Nee, ik wil het doen lijken dat mensen die discussiëren aan de hand van niet-bestaande feiten dom zijn.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 01:39 schreef __Saviour__ het volgende:
De toon van je berichten is nogal irritant. Je wilt het doen laten lijken alsof iedereen die anders denkt dan jou, dom is.
Wees 's realistisch.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 01:28 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ik leg het nog één keer uit. Let goed op he. Dit is de laatste keer.
Deze marokkanen vinden het vervelend als ze schuin worden aangekeken. Als ze de disco niet in mogen. Als er niemand naast ze komt zitten in de trein. Dat ze minder kans op een baan krijgen omdat mensen bang zijn dat ze eigenlijk het kantoorgebouw willen opblazen. Enzovoort, enzovoort. Dan is het logisch dat ze een afkeer krijgen van Nederland. En dan zijn ze vatbaarder voor praatjes over jihad en dergelijke. Zonder voedingsbodem geen terrorisme door Nederlanders in Nederland.
Je zwak punt is dat je ervan uit gaat dat jij gelijk hebt. Dat je stelt dat mensen die het niet met je eens zijn, dom zijn.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 01:40 schreef ErikT het volgende:
[..]
Nee, ik wil het doen lijken dat mensen die discussiëren aan de hand van niet-bestaande feiten dom zijn.
Maar je hebt wel een puntje. Een zwak punt van mij is dat ik heel slecht tegen domme mensen kan. Daarvan worden mijn reacties wel eens irritant van toon.
Nu doe je het dus weer. Niet iedereen die anders denkt is dom.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 01:40 schreef ErikT het volgende:
[..]
Nee, ik wil het doen lijken dat mensen die discussiëren aan de hand van niet-bestaande feiten dom zijn.
Maar je hebt wel een puntje. Een zwak punt van mij is dat ik heel slecht tegen domme mensen kan. Daarvan worden mijn reacties wel eens irritant van toon.
Wel. Allochtonen hebben minder kans op een baan. 50% als ik me niet vergis.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 01:47 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
Wees 's realistisch.
Een ingeburgerd moslim wordt echt niet scheef aangekeken of benadeeld.
Autochtone hangjongeren worden ook scheef aangekeken. Daar gaat het niet om. En de jongeren spreken gewoon Nederlands, want ze wonen hier al hun hele leven.quote:Dat groepjes hang/relmarokanen scheef bekeken worden vind jij vreemd? Als ze gewoon correct geïntegreerd zijn en zich aan onze regels houden, is er geen enkel probleem. Maar ze zitten hier al drie generaties en praten nog amper nederlands. Doe 's wat moeite ofzo?
Okee dan.quote:Ik ken zowel moslims die perfect geintegreerd zijn als moslims die volledig gemarginaliseerd zijn. Vaak is het gewoon hun eigen keuze.
Het gaat er toch niet om wiens fout het is? 'Zij zijn slecht en wij zijn goed', wat heb je daar nu aan? Als wij kunnen kiezen om bij te dragen aan het probleem, of om richting oplossing te werken, wat kies je dan?quote:Stop 's met zoveel verantwoordleijkheid te nemen voor wat anderen doen? Als moslimgeestelijken moslims overtuigen zichzelf op te blazen omdat blanken slecht zijn, is dat hun fout, niet de onze.
In andere landen ja, niet hier. En zoals al eerder gezegd, als ze echt willen, doen ze het toch wel.quote:En geen terrorisme door Nederlanders, leuk, dan doen anderen het wel?
Uit jouw reacties blijkt meerdere malen dat je niet goed leest, niet ingaat op argumenten en je baseert op niet bestaande feiten. Dat vind ik dom ja. Je mag best anders denken, maar kom dan met een onderbouwing. Misschien overtuig je me dan zelfs.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 01:51 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Nu doe je het dus weer. Niet iedereen die anders denkt is dom.
Ik kan jou ook dom noemen vanwege je posts, maar dat doe ik niet.
Ik zie nog steeds niet 1 argument om mijn stelling te herzien. Daarentegen kom ik wel met argumenten om de mijne te onderbouwen. Als mensen dan gaan roepen dat 'iets toch zo is', wat moet ik daar dan mee? Opeens zeggen: o ja sorry, je hebt gelijk.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 01:49 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
[..]
Je zwak punt is dat je ervan uit gaat dat jij gelijk hebt. Dat je stelt dat mensen die het niet met je eens zijn, dom zijn.
Nou, dan volhard je maar in je mening. Gelukkig dat mensen als jij het niet voor het zeggen hebbenquote:Op dinsdag 28 februari 2006 01:57 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ik zie nog steeds niet 1 argument om mijn stelling te herzien. Daarentegen kom ik wel met argumenten om de mijne te onderbouwen. Als mensen dan gaan roepen dat 'iets toch zo is', wat moet ik daar dan mee? Opeens zeggen: o ja sorry, je hebt gelijk.
Jij blijft ook maar de hele tijd je ene argumentje herhalen. Jij denkt dat de campagne niks zal helpen. Maar dat hoeft dan nog niet de waarheid te zijn. Maar gelukkig is de regering niet zo naïef en probeert tenminste wat te doen.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 01:56 schreef ErikT het volgende:
Uit jouw reacties blijkt meerdere malen dat je niet goed leest, niet ingaat op argumenten en je baseert op niet bestaande feiten. Dat vind ik dom ja. Je mag best anders denken, maar kom dan met een onderbouwing. Misschien overtuig je me dan zelfs.
Ik typ daat letterlijk 'als ik me niet vergis'. Dat meen ik laatst ergens gelezen te hebben.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 01:59 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
Waar baseer je die 50% op? Een onderzoek dat enkel afkomst als variabele neemt?
Nee, ik wil dat ze niet onnodig op hun teentjes worden getrapt.quote:Het gaat er voor een stuk wel om wiens fout het is. Jij wilt alles voorkomen om moslims op hun teentjes te trappen.
Hiermee worden geen aanslagen vermeden!quote:Vooral geen aanslagen proberen vermijden als je daar de gewone moslim een beetje ongemakkelijk mee maakt.
Zoek jij even op waar ik zeg dat wij verantwoordelijk zijn voor terrorisme aan ons gericht?quote:Jij zegt dat als wij iets doen dat moslims verontwaardigt, wij een voedingsbodem creëren voor terrorisme en verantwoordelijk zijn voor terrorisme.
Sjongejonge, en dan boos worden dat ik je dom vindt...quote:Dat is wat je zei. Dat slaagt nergens op; mensen zijn bang dat je een aanslag gaat plegen dus ga je maar een aanslag plegen?
Kom maar eens met een argument dan. Ik sta er voor open hoor. En stop eens met lezen wat je wilt lezen.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 02:01 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
[..]
Nou, dan volhard je maar in je mening. Gelukkig dat mensen als jij het niet voor het zeggen hebben.
Ik geef argumenten waarom ik dat denk. Jij daarentegen geeft geen argumenten om te onderbouwen dat de campagne gaat helpen.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 02:03 schreef __Saviour__ het volgende:
Jij blijft ook maar de hele tijd je ene argumentje herhalen. Jij denkt dat de campagne niks zal helpen. Maar dat hoeft dan nog niet de waarheid te zijn.
Als jij uit mijn posts op maakt dat ik naïef ben, heb je echt een plaat voor je hoofd.quote:Maar gelukkig is de regering niet zo naïef en probeert tenminste wat te doen.
Als je nu eens zou vragen wat ik daarmee bedoel. Er wordt ons een overwoekering door de moslimwereld voorgesteld, maar deze is niet reëel want ze zijn veel te intern verdeeld. Ja, ze zijn in staat aanslagen te plegen. Nee, ze zijn niet in staat onze wereld te onderwerpen.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 02:11 schreef __Saviour__ het volgende:
'En mensen zouden de bedreiging van de Islamitische wereld op de Westerse wereld ook eens moeten relativeren'
Dat is aardig naïef ja. Laten we zulke uitspraken lekker negeren, ze doen het toch niet. Ow nee wacht, Londen en Madrid.
"Je meent dat laatst ergens gelezen te hebben"? Dat zijn de harde correcte feiten waar jij jouw absolute waarheid op baseerd?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 02:03 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ik typ daat letterlijk 'als ik me niet vergis'. Dat meen ik laatst ergens gelezen te hebben.
[..]
Nee, ik wil dat ze niet onnodig op hun teentjes worden getrapt.
[..]
Hiermee worden geen aanslagen vermeden!
[..]
Zoek jij even op waar ik zeg dat wij verantwoordelijk zijn voor terrorisme aan ons gericht?
[..]
Sjongejonge, en dan boos worden dat ik je dom vindt...
Ah, dat is geruststellend. Ik weet ook wel dat ze onze wereld niet kunnen onderwerpen. Als het erop aankomt nuken we van mekka tot marokko en klaar. Maar dat gaat dus niet gebeuren.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 02:13 schreef ErikT het volgende:
[..]
Als je nu eens zou vragen wat ik daarmee bedoel. Er wordt ons een overwoekering door de moslimwereld voorgesteld, maar deze is niet reëel want ze zijn veel te intern verdeeld. Ja, ze zijn in staat aanslagen te plegen. Nee, ze zijn niet in staat onze wereld te onderwerpen.
Jij beweert het tegendeel? Dat allochtonen net zoveel kans hebben op een baan? Dat is pas om te janken.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 02:15 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
"Je meent dat laatst ergens gelezen te hebben"? Dat zijn de harde correcte feiten waar jij jouw absolute waarheid op baseerd?![]()
Nee dat zeg ik niet. Lees nou eens goed. Wij zijn in eerste instantie niet volledig verantwoordlijk voor de bestaande voedingsbodem, dat zeg ik al nergens. Wel dat het logisch is dat achtergestelden een afkeer van Nederland krijgen. Vervolgens zeg ik dat we er wel iets aan kunnen doen. Niets meer, en niets minder.quote:"Deze marokkanen vinden het vervelend als ze schuin worden aangekeken. Als ze de disco niet in mogen. Als er niemand naast ze komt zitten in de trein. Dat ze minder kans op een baan krijgen omdat mensen bang zijn dat ze eigenlijk het kantoorgebouw willen opblazen. Enzovoort, enzovoort. Dan is het logisch dat ze een afkeer krijgen van Nederland. En dan zijn ze vatbaarder voor praatjes over jihad en dergelijke. Zonder voedingsbodem geen terrorisme door Nederlanders in Nederland. "
Daar zeg je dus dat wij verantwoordelijk zijn voor terrorisme
Ik zeg niet dat het geruststellend is, ik zeg dat de dreiging overdreven wordt.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 02:17 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
Ah, dat is geruststellend.
Gelukkig niet.quote:Ik weet ook wel dat ze onze wereld niet kunnen onderwerpen. Als het erop aankomt nuken we van mekka tot marokko en klaar. Maar dat gaat dus niet gebeuren.
Het wordt vermoeiend, maar ik zeg nergens dat we er niks aan moeten doen. Ik zeg dat deze campagne niet helpt.quote:Maar ach, ze kunnen alleen aanslagen plegen, da 's toch niets! Dat is toch perfect aanvaardbaar, zolang ze ons niet onderwerpen mogen ze af en toe wel iets komen opblazen.
Als jij denkt dat aanslagen worden gepleegd met tassen in treinen en dat burgers daaraan iets kunnen doen, ben jij degene met een raar wereldbeeld.quote:Raar wereldbeeld heb jij hoor.
quote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:39 schreef ErikT het volgende:
[..]
Je leest ook niet he! Wat helpt het dat burgers op tassen gaan letten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |