Hoeveel Nederlandse bands zijn er wel niet die manmoedige pogingen doen om zich in de meest tenenkrommende Engelse zinnen uit te drukken?quote:Op maandag 21 mei 2007 00:31 schreef SickBitch het volgende:
hmmz waarom zingen ze een liedje in het engels terwijl ze geen engels spreken?ben ik nou de enige die dat vreemd/dom/zielig/nep vind ofzo?
verder is schrei wel ok
Dat was ronduit vals. Niet om aan te horen..quote:Op dinsdag 22 mei 2007 20:34 schreef Aryon het volgende:
Ik vond ze akoestisch niet echt heel goed bij Paul de Leeuw. Laat ze maar lekker gewoon spelen.
Muziekkenners zijn geen mensen die bepalen of muziek goed of slecht is, maar die de kwaliteit ervan weten/horen. En aangezien deze muziek nou niet echt van hoge kwaliteit is, snap ik het niet.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 16:23 schreef James_lover het volgende:
Wat is dat toch altijd met die zogenaamde muziekkenners?! Wie bepaalt nou eigenlijk wat goeie en slechte muziek is? kwestie van smaak als je t mij vraagt. Simpele muziek is niet per definitie slecht.
En live hebben ze inderdaad betere tijden gekend dan wat ze bij PDL deden. Volgensmij niet echt soundcheck oid gedaan gezien de beperkte tijd die er was. Bovendien wassie nog al geconcentreerd op zn engelse tekst. Duits zijn ze live gewoon beter, maar de gemiddelde nederlander moet niks van Duitstalige muziek hebben, dus wordt hier het engels gelanceerd, waar ik persoonlijk niet zo van onder de indruk ben. (Accent, slecht vertaalde teksten, want de teksten zijn gewoon van de duitse nummers gehaald en naar t engels overgezet. Ze kunnen gewoon geen woord engels en daarom klinkt het gewoon niet.)
Eens.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 16:23 schreef James_lover het volgende:
Wat is dat toch altijd met die zogenaamde muziekkenners?! Wie bepaalt nou eigenlijk wat goeie en slechte muziek is? kwestie van smaak als je t mij vraagt. Simpele muziek is niet per definitie slecht.
En live hebben ze inderdaad betere tijden gekend dan wat ze bij PDL deden. Volgensmij niet echt soundcheck oid gedaan gezien de beperkte tijd die er was. Bovendien wassie nog al geconcentreerd op zn engelse tekst. Duits zijn ze live gewoon beter, maar de gemiddelde nederlander moet niks van Duitstalige muziek hebben, dus wordt hier het engels gelanceerd, waar ik persoonlijk niet zo van onder de indruk ben. (Accent, slecht vertaalde teksten, want de teksten zijn gewoon van de duitse nummers gehaald en naar t engels overgezet. Ze kunnen gewoon geen woord engels en daarom klinkt het gewoon niet.)
Mee eens. Muziekkenners zijn geen kwaliteitspolitie. ( al doen sommigen wel alsof ) Als een band of persoon een nummer over kan brengen met 2 akkoorden en de juiste toon, is het goed. Bij Tokyo Hotel hoor je dat het middelmatige muzikanten zijn die hun bekendheid danken aan het kapsel van de zanger.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 19:04 schreef BeRightBack het volgende:
[..]
Muziekkenners zijn geen mensen die bepalen of muziek goed of slecht is, maar die de kwaliteit ervan weten/horen. En aangezien deze muziek nou niet echt van hoge kwaliteit is, snap ik het niet.
Maar natuurlijk snap ik dat de tienermeisjes erop afkomen vanwege de excentrieke bandleden en hun leeftijd. Simpele muziek is inderdaad niet per defenitie slecht, maar deze jongens moeten het niet hebben van hun muzikale kwaliteiten.
Ik snap werkelijk waar niet wat er te genieten valt aan dat laatste nummer Monsoon. Wat een verschrikkelijke cheesy cliche misselijk makend nummer, goed voor bloedende oren na 30 seconde. Ik heb nooit behoefte aan een mac, doe mij maar elke dag kwalitatieve maaltijden.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 09:27 schreef WRH het volgende:
Je kunt de Mac ook niet vergelijken met een Michelin ster restaurant, maar een 6 gangen diner heeft niet iedereen elke dag behoefte aan.
Het is wat het is, qua muzikaliteit en muzikaal technisch haalt het niet de so called kwaliteitsvolle bands, mee eens, maar moet dat dan persé?
Er valt ook te genieten van iets anders af en toe toch?
Dat hoeft ook niet per sé.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 09:27 schreef WRH het volgende:
Het is wat het is, qua muzikaliteit en muzikaal technisch haalt het niet de so called kwaliteitsvolle bands, mee eens, maar moet dat dan persé?
Er valt ook te genieten van iets anders af en toe toch?
Tja om terug te komen op de mac, wereldwijd eten er ook meer mensen bij de mac dan in (dure) 'kwaliteits' restaurantsquote:Op zaterdag 26 mei 2007 13:33 schreef BeRightBack het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet per sé.
Maar het is wel verwonderlijk dat juist die band in grote stadions optreed en andere bands, die 10 keer zo goed zijn, blijven hangen in kroegjes.
Ze zijn allang bekend in Nederland, alleen merk je dat niet.quote:Op woensdag 12 april 2006 22:55 schreef T1andonly het volgende:
Volgens mij zag ik ze vandaag zelfs op TMF, dus ze worden langzaamaan bekend hier
tsjah dat Duitsers het nou vertikken om Engels te sprekenquote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:16 schreef Rnnz het volgende:
Ik heb toch een beetje plaatsvervangende schaamte bij TMF. Valerio en Nikkie die geen woord Duits spreken en een tolk nodig hebben om een beetje met ze te kunnen praten.. :S
ok dan.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 14:01 schreef belsen het volgende:
Ik heb beide topics flink opgeschoond.
Als je vind dat je intelligent genoeg bent om Tokio Hotel af te branden, doe dat dan ook met dito (inhoudelijke) bewoordingen of blijf hier gewoon weg.
Stomweg bashen wordt niet meer getolereerd.
[afbeelding]
daar ben ik het mee eens, hoe oud zijn die jochies nou?? 18/19 ofzo? dan hoor je toch echt wel engels te spreken!quote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:38 schreef Adelante het volgende:
[..]
tsjah dat Duitsers het nou vertikken om Engels te spreken![]()
quote:Op woensdag 13 juni 2007 00:22 schreef QQelleQ het volgende:
Ik vind hun Falcoësque Engels eigenlijk wel aandoenlijkHet zit volgens mij ook commercieel gezien wel goed in elkaar. Als ik een boos 13 jarig pubermeisje was zou ik het vast kunnen waarderen, en dat zijn toch de fans waar ze het van moet hebben, die slapen in hun TH pyjama, onder hun TH dekbedje, met hun TH poster aan de muur.
Ik deed hetzelfde met de Backstreet Boys.... (toen ik 13 was dan he)
Had je hiervoor geen kloon kunnen gebruiken??quote:Op woensdag 27 juni 2007 18:10 schreef belsen het volgende:
Mag ik zeggen dat ik de versie van Instant karma van Tokio Hotel een stuk beter en meer geïnspireerder vind klinken dan die van U2.
Misschien zegt het wel meer over mijn visie op U2, dan op die van Tokio Hotel.quote:Op woensdag 27 juni 2007 18:11 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Had je hiervoor geen kloon kunnen gebruiken??![]()
![]()
Dat moeten we dan maar hopen, ik moet zeggen dat ik geen hoge pet op het van beide.quote:Op woensdag 27 juni 2007 18:14 schreef belsen het volgende:
[..]
Misschien zegt het wel meer over mijn visie op U2, dan op die van Tokio Hotel.
Ah, een kennerquote:Op woensdag 30 mei 2007 15:39 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
ok dan.
ik ben er niet van onder de indruk. de akkoordwisselingen zie je van kilometers aankomen, erg voorspelbare majeur-mineur overgangen in een volkomen doordeweeks schema. nergens een beetje "wringend" 7 of 4 akkoord. de zang is -naast het belachelijke accent - live niet om aan te horen; vals, veel te netjes over de wisselingen heen gezongen en het tot vervelens toe volgen van van dezelfde lijntjes.
kortom: dit is niet alleen al 10.000 keer eerder gedaan, het is al 10.000 keer beter gedaan. volkomen veilige wegwerppop zonder eigen kenmerken, en nog slecht uitgevoerd ook.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |