Jammer.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:13 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Nogmaals, we kunnen de discussie beter beëindigen zoals verscheidene mensen al hebben gezegd. Alles is al minstens eenmaal gezegd. Als jij bij je mening wilt blijven, dan doe je dat lekker, ik blijf bij de mijne.
Dan open je er maar een apart topic over, maar ik heb schoon genoeg van de discussie, dus veel meer dan het in de gaten houden zal ik niet doen.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:15 schreef Tref het volgende:
Jammer.
Ik vind het opzich wel interesant om hier op een respectvolle manier over door te discussieren. Desnoods in een apart topic.
Die topics waren er al, een aantal.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:15 schreef Tref het volgende:
[..]
Jammer.
Ik vind het opzich wel interesant om hier op een respectvolle manier over door te discussieren. Desnoods in een apart topic.
Dat is niet echt mijn ervaring, een erg goede vriend van ons die inmiddels is overleden was directeur van zijn eigen bedrijf, die best heel groot begon te worden, meneer had bv een dikke lexus onder zijn gat, bungelowtje van ergens tegen een miljoen, hoge opleiding, hoog niveau, toch kon hij meer dan prima met dit mbo meisje praten hoor...quote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:08 schreef Tref het volgende:
[..]
Het gaat niet om opleiding in het algemeen.
Mensen met een hoge opleiding praten/communiceren over het algemeen op een ietwat ander level dan mensen met een lagere opleiding. Wat overigens totaal niet wegneemt dat mensen met aan lagere opleiding dit niet zouden kunnen.
Een discussie is leuk maar het lijkt er toch echt op dat de ene "partij" perse een vooroordeel bevestigd wil zien en de andere "partij" deze wil ontkrachten.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:15 schreef Tref het volgende:
[..]
Jammer.
tja, maar toch is het zo dat je omgaat met mensen die ongeveer uit hetzelfde milieu komen.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 17:58 schreef erodome het volgende:
[..]
Zegt heel veel over je vind ik en niet veel goeds, ik ben zelf niet zo heel hoog opgeleid, maar ik heb toch echt mensen die heel hoog opgeleid zijn in mijn vriendenkring, ook mensen die dat niet zijn trouwens en geen van allen voelen zich meer of minder dan anderen, iets wat ik wel tussen de regels doorlees bij jou...
Man ga koken ofzo.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:20 schreef 1ofthefew het volgende:
Knip.
de kalkoenfilet moet 40 minuten in de oven dus over 20 minuten kan ik pas met de krieltjes beginnenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wereld is op hol geslagen
Wat probeer je met je betoog eigenlijk duidelijk te maken? Ben je zo onzeker dat je uit alle macht aan iedereen moet laten merken dat je van 'hoog niveau' bent? In mijn vriendenkring zitten ook universitair geschoolde mensen, en ook laaggeschoolden. Iedereen kan het even goed met elkaar vinden en niemand voelt zich verheven. Ben jij soms zo iemand die zich schaamt voor zijn familie, omdat die allemaal 'wat dommig' zijn tegenover jou of zo? Zelden zo'n kortzichtig persoon meegemaakt als jij. Als jij jezelf zo gedraagt in een gezelschap met hoog- en laaggeschoolde mensen door elkaar, dan zul je snel uitgekotst worden.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 17:26 schreef 1ofthefew het volgende:
[..]
sorry maar klasseverschillen heb je overal.
dit kregen we tijdens een van de eerste colleges van een sociologisch vak te horen.
wij als 1e jaars studenten hadden nog veel contacten met mensen uit je geboortedorp, van allerlei komaf.
toen de docent ging vertellen dat we waarschijnlijk in een clubje vrienden kwamen van hetzelfde niveau werd de docent uitgelachen. niemand geloofde dat de vriendschap met jan en klaas die in de bouw werkten verloren zou gaan.
4 jaar later bestaat mijn echte goede vriendenclub uit alleen maar hoogopgeleide mensen. allemaal universitair een paar HBO-ers en een enkel persoon die zich compleet heeft opgewerkt.
een bewuste keuze? nee, maar de kennis tussen een universitair persoon en een arbeider is gewoon veels te groot.
Ik denk totaal niet "minder" over lager opgeleide mensen. Wat echter gewoon zo is: vaak heb je met mensen van hetzelfde opleidingsniveau net wat meer raakvlakken.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:18 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat is niet echt mijn ervaring, een erg goede vriend van ons die inmiddels is overleden was directeur van zijn eigen bedrijf, die best heel groot begon te worden, meneer had bv een dikke lexus onder zijn gat, bungelowtje van ergens tegen een miljoen, hoge opleiding, hoog niveau, toch kon hij meer dan prima met dit mbo meisje praten hoor...
Dit is maar 1 vb, heb nu in mijn kennisenkring ook allerlei verschillende mensen zitten en we hebben echt geen problemen met verschillen in niveau, het is een tekortkoming als je niet ook eens op een ander level kan praten, dat wijst op kortzichtigheid, geslotenheid wat weer wijst op slechter zijn in sociaal gedrag en een echt slim iemand kan wat meer dan goed uit boekjes leren, die is ook goed in sociaal contact.
Het is vooral zo dat sommigen die hoog opgeleid zijn denken dat ze zoveel beter zijn dan anderen, dat hun level zo verheven is, heb het niet op van die naar arrogante mensen die lekker bovenin hun ivoren toren huizen en geen idee hebben van wat werkelijk kan.
Doe eens niet zo gefrustreerd. Ik maak nergens uit op dat hij zich boven andere mensen verheven voelt. Wat hij constateert (en wat in de praktijk ook vaak zo is) is dat mensen met hetzelfde opleidingsniveau vaak wat meer met elkaar optrekken, zonder dat ze dat ook maar van elkaar weten. Heeft te maken met omgevingsfactoren, dingen die in jouw omgeving belangrijk worden gevonden enz, enz.....quote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:46 schreef Brabiliaan het volgende:
[..]
Wat probeer je met je betoog eigenlijk duidelijk te maken? Ben je zo onzeker dat je uit alle macht aan iedereen moet laten merken dat je van 'hoog niveau' bent? In mijn vriendenkring zitten ook universitair geschoolde mensen, en ook laaggeschoolden. Iedereen kan het even goed met elkaar vinden en niemand voelt zich verheven. Ben jij soms zo iemand die zich schaamt voor zijn familie, omdat die allemaal 'wat dommig' zijn tegenover jou of zo? Zelden zo'n kortzichtig persoon meegemaakt als jij. Als jij jezelf zo gedraagt in een gezelschap met hoog- en laaggeschoolde mensen door elkaar, dan zul je snel uitgekotst worden.
Ga jij maar vooral nooit naar een parenclub, dat is misschien beter voor iedereen.
Ja klopt, alle ruimtes weer open en vernieuwd he? Hoe was het en hoe ziet het eruit nu?quote:Op donderdag 30 maart 2006 20:30 schreef McReal het volgende:
Hehe deze zondag weer eens naar de Fata , na lange tijd is ie dan eindelijk weer helemaal open
Ik wilde niet reageren, maar ik moestquote:Op dinsdag 28 februari 2006 17:26 schreef 1ofthefew het volgende:
[..]
4 jaar later bestaat mijn echte goede vriendenclub uit alleen maar hoogopgeleide mensen. allemaal universitair een paar HBO-ers en een enkel persoon die zich compleet heeft opgewerkt.
een bewuste keuze? nee, maar de kennis tussen een universitair persoon en een arbeider is gewoon veels te groot.
Fata is Superquote:Op woensdag 26 april 2006 01:11 schreef heiden6 het volgende:
Hmm, ben benieuwd hoe de Fata Morgana bevallen is. Misschien een optie hier naast Fantasy Beach.
quote:Op woensdag 26 april 2006 02:41 schreef heiden6 het volgende:
Zo nieuwsgierig?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |