http://www.telegraaf.nl/b(...)mpagne_begonnen.htmlquote:DEN HAAG - De landelijke anti-terreurcampagne roept mensen op extra op te letten om daarmee de kans op een aanslag te verkleinen. Spotjes op radio en televisie, een huis-aan-huisfolder en een speciale website moeten de komende weken duidelijk maken wat de overheid al doet aan de bestrijding van terrorisme en wat mensen zelf kunnen doen. Op de website www.nederlandtegenterrorisme.nl is de volledige campagne te zien.
'Het beste middel tegen terrorisme is samenwerken. Alleen met elkaar kunnen we het risico van een aanslag zo klein mogelijk maken'. Deze zinsnede komt uit de terreurfolder die binnenkort huis-aan-huis op de deurmat valt.
De ministers Donner (Justitie) en Remkes (Binnenlandse Zaken) en de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb) Joustra, gaven maandag in Den Haag het startsein voor de publiekscampagne 'Nederland tegen terrorisme'.
De campagne, die dit jaar 4,8 miljoen euro zal kosten, laat zien dat in ons land dagelijks ruim 200.000 professionals samenwerken om de kans op een aanslag te beperken. Het gaat daarbij onder anderen om medewerkers van de marechaussee, justitie, politie, de Nederlandse Spoorwegen en de inlichtingendiensten.
Ook F-16-vliegers vallen volgens de campagne onder de 200.000 Nederlandse terreurbestrijders.
Haatzaaiende websites doorgeven
De bevolking krijgt in de campagne het advies vooral op te letten op plaatsen waar veel mensen bij elkaar zijn, eigendommen goed in de gaten te houden, haatzaaiende websites door te geven en verdachte situaties bij de politie te melden. Daarbij geldt: liever een keer voor niks gebeld, dan een keer te laat.
Vraag naar info
De campagne is geen reactie op een specifieke dreiging, maar een antwoord op de toegenomen vraag naar informatie over terrorisme. In 2004 gaf 34 procent van de Nederlanders aan er meer over te willen weten.
Het kabinet vond een campagne toen nog niet nodig. Half augustus vorig jaar bleek echter dat inmiddels 41 procent behoefte heeft aan dergelijke informatie, waarna het kabinet alsnog besloot een campagne te gaan ontwikkelen.
De NCTb, de initiatiefnemer ervan, werkt samen met de vier grote steden Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Den Haag, de politie, de NS en Schiphol. Op een aparte website (www.nederlandtegenterrorisme.nl) kunnen mensen terecht voor meer informatie. In het najaar volgen opnieuw spotjes op radio en televisie.
Amsterdam en Rotterdam begonnen eind november vorig jaar al een eigen publiekscampagne over terrorismebestrijding.
Nederland kent al lange tijd een „substantieel“ dreigingsniveau. Dat betekent dat de kans alleszins reëel is dat zich hier een terroristische aanslag zal voordoen. Het gaat om het op een na hoogste dreigingsbeeld.
Nog steeds in de ontkenningsfase dat je geloofsgenoten een reele bedreiging vormen? Je hoeft maar naar London en Spanje te kijken, daar is ook niets gebeurd het afgelopen jaar.quote:Op maandag 27 februari 2006 16:56 schreef Meki het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)mpagne_begonnen.html
Wat bezielt de overheid nu ?? - telkens onrust zaaien overbrengen aan de bevolking. telkens maar zeggen dat er een dreiging is terwijl dat niet aan de orde is![]()
De overheid geeft zo toe aan de zogenaamde terroristen die graag willen dat er onrust komt
En JAH die komt erdaar is de overheid mee bezig
Dat heb ik niet gezegd en ook niet ontkent.quote:Op maandag 27 februari 2006 17:07 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Nog steeds in de ontkenningsfase dat je geloofsgenoten een reele bedreiging vormen? Je hoeft maar naar London en Spanje te kijken, daar is ook niets gebeurd het afgelopen jaar.
Ik ben banger voor die imbecielen met bommen in hun rugzakje, dan voor de overheid.quote:Op maandag 27 februari 2006 17:09 schreef Meki het volgende:
[..]
Dat heb ik niet gezegd en ook niet ontkent.
de overheid is ons constant bang te maken![]()
Omdat het een aandachtstrekkertje is.quote:Op maandag 27 februari 2006 17:13 schreef Johan_de_With het volgende:
Meki, waarom ben je nu in het ene geval vol lof over een gezamenlijke Joods-Marokkaanse campagne, en noem je dit bangmakerij?
Ik ben eerder bang voor mensen die het structureel ontkennen en alles overdreven vinden dan dat ik bang wordt van een campagne tegen tereur. Sinds ik er gisteren voor het eerst van hoorde heb ik geen 'extra angst' gekend.quote:Op maandag 27 februari 2006 17:09 schreef Meki het volgende:
Er wordt natuurlijk voor de lol miljarden in terreurbestrijding gestopt.quote:Op maandag 27 februari 2006 17:17 schreef _Qmars_ het volgende:
Ach bangmakerij van het volk viert hoogtij. Terrorisme is het adagium geworden van den haag. Opium voor het volk. Ergo; het valt allemaal wel mee.
Als ik ooit ongelijk krijg mag je me er flink op aanspreken, maar het is lang niet zo erg als het allemaal lijkt. Mensen, beetje kritisch zijn mag best!
Ja, en voor de rest zijn er ook echt geen spanningen hoorquote:Op maandag 27 februari 2006 17:21 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Er wordt natuurlijk voor de lol miljarden in terreurbestrijding gestopt.
omdat ik het woord terrorisme niet wil horenquote:Op maandag 27 februari 2006 17:13 schreef Johan_de_With het volgende:
Meki, waarom ben je nu in het ene geval vol lof over een gezamenlijke Joods-Marokkaanse campagne, en noem je dit bangmakerij?
ik wel . Telkens gezeur daaroverquote:Op maandag 27 februari 2006 17:18 schreef flyin-hawk het volgende:
[..]
Ik ben eerder bang voor mensen die het structureel ontkennen en alles overdreven vinden dan dat ik bang wordt van een campagne tegen tereur. Sinds ik er gisteren voor het eerst van hoorde heb ik geen 'extra angst' gekend.
Stel je eens voor hoe het is om de hele dag ''belediging'' en ''discriminatie'' te horen.quote:Op maandag 27 februari 2006 17:24 schreef Meki het volgende:
[..]
omdat ik het woord terrorisme niet wil horen
telkens elke dag hoor ik dat![]()
dat hoor ik alleen op forums , gelukkig maarquote:Op maandag 27 februari 2006 17:33 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Stel je eens voor hoe het is om de hele dag ''belediging'' en ''discriminatie'' te horen..
Alert aan het maken.quote:Op maandag 27 februari 2006 17:09 schreef Meki het volgende:
[..]
Ja, als ze nou gewoon wachten tot onze metro ook ontploft, dan kunnen we een mooi nieuw station er van bouwenquote:Op maandag 27 februari 2006 17:43 schreef Roi het volgende:
Ja hoor gooi maar weg ons belastinggeld! Doe er is iets nuttig mee zeg.
Hoe ?? door elke vuilnisbak in te kijkenquote:
Die mooie buttons beschermen ons daar vast wel tegenquote:Op maandag 27 februari 2006 17:44 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ja, als ze nou gewoon wachten tot onze metro ook ontploft, dan kunnen we een mooi nieuw station er van bouwen![]()
Een terrorist is niet automatisch een moslim.quote:Op maandag 27 februari 2006 17:07 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Nog steeds in de ontkenningsfase dat je geloofsgenoten een reele bedreiging vormen? Je hoeft maar naar London en Spanje te kijken, daar is ook niets gebeurd het afgelopen jaar.
Dat een moslim niet automatisch een terrorist is, dat klopt.quote:Op maandag 27 februari 2006 18:04 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Een terrorist is niet automatisch een moslim.![]()
Maar een terrorist is wel bijna altijd moslimquote:Op maandag 27 februari 2006 18:04 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Een terrorist is niet automatisch een moslim.![]()
Hoe weet jij dat er 2 puntjes op de i van mijn naam moetenquote:Op maandag 27 februari 2006 18:03 schreef Tikorev het volgende:
Laat me raden, wanneer de overheid geen voorlichtingscampagne zou opstarten en er komt een aanslag dan staan mensen als Roï meteen vooraan te schreeuwen dat het een schande is dat de regering helemaal geen enkele voorlichting heeft gegeven terwijl ze wisten dat er een dreiging was...
in Nederland niet neequote:Op maandag 27 februari 2006 18:06 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dat een moslim niet automatisch een terrorist is, dat klopt.
Maar andersom is de laatste tijd niet meer van toepassing.
Dit is niet alleen in Nederland hoor, dit is wereldwijd.quote:
In 2006 niet, nee.quote:Op maandag 27 februari 2006 17:07 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
De laatste tien jaar? De IRA, de ETA, Timothy McVeigh, de Unabomber, die Chinese en Japanse sektes, Nepal, de communisten en fascisten in Zuid-Amerika, Afrika, de Christelijke milities...quote:Op maandag 27 februari 2006 18:06 schreef mazaru het volgende:
[..]
Die was ik nog vergeten.quote:Op maandag 27 februari 2006 21:43 schreef sp3c het volgende:
trouwens op ecoterroristen na hebben we zowieso weinig last van terrorisme op het moment.
Ja, sommige ouders reageerden wel erg idioot. Een nationale campagne tegen volkshysterie is misschien nuttiger besteed belastinggeld.quote:Op maandag 27 februari 2006 22:46 schreef Tikorev het volgende:
De moord op Fortuyn en van Gogh hebben op sommige kinderen diepe indruk gemaakt...
quote:Op maandag 27 februari 2006 22:49 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja, sommige ouders reageerden wel erg idioot. Een nationale campagne tegen volkshysterie is misschien nuttiger besteed belastinggeld.
99 van de 100 aanslagen die er de laatste tijd op het journaal voorbij komen, zijn gepleegd door moslim terroristen.quote:Op maandag 27 februari 2006 22:42 schreef Floripas het volgende:
[..]
De laatste tien jaar? De IRA, de ETA, Timothy McVeigh, de Unabomber, die Chinese en Japanse sektes, Nepal, de communisten en fascisten in Zuid-Amerika, Afrika, de Christelijke milities...
Heb je hier voorbeelden van?quote:Op maandag 27 februari 2006 22:49 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja, sommige ouders reageerden wel erg idioot. Een nationale campagne tegen volkshysterie is misschien nuttiger besteed belastinggeld.
Zegt dat iets over het journaal of over de terroristen?quote:Op maandag 27 februari 2006 22:53 schreef mazaru het volgende:
[..]
99 van de 100 aanslagen die er de laatste tijd op het journaal voorbij komen, zijn gepleegd door moslim terroristen.
Dat zegt iets over het nieuws in de wereld.quote:Op maandag 27 februari 2006 22:56 schreef Floripas het volgende:
[..]
Zegt dat iets over het journaal of over de terroristen?
Beide, denk ik.
Ja, want nieuws is natuurlijk als een altijd stromende bron die een constante hoeveelheid objectieve kennis de wereld inspuit.quote:Op maandag 27 februari 2006 22:57 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dat zegt iets over het nieuws in de wereld.
De aanslagen die wereldwijd voor zoveel ellende hebben gezorgd werden gepleegd door zelfmoordterroristen. Niet door verlaten rugzakken.quote:Op maandag 27 februari 2006 22:59 schreef mcintosh het volgende:
Mja op zich heeft TS een punt, onze regering kan zich ook voorbereiden op een aanslag zonder de bevloking het idee te geven dat ze achter elke rugzak iets moeten zoeken...
Al die bangmakerij/stemmingmakerij is nergens voor nodig, goedkope manier om mensen achter je te krijgen..
Gezellig !quote:Op 1 november werd bij Amsterdam CS een internationale trein stilgezet, nadat reizigers de politie hadden gebeld over twee passagiers die zich verdacht zouden gedragen. Het tweetal had rugzakken bij zich en was gekleed in een djellaba. Later bleek dat ze tijdens de ramadan in Duitsland waren geweest en voor het Suikerfeest naar Nederland waren teruggekeerd. Ze gingen in de trein veelvuldig naar het toilet om een islamitisch reinigingsritueel uit te voeren.
Zit je al bij een cel?quote:Op maandag 27 februari 2006 23:01 schreef -scorpione- het volgende:
Terrorisme is een veel misbruikt woord. Vrijheidsstrijders zijn in mijn ogen niet meteen terroristen. Met al die democratiën in de wereld waarin de in de meerderheid zijnde middelmaat regeert die de huidige politici in het zadel houden heb je als andersdenkende ook vaak niet heel veel keus dan je standpunten op alternatieve wijzen door te drukken.
Met 'rugzakken' bedoel ik precies hetgeen wat je aanhaalt in dat bericht. Mensen gaan spoken zien. En natuurlijk moeten we onze kop niet in het zand steken, maar als je te ver doordrijft met deze 'terrorisme waanzin' dan hebben de terroristen al bereikt wat ze wilden zonder een bom te gooien!quote:Op maandag 27 februari 2006 23:05 schreef gelly het volgende:
[..]
De aanslagen die wereldwijd voor zoveel ellende hebben gezorgd werden gepleegd door zelfmoordterroristen. Niet door verlaten rugzakken.
Wat we steeds meer gaan krijgen zijn dit soort dingen :
[..]
Gezellig !
Overigens is er een hele goede manier om het risico op een aanslag te verminderen : eens ophouden de VS onvoorwaardelijk te steunen in een illegale oorlog.
Je buitenlands beleid veranderen onder druk van terreur...dat zal inderdaad het terrorisme stoppen...quote:Op maandag 27 februari 2006 23:05 schreef gelly het volgende:
[..]
Overigens is er een hele goede manier om het risico op een aanslag te verminderen : eens ophouden de VS onvoorwaardelijk te steunen in een illegale oorlog.
Hahaha, moet dat per se omdat ik het eventjes opneem voor mensen met andere ideeen?quote:
Onder druk van terreur ? Men wil graag de dreiging van terrorisme omlaag hebben terwijl men in eerste instantie zelf verantwoordelijk is voor die dreiging.quote:Op maandag 27 februari 2006 23:09 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Je buitenlands beleid veranderen onder druk van terreur...dat zal inderdaad het terrorisme stoppen...![]()
Onder druk van terreur? Gaat Nederland gebukt onder terreur?quote:Op maandag 27 februari 2006 23:09 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Je buitenlands beleid veranderen onder druk van terreur...dat zal inderdaad het terrorisme stoppen...![]()
Veranderingen, veroorzaakt omdat er kinderen worden opgeblazen in naam van Mohammed, kunnen nooit ten goede komen.quote:Op maandag 27 februari 2006 23:11 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Hahaha, moet dat per se omdat ik het eventjes opneem voor mensen met andere ideeen?
Vroeger was er een groot islamitisch rijk. Als je daar nu naar streeft ben je opeens gevaarlijk en een terrorist? De status quo in de wereld wordt veel te veel verheerlijkt tegenwoordig, men is apatisch voor verandering.
Hun deel van de wereld? Sinds wanneer is het MO van hen? Bovendien, al tientallen jaren wordt het Westen overspoelt met vluchtelingen van al die foute regimes. Daarmee zijn hun problemen ook de onze geworden en hebben we al het recht ons te bemoeien met hun deel van de wereld.quote:Op maandag 27 februari 2006 23:14 schreef gelly het volgende:
[..]
Het gaat om onze bemoeienis in hun gedeelte van de wereld.
Ach hoeveel mensen er al niet afgeslacht zijn in naam van Jezus of God...quote:Op maandag 27 februari 2006 23:18 schreef mazaru het volgende:
[..]
Veranderingen, veroorzaakt omdat er kinderen worden opgeblazen in naam van Mohammed, kunnen nooit ten goede komen.
Ohh ze hebben tegenwoordig selectieve bommen?quote:Op maandag 27 februari 2006 23:21 schreef -scorpione- het volgende:
We gaan nu niet net doen alsof er alleen arme kindertjes worden aangepakt hè? Dat is namelijk helemaal niet waar de huidige jihaad in NL op gericht is.
Een jihaad? In Nederland?quote:Op maandag 27 februari 2006 23:21 schreef -scorpione- het volgende:
We gaan nu niet net doen alsof er alleen arme kindertjes worden aangepakt hè? Dat is namelijk helemaal niet waar de huidige jihaad in NL op gericht is.
Regimes die er door 'ons' zijn komen zitten of blijven zitten jaquote:Op maandag 27 februari 2006 23:21 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Hun deel van de wereld? Sinds wanneer is het MO van hen? Bovendien, al tientallen jaren wordt het Westen overspoelt met vluchtelingen van al die foute regimes. Daarmee zijn hun problemen ook de onze geworden en hebben we al het recht ons te bemoeien met hun deel van de wereld.
Nee hoor, maar noem de laatste incidenten eens op die in NL zijn geweest de afgelopen tijd?quote:Op maandag 27 februari 2006 23:22 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ohh ze hebben tegenwoordig selectieve bommen?
En dan? Dan stopt de terreur? Aan hoeveel malafide oorlogen deed Nederland mee toen Nederlanders werden gedood bij aanslagen in New York, Bali, Jakarta?quote:Op maandag 27 februari 2006 23:16 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Nederland kan er ook voor kiezen om gewoon het gezonde verstand te gebruiken en te zeggen tegen de VS zoek het maar uit met je malafide oorlogen!
Ach ja, wij kiezen elk jaar de leiders in het MO...helemaal vergeten...quote:Op maandag 27 februari 2006 23:23 schreef gelly het volgende:
[..]
Regimes die er door 'ons' zijn komen zitten of blijven zitten ja
Eensquote:Op maandag 27 februari 2006 23:05 schreef gelly het volgende:
[..]
De aanslagen die wereldwijd voor zoveel ellende hebben gezorgd werden gepleegd door zelfmoordterroristen. Niet door verlaten rugzakken.
Wat we steeds meer gaan krijgen zijn dit soort dingen :
[..]
Gezellig !
claim dan ook niet dat er alleen moslimterreur is want dan ga ik niet uit van een wereldwijde schets ... of kennis van zakenquote:Op maandag 27 februari 2006 22:37 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dit is niet alleen in Nederland hoor, dit is wereldwijd.
Leer jij eerst maar eens lezen voordat je dingen gaat roepen.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
claim dan ook niet dat er alleen moslimterreur is want dan ga ik niet uit van een wereldwijde schets ... of kennis van zaken
En dan kun je nu wel uiig gaan doen over wat dan wel de 'laatste tijjd' is, maar je weet dondersgoed wat ik bedoel.quote:Op maandag 27 februari 2006 18:06 schreef mazaru het volgende:
[..]
Daar doel ik dan ook op einsteinquote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:44 schreef mazaru het volgende:
[..]
Leer jij eerst maar eens lezen voordat je dingen gaat roepen.
Ik claim nergens dat er alleen moslimterreur is.
Ik zei:
[..]
En dan kun je nu wel uiig gaan doen over wat dan wel de 'laatste tijjd' is, maar je weet dondersgoed wat ik bedoel.
Tjongejonge wat een gemierenneuk![]()
Ik kan net zo goed tegen die boom hier voor mijn deur gaan praten he?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 01:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
Daar doel ik dan ook op einstein
de stelling dat er op dit moment (nu dus, vandaag, gisteren, morgen, volgende week, vorige week etc. etc.) andere vormen van terreur vrijwel geen sprake is van terreur is onzinnig en ronduit dom. Dat jij er niks over hoort wil niet zeggen dat het niet gebeurt ... dat is op zich niet erg maar kom dan ook niet met dergelijke stellingen aanzetten als je geen zin hebt om er een beetje research naar te doen.
ik word knettergek van het woord marrokaanquote:Op maandag 27 februari 2006 17:24 schreef Meki het volgende:
[..]
omdat ik het woord terrorisme niet wil horen
telkens elke dag hoor ik dat![]()
Je moet nu eenmaal geld verdienen en dan denk je even na..en dan kom je tot de conclusie dat je iets moet verzinnen..en dan plots..jaaah...we gaan een *WIJ zijn ALLEMAAL tégen terrorisme !!* campagne beginnen en dan kun je veel geld lospeuteren voor domme infantiele betuttelende debiele teksten waarbij elke normaal mens zijn schouders op zou halen maar DE overheid zich vol trots over z'óveel genialiteir op de borst blijft staanquote:Op maandag 27 februari 2006 16:56 schreef Meki het volgende:
Wat bezielt de overheid nu ?? - telkens \
quote:Buttons tegen terrorisme
Nick: 'Als jij de begane grond in de gaten houdt, kijk ik naar de ramen en daken.'
Greta: 'Waar moet ik dan op letten?'
Nick: 'Op verdachte tassen en vooral rugzakken van terroristen.'
Greta: 'Maar hoe ziet een rugzak van een terrorist er dan uit?'
Nick: 'Elke rugzak die zomaar staat te staan, is een verdachte rugzak.'
Greta: 'Maar we lopen toch gewoon een eindje om? Ik wil niet naar enge rugzakken zoeken. Ik word er akelig van. Ik ben bang, Nick, ik wil naar huis.'
Nick: 'Minister Donner is een hele grote campagne gestart. We moeten goed opletten, juist om niet bang te worden. Als je iets verdachts ziet en je doet er niks aan, dan pas word je bang. Stel dat wij iets verdachts zien, ik bel de politie, die zet hier de omgeving af en ze sturen er zo'n robot op af en het blijkt wel degelijk een explosieve tas, mooi dat wij de helden van de dag zijn, Greet. Komen we op de voorpagina's en op tv.'
Greta: 'Maar dat wil ik helemaal niet. Ik wil gewoon met jou gezellig een eindje om.'
Nick: 'Die tijd is voorbij, Greetje. Een eindje om betekent voortaan hard werken. Wat is dat dingetje daar boven op dat platte dak?'
Greta: 'Dat is een vogel - een duif of een meeuw, Nick. Je moet je bril 's laten nakijken.'
Nick: 'Kijk jij nou maar gauw weer naar beneden.'
Greta: 'Zijn wij zelf niet verdacht als we zo onwijs aan het koekeloeren zijn?'
Nick: 'Daarom heb ik voor ons buttons laten maken met onze namen d'rop en dat we tegen terrorisme zijn. Stuurt Donner ze gratis naar ons huis. Met zo'n button op weet iedereen waar we mee bezig zijn. Dan horen we een beetje bij de 200.000 professionele terreurbestrijders.'
Greta: 'Ja, zeg! Wat is dat voor kinderachtig gedoe! Ik ben toch geen veertien meer. Moet ik met een button lopen met 'Greta is tegen terrorisme'? Kom! Ziet minister Donner mij voor infantiel aan? Dat hijzelf voor lul wil staan door te gaan rappen moet hij weten, maar mij met een button laten lopen gaat te ver.'
Nick: 'Ik vind 't een goeie actie - betrokkenheid van alle burgers en zo. Ik denk dat Donner vanavond in het Journaal zijn button draagt: 'Jan Hein tegen terrorisme'.'
Greta: 'Kan je al buttons krijgen met: 'Greta is tegen achterlijke acties tegen terrorisme'?
Nou wat ondervinden wij er toch een grote last van zeg! Het is alleen informatief, niemand forceert jou om die campagne te zien. Dus ik begrijp je reactie helemaal niet.quote:Op maandag 27 februari 2006 17:26 schreef Meki het volgende:
ik wel . Telkens gezeur daarover
laat ze de terroristen gaan opsporen in plaats van ons daarover lastig te vallen
Ik begrijp zijn reactie wel; met deze campagne wordt de indruk gewekt dat er sprake is van een terroristische dreiging zonder dat deze aanname wordt onderbouwd.quote:Op woensdag 1 maart 2006 12:51 schreef flyin-hawk het volgende:
Nou wat ondervinden wij er toch een grote last van zeg! Het is alleen informatief, niemand forceert jou om die campagne te zien. Dus ik begrijp je reactie helemaal niet.
Ja, ze doen net of we bedreigd zijn of zoquote:Op woensdag 1 maart 2006 13:14 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Ik begrijp zijn reactie wel; met deze campagne wordt de indruk gewekt dat er sprake is van een terroristische dreiging zonder dat deze aanname wordt onderbouwd.
Iedereen die de krant regelmatig leest, tv kijkt en die met een neutrale kijk op zaken in de wereld staat weet dat die dreiging reeel kan zijn. Er zijn genoeg voorbeelden daarvoor te vinden. Iedereen interpreteert die bepaalde dreiging anders maar volgens mij kun je niet ontkennen dat die dreiging er helemaal niet is.quote:Op woensdag 1 maart 2006 13:14 schreef NewOrder het volgende:
Ik begrijp zijn reactie wel; met deze campagne wordt de indruk gewekt dat er sprake is van een terroristische dreiging zonder dat deze aanname wordt onderbouwd.
Dreiging is veel te algemeen, het gaat erom wat voor dreiging er is en daar is nogal veel onduidelijkheid over. Feit is dat er nog geen bomaanslag is geweest in NL en er ook nog geen groepen zijn aangewezen die tot zoiets in staat zouden zijn. Die hofstad groep neem ik absoluut niet serieus. Ik kan ook wel wat foto's nemen van schiphol en een beetje interessant een pistool in mijn rugzak doen. Daarnaast is het ombrengen van een politicus met bepaalde ideeen via een aanslag met een mes of pistool iets heel anders dan een terroristische aanslag op een land met een bom waarbij veel 'onschuldige' slachtoffers vallen om angst te zaaien.quote:Op woensdag 1 maart 2006 16:15 schreef flyin-hawk het volgende:
[..]
Iedereen die de krant regelmatig leest, tv kijkt en die met een neutrale kijk op zaken in de wereld staat weet dat die dreiging reeel kan zijn. Er zijn genoeg voorbeelden daarvoor te vinden. Iedereen interpreteert die bepaalde dreiging anders maar volgens mij kun je niet ontkennen dat die dreiging er helemaal niet is.
De vraag is of de terreurdreiging in de afgelopen jaren zo sterk is toegenomen dat alle maatregelen die in kader van terreurbestrijding zijn/worden genomen terecht zijn. Die vraag heeft de politiek in ieder geval nooit beantwoord.quote:Op woensdag 1 maart 2006 16:15 schreef flyin-hawk het volgende:
Iedereen die de krant regelmatig leest, tv kijkt en die met een neutrale kijk op zaken in de wereld staat weet dat die dreiging reeel kan zijn. Er zijn genoeg voorbeelden daarvoor te vinden. Iedereen interpreteert die bepaalde dreiging anders maar volgens mij kun je niet ontkennen dat die dreiging er helemaal niet is.
quote:Iedereen die de krant regelmatig leest, tv kijkt en die met een neutrale kijk op zaken in de wereld staat weet dat die dreiging reeel kan zijn
quote:Op woensdag 1 maart 2006 17:38 schreef BaajGuardian het volgende:
de NSB is terug, lang leve de legale nsb.
kap nou eens met hirsi ali overal bij te betrekken, voor alle mods wanneer krijgt die troll eens een sanctie voor zijn eeuwige getrol en gezeik ?quote:Op maandag 27 februari 2006 23:35 schreef Meki het volgende:
[..]
Eens
en met Hirsi Ali erbij dan wordt het nog erger
niet iedereen kent zoveel politici in nederland en de VS als jou hoorquote:Op woensdag 1 maart 2006 17:40 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
tv kijken, krant lezen, neutrale kijk?
want ben ik savonds altijd blij dat het tijd is om te slapen..
Maak je niet druk, meki valt gewoon stiekempjes voor Hirsi.quote:Op woensdag 1 maart 2006 23:05 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
kap nou eens met hirsi ali overal bij te betrekken, voor alle mods wanneer krijgt die troll eens een sanctie voor zijn eeuwige getrol en gezeik ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |