abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35527484

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nano-faq:

Wanneer gaan alle Macs over op Intel?
Het enige officiële wat Apple er over zegt is 'dit jaar'. de geruchten zeggen dat de iBook en de Mac Mini in de lente over gaan, en de Powermac in juni (op WWDC)

Is dat nu sneller, zo'n Intel?
Tot nu toe lijkt het antwoord ja te zijn, zelfs Photoshop via Rosetta is sneller dan op een vergelijkbare Mac.

Is iPhoto echt veel sneller geworden?
Ja

Wanneer komt dit of dat nieuwe product uit?
Dat is vrijwel nooit bekend. Apple zelf zegt er niets over, werknemers mogen niets zeggen en doen dat ook niet, geruchtensites zitten er de helft van de tijd naast.

Welke software moet ik zeker eens bekijken?
Open Source/Freeware:
AdiumX - Vrijwel geheel op maat te maken messenger. Nee, er zit geen webcam support in.
Growl - Hiermee kan ieder programma mededelingen 'schreeuwen'
VLC - MediaPlayer die vrijwel alle formaten lust
Quicktime codecpack - Na de installatie van dit pakket kun je vrijwel elk videobestand afspelen in Quicktime
ShakesPeer - DC++-compatible DC-Client
QuickSilver - Programma's opstarten en nog veel meer met je toetsenbord. Ideaal!
Transmission - Transmission is een Bittorrent client die streeft naar een simpele overzichtelijke interface.
MacStumbler - Altijd op zoek naar een draadloos netwerk in je buurt zonder beveiliging? Gebruik dit programma om het te vinden.
Quinn - Quinn is een tetris kloon. Wil je even snel een ontspannend spelletje spelen dan is dit een aanrader.
ImageWell - Als je op zoek bent naar een programma om snel en gemakkelijk foto's te verkleinen (of basisbewerkingen uit te voeren) dan moet je zeker eens naar ImageWell kijken! Ondersteuning voor .Mac en FTP servers zit er ook in zodat je het direct kan uploaden.
Camino - Camino is een webbrowser gebaseerd op de Gecko engine van Mozilla. Het is eigenlijk gewoon FireFox voor MacOSX met een Cocoa sausje.
CyberDuck - CyberDuck is een FTP/SFTP client voor MacOSX met een laagje Cocoa. Deze Open Source FTP client stelt je in staat om de meest gebruikte FTP commando's uit te voeren en je bestanden te beheren op een nette manier.
Chicken of the VNC - Hoewel er zat VNC clients te vinden zijn voor OSX, springt deze er toch wel uit op een bijzondere manier. Het ding is geschreven voor Cocoa en dus heb je een mooi uitziende interface, passend bij je systeem. Buiten de eyecandy bevat het een bookmark manager om je favoriete locaties op te slaan en ondersteuning voor Apple's Bonjour.
MakingMusic - Muziekanten opgelet! Altijd al willen weten hoe dat ene instrument nou klinkt of eruit ziet? Zoek het op met MakingMusic, een database met informatie over hoe instrumenten klinken, de geschiedenis ervan en hoe ze er uit zien.
CapacityMeter - Informatie nodig over je batterij status van je iBook of PowerBook? Bekijk dit met CapacityMeter (1 van de vele programma's om deze status te weergeven).
RealPlayer - RealPlayer kennen we natuurlijk allemaal wel van Windows. Toch kun je niet echt zonder dit programma als je zo nu en dan wel eens op het internet wat TV programma's wilt bekijken
Windows Media Player 9 - De bron van het kwaad! Het product is niet meer ondersteund, maar ja, je hebt het nog wel eens nodig (zoals bijvoorbeeld voor een radio widget op Dashboard om internetstreams te luisteren). Anyway... op zich wel handig om te hebben dus.
Coverflow - Geweldig mooi programma waarmee je visueel door je iTunes albums kunt bladeren
Frontpage widget - Hobbie projectje van ChOas, wil nog wel eens aangepast worden.
MediaCentral - Een volwaardig alternatief voor FrontRow.

Commerciele software:
BluePhoneElite - Alles voor je BlueToothTelefoon
SubEthaEdit - Editor gemaakt door apen net zo lang op een toetsenbord te laten slaan tot er iets moois uit kwam.

Heb je nog wat leuke linkjes voor me?
www.apple.com - Apple zelf
www.macrumors.com - Uitebreide geruchten site, nu ook met handleidingen
www.appleinsider.com - nog meer geruchten.
www.thinksecret.com - en nog meer geruchten.
www.versiontracker.com/macosx/ - Free- en Shareware producten
www.macosx.nl - Nederlandstalige Apple site

Weet je zelf nog leuke/handige/goede apps of linkjes? Voeg ze dan hier zelf toe aan de openingspost!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Deze OP vind je hier!
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_35527498
Zo. Bij deze.
It's my party and I'll cry if I want to.
  zondag 26 februari 2006 @ 22:46:17 #3
67643 iDex
opdondertje
pi_35527510
lo
  zondag 26 februari 2006 @ 22:46:23 #4
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_35527517
BIjna-FiPo en tevens TVP!
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
pi_35527520
quote:
Op zondag 26 februari 2006 22:43 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Ik had het over een andere post van je. Maar dat zul je nog wel eens gaan begrijpen. Kom tegen die tijd nog maar eens terug.
Oh, je had het over dat Geqxon-vraagje. Ik was even vergeten hoe een puike kerel jij dat vind.
Ik post om het posten.
  zondag 26 februari 2006 @ 22:46:28 #6
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_35527521
quote:
Op zondag 26 februari 2006 22:43 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ja, dat zei ik ook altijd toen ik m'n 12" iBook nog had.

Maar nu ben ik van mening dat 15" ook reuze mobiel is en de toegevoegde ruimte op je scherm je machine alleen maar productiever maakt. Serieus, een vriend van me heeft een 15" PowerBook en die gebruikt 'em ook zonder problemen in de trein enzo.
Dat zie ik over een jaar of 3 wel weer als mijn iBook naar de eeuwige jachtvelden gaat.

Maar het feit blijft dat voor mij de 12" genoeg is. Zeker met virtuele desktops. Ik kan alles gebruiken en kwijt (zelfs hele lappen C++ code).

Ik kijk trouwens naar Nederland 2. Het is zo Studio Voetbal tijd .
  zondag 26 februari 2006 @ 22:46:38 #7
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_35527527
quote:
Op zondag 26 februari 2006 22:42 schreef Rock-shocker het volgende:

Wel goedkoop! Kom op, zet je principes opzij en betaal een gedeelte van mijn salaris!
Nee. Fame
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  zondag 26 februari 2006 @ 22:47:01 #8
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_35527547
Oh, en na studio Voetbal ga ik maar slapen. Ik moet tenslotte morgen fris en fruitig op mijn date verschijnen.
pi_35527551
Zo, nu zeg ik het voor de derde keer:

Ik kijk nu naar Ricky Gervais meets Larry David
  zondag 26 februari 2006 @ 22:47:51 #10
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_35527586
quote:
Op zondag 26 februari 2006 22:47 schreef Anthraxx het volgende:
Oh, en na studio Voetbal ga ik maar slapen. Ik moet tenslotte morgen fris en fruitig op mijn date verschijnen.
Sinds wanneer ben je zo'n voetballiefhebber? Heeft dat iets te maken met de lengte van je haar?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_35527589
Verdomd, de maker van de nep video-iPod was gewoon Nederlander
pi_35527607
quote:
Op zondag 26 februari 2006 22:47 schreef Geqxon het volgende:
Verdomd, de maker van de nep video-iPod was gewoon Nederlander
Ja ik was het.
  zondag 26 februari 2006 @ 22:48:26 #13