Mannen denken dat het klikt en dat ze dan klaar zijn met het 'hofmaken', bedoel je?quote:Op maandag 27 februari 2006 00:05 schreef Sargon het volgende:
Volgens mij denken mannen vaak dat het klikt, maar dan vindt de vrouw hem alleen aardig ofzo :p
Nee gewoon zoals het er staat, dat mannen sneller een klik denken te hebben dan vrouwen?quote:Op maandag 27 februari 2006 00:07 schreef Polen het volgende:
[..]
Mannen denken dat het klikt en dat ze dan klaar zijn met het 'hofmaken', bedoel je?
OK.quote:Op maandag 27 februari 2006 00:09 schreef Sargon het volgende:
[..]
Nee gewoon zoals het er staat, dat mannen sneller een klik denken te hebben dan vrouwen?
Nee, vrouwen zijn gewoon voorzichtiger wat betreft zulke uitlatingen. Dat het "klikt" wil niet betekenen dat ze 3 en een half kind van je wil ofzo .quote:Op maandag 27 februari 2006 00:05 schreef Sargon het volgende:
Volgens mij denken mannen vaak dat het klikt, maar dan vindt de vrouw hem alleen aardig ofzo :p
Klikken is gewoon een sterk wederzijds gevoel, betreffende de mogelijkheden van het combineren van zielen.quote:Op maandag 27 februari 2006 00:12 schreef addictivebeat het volgende:
Kom op jongens, wees wat concreter.
Is klikken wanneer je volledig jezelf kan zijn bij de ander?
Is klikken wanneer je veel met elkaar kan lachen?
Is klikken wanneer je goed met elkaar kan praten over van alles?
Kan die nog komen of behoort die er vanaf de eerste ontmoeting al te zijn?quote:Op maandag 27 februari 2006 00:14 schreef Polen het volgende:
Ik zou toch even willen melden dat wanneer je het moet vragen de klik hoogstwaarschijnlijk nog niet is geweest.
Die kan ook later komen.quote:Op maandag 27 februari 2006 00:16 schreef addictivebeat het volgende:
[..]
Kan die nog komen of behoort die er vanaf de eerste ontmoeting al te zijn?
Dat kan bij de eerste ontmoeting zijn maar kan ook later komen.quote:Op maandag 27 februari 2006 00:16 schreef addictivebeat het volgende:
[..]
Ligt eraan met wat voor doel je die ontmoeting had.quote:Op maandag 27 februari 2006 00:16 schreef addictivebeat het volgende:
[..]
Hmm dat vind ik een vrij sterke gedachte. Een gedachte die pas in een later stadium ontwikkelt na het bekende "klikken", omdat je dan echt een relatie wilt aangaan. Bij het klikken heb ik meer het idee van goed en gezellig met elkaar kunnen praten. Of is dat te ruim genomen?quote:Op maandag 27 februari 2006 00:27 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Ik denk dat als je dezelfde gedachten hebt over zaken en je je toch eenzaam voelt als die persoon er niet is en het wederzijds is. Je voelt gewoon dat het meer is dan een gewone vriendschap.
lijkt me een beetje algemeen.quote:Op maandag 27 februari 2006 10:11 schreef _Flame_ het volgende:
Ik denk dat de klik er is als je elkaar begrijpt
je kan met veel mensen lachen. dat lijkt meer op een vriendschapsklik. wat is de klik dat de vonk doet overslaan?quote:Op maandag 27 februari 2006 10:12 schreef RaisinGirl het volgende:
Als ik met iemand kan lachen, klikt het.
Ah okee, ik had niet in de gaten dat dit topic echt gericht is op de Liefde met een hoofletter L. Tja, liefde en 'de vonk' die overspringt, heeft niet alleen te maken met een zogenaamde klik. Wanneer je een klik voelt met iemand, dan heeft dat inderdaad met verwantschap/ vriendschap te maken, en het is wel te hopen dat je dat ook in een liefdesrelatie hebt. Een liefde zonder vriendschap werkt niet, naar mijn idee.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 11:35 schreef addictivebeat het volgende:
[..]
je kan met veel mensen lachen. dat lijkt meer op een vriendschapsklik. wat is de klik dat de vonk doet overslaan?
Erg herkenbaarquote:Op dinsdag 28 februari 2006 12:07 schreef RaisinGirl het volgende:
[..]
Ah okee, ik had niet in de gaten dat dit topic echt gericht is op de Liefde met een hoofletter L. Tja, liefde en 'de vonk' die overspringt, heeft niet alleen te maken met een zogenaamde klik. Wanneer je een klik voelt met iemand, dan heeft dat inderdaad met verwantschap/ vriendschap te maken, en het is wel te hopen dat je dat ook in een liefdesrelatie hebt. Een liefde zonder vriendschap werkt niet, naar mijn idee.
Maar de klik als het om de Liefde gaat, heeft natuurlijk voor een groot deel te maken met lichamelijke en geestelijke aantrekkingskracht, waardoor je spanning&sensatie voelt, waardoor je hart sneller gaat slaan, waardoor je kriebels voelt, waardoor je een rood hoofd krijgt, waardoor je maag omdraait als je onverwacht zijn/ haar stem hoort, etc. Ja, die lichamelijke reacties zijn een heel goede indicatie voor de vraag of je een liefdesklik hebt. Ik krijg dat soort lichamelijke reacties geheid wanneer ik verliefd ben.
Hmm ik heb het te sterk geformuleerd met de vonk over laten gaan, want wat je nu beschrijft is verliefdheid. Het klikken lijkt me meer een voorfase om te kijken of beide personen het goed met elkaar kunnen vinden wat een bepaalde perspectief geeft om een relatie aan te gaan. Ik weet nog steeds niet helemaal wat klikken nou precies is. De meeste mensen zeggen het is een gevoel, maar ja...wat voor gevoel?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 12:07 schreef RaisinGirl het volgende:
[..]
Ah okee, ik had niet in de gaten dat dit topic echt gericht is op de Liefde met een hoofletter L. Tja, liefde en 'de vonk' die overspringt, heeft niet alleen te maken met een zogenaamde klik. Wanneer je een klik voelt met iemand, dan heeft dat inderdaad met verwantschap/ vriendschap te maken, en het is wel te hopen dat je dat ook in een liefdesrelatie hebt. Een liefde zonder vriendschap werkt niet, naar mijn idee.
Maar de klik als het om de Liefde gaat, heeft natuurlijk voor een groot deel te maken met lichamelijke en geestelijke aantrekkingskracht, waardoor je spanning&sensatie voelt, waardoor je hart sneller gaat slaan, waardoor je kriebels voelt, waardoor je een rood hoofd krijgt, waardoor je maag omdraait als je onverwacht zijn/ haar stem hoort, etc. Ja, die lichamelijke reacties zijn een heel goede indicatie voor de vraag of je een liefdesklik hebt. Ik krijg dat soort lichamelijke reacties geheid wanneer ik verliefd ben.
Precies, alsof je elkaar al heel lang kent, terwijl je elkaar net voor het eerst zietquote:Op dinsdag 28 februari 2006 14:03 schreef milagro het volgende:
dat is het idd, miss_sly, er vallen geen stltes, geen ongemakkelijke stiltes iig.
het voelt vrijwel direct vertrouwd, alsof hij/zij er altijd al was.
Bij mij ookquote:Op dinsdag 28 februari 2006 14:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Precies, alsof je elkaar al heel lang kent, terwijl je elkaar net voor het eerst ziet
zo ging het bij ons iig
Het is zeker anders, maar bij mij heeft het niets te maken met samenwonen en dergelijke. Het voelt gewoon goed, maar dat deed het dus vanaf het begin. Gewoon fijn, vanzelfsprekend, soepel, gemakkelijk, alsof je elkaar al jaren kent, waardoor we ons allebei vanaf de eerste ontmoeting op ons gemak voelen bij de ander. En die vonk dat ik hem wilde hebben, kwam later pasquote:Op dinsdag 28 februari 2006 14:13 schreef Syrena het volgende:
[..]
Bij mij ookHeel anders dan met een "vonk", dat vind ik meer van OEOEOEOHHH JAAAAHHH IK MOET MOET MOET JE HEBBENNNNN.... en dan met veel onzekerheid en ellende en vind ie me wel leuk en na zes weken is het van
Zoals mijn vorige relaties dus.
Al denk ik nu nog wel eens van "ben ik wel leuk/interessant/sexy genoeg" maar het is...ja...anders. Van deze krijg ik geen moordneigingen als ik denk aan samenwonen enzo![]()
![]()
![]()
Ik zeg dan ook dat het "bijvoorbeeld kan zijn" dat het zo voelt...voor mij was dat wel zo.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 15:20 schreef RaisinGirl het volgende:
Dat is dus bij iedereen anders. Dat vanzelfsprekende en vertrouwde is nu juist iets waar ik helemaal niet op val. Als ik me vanaf het begin meteen helemaal op m'n gemak voel, dan wordt het een vriendschap. Het zijn juist de types die een spanning oproepen (en dat bedoel ik niet negatief, want ik val echt niet op zogenaamde 'foute' mannen) bij wie ik een vonk voel.
Ik ken voldoende vrouwen die zo romantisch helemaal niet zijn hoorquote:Op dinsdag 28 februari 2006 15:24 schreef RM-rf het volgende:
Volgens mij is het speciaal iets voor vrouwen om heel romantisch te doen over dat 'klikken' en 'voor elkaar bestemd zijn' .....
Mijnquote:Volgens mij kun je dat ook gewoon praktisch zien, als twee mensen kennelijk beide toe zijn en streven naar een vaste relatie, doen ze ook extra moeite, en zoeken ook naar die 'tekens' in de communicatie (verbale en non-verbale) van de ander of deze ook de indruk wekt een 'vaste relatie' te willen, en daar moeite voor wil doen ... als dat zo is, kun je dat makkelijk vertalen als 'het klikt'.
ik ken ook vrouwen die van zichzelf zeggen heel rationeel en praktisch te zijn .... geen van hen is het overigens werkelijk, hooguit verstoppen ze hun hang naar romantiek wat dieperquote:Op dinsdag 28 februari 2006 15:36 schreef miss_sly het volgende:
Ik ken voldoende vrouwen die zo romantisch helemaal niet zijn hoor
tja, soms zijn mensen in hun daden een stuk eerlijker dan in hun woorden ... als jullie allebei dat _niet_ wilden, had je nu geen 'vaste relatie' (of gaan jij en jequote:Mijnen ik waren geen van beide op zoek naar een vaste relatie, integendeel
Dat jij dergelijke vrouwen kent, kan natuuriljk zo zijn, maar dat wil neit zeggen dat alle vrouwen dus zo zijn.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 15:39 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ik ken ook vrouwen die van zichzelf zeggen heel rationeel en praktisch te zijn .... geen van hen is het overigens werkelijk, hooguit verstoppen ze hun hang naar romantiek wat dieper
Wij zijn allebei erg eerlijk in woorden en daden. En we waren geen van beiden op zoek naar een vaste relatie. Dat wil neit zeggen dat we die niet toch zijn aangegaan. Principieel iets afwijzen omdat je er niet naar op zoek bent, vind ik nogal vreemd en star.quote:tja, soms zijn mensen in hun daden een stuk eerlijker dan in hun woorden ... als jullie allebei dat _niet_ wilden, had je nu geen 'vaste relatie' (of gaan jij en jeook regelmatig vreemd en doen jullie weinig samen?)
Omdat die ene toevallig op de juiste plaats was, enzo?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 15:51 schreef RaisinGirl het volgende:
Er zijn zoveel mensen met wie je een relatie zou kunnen beginnen, maar waarom juist met die ene?
Ik geloof helemaal niet in "de ware" en "voor altijd".quote:Op dinsdag 28 februari 2006 15:49 schreef RM-rf het volgende:
ach miss_sly, je geeft een prima voorbeeld hoe vrouwen zo graag een bepaalde romantische indruk ophouden, en daarvoor een of andere gedachtekronkel zo uitleggen dat ze er zelf in geloven, iets wat echter voor een buitenstaander niet hoeft te gelden ...
alles leuk en aardig, maar is het nu zo moeilijk om gewoon toe te geven dat als twee mensen elkaar ontmoeten en een vaste relatie aangaan, ze kennelijk ook toe waren aan een vaste relatie ... ?
Ook al is het natuurlijk zo enorm 'romantisch' om daarvan dan te zeggen dat dat enkel is omdat jullie voor elkaar 'de ware' zijn, of omdat het zo bijzonder 'klikte' tussen jullie beiden ...
quote:Op dinsdag 28 februari 2006 15:53 schreef miss_sly het volgende:
Jij mag er op jou manier over denken, het is alleen een beetje jammer dat je het nodig vindt om ietwat neerbuigend tegen iemand te vertellen wat jij ervan denkt en daarmee de ander niet in zijn/haar waarde laat.
Ja, maar dat is met alles in het leven zo. Het gaat altijd om de timing. De juiste plaats, tijd, persoon.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 15:52 schreef Polen het volgende:
Omdat die ene toevallig op de juiste plaats was, enzo?
Zoals ik het lees, waren je woorden ook oa naar mij persoonlijk gericht. Daarmee beledig je mij niet hoor, daar is echt wel meer voor nodig. Ik vind alleen de manier waarop je het ietwat neerbuigend brengt, minder prettig overkomen, maar dat is mijn persoonlijke mening.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:01 schreef RM-rf het volgende:
[..]Je betrekt eerst zelf mijn woorden op jouw eigen persoonlijke situatie en gaat dan geirriteerd doen als ik aangeef dat je met je replie juist de indruk van een 'vrouwelijke zucht naar een over-romantische uitleg' imho eerder versterkt?
Dat is zelf zoeken naar het 'beledigd worden door mijn woorden'.
quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:28 schreef miss_sly het volgende:
De klik kan bijvoorbeeld zijn dat het contact vanaf het allereerste moment heel soepel en vanzelfsprekend loopt, gesprekjes over van alles lopen gewoon zonder dat je erbij na hoeft te denken, je kijkt elkaar aan en je lacht eens, je voelt je lekker bij de ander, ook al ken je hem/haar nog maar net.
Je geeft jouw relatie als 'voorbeeld' op mijn post en ik mag daar dan niet op reageren omdat ik dan 'persoonlijk wordt?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zoals ik het lees, waren je woorden ook oa naar mij persoonlijk gericht.
Natuurlijk mag je daar op reageren, maar je doet dat nogal vooringenomen en op een manier die op mij niet prettig overkomt.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:10 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Je geeft jouw relatie als 'voorbeeld' op mijn post en ik mag daar dan niet op reageren omdat ik dan 'persoonlijk wordt?sorry, maar dan breekt mn klomp een beetje ....?
Hoe duidelijk wil je het hebben zeg.quote:Op donderdag 25 mei 2006 20:38 schreef Richard22 het volgende:
Ik kreeg net een smsje van een vriendin
ik snap het niet, maar ik voel een klik!
Wat kan ik hieruit opmaken? of is het gewoon bevestiging dat ze me aardig vind. Toen we elkaar ontmoette heeft ze ook een paar pasjes van me meegenomen zoals me duikbrevet. Vond ze leuk zei ze. Dus ik zit te denken wat kan dat allemaal betekenen
Richard
Wat is duidelijk? vriendschap of dat ze me leuk vind. Spijt me maar heb dat niet zovaak meegemaakt dat ik gelijk aanvoel wat ze daarmee meent. Ik zou het vervelend vinden als ik het verkeerd zou intreperen.quote:
Als ik tegen een jongen zou zeggen dat ik hem speciaal vond, zou ik daar toch wel meer mee bedoelen. Alhoewel ik nooit "speciaal" zou zeggen, maar als ze ook nog eens zegt: "Elk antwoord wat je geeft, is goed", dan zou ik er maar uit opmaken dat ze je leuk vindt.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 12:07 schreef Richard22 het volgende:
[..]
Wat is duidelijk? vriendschap of dat ze me leuk vind. Spijt me maar heb dat niet zovaak meegemaakt dat ik gelijk aanvoel wat ze daarmee meent. Ik zou het vervelend vinden als ik het verkeerd zou intreperen.
Heb het aan haar gevraagd... ze zei dat ze me speciaal vond.... Ik wist toen niet wat ik moest antwoorden zei ze maakt niet uit Elk antwoord wat je geeft is goed. Zucht.............
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |