abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35580078
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:13 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Nogmaals, we kunnen de discussie beter beëindigen zoals verscheidene mensen al hebben gezegd. Alles is al minstens eenmaal gezegd. Als jij bij je mening wilt blijven, dan doe je dat lekker, ik blijf bij de mijne.
Jammer.
Ik vind het opzich wel interesant om hier op een respectvolle manier over door te discussieren. Desnoods in een apart topic.
pi_35580144
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:15 schreef Tref het volgende:
Jammer.
Ik vind het opzich wel interesant om hier op een respectvolle manier over door te discussieren. Desnoods in een apart topic.
Dan open je er maar een apart topic over, maar ik heb schoon genoeg van de discussie, dus veel meer dan het in de gaten houden zal ik niet doen.
pi_35580178
quote:

[..]

Jammer.
Die topics waren er al, een aantal.

Als ik me goed herinner is daar die meeting uit ontstaan. Om mensen de kans te geven om eens met eigen ogen te komen kijken.

Beetje flauw om dan nu weer hetzelfde te lopen roepen terwijl je gewoon mee had kunnen gaan.

En dat zeg ik als iemand die nog nooit in een PCis geweest of naar een PC zal gaan, hoor, maar ik vind het zo flauw om door te zeiken terwijl je de kans had.
Variety is the spice of life
pi_35580184
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:08 schreef Tref het volgende:

[..]

Het gaat niet om opleiding in het algemeen.
Mensen met een hoge opleiding praten/communiceren over het algemeen op een ietwat ander level dan mensen met een lagere opleiding. Wat overigens totaal niet wegneemt dat mensen met aan lagere opleiding dit niet zouden kunnen.
Dat is niet echt mijn ervaring, een erg goede vriend van ons die inmiddels is overleden was directeur van zijn eigen bedrijf, die best heel groot begon te worden, meneer had bv een dikke lexus onder zijn gat, bungelowtje van ergens tegen een miljoen, hoge opleiding, hoog niveau, toch kon hij meer dan prima met dit mbo meisje praten hoor...
Dit is maar 1 vb, heb nu in mijn kennisenkring ook allerlei verschillende mensen zitten en we hebben echt geen problemen met verschillen in niveau, het is een tekortkoming als je niet ook eens op een ander level kan praten, dat wijst op kortzichtigheid, geslotenheid wat weer wijst op slechter zijn in sociaal gedrag en een echt slim iemand kan wat meer dan goed uit boekjes leren, die is ook goed in sociaal contact.

Het is vooral zo dat sommigen die hoog opgeleid zijn denken dat ze zoveel beter zijn dan anderen, dat hun level zo verheven is, heb het niet op van die naar arrogante mensen die lekker bovenin hun ivoren toren huizen en geen idee hebben van wat werkelijk kan.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_35580223
Maar goped, terug naar ervaringen, alles is wel gezegd zo wat mij betrefd, vindt je het niets, ga dan lekker niet en martel vooral jezelf niet met site's opzoeken enzo erover als je dat blijkbaar zo afschuwelijk vindt.
Vindt je het wel leuk, heb dan vooral erg veel plezier en laat je niet gek maken door de vooroordelen van anderen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 18:20:00 #156
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_35580231
quote:

[..]

Jammer.
Een discussie is leuk maar het lijkt er toch echt op dat de ene "partij" perse een vooroordeel bevestigd wil zien en de andere "partij" deze wil ontkrachten.

Mooie patstelling maar geen basis voor een discussie dunkt me.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 18:20:10 #157
138514 1ofthefew
always on the run
pi_35580241
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 17:58 schreef erodome het volgende:

[..]

Zegt heel veel over je vind ik en niet veel goeds, ik ben zelf niet zo heel hoog opgeleid, maar ik heb toch echt mensen die heel hoog opgeleid zijn in mijn vriendenkring, ook mensen die dat niet zijn trouwens en geen van allen voelen zich meer of minder dan anderen, iets wat ik wel tussen de regels doorlees bij jou...
tja, maar toch is het zo dat je omgaat met mensen die ongeveer uit hetzelfde milieu komen.
ikzelf was daar vroeger ook verbaast over maar nu is het me toch echt zelf overkomen.
trouwens ik hecht ook niet zo heel veel waarde of iemand nu een universitaire titel heeft of niet.
ik vind algemene kennis en intelligentie belangrijker.

ikzelf ben ook van simpele komaf. mijn ouders zijn ook niet echt superhoog opgeleid aangezien mijn grootouders daar vroeger geen geld voor hadden. toch hebben mijn ouders door keihard werken wel ontzettend veel gepresteerd.
ikzelf maak geen expliciet verschil tussen mensen met een hoge of lage opleiding maar helaas ga je op den duur wel verschillen opmerken.

en mijn vader is echt 70 , dat is niet gelogen. en mijn ouders zijn ook erg jong van geest en zo

en al mijn hele leven heb ik bijbaantjes gehad waardoor ik werk met mensen uit allerlei lagen van de bevolking, en ja ik heb dus al veel mensenkennis (helaas vaak).
De wereld is op hol geslagen
  dinsdag 28 februari 2006 @ 18:23:37 #158
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_35580344
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:20 schreef 1ofthefew het volgende:
Knip.
Man ga koken ofzo.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 18:24:01 #159
138514 1ofthefew
always on the run
pi_35580359
naja, zal het ook laten rusten.

trouwens ik wil best wel een keer mee hoor, misschien heb ik wel ongelijk en jullie gelijk.
als het aanblijft serieus wordt met mijn MBO-meisje dan zal ik haar eens vragen
  dinsdag 28 februari 2006 @ 18:25:05 #160
138514 1ofthefew
always on the run
pi_35580388
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:23 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Man ga koken ofzo.
de kalkoenfilet moet 40 minuten in de oven dus over 20 minuten kan ik pas met de krieltjes beginnen

ps een vooroordeel over PC-gangers klopt wel:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_35581099
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 17:26 schreef 1ofthefew het volgende:

[..]

sorry maar klasseverschillen heb je overal.
dit kregen we tijdens een van de eerste colleges van een sociologisch vak te horen.
wij als 1e jaars studenten hadden nog veel contacten met mensen uit je geboortedorp, van allerlei komaf.
toen de docent ging vertellen dat we waarschijnlijk in een clubje vrienden kwamen van hetzelfde niveau werd de docent uitgelachen. niemand geloofde dat de vriendschap met jan en klaas die in de bouw werkten verloren zou gaan.

4 jaar later bestaat mijn echte goede vriendenclub uit alleen maar hoogopgeleide mensen. allemaal universitair een paar HBO-ers en een enkel persoon die zich compleet heeft opgewerkt.

een bewuste keuze? nee, maar de kennis tussen een universitair persoon en een arbeider is gewoon veels te groot.
Wat probeer je met je betoog eigenlijk duidelijk te maken? Ben je zo onzeker dat je uit alle macht aan iedereen moet laten merken dat je van 'hoog niveau' bent? In mijn vriendenkring zitten ook universitair geschoolde mensen, en ook laaggeschoolden. Iedereen kan het even goed met elkaar vinden en niemand voelt zich verheven. Ben jij soms zo iemand die zich schaamt voor zijn familie, omdat die allemaal 'wat dommig' zijn tegenover jou of zo? Zelden zo'n kortzichtig persoon meegemaakt als jij. Als jij jezelf zo gedraagt in een gezelschap met hoog- en laaggeschoolde mensen door elkaar, dan zul je snel uitgekotst worden.

Ga jij maar vooral nooit naar een parenclub, dat is misschien beter voor iedereen.
pi_35581714
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:18 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat is niet echt mijn ervaring, een erg goede vriend van ons die inmiddels is overleden was directeur van zijn eigen bedrijf, die best heel groot begon te worden, meneer had bv een dikke lexus onder zijn gat, bungelowtje van ergens tegen een miljoen, hoge opleiding, hoog niveau, toch kon hij meer dan prima met dit mbo meisje praten hoor...
Dit is maar 1 vb, heb nu in mijn kennisenkring ook allerlei verschillende mensen zitten en we hebben echt geen problemen met verschillen in niveau, het is een tekortkoming als je niet ook eens op een ander level kan praten, dat wijst op kortzichtigheid, geslotenheid wat weer wijst op slechter zijn in sociaal gedrag en een echt slim iemand kan wat meer dan goed uit boekjes leren, die is ook goed in sociaal contact.

Het is vooral zo dat sommigen die hoog opgeleid zijn denken dat ze zoveel beter zijn dan anderen, dat hun level zo verheven is, heb het niet op van die naar arrogante mensen die lekker bovenin hun ivoren toren huizen en geen idee hebben van wat werkelijk kan.
Ik denk totaal niet "minder" over lager opgeleide mensen. Wat echter gewoon zo is: vaak heb je met mensen van hetzelfde opleidingsniveau net wat meer raakvlakken.
pi_35581912
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:46 schreef Brabiliaan het volgende:

[..]

Wat probeer je met je betoog eigenlijk duidelijk te maken? Ben je zo onzeker dat je uit alle macht aan iedereen moet laten merken dat je van 'hoog niveau' bent? In mijn vriendenkring zitten ook universitair geschoolde mensen, en ook laaggeschoolden. Iedereen kan het even goed met elkaar vinden en niemand voelt zich verheven. Ben jij soms zo iemand die zich schaamt voor zijn familie, omdat die allemaal 'wat dommig' zijn tegenover jou of zo? Zelden zo'n kortzichtig persoon meegemaakt als jij. Als jij jezelf zo gedraagt in een gezelschap met hoog- en laaggeschoolde mensen door elkaar, dan zul je snel uitgekotst worden.

Ga jij maar vooral nooit naar een parenclub, dat is misschien beter voor iedereen.
Doe eens niet zo gefrustreerd. Ik maak nergens uit op dat hij zich boven andere mensen verheven voelt. Wat hij constateert (en wat in de praktijk ook vaak zo is) is dat mensen met hetzelfde opleidingsniveau vaak wat meer met elkaar optrekken, zonder dat ze dat ook maar van elkaar weten. Heeft te maken met omgevingsfactoren, dingen die in jouw omgeving belangrijk worden gevonden enz, enz.....
  dinsdag 28 februari 2006 @ 19:23:48 #164
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_35582544
onverkapte TVP.

Daarnaast hoop ik dat er volgend jaar (of eerder ) weer een meet komt. Ik heb het prima naar m'n zin gehad, ben er achter gekomen dat ik naturistischer ben dan ik had vermoed, en heb als man totaal niks gemerkt van de vooroordelen die eerder in dit topic werden gezegd.

imho heeft opleiding ook niks met je "stand" te maken, voor zover dat opgaat in een PC. Dat vond ik ook zo mooi afgelopen zaterdag: je herkende niet meer wie een directeur was en wie de kassajuf. Voor hetzelfde geld was er een kalende dikzak met een micro-lul een directeur en het fotomodel "slechts" kassameisje met vmbo.

Stand zegt trouwens niks over gedrag. Ik ken genoeg arrogante rijke hufters en genoeg aardige sociale mensen die geen cent te makken hebben.

Conclusie: Ik had het enorm naar m'n zin en kan niet wachten op een volgende keer
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
pi_36123415
even een schopje terug omhoog.
Zat even op de site van Acanthus te kijken en kwam een aantal leuke thema's tegen.

http://www.acanthus.be/events.htm#acanthusorgie
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_36503334
Hehe deze zondag weer eens naar de Fata , na lange tijd is ie dan eindelijk weer helemaal open
ACWW : 2191-9227-8630 / Fun4Two / McReal
pi_37300266
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 20:30 schreef McReal het volgende:
Hehe deze zondag weer eens naar de Fata , na lange tijd is ie dan eindelijk weer helemaal open
Ja klopt, alle ruimtes weer open en vernieuwd he? Hoe was het en hoe ziet het eruit nu?
pi_37300646
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 17:26 schreef 1ofthefew het volgende:

[..]

4 jaar later bestaat mijn echte goede vriendenclub uit alleen maar hoogopgeleide mensen. allemaal universitair een paar HBO-ers en een enkel persoon die zich compleet heeft opgewerkt.

een bewuste keuze? nee, maar de kennis tussen een universitair persoon en een arbeider is gewoon veels te groot.
Ik wilde niet reageren, maar ik moest En sorry maar ik doe het toch maar niet snob
pi_37300856
Hmm, ben benieuwd hoe de Fata Morgana bevallen is. Misschien een optie hier naast Fantasy Beach.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_37300959
quote:
Op woensdag 26 april 2006 01:11 schreef heiden6 het volgende:
Hmm, ben benieuwd hoe de Fata Morgana bevallen is. Misschien een optie hier naast Fantasy Beach.
Fata is Super Vinden wij dan Mooie ruimtes, veel accomodaties, bar's , goed eten Zijn alleen nog niet geweest na de verbouwing dus zijn ook benieuwd?
pi_37301643
*schopje*
pi_37301666
Denk niet dat dat veel zin heeft SuperMOM.
pi_37301704
Zo nieuwsgierig?
pi_37301727
quote:
Op woensdag 26 april 2006 02:41 schreef heiden6 het volgende:
Zo nieuwsgierig?
Zijn een tijdje al niet geweest en waren nieuwsgierig maar wachten wel even op de recenties
  woensdag 26 april 2006 @ 11:32:31 #175
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_37306604
Zie een hoop vooroordelen hier voorbij komen. Toch zonde, laat mensen lekker in hun waarde zeg!

Ik bezoek dan wel eens de sauna, geen parenclubs (vind mijn vriendin niet zo'n goed idee ) maar daar bestaan ook enorm veel vooroordelen over die totaal niet waar zijn. En dat is toch jammer.
Eerst proberen, dan pas je oordeel vellen ..
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')