abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35555228










De OP
Plaats hier je OP

vorige deeltjes
http://ptaslowchat.tk


De code voor de op is hier te vinden

Chat on
Daihatsu heeft grootse plannen. Er moeten meer en leukere auto"s worden verkocht; iets wat aardig lijkt te lukken. Eén van de auto"s die daar een duidelijke bijdrage aan levert, is de Move, een ruimtewagen in zakformaat.

Daihatsu heeft versterking laten aanrukken in de vorm van de Move en de Gran Move. Het Japanse merk maakt daarmee zijn entree in het segment van de ruimtewagens. De keuze van Daihatsu voor compactere modellen lijkt ons een slimme: de prijzen zijn heel aantrekkelijk en dat maakt deze auto"s voor een groot publiek bereikbaar. Inmiddels is er dan ook een duidelijke groei in de markt voor compacte ruimtewagens te constateren, die langzamerhand steeds meer vertegenwoordigers kent. De Gran Move is compact en de Move mag je bijna "minuscuul" noemen in vergelijking met de grote ruimteschepen.
Het ruimte-ukkie van Daihatsu is onderwerp van deze test; we reden met de basisuitvoering met een handgeschakelde vijfbak. De Move maakt de tongen duidelijk los. Er is een groep die er nog niet dood in gevonden wil worden en een club die het een geinig bakkie vindt. Hoort bij zo"n afwijkend gelijnd wagentje.
De simpelste Move kost ruim 19 mille en dat mag je scherp noemen. De Renault Twingo, ook een soort mini-ruimte-wagen, kost zo"n 500 piek meer en daar krijg je dan nog twee deuren minder voor.
Om zo veel mogelijk interieurruimte te realiseren, heeft Daihatsu gekozen voor een blokkendoos-styling: de Move is hoog, smal en hoekig. Het resultaat daarvan is genoeg binnenruimte voor vier grote kerels. Die mogen echter niet te breedgeschouderd zijn, want anders gaan de deuren niet meer dicht. De twee
achterstoelen zijn los van elkaar te verschuiven over een flinke afstand. Zo kun je als er kleinere achterpassagiers aan boord zijn meer bagageruimte "kweken". De Move is gemakkelijk te beladen via de draaiende achterdeur, waar je overigens wel omheen moet lopen omdat-ie scharniert aan de stoepkant.

Goede zit
De stoelen in de Move zijn niet gigantisch van afmetingen, maar bieden een verrassend goede zit. Je houdt het er probleemloos uren op uit.
Ondanks het beperkte aantal verstelmogelijkheden is de rijpositie achter het stuur prima. Het dashboard is eenvoudig van opzet en goed te overzien.
Om de Move te laten moven zet Daihatsu de techniek van de kleine Cuore in. Dat betekent een 843 cc driepitter die tot 41 pk komt. Een snelheidsduivel wordt de Move daar niet mee, maar hij komt heel fatsoenlijk mee in het verkeer. Opmerkelijk daarbij is het aangename driecilinder geluid dat ook op hogere snelheid, als het motortje hard moet werken, niet dominant wordt. De snelweg is echter niet het favoriete werkterrein van de ruimtelijke Daihatsu, ook niet als je de iets snellere handgeschakelde versie hebt. Wel kwamen we met die handbak aan een heel net verbruik van 1:15,2, stukken beter dan de teleurstellende 1:11,8 die we eerder met de automaat scoorden.
Hoewel de 3,31 meter metende Move een korte wielbasis heeft, is het veercomfort heel acceptabel. De wieltjes blijven goed aan de grond en hebben alleen wat moeite met richels. Je koopt natuurlijk niet een Move om keihard de bocht door te gaan, maar we probeerden het natuurlijk wel. Van omvallen is absoluut geen sprake en duidelijk ondersturend gaat de Move de hoek om. Hij ligt daarbij wel wat onrustig.

Goede remmen
Remmen doet de Move voortreffelijk en dat vindt zeker zijn oorzaak in de standaard geventileerde schijfremmen op de voorwielen: uniek in deze klasse. De schakeling van de vijfbak doet netjes zijn werk, al ligt de drie wat verder naar rechts dan je zou verwachten. Even wennen dus. Dat laatste is ook van toepassing op de koppeling die wat hoog aangrijpt.
Wie deze standaard Move koopt, krijgt ook een standaard uitrusting. Dat betekent geen luxe als kaartenvakken of toerenteller, maar wel hoofdsteunen op alle stoelen. Naar wens is overigens een in twee kleuren uitgevoerd koetswerk mogelijk; kost zo"n 700 piek. Z"n prijs is echter een sterk aankoopargument en de consument heeft daar wel oren naar. Als we om ons heel kijken, wordt er al heel wat afgeMoved in ons land.
---
TECHNISCHE GEGEVENS
Motor: dwars-voorin 3 benzine-lijn, 2 kl./cil., multipoint injectie, cil.inh. 847 cc, boring x slag 66,6 x 81,0 mm, compr. verh. 9,5:1, max. vermogen 31 kW/42 pk bij 5300 tpm, max. koppel 67 bij 3700 tpm.
Onderstel: aandrijving voorwielen, 5-versnellingsbak, voorwieloph. onafhankelijk, McPherson + stabilisator, achter onafhankelijk, draaicirkel 9,0 m, remmen voor geventileerde schijven, achter trommels.
Maten/gewichten: l/b/h 3,31/1,40/1,70 m, wielbasis 2,30 m, banden 145/65 R 13, kofferruimte 170-1150 l, tankinh. 32 l, gewicht 720 kg, laadverm. 420 kg, aanhanger geremd 400 kg.
Prestaties: Topsnelheid 131 km/h, acceleratie 0-100 km/u 17,9 s, 80-120 km/u in 4/5 20,5/29,9 s, testverbruik 6,6 l/100 km, geluid bij 100/120 km/u 71/73,5 dB.
Nieuwprijs: ¤ 8.846 (1998)
---













En de laatste foto is voor Fugie:
pi_35555248
De VOlvo Laplander is gaaf ja Die heeft de echte dakar zlefs al eens gewonnen
  maandag 27 februari 2006 @ 21:04:34 #3
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_35555249
fopi
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  maandag 27 februari 2006 @ 21:05:14 #4
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_35555278
is iets uit Oostenrijk
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  maandag 27 februari 2006 @ 21:08:04 #5
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_35555391
quote:
Op maandag 27 februari 2006 21:03 schreef Alexxxxx het volgende:

leuk plaatje
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_35555493
Ow, een PInzgauer!

Die is sinds 2000 engels
pi_35555495
Geil bakkie
  maandag 27 februari 2006 @ 21:14:06 #9
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_35555635
hehe sc 850 een Dingo met wielbasis van 3850 mm
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  maandag 27 februari 2006 @ 21:14:55 #10
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_35555673
quote:
Op maandag 27 februari 2006 21:10 schreef hermandeperman het volgende:
Geil bakkie
maar t vaart niet
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_35555699
quote:
Op maandag 27 februari 2006 21:14 schreef lipje het volgende:
hehe sc 850 een Dingo met wielbasis van 3850 mm
Zet jij die klaar?
  maandag 27 februari 2006 @ 21:17:28 #12
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_35555782
optiefen met je verkankerde dingo aapjes
  maandag 27 februari 2006 @ 21:17:36 #13
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_35555790
maybe
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_35555836
quote:
Op maandag 27 februari 2006 21:14 schreef lipje het volgende:

[..]

maar t vaart niet
Ik had het over m'n koffie
pi_35555847
Ik ben weer lekker foute James Bond kijken
pi_35555878
quote:
Op maandag 27 februari 2006 21:17 schreef Fugie het volgende:
optiefen met je verkankerde dingo aapjes
Uw zoekbewerking - dingo aapjes - heeft geen overeenkomstige documenten opgeleverd
pi_35555930
quote:
Op maandag 27 februari 2006 21:19 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Uw zoekbewerking - dingo aapjes - heeft geen overeenkomstige documenten opgeleverd
Resultaten 1 - 10 van circa 5.240 voor dingo aapjes (1,62 seconden)

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 27-02-2006 21:21:30 ]
pi_35555956


fapfapfap
  maandag 27 februari 2006 @ 21:26:08 #19
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_35556144
quote:
Op maandag 27 februari 2006 21:21 schreef BaraCuda het volgende:
[afbeelding]

fapfapfap
wat was het?
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  maandag 27 februari 2006 @ 21:27:14 #20
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_35556184
er staat opzon dorp waar ik wel eens kom een zwarte merc sl (oud model) met die velgen, en dan achter zijn ze slag groter (denk 19 voor 20 achter) en dat ziet er te geil uit
pi_35556200
morgen om 9:00 op de fiets
Dus om 8:00 opstaan
pi_35556219
quote:
Op maandag 27 februari 2006 21:26 schreef lipje het volgende:

[..]

wat was het?
Das dus die Nissan 300ZX... of bedoel je iets anders?
  maandag 27 februari 2006 @ 21:29:48 #23
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_35556282
als je dat dan vergelijkt met dat ding wat mukie hier postte
pi_35556314
quote:
Op maandag 27 februari 2006 21:29 schreef Fugie het volgende:
als je dat dan vergelijkt met dat ding wat mukie hier postte
Deze is een stuk geiler/toffer/mooier
pi_35556345
quote:
Op maandag 27 februari 2006 21:29 schreef Fugie het volgende:
als je dat dan vergelijkt met dat ding wat mukie hier postte
Hier zal wel iets meer geld in zitten



Zo'n bak is toch gewoon geil getuned
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')