesten had ik eigenlijk ook nog nooit eerder iets gehoord. Ben echter nog niet naar de winkel gerend om de andere twee delen aan te schaffen, maar dat komt vast nog wel eens.

Ik heb hem vroeger ook weleens met het Trio Me Reet + 2 (een vijfmansformatie, haha) zien spelen, en dat was ook wel leuk, al moet ik eerlijk bekennen dat JD geen tweede Max Roach of Elvin Jones achter het drumstel is.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  dinsdag 28 februari 2006 @ 16:26:52 #5
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_35576597
hmm interessant!
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_35583953
Ja, tijd.
Ik heb afgelopen weekend 'Deelder draait door' gekregen, en wat een geweldige schijf is dat. Het is voor mij precies zoals jazz hoort klinken. Daarnaast hoop ik via deze weg ook wat meer artiesten te leren kennen die aansluiten op mijn smaak qua jazz, want wat een eindeloze zoektocht is dat toch (wel een erg leuke trouwens).
De andere 2 delen staan op de 'to-buy' lijst, dus die volgen (snel).
pi_40697479
schaamteloze kick

Ik heb inmiddels deel 2 binnen en deze is ook erg lekker, met o.a. een heerlijk klinkende track genaamd 'Spanish Boots' en een hele gave uitvoering van A Night in Tunesia. 8)
quote:
1. Mangione Brothers Sextet - Something Different
2. Chico Hamilton Quintet - For Mods Only
3. Charlie Parker Quintet - Bloomdido
4. Al Grey & His Orchestra - Jilly's Honey
5. Dexter Gordon Quartet - Cheesecake
6. Budd Johnson Quintet - Off the Wall
7. Art Farmer Septet - Mau Mau
8. Jimmy Forrest Quintet - Matilda
9. Yusef Lateef Quintet - Night in Tunesia
10. Illinois Jacquet & His Orchestra - Spanish Boots
11. Johnny Griffin Orchestra - Wade in the Water
12. Machito & His Afro-Cuban Jazz Ensemble - Brazilian Soft Shoe
13. Blue Mitchell Quintet - Hi-Heel Sneakers
14. Lionel Hampton & His Orchestra - Flying at the Olympia
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 16:55:38 #8
149498 Maethor_Veleg
klunstenaar in hart en nieren
pi_40716699
Heerlijk! Ik heb ze alle drie en draai ze regelmatig. Mijn favorieten; Mau mau, Matilda, Spanish Boots, Russian Lullaby, Blop up.. blop down, trees n grass n things, African Cookbook
Opera is when a guy gets stabbed in the back, and instead of bleeding, he sings!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')