Spekkie,dat ik mijn huidige man leerde kennen,zijn we meteen de maand erna al begonnen met proberen.En dat was september 2002.Ik geloof,dat we in juni 2003 bij de ha zijn geweest,met temp.lijst van 2 maanden.Gezien mijn leeftijd,werd ik meteen doorgestuurd naar de gyn en daar zat ik 2 weken later al,lekker vlot.
Toen nog 1 jaar zelf geprobeerd,korter nog zelfs en toen :samenlevingstest,eileiders doorspoelen,kijkoperatie,3x iui met glomid en nu de 2ex iui met gonalspuiten.De inseminatie is vrijdag dus.Oh ja en ook nog een oprekoperatie na de 2e poging,omdat de inseminatie moeilijk ging.
Heeft dus ook geen klap geholpen,want bij de vorige inseminatie moest er toch nog een tang aan te pas komen,om de baarmoedermond of wand opzij te houden,want het slangetje wilde niet goed op zijn plek komen.
Vanmorgen heeft de ferti-arts meteen naar het VU gebeld,om te vragen om een stugger slangetje,zodat ze dat vrijdag kan gebruiken.Ze was vergeten om het de vorige keer mee te nemen,maar ze ging meteen bellen,wel heel pittig.En ze doet ook zelf de inseminatie weer,daar ben ik wel blij om.
Tot zover mijn bewandeling in de MMM.
En volgens mijn maatstaven zit je al in de MMM als je onderzoeken laat doen en ook glomid valt daar onder.Dan help je de natuur al een handje.Voor iedereen is de keuze heel anders,om hier wel of niet in te stappen.
Meestal hoor je,dat je toch,tijdens de behandelingen,je grenzen gaat verleggen.Zo ook hier.Als je ziet,wat ik typte toen ik de eerste keer hier was,bij het eerste streepje,toen riep ik al:geen gesleutel aan mijn lijf en zeker geen ivf.Nu wil ik sowieso door tot aan de 1e ivf,kan je nagaan.
Voor de één is het gevoelsmatig goed om verder te gaan,de ander zal besluiten:tot hier en niet verder.Net zoals ik vorige keer al zei,mijn man zei dat ik er wel mee mochtstoppen,het idee dat ik dit al voor hem wilde doen,maakte hem al superblij.Maar ik weet heel zeker,dat als ik nu stop,ik het mezelf over een poosje ga verwijten,dat ik niet door ben gegaan.Ik wil gewoon die eitjes onder de microscoop zien.Als er dan al eitjes in die follikels zitten.........en daar ben ik juist zo bang voor,dat er geen goed ei is te zien.Dan zal ik ook de beslissing nemen,om te stoppen.Want zonder eitjes kom ik er niet.En ik noem mezelf thuis wel de paashaas,maar aan sjokela eitjes heb ik nu ook ff niks
Affijn,een heel verhaal weer,maar dan weten jullie van de hoed en de rand
Groetjes,Minoes