Dit
en
en
en
vinden wij dus niet mooi!
(Met andere woorden: wij hebben geen moderne smaak! )
Omdat we er zo mee bezig zijn, leek het ons leuk om een topic te openen over keukens.
In wat voor keuken koken jullie? Is de keuken groot, klein, in een studentenhuis, ben je kok, doe je gekke dingen in de keuken, waar erger je je aan, wat vind je mooi, wat had je anders gewild, hoe vind je de keuken van je ouders (voor degenen die nog thuis wonen), wat vind je zo mooi of leuk aan je keuken...enzovoort! Alles wat er betrekking op heeft mag hier in, óók wanneer jullie praktische tips en adviezen hebben die wij zouden kunnen gebruiken
Wij rekenen op jullie reacties!!
Een stukje over onze huidige keuken:
Deze keuken zat al in het appartement toen ik het kocht, maar qua kleur vind ik hem best mooi, al komen de kleuren niet tot zijn recht op de foto. De keuken is klein, in ieder geval het loopgedeelte is klein, het is maar 90 cm breed. De keuken is wel zo'n 3 meter diep. Persoonlijk had ik in een kleine keuken niet voor zo'n grote schouw gekozen, ook omdat je door het plaatsen van zo'n ding veel kastruimte verliest.
In de nieuwe keuken willen we graag veel diepe (pannen-)la's omdat dat praktischer is dan een kastje. Verder houden wij heel erg van lekker koken, dus willen we een combi-oven in de nieuwe keuken. We hebben er een gezien die breder is dan de standaard combi-ovens (let op, dit is geen combi-magnetron) en die lijkt ons wel wat. Het voordeel van een combi-oven is onder andere dat er geen draaiplateau in zit en je grote ovenschalen er makkelijk in kwijt kunt.
Ook willen we een verhoogd aanrechtblad, daar wij allebei groot zijn (1.80 & 1.90) en bij ons huidige aanrechtblad last van onze rug hebben (vooral bij die bergen afwas die wij af en toe hebben staan ).
Tja ik wilde eigenlijk ook nog iets leuks vertellen over de keuken, maar tot nu toe is het eigenlijk enkel een saai verhaaltje. We wonen hier te kort om er een leuke anekdote over te vertellen of iets geks wat is voorgevallen in de keuken ofzo. Misschien dat Juup© nog wel iets weet?
In ieder geval zijn jullie grappige verhalen wél welkom laat ons maar eens lekker meegenieten!
Zelf woon ik een studentenhuis dus dat kun je niet echt een keuken noemen
Nou, over mijn keuken valt niet veel te vertellen, het wemelt er van de muizen die niet weg te krijgen zijn iig , kan dus ook niet wachten tot in andere woonruimte heb. Dan wil ik zo'n grote bourgondische houten tafel met waxinelichtjes en van die leuke oosterse schalen en een wijnrek met heeeeeeel veel lekkere wijntjes en zo'n ouderwetse kachel en dan gezellig de hele avond in de keuken zitten en lekker kokkerelen a la Joop Braakhekke (met veel wijn dus in en om het kookgebeuren heen
)
Maar helaas is het nog lang niet zover
[Dit bericht is gewijzigd door Vivi op 30-11-2001 17:08]
quote:In wat voor keuken neuk jij?
Op vrijdag 30 november 2001 17:07 schreef Vivi het volgende:
Nooit sex gehad op het aanrecht![]()
?
quote:Jij wel dan ???
?
quote:tuurlijk. dat is 1 van de verplichte plaatsen die je moet hebben gehad voor je 25e.
Op vrijdag 30 november 2001 17:08 schreef Slayher het volgende:[..]
Jij wel dan ???
quote:Misschien als je een grooth huis heb kan je wat je gekookt hebt na je tafel scootere. Of je theedoek op laten drogen
Op vrijdag 30 november 2001 17:08 schreef Pjederdy het volgende:
Wat moet je nou ook met je scooter in de keuken??
quote:Wil je een keertje voor mij koken, dan kom ik in jouw supergezellige keuken zitten! Kunnen we onder genot van een lekker wijntje heerlijk roddelen over alle FOK!kers...
?
Nou, over mijn keuken valt niet veel te vertellen, het wemelt er van de muizen die niet weg te krijgen zijn iig
, kan dus ook niet wachten tot in andere woonruimte heb. Dan wil ik zo'n grote bourgondische houten tafel met waxinelichtjes en van die leuke oosterse schalen en een wijnrek met heeeeeeel veel lekkere wijntjes en zo'n ouderwetse kachel en dan gezellig de hele avond in de keuken zitten en lekker kokkerelen a la Joop Braakhekke (met veel wijn dus in en om het kookgebeuren heen
)
Maar helaas is het nog lang niet zover
quote:Lijkt me hartstikke gezellig
Op vrijdag 30 november 2001 17:14 schreef DuchessX het volgende:[..]
Wil je een keertje voor mij koken, dan kom ik in jouw supergezellige keuken zitten! Kunnen we onder genot van een lekker wijntje heerlijk roddelen over alle FOK!kers...
quote:Kook je er wel eens, of dat ook niet?
Op vrijdag 30 november 2001 17:04 schreef Slayher het volgende:
Vind die bovenste keukens wel kewl eigelijk.
Zelf woon ik een studentenhuis dus dat kun je niet echt een keuken noemen
quote:Daar laten wij ons niet over uit!
Op vrijdag 30 november 2001 17:07 schreef Vivi het volgende:Nooit sex gehad op het aanrecht
![]()
?
quote:Kewl ons topic inspireert zowaar tot het openen van nog meer keuken-topics!
Op vrijdag 30 november 2001 17:07 schreef TurboFool het volgende:[..]
quote:LOL!
Op vrijdag 30 november 2001 17:08 schreef Pjederdy het volgende:
Wat moet je nou ook met je scooter in de keuken??
Dat had ik nog niet eens gezien!!!
quote:Jaaaaaaaaaaaaaa tof!!!!!!
Op vrijdag 30 november 2001 17:18 schreef Vivi het volgende:[..]
Lijkt me hartstikke gezellig
(vragen we Darkelfje ook!)
Leuk om te weten: wat zouden jullie handig/praktisch/mooi/lelijk/niet praktisch enz. vinden in jullie keuken? Welke eisen zou je aan een keuken stellen als je er een uitzoeken mocht?
quote:Dat wel hoor maar het is meer zo`n keuken van nou oke er staat een aanrecht in en een gasfornuis en dat is het dan ook. Heb een maandje geleden nog een rijsttafel gemaakt dus koken doe ik wel vindt het eigelijk ook heel leuk om te doen
Op vrijdag 30 november 2001 17:19 schreef DuchessX het volgende:[..]
Kook je er wel eens, of dat ook niet?
quote:Die van mij is niet foto waardig, het is een open keuken jweetwel zo'n standaard keukentje uit de jaren 80
Op vrijdag 30 november 2001 16:52 schreef DuchessX het volgende:
In verband met de aanschaf van onze nieuwe woning, zijn we op zoek naar een mooie, maar ook praktische keuken.Dit
en
en
en
vinden wij dus niet mooi!
(Met andere woorden: wij hebben geen moderne smaak!)
Omdat we er zo mee bezig zijn, leek het ons leuk om een topic te openen over keukens.
In wat voor keuken koken jullie? Is de keuken groot, klein, in een studentenhuis, ben je kok, doe je gekke dingen in de keuken, waar erger je je aan, wat vind je mooi, wat had je anders gewild, hoe vind je de keuken van je ouders (voor degenen die nog thuis wonen), wat vind je zo mooi of leuk aan je keuken...enzovoort! Alles wat er betrekking op heeft mag hier in, óók wanneer jullie praktische tips en adviezen hebben die wij zouden kunnen gebruiken
Wij rekenen op jullie reacties!!
Een stukje over onze huidige keuken:
Deze keuken zat al in het appartement toen ik het kocht, maar qua kleur vind ik hem best mooi, al komen de kleuren niet tot zijn recht op de foto. De keuken is klein, in ieder geval het loopgedeelte is klein, het is maar 90 cm breed. De keuken is wel zo'n 3 meter diep. Persoonlijk had ik in een kleine keuken niet voor zo'n grote schouw gekozen, ook omdat je door het plaatsen van zo'n ding veel kastruimte verliest.
In de nieuwe keuken willen we graag veel diepe (pannen-)la's omdat dat praktischer is dan een kastje. Verder houden wij heel erg van lekker koken, dus willen we een combi-oven in de nieuwe keuken. We hebben er een gezien die breder is dan de standaard combi-ovens (let op, dit is geen combi-magnetron) en die lijkt ons wel wat. Het voordeel van een combi-oven is onder andere dat er geen draaiplateau in zit en je grote ovenschalen er makkelijk in kwijt kunt.
Ook willen we een verhoogd aanrechtblad, daar wij allebei groot zijn (1.80 & 1.90) en bij ons huidige aanrechtblad last van onze rug hebben (vooral bij die bergen afwas die wij af en toe hebben staan).
Tja ik wilde eigenlijk ook nog iets leuks vertellen over de keuken, maar tot nu toe is het eigenlijk enkel een saai verhaaltje. We wonen hier te kort om er een leuke anekdote over te vertellen of iets geks wat is voorgevallen in de keuken ofzo. Misschien dat Juup© nog wel iets weet?
In ieder geval zijn jullie grappige verhalen wél welkom
laat ons maar eens lekker meegenieten!
In ons huis zat al een redelijke keuken. Alleen het vervelende is dat er geen bovenkastjes in zitten. Voor alles moet ik dus bukken
Wat ik wel erg lelijk vind is dat er geen inbouwkoelkast inzit dus wij kijken tegen een grote witte koelkast aan terwijl de rest vanillegeel is. We zijn nog steeds van plan die koelkast te schilderen (dat hadden de vorige bewoners dus ook gedaan) maarja dat komt er dus gewoon niet van.
Mochten wij ooit de staatsloterij winnen komt er een andere keuken maar voor nu voldoet hij goed.
Nou ja ik heb niet zo lang terug een keuken gekocht wat een klote klus was dat, omdat ik nogal een specifieke smaak heb en ik er geen 40.000 of meer voor wilde uitgeven.
Heel veel zaken hebben van die standaard lelijke keukens uit Duitsland, mijn advies : NIET DOEN, franse keukens hebben vaak enge kleuren en italiaanse keukens (oa. Boffi) zijn prachtig mooi niet altijd even praktisch (denk aan die niet realistische en alleen op het plaatje mooie kook-eiland) en schreeuwend duur. Je hebt er meestal een balzaal voor nodig, of iig 1 zeer lange wand.
Bulthaup, ook duits heeft leuke dingne maar ook hier vragen ze veel te veel voor hetgeen ze bieden, in princiepe hoeft een keuken nl niet duur te zijn, de apparatuur zou de prijs moeten bepalen, SMEG
.
Waar ik op uitgekomen ben is een keuken van Tulp, Nederlands product en best aardig voor een leuke prijs.
Ziet er ongeveer zo uit alleen andere kleuren en kosste redelijk groot met veel apparatuur 25.000. Vond ik schappelijk, is incl. aanleg enzo.
Trouwens laat je door geen enkele keuken verkoper iets aanpraten, ik heb er een aantal meegemaakt met name in die keuken gigant stores keuken ze dus echt niet naar de persoon die ze voor zich hebben en lullen maar wat.
En niet vergeten, korting vragen!
quote:Dat is best wel onzin, ze gebruiken de 'normale' merken alleen is er niet zo veel keuze, je kan die apparatuur in principe overal krijgen.
Op vrijdag 30 november 2001 17:44 schreef Karin het volgende:
Bij de Ikea hebben ze ook ontzettend mooie keukens voor een leuk prijsje. Moet je zelf wel een klein beetje handig voor zijn natuurlijk.
Ik heb alleen gehoord dat je daar niet het inbouwspul vandaan moet halen want dat schijnt nogal slecht te zijn.
Ik vind zelf die losse keuken van Ikea wel aardig, alleen dar moet je echt een lange muur voor hebben omdat die losse onderdelen erg veel ruimte vragen. De eerste keuken waar ik naar keek was die, ik heb wel ruimte maar niet 1 handige lange muur. Achteraf gezien als je het vergelijkt met andere winkels en merken vind ik het Ikea gebeuren ook niet zo super van kwaliteit, maar de prijs is wel OK.
Trouwens ik ken iemand die koopt bij Ikea de kasten enzo, regelt zelf deuren (die zijn er echt ) en apparatuur en dan heb je een mooie keuken voor mooie prijs.
Ik zit een beetje over prijzen te zeuren omdat keuken fabrikanten echt een beetje te ver gaan zo nu en dan.
quote:Kookt ieder voor zich of koken jullie per toerbeurt? Met hoeveel wonen jullie er?
Op vrijdag 30 november 2001 17:37 schreef Slayher het volgende:[..]
Dat wel hoor maar het is meer zo`n keuken van nou oke er staat een aanrecht in en een gasfornuis en dat is het dan ook. Heb een maandje geleden nog een rijsttafel gemaakt dus koken doe ik wel vindt het eigelijk ook heel leuk om te doen
quote:Kook je graag? Zou je iets aan je keuken willen veranderen?
Op vrijdag 30 november 2001 17:38 schreef Chandler het volgende:[..]
Die van mij is niet foto waardig, het is een open keuken jweetwel zo'n standaard keukentje uit de jaren 80
quote:Klopt, hij zit boven de koel/vriescombi en naar mijn smaak ook te hoog. Het is wel te doen hoor, maar mijn voorkeur gaat uit naar een plaats op borsthoogte in de keuken. Gelukkig zijn wij allebei lang, dus is het geen probleem.
Op vrijdag 30 november 2001 18:07 schreef Kimmie het volgende:
DuchessX, het lijkt alsof jouw oven (of magnetron) een beetje erg hoog is. Ik zou er volgens mij niet eens normaal iets in kunnen doen, en nee ik ben geeen dwerg
quote:We wonen hier met 8 mensen aangezien ik met 4 mensen niet overweg kan. Weet ik niet wat hun doen. Ik zie eigelijk ook nooit. De andere 3 kan ik helemaal super mee overweg. We koken als we zinin hebben. 9 van de tien keer gaan we ergens eten of eten we gewoon soep met stokbrood en kaas. Oh zo makkelijk
Op vrijdag 30 november 2001 18:05 schreef DuchessX het volgende:[..]
Kookt ieder voor zich of koken jullie per toerbeurt? Met hoeveel wonen jullie er?
Dit is die van ons. Zo is er eik amper wat van te zien. Hij is niet zo groot.. Lijkt een beetje op die van DuchessX en Juup alleen hebben wij een losse koelkast er tegenover staan ipv helemaal links nog een hele toren in dezelfde stijl.
Keuken is niet groot een wand, simpel en alles wat nodig is zit erin.
quote:Wat versta je onder een 'leefkeuken'
Op vrijdag 30 november 2001 18:28 schreef Kimmie het volgende:
Wie heeft er ook een 'leefkeuken'? En hoe bevalt dat?
Ik ben er nog niet uit. Zit te denken aan belgisch hardsteen, donker of marmoleum, zoals in een klas lokaal, dat vind ik eigenlijk wel koeler!
quote:Nee juist niet, eentje die aan de tuin grenst en waar je ook in eet omdat ie lekker groot is. En waar je dus een groot deel van de tijd in vertoefd.
Op vrijdag 30 november 2001 18:29 schreef Vork het volgende:[..]
Wat versta je onder een 'leefkeuken'
Eentje die open is, onderdeel uitmaakt van de huiskamer?
quote:Zoals je ziet gewoon tegels.. we hebben geen vloerverwaring.. we hebben zelfs helemaal geen verwarming in de keuken..
Op vrijdag 30 november 2001 18:29 schreef Kimmie het volgende:
Wat ligt er bij jullie op de keukenvloer?
Ik ben er nog niet uit. Zit te denken aan belgisch hardsteen, donker of marmoleum, zoals in een klas lokaal, dat vind ik eigenlijk wel koeler!
hardsteen is erg eeuhm hard ik ben zelf ook niet weg van die tegels.. ik zou zelf ik ooit nog een huisje heb gaan voor marmoleum.. Kost wel wat maar dan heb je ook wat.. Stevig spul en kwa patroon/kleur niet overheersend of foeilelijk beetje neutraal.
quote:Dat steen is echt stukken duurder, ik neig naar het marmoleum en dan standaard grijs(met witte vlekken) klinkt saai en kil maar dat is het niet!
Op vrijdag 30 november 2001 18:33 schreef Vork het volgende:[..]
Zoals je ziet gewoon tegels.. we hebben geen vloerverwaring.. we hebben zelfs helemaal geen verwarming in de keuken..
hardsteen is erg eeuhm hard
ik ben zelf ook niet weg van die tegels.. ik zou zelf ik ooit nog een huisje heb gaan voor marmoleum.. Kost wel wat maar dan heb je ook wat.. Stevig spul en kwa patroon/kleur niet overheersend of foeilelijk beetje neutraal.
Ik vind die groeven of hoe je het ook noemt (tussen 2 tegels dat spul) van tegels meestal minder.
quote:Hmm dat klinkt niet zo gezellig, maar ja dat hou je toch als je met zo'n grote groep mensen bent. Enne soep met stokbrood en kaas is
Op vrijdag 30 november 2001 18:20 schreef Slayher het volgende:[..]
We wonen hier met 8 mensen aangezien ik met 4 mensen niet overweg kan. Weet ik niet wat hun doen. Ik zie eigelijk ook nooit. De andere 3 kan ik helemaal super mee overweg. We koken als we zinin hebben. 9 van de tien keer gaan we ergens eten of eten we gewoon soep met stokbrood en kaas. Oh zo makkelijk
quote:jah dat zal best.. maar tegels bijv. of zeil is veel goedkoper weer dan marmoleum. We hebben het op bijna de hele eerste verdieping en het ziet er nog prima uit (ondanks t er al 23 jaar zit). Dus daar heb je zeker langs plezier van.
Op vrijdag 30 november 2001 18:35 schreef Kimmie het volgende:
Dat steen is echt stukken duurder, ik neig naar het marmoleum en dan standaard grijs(met witte vlekken) klinkt saai en kil maar dat is het niet!
quote:Dat het er is, geen probleem, maar het wordt vies en dat is erg jammer, want schoonschrobben van de voegen is nou niet bepaald een leuke klus. T zou ook zeker mijn voorkeur niet gehad hebben, maarjah ouders he...
Ik vind die groeven of hoe je het ook noemt (tussen 2 tegels dat spul) van tegels meestal minder.
quote:voegen
Op vrijdag 30 november 2001 18:35 schreef Kimmie het volgende:
groeven of hoe je het ook noemt (tussen 2 tegels dat spul)
quote:Oeh inductie is dúúr!
Op vrijdag 30 november 2001 18:21 schreef Kimmie het volgende:
Hey koken er hier mensen met inductie? Ik wil weten hoe dat bevalt.
Wij nemen het in ieder geval niet, want het is niks voor ons. Wij zijn daar te onhandig c.q. lomp voor dat zit binnen een maand vol met krassen enzo...
quote:De frontjes van jullie kastjes vind ik best leuk, een mooie kleur ook!
Op vrijdag 30 november 2001 18:26 schreef Vork het volgende:
[afbeelding]Dit is die van ons. Zo is er eik amper wat van te zien. Hij is niet zo groot.. Lijkt een beetje op die van DuchessX en Juup alleen hebben wij een losse koelkast er tegenover staan ipv helemaal links nog een hele toren in dezelfde stijl.
Keuken is niet groot een wand, simpel en alles wat nodig is zit erin.
Wij willen in ieder geval ook een lichte keuken, ook omdat dat ruimtelijk werkt (de keuken wordt plusminus 2.40 bij 2.30 groot en in een U-vorm).
quote:Een leefkeuken lijkt ons het einde! Helaas hebben wij daar geen plaats voor.
Op vrijdag 30 november 2001 18:28 schreef Kimmie het volgende:
Wie heeft er ook een 'leefkeuken'? En hoe bevalt dat?
quote:Krast dat dan? Ik weet het het is duur maar er is geen gas in huis dus of inductie of dat andere (naam vergeten), ik heb nu een kookplaat van 90 uitgezocht, dus veel ruimte maar ik vraag me af, lijkt het echt op gas of niet, ik had liever gas gehad vanwege de regelbaarheid.
Op vrijdag 30 november 2001 18:39 schreef DuchessX het volgende:[..]
Oeh inductie is dúúr!
Wij nemen het in ieder geval niet, want het is niks voor ons. Wij zijn daar te onhandig c.q. lomp voor
dat zit binnen een maand vol met krassen enzo...
quote:Nu in het appartement hebben we elzenlaminaat, maar in het nieuwe huis komt een heel mooie tegelvloer met vloerverwarming.
Op vrijdag 30 november 2001 18:29 schreef Kimmie het volgende:
Wat ligt er bij jullie op de keukenvloer?
quote:hey tnx ik was het woord helemaal kwijt dat bedoel ik, voegen zijn echt leeluk
Op vrijdag 30 november 2001 18:39 schreef k_man het volgende:[..]
voegen
quote:Dat zou ik nog wel erg graag later willen hebben een kookeiland.. maarjah volgens mij gai k zoals het nu gaat helemaal nietzoveel verdienen later voor dit soort grappen.
Op vrijdag 30 november 2001 18:42 schreef DuchessX het volgende:
En als je echt een heel grote leefkeuken hebt, kun je er een kookeiland inzetten!
quote:Let dan op dat je onder de kastjes de vloerverwarming niet door laat lopen en ook niet onder de koelkast anders wordt je voorraad warm. Ik had het ook en dat was de tip van zo'n keuken-man.
Op vrijdag 30 november 2001 18:44 schreef DuchessX het volgende:[..]
Nu in het appartement hebben we elzenlaminaat, maar in het nieuwe huis komt een heel mooie tegelvloer met vloerverwarming.
quote:Oeh grijs! Ik heb zo'n euh 'antipathie' tegen grijs.. Ik wil nérgens in huis die kleur tegenkomen, ik vind het zo'n deprimerende kleur...
Op vrijdag 30 november 2001 18:35 schreef Kimmie het volgende:[..]
Dat steen is echt stukken duurder, ik neig naar het marmoleum en dan standaard grijs(met witte vlekken) klinkt saai en kil maar dat is het niet!
Gelukkig heeft ieder zijn eigen smaak anders zou het erg saai worden als iedereen voor hetzelfde koos.
quote:ja grijs als in een klaslokaal
Op vrijdag 30 november 2001 18:47 schreef DuchessX het volgende:[..]
Oeh grijs! Ik heb zo'n euh 'antipathie' tegen grijs.. Ik wil nérgens in huis die kleur tegenkomen, ik vind het zo'n deprimerende kleur...
Juup© had dat eventueel wel mooi gevonden maar gelukkig kon ik hem dat uit zijn hoofd praten.Gelukkig heeft ieder zijn eigen smaak anders zou het erg saai worden als iedereen voor hetzelfde koos.
het ligt er ook heel sterk aan wat je er op hebt staan hoor of het deprimerend werkt
quote:En waar de mand van Zito komt leggen we het ook niet, anders ligt-ie zo te zweten in zijn mandje!
Op vrijdag 30 november 2001 18:45 schreef Kimmie het volgende:[..]
Let dan op dat je onder de kastjes de vloerverwarming niet door laat lopen en ook niet onder de koelkast anders wordt je voorraad warm. Ik had het ook en dat was de tip van zo'n keuken-man.
Maar bedankt voor de tip!
Enne wij zijn laatst bij Brugman Keukens geweest en die keukenmeneer wist ons te vertellen dat als je niet voorzichtig genoeg bent (en dat zijn wij ook niet), je de kans loopt om een kras te maken op de inductieplaat. Voorbeeldje: Je snijdt prei op je aanrecht, er valt wat zand uit. Dat komt per ongeluk aan je pan. Je schuift je pan per ongeluk over je inductieplaat en hoppa! Krasjes... Dit scenario zou in ieder geval echt iets voor ons zijn.
Hoewel inductie me overigens verder wel ideaal lijkt.
quote:Jaren terug was er iets te koop waarmee je voegen kon kleuren. Witte tegels en dan knalrode voegen ertussen bijv. Dat was pas lelijk! Maar met gewone voegen is weing mis.
Op vrijdag 30 november 2001 18:44 schreef Kimmie het volgende:
hey tnx ik was het woord helemaal kwijt dat bedoel ik, voegen zijn echt leeluk
Kzag trouwens een tijd terug in een Engels woonprogramma een leren keukenvloer. Ideetje?
quote:Dat is helemaal waar. Welke kleur(en) zou jij erbij combineren?
Op vrijdag 30 november 2001 18:48 schreef Kimmie het volgende:[..]
ja grijs als in een klaslokaal
het ligt er ook heel sterk aan wat je er op hebt staan hoor of het deprimerend werkt
quote:lijkt me wel lekker zacht
Op vrijdag 30 november 2001 18:53 schreef k_man het volgende:[..]
Jaren terug was er iets te koop waarmee je voegen kon kleuren. Witte tegels en dan knalrode voegen ertussen bijv. Dat was pas lelijk! Maar met gewone voegen is weing mis.
Kzag trouwens een tijd terug in een Engels woonprogramma een leren keukenvloer. Ideetje?
er bestaan ook gegoten vloeren las ik in zo'n woontijdschrijft, ik vraag me af hoe dat werkt.
quote:
Op vrijdag 30 november 2001 18:55 schreef DuchessX het volgende:[..]
Dat is helemaal waar. Welke kleur(en) zou jij erbij combineren?
keuken is wit deuren met mat zeer donkerblauw,blad en verder veel roestvrijstaal, witte muren maar de omgeving bepaalt de kilheid en de vormen van de spullen, het is niet allemaal heel strak en de muren hangen vol met kunst
quote:Idee!
Jaren terug was er iets te koop waarmee je voegen kon kleuren. Witte tegels en dan knalrode voegen ertussen bijv.
quote:He bah.. dat er dan mensen zijn die dat dan doen. (beetje ecoline zou volgens mij ook al een hoop kleur kunnen brengen in je voegen)..
Op vrijdag 30 november 2001 18:53 schreef k_man het volgende:
Jaren terug was er iets te koop waarmee je voegen kon kleuren. Witte tegels en dan knalrode voegen ertussen bijv. Dat was pas lelijk! Maar met gewone voegen is weing mis.
quote:Een léren vloer???
quote:
Op vrijdag 30 november 2001 18:59 schreef DuchessX het volgende:[..]
Een léren vloer???
![]()
Zoeen waar de haren nog opzitten, net zoals in die Argentijnse restaurants?Heb je meteen nooit meer een deurmat nodig!
het lijkt me echt smerig als die haren er nog aan hangen
quote:Nee, netjes gelooid.
Op vrijdag 30 november 2001 18:59 schreef DuchessX het volgende:
Een léren vloer???![]()
Zoeen waar de haren nog opzitten, net zoals in die Argentijnse restaurants?Heb je meteen nooit meer een deurmat nodig!
quote:Ook leuk als je eens een pan met saus uit je handen laat kletteren.
Op vrijdag 30 november 2001 18:59 schreef DuchessX het volgende:
Een léren vloer???![]()
Wat me ook leuk lijkt (en wat ik eik nergens nog heb gezien) is om een keuken een beetje in tweeen te delen dmv een verhoginkje (niet al te hoog iets met twee treden ofzo).. Als er bijv. een eettafel in past om deze hoger te plaatsen dan de rest ofzo. Moet je wel een ruime keuken hebben uiteraard.
quote:ik was laatst ergens en daar was dat maar dat was niet zelf toegevoegd maar lag aan de vorm van het huis en dat was heel gezellig (en beter woord kan ik er niet voor vinden) alleen dat trapje moet je steeds op en af
Op vrijdag 30 november 2001 19:02 schreef Vork het volgende:[..]
Ook leuk als je eens een pan met saus uit je handen laat kletteren.
Wat me ook leuk lijkt (en wat ik eik nergens nog heb gezien) is om een keuken een beetje in tweeen te delen dmv een verhoginkje (niet al te hoog iets met twee treden ofzo).. Als er bijv. een eettafel in past om deze hoger te plaatsen dan de rest ofzo. Moet je wel een ruime keuken hebben uiteraard.
quote:Met de al genoemde pan saus...
Op vrijdag 30 november 2001 19:03 schreef Kimmie het volgende:
alleen dat trapje moet je steeds op en af
quote:Geen pannen op tafel!
Op vrijdag 30 november 2001 19:06 schreef k_man het volgende:[..]
Met de al genoemde pan saus...
quote:Lijkt mij ook dat je dan niet snel koude voeten hebt.
Op vrijdag 30 november 2001 18:55 schreef Kimmie het volgende:[..]
lijkt me wel lekker zacht
er bestaan ook gegoten vloeren las ik in zo'n woontijdschrijft, ik vraag me af hoe dat werkt.
Wij hebben onze keus voor een tegelvloer op de benedenvloer alsvolgt bepaald:
Ik kan niet tegen vloerbedekking, tapijt of van die tapijttegels (Cara), laminaat/parket is een te gladde ondergrond voor de hond (is echt zielig ), kurk zeil e.d. vinden wij niet mooi. Bij tegels kun je er lekker een vloerverwarming onder leggen, het oppervlak is niet glad (voor de hond heel erg fijn) en het is heel makkelijk te reinigen. Boven komen wel houten vloeren, omdat dat toch ook wel lekker warm aandoet (Zito mag toch niet boven komen). In de badkamer komt ook een tegelvloer met vloerverwarming.
ik zorg wel dat Juup© genoeg te doen heeft de komende tijd...
quote:Sjah als je daar 80 keer op een dag langs moet wordt het inderdaad vervelend. Ik heb verhoginkjes (of verlanginkjes) eik altijd wel boeiend gevonden... he bah nou duurt het gewoon nog jaaaaren voordat ik uberhaupt een huis kan kopen!
Op vrijdag 30 november 2001 19:03 schreef Kimmie het volgende:
ik was laatst ergens en daar was dat maar dat was niet zelf toegevoegd maar lag aan de vorm van het huis en dat was heel gezellig (en beter woord kan ik er niet voor vinden) alleen dat trapje moet je steeds op en af
quote:vloeren topicje openen
Op vrijdag 30 november 2001 19:07 schreef DuchessX het volgende:[..]
Lijkt mij ook dat je dan niet snel koude voeten hebt.
Wij hebben onze keus voor een tegelvloer op de benedenvloer alsvolgt bepaald:
Ik kan niet tegen vloerbedekking, tapijt of van die tapijttegels (Cara), laminaat/parket is een te gladde ondergrond voor de hond (is echt zielig), kurk zeil e.d. vinden wij niet mooi. Bij tegels kun je er lekker een vloerverwarming onder leggen, het oppervlak is niet glad (voor de hond heel erg fijn) en het is heel makkelijk te reinigen. Boven komen wel houten vloeren, omdat dat toch ook wel lekker warm aandoet (Zito mag toch niet boven komen). In de badkamer komt ook een tegelvloer met vloerverwarming.
ik zorg wel dat Juup© genoeg te doen heeft de komende tijd...
houten vloer: parket? gewoon hout...of?
quote:Geen tafel zelfs!
Op vrijdag 30 november 2001 19:06 schreef Kimmie het volgende:
Geen pannen op tafel!
quote:misschien zijn er ook huurhuizen met verhoginkjes, verglaginkjes
Op vrijdag 30 november 2001 19:07 schreef Vork het volgende:[..]
Sjah als je daar 80 keer op een dag langs moet wordt het inderdaad vervelend. Ik heb verhoginkjes (of verlanginkjes) eik altijd wel boeiend gevonden... he bah nou duurt het gewoon nog jaaaaren voordat ik uberhaupt een huis kan kopen!
quote:Dat lukt me niet zo goed meestal heb ik naast hoofdgerecht nog salade of ander zij-gerecht waar laat je dat dan, op je schoot? En je glaasje wijn, die tafel is best wel handig eigenlijk.
Op vrijdag 30 november 2001 19:09 schreef Vork het volgende:[..]
Geen tafel zelfs!
(schept bord vol in de keuken en ploft neer op de bank.. Onze eettafel daar wordt eik zelden aan gegeten).
quote:Oh, schep je het in de keuken al over op borden of doe je alles eerst nog in mooie dekschalen?
Op vrijdag 30 november 2001 19:06 schreef Kimmie het volgende:
Geen pannen op tafel!
*oprechte interesse veinst*
quote:Kijk dan ziet het er alweer heel anders uit!
Op vrijdag 30 november 2001 18:57 schreef Kimmie het volgende:[..]
keuken is wit deuren met mat zeer donkerblauw,blad en verder veel roestvrijstaal, witte muren maar de omgeving bepaalt de kilheid en de vormen van de spullen, het is niet allemaal heel strak en de muren hangen vol met kunst
We kiezen bewust lichte tinten voor de keuken omdat de keuken niet voor het raam komt (daar staat nu een oude keuken van de vorige bewoners maar die gaat er uit, tevens verplaatsen we de keuken zodat we een grote L-vormige woonkamer krijgen. Zoals de opstelling nu is is de woonkamer in een U-vorm) en we willen niet dat het een donkere plek wordt. Hmm lastig uit te leggen, misschien scan ik de plattegrondjes wel eens in.
quote:whahahaha dekschalen, ga heen, gewoon direct uit pan op bord en daarna bord op tafel, vaatwasser is niet zo groot...
Op vrijdag 30 november 2001 19:10 schreef k_man het volgende:[..]
Oh, schep je het in de keuken al over op borden of doe je alles eerst nog in mooie dekschalen?
*oprechte interesse veinst*
quote:LOL!
Op vrijdag 30 november 2001 19:01 schreef Kimmie het volgende:[..]
![]()
het lijkt me echt smerig als die haren er nog aan hangen
Stel je voor dat je heel per ongeluk in de poep hebt gestaan buiten en dan lekker naar binnen met die poepvoet...
[Dit bericht is gewijzigd door DuchessX op 30-11-2001 19:13]
quote:ik probeer me dit voor te stellen
Op vrijdag 30 november 2001 19:11 schreef DuchessX het volgende:[..]
Kijk dan ziet het er alweer heel anders uit!
Donkerblauw gecombineerd met RVS is erg mooi trouwens!
We kiezen bewust lichte tinten voor de keuken omdat de keuken niet voor het raam komt (daar staat nu een oude keuken van de vorige bewoners maar die gaat er uit, tevens verplaatsen we de keuken zodat we een grote L-vormige woonkamer krijgen. Zoals de opstelling nu is is de woonkamer in een U-vorm) en we willen niet dat het een donkere plek wordt. Hmm lastig uit te leggen, misschien scan ik de plattegrondjes wel eens in.
quote:Salade op een kleine tafel voor me neus (tussen de banken eik, evt kan daar ook een pan staan of een bak vla. Het glaasje wijn of sap of melk of water of iets dergelijks staat op de bankleuning (jah en deze is van hout) (en dit is nog nooit fout gegaan (klopt af)).
Op vrijdag 30 november 2001 19:10 schreef Kimmie het volgende:
Dat lukt me niet zo goed meestal heb ik naast hoofdgerecht nog salade of ander zij-gerecht waar laat je dat dan, op je schoot? En je glaasje wijn, die tafel is best wel handig eigenlijk.
[Dit bericht is gewijzigd door Vork op 30-11-2001 19:14]
quote:Dolle boel.
Op vrijdag 30 november 2001 19:13 schreef Vork het volgende:
Salade op een kleine tafel voor me neus (tussen de banken eik, evt kan daar ook een pan staan of een bak vla. Het glaasje wijn of sap of melk of water of iets dergelijks staat op de bankleuning (en dit is nog nooit fout gegaan (klopt af)).
quote:Maar beschadigd dat dan niet snel?
Op vrijdag 30 november 2001 19:01 schreef k_man het volgende:[..]
Nee, netjes gelooid.
quote:maar het idee dat je je bord vast moet houden tijdens het eten...
Op vrijdag 30 november 2001 19:13 schreef Vork het volgende:[..]
Salade op een kleine tafel voor me neus (tussen de banken eik, evt kan daar ook een pan staan of een bak vla. Het glaasje wijn of sap of melk of water of iets dergelijks staat op de bankleuning (en dit is nog nooit fout gegaan (klopt af)).
quote:lijkt me wel vooral met huisdieren of schoenen
Op vrijdag 30 november 2001 19:14 schreef DuchessX het volgende:[..]
Maar beschadigd dat dan niet snel?
En hoe onderhoud je zoiets?
quote:Het is hier kei gezellig wij met z`n vieren dan he
Op vrijdag 30 november 2001 18:38 schreef DuchessX het volgende:[..]
Hmm dat klinkt niet zo gezellig, maar ja dat hou je toch als je met zo'n grote groep mensen bent. Enne soep met stokbrood en kaas is
quote:Ik ben nou eenmaal niet zo'n tafeleter
Op vrijdag 30 november 2001 19:14 schreef k_man het volgende:
Dolle boel.
quote:eet je ook alleen met een lepel
Op vrijdag 30 november 2001 19:15 schreef Vork het volgende:[..]
Ik ben nou eenmaal niet zo'n tafeleter
De rest ook niet.
quote:Hmmmz, tis al een tijd geleden en ik weet de details niet meer. Maar kgeloof wel dat het zich redelijk goed houdt.
Op vrijdag 30 november 2001 19:14 schreef DuchessX het volgende:
Maar beschadigd dat dan niet snel?En hoe onderhoud je zoiets?
quote:Moet je het nog insmeren tegen verdroging?
Op vrijdag 30 november 2001 19:16 schreef k_man het volgende:[..]
Hmmmz, tis al een tijd geleden en ik weet de details niet meer. Maar kgeloof wel dat het zich redelijk goed houdt.
* Kimmie nu uit eten gaat
quote:Nee het wordt laminaat denk ik, maar wel kwaliteitslaminaat met een geluidsdempende ondervloer.
Op vrijdag 30 november 2001 19:08 schreef Kimmie het volgende:[..]
vloeren topicje openen
houten vloer: parket? gewoon hout...of?
Ow wat ik trouwens niet mooi vind maar wat je nu ook steeds meer ziet: een siergrindvloer. Lijkt me wel onderhoudsarm, maar het ziet er zo hard uit. Euh tja en het is dus ook gewoon hard kan het niet anders omschrijven.
quote:Jah. m'n vla.
Op vrijdag 30 november 2001 19:16 schreef Kimmie het volgende:
eet je ook alleen met een lepel
quote:Geen idee; geniet er van.
Op vrijdag 30 november 2001 19:17 schreef Kimmie het volgende:
Moet je het nog insmeren tegen verdroging?* Kimmie nu uit eten gaat
quote:siergrind is zoooooo fout
Op vrijdag 30 november 2001 19:18 schreef DuchessX het volgende:met een geluidsdempende ondervloer.
Ow wat ik trouwens niet mooi vind maar wat je nu ook steeds meer ziet: een siergrindvloer. Lijkt me wel onderhoudsarm, maar het ziet er zo hard uit. Euh tja en het is dus ook gewoon hard
kan het niet anders omschrijven.
quote:Schoenen met naaldhakken hehehe!
Op vrijdag 30 november 2001 19:15 schreef Kimmie het volgende:[..]
lijkt me wel vooral met huisdieren of schoenen
quote:Eetsmakelijk!!!
Op vrijdag 30 november 2001 19:17 schreef Kimmie het volgende:[..]
* Kimmie nu uit eten gaat
Ik heb er geen foto van.
Ik weet wel dat het een hoekkeuken wordt van 1.90 bij 2.40. Niet zo groot, maar dat overleef ik wel! Er komt een 5 pits gasstel in (koken kan echt alleen maar op gas vind ik! ), een koelkast, vaatwasser en een oven. Doordat ik een hoek heb, komen er niet zoveel bovenkastjes in, maar juist wel een aantal planken waar ik leuke dingen op ga zetten!
Verder wordt mijn keuken vanille kleurig ofzo (niet helemaal wit, maar ook niet te geel), met een blad in een houtmotief. En ik ga leuke felgekleurde dingen in mn keuken hangen om het lekker fris te maken enzo!
En dit is er voor in de plaats gekomen. Beetje onduidelijke foto, maar kon niets beters vinden. ( Op alle andere foto's lijkt het alsof er een bom was ontploft! )
Het is iig een L-vormige keuken (3.35 - 3.00) compleet met al het ingebouwde gedoe en ik is reuze blij.
Je moet de blauwe tegeltjes er maar ff bij verzinnen, die zitten er inmiddels ook op. Geen foto van hoe de keuken er nu "af" uit ziet.
[Dit bericht is gewijzigd door Biene op 01-12-2001 00:45]
quote:Twee gasfornuizen? Wat een luxe!!
Op vrijdag 30 november 2001 22:10 schreef Light het volgende:
Ik kook in een open keuken/woonkamer, met een vrij kleine keuken. Wel 2 gasfornuizen, dus veel ruimte voor pannen tijdens het koken. Het aanrecht staat trouwens ook niet tegen de muur, maar staat zo opgesteld dat als je aan het afwassen bent (ofzo) je zo de woonkamer inkijkt.Ik heb er geen foto van.
Lijkt me erg gezellig die opstelling van jouw keuken!
quote:Mooie keuken hoor en hartstikke lekker zoveel plaats!!!
Op vrijdag 30 november 2001 23:01 schreef Rewimo het volgende:
Dit is de mijne (Colorado van Wickes, inmiddels Bricorama). Het enige waar ik niet echt blij mee ben, is de kookplaat, waar ze stom genoeg het sudderpitje vooraan hebben geplaatst. Daar moet je dus overheen hangen als je de gewone pitten wilt gebruikenVerder gewoon een erg fijne keuken, goede kwaliteit. Ook prettig is dat ze verschillende hoogtes hebben voor de bovenkastjes. Kun je leuke effecten mee bereiken. Wat je niet kunt zien op de foto is, dat ik aan de andere kant van de keuken, nog een kort aanrechtblad (twee kastjes breed plus bovenkastjes) heb, waar de magnetron staat, plus nog een kastje boven de koelkast. Erg veel ruimte dus, na 3,5 jaar zijn nog niet alle kastjes vol!
quote:Heej dat klinkt goed!!
Op vrijdag 30 november 2001 23:40 schreef Liejannuh het volgende:
Ik ben dus ook druk bezig met een keuken uitzoeken voor mijn huisje dat pas over 2 jaar ofzo klaar is...
De ruwbouwdeadline is over 2 weken, dus dan moet ik weten of ik mn keuken bij Siematic koop en voor 2580 gulden (!) de leidingen laat verplaatsen, of dat ik ergens anders een keuken koop....
Ben er dus nog niet helemaal uit!Ik weet wel dat het een hoekkeuken wordt van 1.90 bij 2.40. Niet zo groot, maar dat overleef ik wel! Er komt een 5 pits gasstel in (koken kan echt alleen maar op gas vind ik!
), een koelkast, vaatwasser en een oven. Doordat ik een hoek heb, komen er niet zoveel bovenkastjes in, maar juist wel een aantal planken waar ik leuke dingen op ga zetten!
Verder wordt mijn keuken vanille kleurig ofzo (niet helemaal wit, maar ook niet te geel), met een blad in een houtmotief. En ik ga leuke felgekleurde dingen in mn keuken hangen om het lekker fris te maken enzo!
Wat spannend allemaal! Alleen jammer voor je dat het nog zo lang duurt...
Wil je echt een fornuis of een kookplaat? En als je een fornuis neemt, wordt het dan zo'n grote met een schouw erboven?
quote:Oeh! Da's een hele verbetering!!
Op zaterdag 01 december 2001 00:40 schreef Biene het volgende:
Deze keuken ( keuken![]()
) was het eerste wat de deur uit ging. Foto gemaakt, geplaatst op ibazar...is deze wonderschone keuken toch voor maar liefst
f 400,- verkocht.En dit is er voor in de plaats gekomen. Beetje onduidelijke foto, maar kon niets beters vinden. ( Op alle andere foto's lijkt het alsof er een bom was ontploft! )
Het is iig een L-vormige keuken (3.35 - 3.00) compleet met al het ingebouwde gedoe en ik is reuze blij.![]()
Je moet de blauwe tegeltjes er maar ff bij verzinnen, die zitten er inmiddels ook op. Geen foto van hoe de keuken er nu "af" uit ziet.
Jammer dat je geen foto hebt van de keuken met de blauwe tegeltjes....
quote:Keramisch bedoel je waarschijnlijk (dat andere...). Van die twee manieren van elektrisch koken lijkt inductie het meest op koken met gas, inderdaad vanwege de regelbaarheid. Dat komt omdat je met keramisch een 'gewone' warmtebron onder je pannen hebt, die helaas ook de tijd nodig heeft om af te koelen, dus dat moet je op den duur leren incalculeren bij het koken.
Op vrijdag 30 november 2001 18:43 schreef Kimmie het volgende:[..]
Krast dat dan? Ik weet het het is duur maar er is geen gas in huis dus of inductie of dat andere (naam vergeten), ik heb nu een kookplaat van 90 uitgezocht, dus veel ruimte maar ik vraag me af, lijkt het echt op gas of niet, ik had liever gas gehad vanwege de regelbaarheid.
Wij hebben, als het goed is, over een paar jaar een hele grote keuken We hebben nl hier in Antwerpen een pand gekocht met drie woonlagen (plus kelder en zolder), zodat we de hele parterre als woonkeuken in kunnen richten. Dan gaan we boven (1e) de woonkamer maken. Cool he?!
In ons vorig huis hadden we ook een aardig keukentje met tafel en daar zat ik onwijs veel. Trouwens, wij hebben toen en zullen dat ook nu doen, alles zelf op maat gemaakt. Kun je wat meer geld uitgeven aan lekkere apparatuur Kost alleen wel veel meer tijd natuurlijk.
quote:Oja, vergat ik nog. Zoals je op de foto kunt zien, is de achterwand van de keuken van hetzelfde spul als het aanrechtblad (wel dunner natuurlijk, het zijn platen). Ideaal is dat!
Op zaterdag 01 december 2001 09:41 schreef DuchessX het volgende:[..]
Mooie keuken hoor en hartstikke lekker zoveel plaats!!!
quote:Ja ik bedoelde ook keramisch kon er alleen niet opkomen.
Op zaterdag 01 december 2001 10:44 schreef Sanseveria het volgende:[..]
Keramisch bedoel je waarschijnlijk (dat andere...). Van die twee manieren van elektrisch koken lijkt inductie het meest op koken met gas, inderdaad vanwege de regelbaarheid. Dat komt omdat je met keramisch een 'gewone' warmtebron onder je pannen hebt, die helaas ook de tijd nodig heeft om af te koelen, dus dat moet je op den duur leren incalculeren bij het koken.
Bij inductie blijft je plaat in feite koud, maar wordt je pan heet (vraag me niet hoe het precies werkt, dat weet ik niet). Dus zodra je de boel zachter of uit zet, dan heeft dat direct, net als met gas, effect.
Dus, goede keuze gemaakt. Wel aparte pannen nodig, maar dat zul je wel weten. (aluminium geleidt niet bijv.) O ja, en je moet het dus vooral goed schoonhouden (volgens mij valt dat krassen wel mee hoor). In dat glas brandt vet enzo gauw in, geen gezicht op den duur. Maar gelukkig is het reinigen van zo'n plaat wel snel gedaan (maar dus wel een reden dat wij het waarschijnlijk niet nemen, niet zulke nette types). Wij houden het denk ik gewoon bij gas.Wij hebben, als het goed is, over een paar jaar een hele grote keuken
We hebben nl hier in Antwerpen een pand gekocht met drie woonlagen (plus kelder en zolder), zodat we de hele parterre als woonkeuken in kunnen richten. Dan gaan we boven (1e) de woonkamer maken. Cool he?!
In ons vorig huis hadden we ook een aardig keukentje met tafel en daar zat ik onwijs veel. Trouwens, wij hebben toen en zullen dat ook nu doen, alles zelf op maat gemaakt. Kun je wat meer geld uitgeven aan lekkere apparatuur
Kost alleen wel veel meer tijd natuurlijk.
Dat van die keuken in de parterre is mooi ja. Zou ook wonen er boven doen (dat doe ik ook) het klinkt alsof het een herenhuis achtig pand is.
Betekent wel eten in de keuken (ga dus echt niet met alles naar boven) maar daar is het dan ook wel een woon/leefkeuken voor. Hoe groot is de ruimte voor de keuken ongeveer? En is de kelder een soort van souterrain waar je vanuit de keuken in kan? Dat is heel leuk dan krijg je ook van die hoogte verschillen.
Maargoed t ging over keukens.
quote:Luxe? Bittere noodzaak... We wonen hier met 16 mensen, er kunnen zo 2 mensen tegelijk koken. Da's wel handig, zeker ook omdat we wel 2 kookgroepen hebben, en nog een aantal mensen dat voor zichzelf kookt.
Op zaterdag 01 december 2001 09:38 schreef DuchessX het volgende:[..]
Twee gasfornuizen? Wat een luxe!!
Lijkt me erg gezellig die opstelling van jouw keuken!
Tegeltjes, glas, ander spul, hoe bevalt dat? Ik weet zelf nog niet wat ik wil maar het moet er niet te 'goedkoop' uitzien. Ik neig naar tegels.
quote:Zie mijn reactie bovenaan pagina 5, en de foto op pagina 4. Ik heb tegen de achterwand platen van hetzelfde spul als het aanrechtblad. Het vormt een mooi geheel en het is glad, makkelijk schoon te houden en je zit niet met voegen (die snel vuil worden). Ik vind het nog steeds erg mooi en praktisch.
Op zondag 02 december 2001 09:46 schreef Kimmie het volgende:
Nog 1 vraag over keukens, ik ben er nog niet uit, wat hebben jullie op de muur, zeg maar tussen het aanrecht en de bovenkastjes (als je die hebt)?Tegeltjes, glas, ander spul, hoe bevalt dat? Ik weet zelf nog niet wat ik wil maar het moet er niet te 'goedkoop' uitzien. Ik neig naar tegels.
quote:Ja dat had ik al gelezen, dat is bij mij geen optie omdat dat te donker zou worden. Ik vind het ook al snel een beetje kil eruitzien. Maar dat ligt natuurlijk ook wel weer een beetje aan hoe de rest er uit ziet.
Op zondag 02 december 2001 10:40 schreef Rewimo het volgende:[..]
Zie mijn reactie bovenaan pagina 5, en de foto op pagina 4. Ik heb tegen de achterwand platen van hetzelfde spul als het aanrechtblad. Het vormt een mooi geheel en het is glad, makkelijk schoon te houden en je zit niet met voegen (die snel vuil worden). Ik vind het nog steeds erg mooi en praktisch.
quote:Wij willen tegels.
Op zondag 02 december 2001 09:46 schreef Kimmie het volgende:
Nog 1 vraag over keukens, ik ben er nog niet uit, wat hebben jullie op de muur, zeg maar tussen het aanrecht en de bovenkastjes (als je die hebt)?Tegeltjes, glas, ander spul, hoe bevalt dat? Ik weet zelf nog niet wat ik wil maar het moet er niet te 'goedkoop' uitzien. Ik neig naar tegels.
quote:Wow!! Dat is zoooooo gaaf!!
Op zaterdag 01 december 2001 10:44 schreef Sanseveria het volgende:[..]
Wij hebben, als het goed is, over een paar jaar een hele grote keuken
We hebben nl hier in Antwerpen een pand gekocht met drie woonlagen (plus kelder en zolder), zodat we de hele parterre als woonkeuken in kunnen richten. Dan gaan we boven (1e) de woonkamer maken. Cool he?!
foto's?????
quote:Lijkt me ook goed voor de lijn, al die trapjes
Op zaterdag 01 december 2001 11:37 schreef Vork het volgende:
Dat met die hoogte verschillen heb ik ook wel eens gezien.. Waren nieuwbouwhuizen.. een aantal dan.. een daarbij lag eik t ene deel van t huis 'n halve verdieping lager dan 't andere.. met als gevolg dat je dus steeds korte trapjes hebt en zo'n 6 verschillende hoogtes. Dan krijg je dus o.a. een gang.. trapje van ene treetje of 6 op keuken, met ruimte om te eten, huiswerk te maken, koken moet 't maar op.. kon je weer ene trapje van een paar treden op, woonkamer (aan de andere kant zegmaar).. Zat danwelweer een deur in.. maar langs de trap bijv ook al een raam waarbij je in de woonkamer kom kijken.. en ga zo maar verder naar boven.. Erg apart voor een simpel nieuwbouw-rijtjeshuis van 'n jaar of 25 oud.Maargoed t ging over keukens.
quote:16 mensen???? Jeetje!!!
Op zaterdag 01 december 2001 12:26 schreef Light het volgende:[..]
Luxe? Bittere noodzaak... We wonen hier met 16 mensen, er kunnen zo 2 mensen tegelijk koken. Da's wel handig, zeker ook omdat we wel 2 kookgroepen hebben, en nog een aantal mensen dat voor zichzelf kookt.
Is het dan niet dringen in de keuken?
quote:Ja, dat ligt natuurlijk ook aan de kleuren die je kiest. De foto is inderdaad wat donker, maar de keuken zelf niet hoor.
Op zondag 02 december 2001 10:44 schreef Kimmie het volgende:[..]
Ja dat had ik al gelezen, dat is bij mij geen optie omdat dat te donker zou worden. Ik vind het ook al snel een beetje kil eruitzien. Maar dat ligt natuurlijk ook wel weer een beetje aan hoe de rest er uit ziet.
Mijn keuken wordt 2.40 mtr bij 1.90 meter en dan moet je dus heel efficient met je ruimte omgaan.
Ik heb gekozen voor kasten van Systemat (schijnt best heel duur te zijn, maar ze vallen zo lekker stil dicht door de fluisterstrips! )en toch een rechthoekige opstelling.
Van links naar rechts zie je bij mij:
Onder: Vaatwasser, vierkante spoelbak, spoelkast, caroussel van 80 cm diep (met 2 deurtjes van 20 cm breed dus), laden van 60 cm breed onder het 5 pits gaststel en laden van 30 cm breed en daarnaast de koelkast waarboven dan weer de oven zit.
Boven: plankjes, 2 kastjes van 45 cm breed, nog meer plankjes en een schouw.
Ben er eigenlijk best wel heel blij mee en schijn nu de mercedes onder de keukens te hebben gekocht voor een middenklasse prijs!
Weet iets waar ik me dus geen zorgen meer om hoef te maken!
quote:Errug belangrijk, de kleur
Op zondag 02 december 2001 18:00 schreef Liejannuh het volgende:
Ik heb ondertussen een keuken gekocht. Was eigenlijk nog helemaal niet mijn bedoeling, maar kreeg zo'n goed aanbod gister dat ik het niet kon weigeren!Mijn keuken wordt 2.40 mtr bij 1.90 meter en dan moet je dus heel efficient met je ruimte omgaan.
Ik heb gekozen voor kasten van Systemat (schijnt best heel duur te zijn, maar ze vallen zo lekker stil dicht door de fluisterstrips!)en toch een rechthoekige opstelling.
Onder: Vaatwasser, vierkante spoelbak, spoelkast, caroussel van 80 cm diep (met 2 deurtjes van 20 cm breed dus), laden van 60 cm breed onder het 5 pits gaststel en laden van 30 cm breed en daarnaast de koelkast waarboven dan weer de oven zit.
Boven: plankjes, 2 kastjes van 45 cm breed, nog meer plankjes en een schouw.Ben er eigenlijk best wel heel blij mee en schijn nu de mercedes onder de keukens te hebben gekocht voor een middenklasse prijs!
![]()
quote:Heel behoudend: Vanille deurtjes en er komt een houtkleurig werkblad op. Weet nog niet in welke kleur.
Op zondag 02 december 2001 18:04 schreef Kimmie het volgende:[..]
Errug belangrijk, de kleur
quote:Gefeliciteerd met de aanschaf!
Ik heb ondertussen een keuken gekocht. Was eigenlijk nog helemaal niet mijn bedoeling, maar kreeg zo'n goed aanbod gister dat ik het niet kon weigeren!Mijn keuken wordt 2.40 mtr bij 1.90 meter en dan moet je dus heel efficient met je ruimte omgaan.
Ik heb gekozen voor kasten van Systemat (schijnt best heel duur te zijn, maar ze vallen zo lekker stil dicht door de fluisterstrips!)en toch een rechthoekige opstelling.
Boven: plankjes, 2 kastjes van 45 cm breed, nog meer plankjes en een schouw.Ben er eigenlijk best wel heel blij mee en schijn nu de mercedes onder de keukens te hebben gekocht voor een middenklasse prijs!
![]()
Waar ben je geslaagd?
quote:Mooie kleurtjes!
Op zondag 02 december 2001 20:19 schreef Liejannuh het volgende:[..]
Heel behoudend: Vanille deurtjes en er komt een houtkleurig werkblad op. Weet nog niet in welke kleur.
Ben er van uit gegaan dat ik mijn keuken over 10 jaar ook nog mooi moet vinden!
Wij zijn gister eerst in Hilversum naar keukens wezen kijken en daarna in Almere-buiten. We waren er de hele dag mee kwijt (ook voor het opmaken van de offerte e.d.).
...en we zouden nog wel naar de trouwbeurs gaan in Utrecht Is er niet meer van gekomen...
We kunnen nog geen keuken bestellen omdat we eerst nog even de precieze maten willen opnemen in ons nieuwe huis. We wachten op een telefoontje van de makelaar om hiervoor een afspraak te kunnen maken (transport bij de notaris is pas half januari). In ieder geval weten we nu wel wat er mogelijk is en wat het gaat kosten.
Wij willen een U-vormige keuken en willen in de twee hoeken ook twee carrousels. Deze hebben een diameter van 90 cm en kosten meer dan 1200,00 per stuk! We wisten niet dat die dingen zo prijzig zouden zijn. We hadden een beuken keuken uitgezocht met korfladen (dat zijn diepe pannenla's). Ik wilde in die la's zo'n glazen raampje. Meerprijs: f.603,00
En ga zo maar door!
We weten al welke inbouwapparatuur we willen hebben, behalve de afzuigkap (vlakscherm) en de kookplaat bestellen we deze bij een gespecialiseerde zaak in inbouwapparatuur in Eindhoven.
We willen de volgende inbouwapparatuur hebben:
Siemens vaatwasser (schijnt zeer geluidsarm te zijn)
Miele combi-oven
Whirlpool koel/vriescombi
Het is nog een hele toer geweest om uit te zoeken waar je inbouwapparaten het voordeligst kopen kunt. De keukenzaken rekenen per apparaat een paar honderd gulden meer!
Morgen gaan we weer verder naar een paar andere keukenboeren hier in Eindhoven, ter vergelijk van de offerte die we gister gekregen hebben.
quote:Mjah, hier noemen ze het een burgerhuis, een herenhuis is een flinke poep groter. Maar het is een aardig pand uit 1908, met ornamenten binnen en buiten. Echt gaaf, alleen is er al jaren niets aan gedaan, dus we moeten het van boven tot onder opknappen. Een nieuw dak is er deze zomer opgegaan.
Op zaterdag 01 december 2001 11:32 schreef Kimmie het volgende:[..]
Ja ik bedoelde ook keramisch kon er alleen niet opkomen.
Dat van die keuken in de parterre is mooi ja. Zou ook wonen er boven doen (dat doe ik ook) het klinkt alsof het een herenhuis achtig pand is.
quote:Precies, ik verwacht dat we daar dan zeker veel zullen zitten. De keuken wordt dan 8 bij 3.50 meter. We kunnen de kelder er inderdaad ook bij betrekken, kun je net in staan, dus we kunnen eventueel een gedeelte van de vloer in de keuken iets verhogen zodat je onder het opstapje een trapje naar de kelder hebt, o.i.d.. De keuken zelf is al onwijs hoog, nl 3.65, dus mogelijkheden genoeg.
Betekent wel eten in de keuken (ga dus echt niet met alles naar boven) maar daar is het dan ook wel een woon/leefkeuken voor. Hoe groot is de ruimte voor de keuken ongeveer? En is de kelder een soort van souterrain waar je vanuit de keuken in kan? Dat is heel leuk dan krijg je ook van die hoogte verschillen.
quote:Foto's van hoe het nu is? Foto's van de verbouwde keuken zullen nog wel even op zich laten wachten en m'n huidige keuken durf ik aan niemand te laten zien
Op zondag 02 december 2001 12:52 schreef DuchessX het volgende:[..]
Wow!! Dat is zoooooo gaaf!!
foto's?????
Als Hoekie en ik in februari gaan verhuizen, komen we terecht in een flat met een grote keuken, maar waar een vrij klein keukenblok in zit. Heel simpel wit en weinig bijzonders, geen inbouwapparatuur ofzo. Maar toch al een hele verbetering ten opzichte van wat ik nu heb, aangezien we dan ook een goede koelvriescombi (met veel vriesruimte) gaan kopen en een goed fornuis met een oven erin.
Nog steeds niets bijzonders dan, maar stukken beter dan wat ik nu heb.
quote:Klinkt allemaal erg leuk, ik ga in een herenhuis wonen, althans het is geen oud pand maar nieuw (klussen hoeft dan gelukkig niet) maar geheel in stijl van een oud pand. D'r zit een vide in de woonkamer die de woonkamer met de keuken verbind, dat is best wel leuk, het geeft ook extra lichtinval. Het meest toffe van herenhuizen vind ik die enorm grote ramen die er in zitten, echt geweldig licht!
Op maandag 03 december 2001 10:29 schreef Sanseveria het volgende:[..]
Mjah, hier noemen ze het een burgerhuis, een herenhuis is een flinke poep groter. Maar het is een aardig pand uit 1908, met ornamenten binnen en buiten. Echt gaaf, alleen is er al jaren niets aan gedaan, dus we moeten het van boven tot onder opknappen. Een nieuw dak is er deze zomer opgegaan.
Heb jij ook zo'n soort huis? Of heb je een nieuwbouw woning? Zie je ook wel eens dat de keuken daarin beneden is.
[..]Precies, ik verwacht dat we daar dan zeker veel zullen zitten. De keuken wordt dan 8 bij 3.50 meter. We kunnen de kelder er inderdaad ook bij betrekken, kun je net in staan, dus we kunnen eventueel een gedeelte van de vloer in de keuken iets verhogen zodat je onder het opstapje een trapje naar de kelder hebt, o.i.d.. De keuken zelf is al onwijs hoog, nl 3.65, dus mogelijkheden genoeg.
We zijn er nog niet uit. Maar we zullen dit project ook als laatste doen hoor. Voorlopig leven we op de begane grond en eerste verdieping, dus we werken van boven naar beneden.
We hebben overigens al niveauverschillen in het huis; als je de twee trappen naar de eerste opgaat kun je op de eerste overloop nog twee treetjes op naar een achterkamertje zeg maar. Waren we direct helemaal door verkocht en dat kon, want het is goedkoop hier. Huis voor 150 duizend gekocht, daar hadden we in Den Haag alleen een parterre woning voor.Maar.... dus wel die hele verbouwing nog voor de boeg...
quote:Tnx!
Op zondag 02 december 2001 23:21 schreef DuchessX het volgende:[..]
Gefeliciteerd met de aanschaf!
Waar ben je geslaagd?
Ik ben uiteindelijk geslaagd bij Wooning (www.wooning.org).
Heb trouwens wel het "geluk" dat mijn broer ook een appartement heeft gekocht en dus ook een keuken nodig heeft! Scheelt ook al weer een stuk!
Bij de meeste keukenspeciaalzaken krijg je trouwens standaard 25% korting! En rond de kerst zijn er vaak veel speciale aanbiedingen, dus dat kan je ook nog het nodige besparen!
Ze verwachten trouwens wel overal prijsstijgingen van ongeveer 10% met het nieuwe jaar, dus snel aanschaffen kan denk ook geen kwaad!
"Een prachtige keuken in Italiaans design. Massief beukenhouten raamwerk, gecombineerd met een geel binnenpaneel."
Op het plaatje zijn de panelen van het deurtje iets geler dan irl.
De keuken wordt wel totaal anders als op het plaatje. We hebben gekozen voor een U-vorm. De inbouwapparatuur hebben we niet bij de keukenboer besteld maar bij een goede wit-goedzaak hier in Eindhoven (dat scheelde wel 1500 gulden! Kan ik beter voor gaan shoppen nietwaar?
). Er komen een koel/vriescombi, combi-oven (die van Miele!
), vaatwasser en een heel mooie kookplaat in. Ow enkel de afzuigkap komt van de keukenboer (www.houtsma.nl).
We zijn ook bij Brugman geweest en hebben daar ook een offerte oplaten maken maar wat was die kwezel van een verkoper opdringerig !! Alleen zijn gedrag was al een reden om niet daar te kopen!
Ben blij dat dit ook weer geregeld is!
quote:
Op dinsdag 11 december 2001 23:05 schreef DuchessX het volgende:
Hoera!!! Geslaagd voor een keuken!!![]()
"Een prachtige keuken in Italiaans design. Massief beukenhouten raamwerk, gecombineerd met een geel binnenpaneel."
Op het plaatje zijn de panelen van het deurtje iets geler dan irl.
De keuken wordt wel totaal anders als op het plaatje. We hebben gekozen voor een U-vorm. De inbouwapparatuur hebben we niet bij de keukenboer besteld maar bij een goede wit-goedzaak hier in Eindhoven (dat scheelde wel 1500 gulden!
Kan ik beter voor gaan shoppen nietwaar?
). Er komen een koel/vriescombi, combi-oven (die van Miele!
), vaatwasser en een heel mooie kookplaat in. Ow enkel de afzuigkap komt van de keukenboer (www.houtsma.nl).
We zijn ook bij Brugman geweest en hebben daar ook een offerte oplaten maken maar wat was die kwezel van een verkoper opdringerig
!! Alleen zijn gedrag was al een reden om niet daar te kopen!
Ben blij dat dit ook weer geregeld is!
070FV
Glasgaskookplaat facet solo
éénhands vonkontsteking
tweedelige branders met gietijzeren deksels
vierdelige gietijzeren pandrager (zt)
vangschaal van glas met facetgeslepen rand, trapeziumvormig, 70 cm breed
technische gegevens
inbouwmaten (hxbxd) 44x560x486 mm
buitenmaten (bxd) 600/705x495/510 mm
2 normale kookbranders 2,0 kW
1 grote kookbrander 3,0 kW
1 sudderbrander 0,9 kW
quote:HEEEEE! Jullie hebben pas geleden opgeruimd!!!
Op dinsdag 11 december 2001 23:28 schreef Aaargh! het volgende:
Onze keuken (klik op foto voor grote versie)
[afbeelding]
Let op de knoppen waar heel stijlvol 2 verschillende van zijn:
[afbeelding]
quote:Is 3 weken geleden nog schoongemaakt !
Op dinsdag 11 december 2001 23:32 schreef DuchessX het volgende:
Zeg Aaargh, wordt er niet gepoetst of op zijn minst opgeruimd in dat studentenhuis???
pfff.. jullie zijn ook niks gewend
quote:Liegbeest! De ervaring is juist minder: Op de foto kun je je nek niet op 3002 creatieve manieren breken.
Op dinsdag 11 december 2001 23:34 schreef Aaargh! het volgende:
Op de foto lijkt 't trouwens erger dan 't is hoor
quote:
Op dinsdag 11 december 2001 23:32 schreef EvilPlatypus het volgende:[..]
HEEEEE! Jullie hebben pas geleden opgeruimd!!!
quote:Opruimen doen ze dus wel...
Op dinsdag 11 december 2001 23:32 schreef DuchessX het volgende:
Zeg Aaargh, wordt er niet gepoetst of op zijn minst opgeruimd in dat studentenhuis???
quote:Geloof je het zelf???
Op dinsdag 11 december 2001 23:34 schreef Aaargh! het volgende:
Op de foto lijkt 't trouwens erger dan 't is hoor
quote:Als het pas opgeruimt is (zoals het 3 weken was) dan is het nog eng schoon, dit is vrij normaal idd.
Op dinsdag 11 december 2001 23:40 schreef EvilPlatypus het volgende:[..]
Liegbeest! De ervaring is juist minder: Op de foto kun je je nek niet op 3002 creatieve manieren breken.
Vind het trouwens wel netjes, dit IS een opgeruimd studenthuis
geloof trouwens dat de volgende schoonmaakploeg binnenkort aan de beurt is (nee, ik heb geen medelijden, 3 weken later moet ik weer
)
[Dit bericht is gewijzigd door Aaargh! op 11-12-2001 23:45]
quote:
Op dinsdag 11 december 2001 23:43 schreef DuchessX het volgende:[..]
Geloof je het zelf???
![]()
quote:Alles went hoor
Op dinsdag 11 december 2001 23:30 schreef kaya het volgende:
getverderri AaarghBen ik ff blij dat ik niet in een studentenhuis woon
quote:Schoonmaken eens per 3 weken? We doen het hier iedere week, en zelfs dan is het snel weer een zooitje...
Op dinsdag 11 december 2001 23:43 schreef Aaargh! het volgende:[..]
Als het pas opgeruimt is (zoals het 3 weken was) dan is het nog eng schoon, dit is vrij normaal idd.
geloof trouwens dat de volgende schoonmaakploeg binnenkort aan de beurt is
(nee, ik heb geen medelijden, 3 weken later moet ik weer
)
quote:ieuw moet er niet aan denken maar ik werk met kinderen dat scheelt ook wat weerstand betreft, alhoewel je bent juist wel vaker ziek.
Op dinsdag 11 december 2001 23:45 schreef Light het volgende:[..]
Alles went hoor
En je weerstand gaat omhoog als je niet altijd alleen dingen eet die in een superschone keuken gemaakt worden, dus je wordt minder snel ziek.
Maar eh wat dacht je van een mexicaanse keuken (felle kleuren en wat mexicaanse assecoires)?
quote:daarom juist, dweilen met de kraan open, daarom maar eens per 3 weken.
Op dinsdag 11 december 2001 23:47 schreef Light het volgende:[..]
Schoonmaken eens per 3 weken? We doen het hier iedere week, en zelfs dan is het snel weer een zooitje...
quote:Hier wordt dus iedere week schoongemaakt, en toch ben ik maar eens per 8 weken aan de beurt
Op dinsdag 11 december 2001 23:49 schreef Aaargh! het volgende:[..]
daarom juist, dweilen met de kraan open, daarom maar eens per 3 weken.
Euh, dit gaat dus alleen over keuken/woonkamer en gang beneden
quote:Moet je dan in je eentje schoonmaken
Op dinsdag 11 december 2001 23:51 schreef Light het volgende:[..]
Hier wordt dus iedere week schoongemaakt, en toch ben ik maar eens per 8 weken aan de beurt
onze is nl. maar 6 personen.
quote:En hoe zit dat dan met die wc??
Op dinsdag 11 december 2001 23:51 schreef Light het volgende:[..]
Hier wordt dus iedere week schoongemaakt, en toch ben ik maar eens per 8 weken aan de beurt
quote:Neuh, met z'n 2en. Dit is 'n hele grote flat, 16 personen.
Op dinsdag 11 december 2001 23:53 schreef Aaargh! het volgende:[..]
Moet je dan in je eentje schoonmaken
![]()
of zit je op een grote flat ?onze is nl. maar 6 personen.
quote:ah, wij doen elke 3 weken met een groep van 3, een 16 persoons flat met z'n 2en, daar word je niet blij van zeg.
Op woensdag 12 december 2001 00:00 schreef Light het volgende:[..]
Neuh, met z'n 2en. Dit is 'n hele grote flat, 16 personen.
quote:Jawel hoor
Op dinsdag 11 december 2001 23:53 schreef DuchessX het volgende:[..]
En hoe zit dat dan met die wc??
Wordt die nooit gepoetst??
quote:Het is maar eens per 8 weken
Op woensdag 12 december 2001 00:00 schreef Aaargh! het volgende:[..]
ah, wij doen elke 3 weken met een groep van 3, een 16 persoons flat met z'n 2en, daar word je niet blij van zeg.
quote:alleen beetje dweilen is idd wel te doen, wij doen meestal wel iets grondiger, oven uitbikken enzo.
Op woensdag 12 december 2001 00:05 schreef Light het volgende:[..]
Het is maar eens per 8 weken
En zolang het voornaamste is woonkamer en gang dweilen is het wel te doen. We gaan niet de complete afwas doen in zo'n week.
afgelopen keer koelkast schoongemaakt
bij ons de grote schoonmaak elke maand, wekelijks de boel ff op orde brengen (tenminste, dat zijn de ideeen die volgen uit de laatste flatvergadering )
quote:Dingen als oven uitbikken of de bierkoelkast of vriezer schoonmaken is soortement extra opdracht, moet wel gedaan worden maar hoeft niet iedere week.
Op woensdag 12 december 2001 00:06 schreef Aaargh! het volgende:[..]
alleen beetje dweilen is idd wel te doen, wij doen meestal wel iets grondiger, oven uitbikken enzo.
afgelopen keer koelkast schoongemaakt
quote:Jij zit toch ook in flat van 16?
Op woensdag 12 december 2001 00:07 schreef Roonaan het volgende:
hmm.. zal wel ongeveer gelijk zijn aan die van Light..bij ons de grote schoonmaak elke maand, wekelijks de boel ff op orde brengen (tenminste, dat zijn de ideeen die volgen uit de laatste flatvergadering
)
quote:neuf
Op woensdag 12 december 2001 00:10 schreef Light het volgende:[..]
Jij zit toch ook in flat van 16?
Dit is een keukentopic, geen ranzige studententopic.
Gaarne uw conversatie elders voortzetten
quote:Dan had ik me ff een flat vergist volgens mij
Op woensdag 12 december 2001 00:11 schreef Roonaan het volgende:[..]
neuf
quote:Ranzinge keukens zijn toch ook keukens?
Op woensdag 12 december 2001 00:11 schreef Juup© het volgende:
JOEHOE DAMES!!!!!!!!!!!!!!Dit is een keukentopic, geen ranzige studententopic.
quote:maar over keuken gesproken.. jullie ook zo'n zinken plaat en wat gasstelletjes?
Op woensdag 12 december 2001 00:12 schreef Light het volgende:[..]
Dan had ik me ff een flat vergist volgens mij
Met het correcte huisnummer had ik beter kunnen gokken
quote:wij wel
Op woensdag 12 december 2001 00:13 schreef Roonaan het volgende:[..]
maar over keuken gesproken.. jullie ook zo'n zinken plaat en wat gasstelletjes?
standaard campus keuken volgensmij
quote:Wij hebben nog een deel echt hout, daar staan de fornuizen op. Of beter een staat erop, voor de ander, met oven, hebben we een gat moeten zagen in die plank
Op woensdag 12 december 2001 00:13 schreef Roonaan het volgende:[..]
maar over keuken gesproken.. jullie ook zo'n zinken plaat en wat gasstelletjes?
quote:Ja, heel handig achter het aanrecht, zodat het niet makkelijk is om daar heen en weer te lopen als er iemand anders bezig.
Op woensdag 12 december 2001 00:19 schreef Roonaan het volgende:
Jullie hebben ook nog de beschikking over een kruidenkastje neem ik aan?
quote:Weer een topic om zeep geholpen, mission accomplished
Op woensdag 12 december 2001 00:11 schreef Juup© het volgende:
JOEHOE DAMES!!!!!!!!!!!!!!Dit is een keukentopic, geen ranzige studententopic.
quote:Heej Liejannuh, heb je je keuken al?
![]()
De keuken is Vanille met Kersenhouten onderdelen, zoals plint, zijkant Koel/vriescombi en 1 bovenkastje die verder met matglas is afgewerkt.
Er zit natuurlijk een vaatwasser in (Jippie!!!), een grote koel/vriescombi en een losstaand gasfornuis met 6 pitten en een hele grote oven.
quote:Geef mij dat dan maar!! Die van mij is nog veeel kleiner
Op dinsdag 17 juni 2003 19:31 schreef cREATiVe8500 het volgende:
Jouw keuken ziet er niet echt groot uit? (4 blokken)?
quote:Horn..? Of Bruijnzeel, heb ik ook heel slechte ervaringen mee.
Op dinsdag 17 juni 2003 21:25 schreef FunnyMuffin het volgende:
wij hebben bijna een rechtszaak met onze keukenboer. Smerige oplichters, ik haat keukens
quote:Nee, Tekusan (Tilburg/Veldhoven). Doe NOOIT zaken met hun. Ben trouwens nog op zoek naar een site waar je je ei kwijt kunt over winkels die oplichten, en anderen kunt waarschuwen.
Op dinsdag 17 juni 2003 21:33 schreef DuchessX het volgende:[..]
Horn..? Of Bruijnzeel, heb ik ook heel slechte ervaringen mee.
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 10:32 schreef FunnyMuffin het volgende:[..]
Nee, Tekusan (Tilburg/Veldhoven). Doe NOOIT zaken met hun. Ben trouwens nog op zoek naar een site waar je je ei kwijt kunt over winkels die oplichten, en anderen kunt waarschuwen.
quote:heeel mooi maar wel jammer dat je wasmachine niet zilver is
Op maandag 16 juni 2003 22:52 schreef -Dalai- het volgende:zelf gebouwd!
oja hier die van mij
Vind het zelf een erg mooie keuken + erg functioneel
quote:Radar en kassa, effe google .... consumentenbond misschien nog ?
Op woensdag 18 juni 2003 10:32 schreef FunnyMuffin het volgende:[..]
Nee, Tekusan (Tilburg/Veldhoven). Doe NOOIT zaken met hun. Ben trouwens nog op zoek naar een site waar je je ei kwijt kunt over winkels die oplichten, en anderen kunt waarschuwen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |