Stof in een analoge SLR heeft niets te maken met stof op de lens... dat valt nl. in het totaal onscherpe gebied en wordt helemaal miet weergegeven. Het is meestal een kwestie van het binnenwerk stofvrij maken zodat er geen stofdeeltjes op de film kunnen gaan zitten.quote:Op zondag 26 februari 2006 17:15 schreef Gimmick het volgende:
Stop op de spiegel maakt niet uit, deze klapt namelijk weg. Ik weet niet of je met film of digitaal werkt? Als je met film werkt, kan het alleen maar op je lens zitten. Werk je digitaal zit het waarschijnlijk op je sensor.
een paar maanden geleden werd ik voor gek uitgemaakt met mijn spuitbus.quote:Op zondag 26 februari 2006 21:58 schreef Schanulleke het volgende:
Ik heb me laatst ook blauw betaald aan sensor swabs, en uiteindelijk kreeg ik het ook daar niet geheel mee schoon. De tip van blackbully kostte even wat peentjes zweten, maar werkte uiteindelijk wel het beste. Netjes rechtop houden, dan gaat het prima.
Met welk middel kreeg je het uiteindelijk voor elkaar om de sensor compleet schoon te krijgen?quote:Op zondag 26 februari 2006 21:58 schreef Schanulleke het volgende:
Ik heb me laatst ook blauw betaald aan sensor swabs, en uiteindelijk kreeg ik het ook daar niet geheel mee schoon. De tip van blackbully kostte even wat peentjes zweten, maar werkte uiteindelijk wel het beste. Netjes rechtop houden, dan gaat het prima.
quote:Op zondag 26 februari 2006 22:11 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Met welk middel kreeg je het uiteindelijk voor elkaar om de sensor compleet schoon te krijgen?
quote:Op zondag 26 februari 2006 19:56 schreef blackbully het volgende:
zelf gebruik ik :
[afbeelding]
bus alleen netjes recht houden. als je hem scheef of op de kop houd dan denk ik dat je camera rare vlekken gaat genereren.
Heb je dit al vaak gebruikt? Vind het wel een beetje een enge gedachte. Is het veilig? Je sensor kon toch bevriezen?quote:
heb het nu een keer of 5 bij mijn D70 gedaanquote:Op zondag 26 februari 2006 22:14 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Heb je dit al vaak gebruikt? Vind het wel een beetje een enge gedachte. Is het veilig? Je sensor kon toch bevriezen?
Blackbully heeft gisteren op die manier mijn sensor schoongemaakt. Er zat een vuiltje op en dat is nu weg!quote:Op zondag 26 februari 2006 21:58 schreef Schanulleke het volgende:
Wow, blackbully zou een tutorial moeten plaatsen in [FOT]. Kun je beschrijven hoe je dat doet? Hoeveel afstand moet er tussen zitten? Recht van voren of iets met een hoek?quote:Op zondag 26 februari 2006 22:49 schreef Mauro het volgende:
[..]
Blackbully heeft gisteren op die manier mijn sensor schoongemaakt. Er zat een vuiltje op en dat is nu weg!
Nogmaals bedankt bb
Geen idee. Maar ik baal er wel van dat zoiets 5 weken moet duren.quote:Op woensdag 1 maart 2006 16:43 schreef Shark.Bait het volgende:
Zit zeker achter je IR/low pass/anti alias filter en sensor?
Goeie link!quote:Op donderdag 9 maart 2006 20:44 schreef SlaadjeBla het volgende:
De onmisbare link.
Een super tutorial van Blackbully met foto's van Mauro
[TUTORIAL] Sensor cleaning.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |