abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35540954
"Waar doen ze het toch van?"
"Zo, en dat voor een postbode..."
"Volgens mij hebben ze een erfenis ofzo.."
"Zouden ze een sport maken van voordeeltjes uitpluizen?"

Zomaar een paar zinnen die altijd wel in een buurt geopperd worden als de zoveelste breedbeeld-plasma tv op de achterbank van een nieuwe auto aan komt rijden bij een pas verbouwd rijtjeshuis.

Nederland heeft een groot, groot probleem. En dat probleem heet Leen.
Ja, Leen van Frisia ja.
Maar ook lenen.nl, leennu.com, geefjegelduitvoorjehethebt.org en gatindehand.nu !

Het zijn de meest irritante, kotsmisselijk makende reclames aller tijden.

Waarom?
Niet alleen omdat het 'acteerwerk' zelfs het schaamrood op de kaken zet bij de cast van Onderweg Naar Morgen..

..en ook niet alleen vanwege de extreem betuttelende aanpak van 'kijk nou! u hebt gewoon geld voor het oprapen! mooi toch? laat ons het nu ff regelen, dan hebt u die nieuwe keuken..'

Nee, het is omdat dit verder gaat dan geldklopperij. Mensen worden gek gemaakt en jagen hun gezin financieel de vernieling in! Het standaard excuus van 'wij zijn niet verantwoordelijk voor het bestedingspatroon van mensen' wil er al niet meer in, want waarmee adverteren de leningverstrekkers? Inderdaad: de nieuwe plasma TV, die gloednieuwe auto en al die andere dingen die je doen uitroepen "waar doet ie het van".

Als we nou allemaal eens de tv massaal uit zouden zetten als alleen die kop van zo'n 'presentator' al op het beeld verschijnt...

MAAR NEE HOOR!!!
pi_35541038
boeiend, de mensen die zo naief zijn een lening af te sluiten moeten dat toch zelf weten??
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_35541140
Ik zap altijd meteen weg met die k*t reclames

maar goed, ik zap eigenlijk altijd meteen bij wat voor reklame, ben het met je eens dat er mensen/gezinnen naar de vernieling worden geholpen hiermee.... Er wordt namlijk niet bij verteld dat je het ook moet terug betalen...
pi_35541160
Ik heb ook een gruwelijke hekel aan die reclames, maar dan vooral door hun debiele acteerwerk (dat is echt zo bagger)
World Wrestling Entertainment
pi_35541172
quote:
Op maandag 27 februari 2006 14:03 schreef Mute_Me het volgende:
boeiend, de mensen die zo naief zijn een lening af te sluiten moeten dat toch zelf weten??
het is gewoon een allemactige k*t marketing strategie
pi_35541191
Ja goed maar als je maar net rond kan komen en je denkt wat leuks voor je gezin te doen, zo'n reclame laat het lijken alsof het helemaal niks kost.
  maandag 27 februari 2006 @ 14:10:38 #7
141503 haphaphap
Ik ben een moviestar
pi_35541251
Eigenlijk verwacht ik nu een reactie van Leen van frisia
pi_35541341
Ach ja, de mensen die dom genoeg zijn om erin te trappen verdienen eigenlijk niet eens beter. Zullen wel vooral laaggeschoolden met een lager inkomen zijn.
  maandag 27 februari 2006 @ 14:15:07 #9
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_35541385
quote:
Op maandag 27 februari 2006 14:08 schreef Tube het volgende:

[..]

het is gewoon een allemactige k*t marketing strategie
Juist niet, het is een erg goede strategie, aangezien het volgens mij veel klanten opleverd. Niets mis mee hoor een lening, zolang je maar het overzicht kan houden en de maandelijkse lasten goed kan dragen. Daarnaast moet je rekening houden met het risico, als je bijvoorbeeld een auto koopt van je lening en je rijdt dat ding de volgende dag totall loss dan zit je nog steeds vast aan je lening. Het is een keuze van die mensen zelf, of ze zelf ook capabel genoeg zijn om die nemen is een ander verhaal.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_35541387
Dit soort bedrijven maken heel veel mensen helemaal kapot. Ik begrijp niet dat dit soort reclames niet al lang veboden zijn.
Ja lekker!
  maandag 27 februari 2006 @ 14:16:55 #11
21397 LSD
[Snellius]
pi_35541450
't is gewoon slim gedaan toch? die reclames zijn zo irritant dat iedereen ze kent en niet meer uit de kop krijgt, en als mensen erin tuinen werkt het ook nog. 't verbaast mij altijd dat het toch schijnt te werken, en er altijd mensen intrappen. maar dat is hun eigen schuld. als iemand een keuken wil kopen terwijl hij 10.000 in de min staat kan ik er niet mee zitten.
catch you on the flipside
pi_35541468
Ik zag laatst dat ik bij Leen ( ) van Frisia tegen 1,9% kan lenen. Mooi stashen op een spaarrekening en winst trekken dus. Of werkt dat niet zo?
pi_35541493
Lenen.....BLECH!!
Een blaasorkest bij de alcoholcontrole is nooit grappig
  maandag 27 februari 2006 @ 14:18:34 #14
47047 Herkauwer
pi_35541494
quote:
Op maandag 27 februari 2006 14:15 schreef Pronk het volgende:
Dit soort bedrijven maken heel veel mensen helemaal kapot. Ik begrijp niet dat dit soort reclames niet al lang veboden zijn.
Mensen kunnen toch ook zelf nadenken? De overheid hoeft niet alles voor te kauwen hoor
  maandag 27 februari 2006 @ 14:19:23 #15
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_35541515
http://images.google.nl/images?q=tbn:ayAk-4CU-zs3dM:http://marijke.punt.nl/upload/Diversen/Leen.jpg
Tot zover de kwaliteitspost
  maandag 27 februari 2006 @ 14:19:49 #16
47047 Herkauwer
pi_35541529
quote:
Op maandag 27 februari 2006 14:17 schreef boyv het volgende:
Ik zag laatst dat ik bij Leen ( ) van Frisia tegen 1,9% kan lenen. Mooi stashen op een spaarrekening en winst trekken dus. Of werkt dat niet zo?
Dat werkt voor 1 jaar, die 1,9% is op basis van een hypothecaire lening met een rentevaste looptijd van 12 maanden. Daarna moet je deze weer afsluiten, inclusief afsluitkosten. En als je nu ¤100 per maand aflost en de rente gaat omhoog naat 4% betaal je dus heel veel meer
  maandag 27 februari 2006 @ 14:20:11 #17
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_35541541
quote:
Op maandag 27 februari 2006 14:17 schreef boyv het volgende:
Min of meer niet nee, of je moet hypotecaire zekerheid hebben
Tot zover de kwaliteitspost
pi_35541560
Wat veel mensen misschien niet weten: AL die irritante reclames zijn van één en dezelfde eigenaar Dirk Scheringa (DSB).

Dus: Postkrediet, Frisia, Lenen.nl, enz, enz, allemaal dezelfde baas....
ships are safe in the harbor, but that is not what ships are meant for
pi_35541571
quote:
Op maandag 27 februari 2006 14:07 schreef Tube het volgende:
maar goed, ik zap eigenlijk altijd meteen bij wat voor reklame, ben het met je eens dat er mensen/gezinnen naar de vernieling worden geholpen hiermee.... Er wordt namlijk niet bij verteld dat je het ook moet terug betalen...
Da's het mooie, je hoeft het helemaal niet terug te betalen, het is namelijk aflossingsvrij.
Je betaald alleen een superlage rente (voor de rest van je leven, dat dan weer wel !)
pi_35541584
Mja, sommige mensen geloven dit gewoon...... En die mensen moeten tegen zichzelf beschermt worden.
Iemand Fien soms gezien?
pi_35541643
Aan de andere kant: Er zijn een groot aantal geboren losers in dit land die zich echt TOT OVER DE OREN in de schulden steken, en bij 40.000-50.000 euro schuld de schouders ophalen en gaan zitten wachten tot de overheid hun problemen op komt lossen....
Ze brassen dat geld dus idd op aan een dikke wagen en vakantie, en de belastingbetaler mag ervoor opdraaien.
ships are safe in the harbor, but that is not what ships are meant for
  maandag 27 februari 2006 @ 14:27:46 #22
54787 nweenink
Er is altijd wat te vieren!
pi_35541730
quote:
Op maandag 27 februari 2006 14:21 schreef mhr-zip het volgende:
Mja, sommige mensen geloven dit gewoon...... En die mensen moeten tegen zichzelf beschermt worden.
Nederland moet dus blijkbaar tegen zijn eigen grote horde randdebielen beschermd worden?
Mensen zijn naar mijn idee zelf verantwoordelijk voor hun eigen daden, dus ook voor het feit dat ze teveel geld uitgeven dat ze niet hebben. Ik begrijp trouwens ook niet goed waarom iedereen zo geilt op die plasma TV's en de Home Cinema Sets. Wanneer je dergelijke zaken aanschaft moet je er ook wel de ruimte voor hebben om er het optimale uit te halen. Blijkbaar kunnen mensen niet gewoon een stapje terug doen of even wachten.
pi_35541829
ik op leen advertenties !!
He's a Monday morning lunatic
Disturbed from time to time
Lost within himself
In his solitary shell
  maandag 27 februari 2006 @ 14:39:00 #24
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_35543867
quote:
Op maandag 27 februari 2006 14:27 schreef nweenink het volgende:

[..]

Mensen zijn naar mijn idee zelf verantwoordelijk voor hun eigen daden, dus ook voor het feit dat ze teveel geld uitgeven dat ze niet hebben.
JIJ hebt de intellegentie, om die afweging te maken........
Iemand Fien soms gezien?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')