abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 februari 2006 @ 13:20:28 #1
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_35539760
Chad Hedrick is bekend om zijn double-push techniek en daar heeft ie vooralsnog veel succes mee gehad. Mark Tuitert wil nu ook over gaan stappen op die techniek en denkt hiermee ook voordeel te kunnen behalen. Ikzelf was nou benieuwd hoe die techniek in elkaar steekt en kwam terecht op deze site.

Mijn oog viel op dit plaatje:

en dit plaatje:

En toen begon ik me af te vragen. Is die techniek funest voor je enkelgewricht? Telkens moet je je voet van binnen naar buiten draaien bij elke slag. Dan krijg je toch flink veel slijtage in je enkelgewricht, want volgens mij is het wel één van de zwakkere plekken van je lichaam zeg maar !
Of zie ik dit toch verkeerd en is die double-push techniek toch zeer effectief enzo?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_35540118
Topsport is sowieso niet goed voor je lichaam. Maar ik weet niet of dit nou extra slecht zou zijn.

Ik denk niet dat Tuitert nu ineens goed gebruik daarvan kan maken. Hedrick is geloof ik de eerste ooit die met die techniek kwam dus ik weet niet of je dat in een zomertje oefenen inhaalt.
  maandag 27 februari 2006 @ 13:44:48 #3
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_35540455
Die mensen doen alles om maar een medaille te halen... of het nou gezond is of niet.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_35540612
Hedrick heeft dan ook al jaren skeeler ervaring, daar kom je met een half jaartje trainen niet aan.

Je zag het grote verschil bioj Hedrick ook op de 10 KM waar ie gewoon nog een rondje 31.5 eruit weet te eprsen terwijl verheijen niet kan versnellen, dat is mentaliteit.

Als de jong tegen Hedrick had gereden had bob het denk ik niet gered omdat die rottige amerikaan zo verdomde koppig is. Ik ben wel blij dat zijn 5 gouden medaille bluf niet is uitgekomen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  maandag 27 februari 2006 @ 15:49:24 #5
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_35544396
quote:
Op maandag 27 februari 2006 13:44 schreef TrenTs het volgende:
Die mensen doen alles om maar een medaille te halen... of het nou gezond is of niet.
Klopt, topsport is ook niet gezond. Maar ik vraag me af of je met zo'n techniek als de doublepush je lichaam extra snel verneukt...
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_35561469
Die plaatjes geven de double-push volgens mij niet helemaal goed weer.

Klik voor double push techniek

Hier legt Hedrick het zelf uit en volgens mij is het helemaal niet zo belastend voor je fysiek (enkels) zoals het hier gedaan wordt.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 00:06:59 #7
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_35561681
quote:
Op maandag 27 februari 2006 23:59 schreef wimderon het volgende:
Die plaatjes geven de double-push volgens mij niet helemaal goed weer.

Klik voor double push techniek

Hier legt Hedrick het zelf uit en volgens mij is het helemaal niet zo belastend voor je fysiek (enkels) zoals het hier gedaan wordt.
Ja dit ziet er toch wat anders uit. In dit filmpje wordt het enkelgewricht niet gedraaid. Ziet er een stuk gezonder uit .
pi_35566971
Dat ziet er ook vrij eenvoudig uit moet ik zeggen en op zich ook best logisch.
pi_35613690
begrip ik het nu goed: je zet dus eigenlijk af met 2 benen ipv 1 ?
pi_35614724
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 18:01 schreef ma3stroh het volgende:
begrip ik het nu goed: je zet dus eigenlijk af met 2 benen ipv 1 ?
heb je het filmpje van hedrick al bekeken? Zo nee, kijk daar dan naar, zo ja luister er dan nog eens goed naar...
pi_35615048
ja dus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')