BNN presents: Louis![]()
In de ONM-uitzending van 2 maart maakt Louis Verbeek voor het eerst zijn opwachting als Joachim Fuller. Deze geneesheer heeft het beste voor met Bettina. Maar of ze hier zo blij mee moet zijn is een tweede. Wij spraken in ieder geval de acteur achter de goeroe...
Naam: Louis Verbeek
Geboren: 11 december 1968
Sterrenbeeld: Boogschutter
Bezet: al 11 jaar.
TheaterHoewel Louis zich grotendeels met theater bezighield, is het tv-wereldje hem niet vreemd.
Louis: "Na een opleiding aan de Herman Teirlinck Studio in Antwerpen (inderdaad, dezelfde als Robert de la Haye, red.) heb ik eigenlijk vooral in het theater gewerkt. Mijn allereerste productie was "Willeke the Musical" en daarna deed ik wat jeugdtheater. Vervolgens kwam ik bij de Paardenkathedraal terecht en daar speel ik nu bijna elk jaar wel in een productie. Zo"n zes jaar geleden heb ik twee seizoenen in "Westenwind"gespeeld. Ik weet dus wel hoe het is om in een tv-serie te spelen. Het is erg leuk om voor de camera te staan. Vorige jaar heb ik met Medina Schuurman en Isa Hoes de film "MAN" opgenomen. Die komt als het goed is dit jaar uit. En tussendoor heb ik ook gastrollen gespeeld in series als Luifel en Luifel en Grijpstra & De Gier."
In ONM'Ik vind het erg leuk om weer deel uit te maken van een ploeg mensen die een serie produceert. De rol die ik speel, is ook heel erg leuk. Joachim heeft alles in zich om ontzettend fout te zijn, maar ik mag het niet fout spelen. Zo"n gebedsgenezer, daar kun je van alles over vinden, maar toch zit er altijd wel iets in. Het is heel leuk om zo"n persoon te spelen, iemand die heilig in zichzelf gelooft. Het is ook geweldig om met Bettina te spelen, zij is zo"n oude rot in het soapvak!
Met de regisseurs is het ook heel fijn werken, het is een hecht team. Ik ben gewend om in het theater vrij groot te spelen, dus het gevaar om van Joachim een karikaturale goeroe te maken, ligt op de loer. Het moet wel geloofwaardig blijven, want Joachim is heel oprecht in zijn bedoelingen. Hij gelooft echt dat hij Bettina op zijn manier kan helpen."
Joachim"Ik lijk zelf totaal niet op Joachim, haha. Daar ben ik veel te nuchter voor. Ik moet zeggen dat ik wel een relatie heb gehad met iemand die daar helemaal into was en daar kan ik dan wel een eindje in mee gaan. Maar op een gegeven moment houdt dat wel op. Ik ben ook veel meer een twijfelaar terwijl Joachim er zo heilig van overtuigd is dat zijn manier juist is."